Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin VÄÄRIN olla KOTIÄITI?

Vierailija
13.11.2012 |

esim viisi vuotta tai kun lapset menee kouluun?

miksi se on niin väärin, miksi???

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ansahan on siinä, että sen jälkeen ei sitten enää ikinä pääse mukaan työelämään.

Vierailija
2/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollut 13v kotiäiti. Saan vain lapsilisät tällä hetkellä eli en ole yhteiskunnan elättinä, vain ja ainoastaan mieheni, joka tähän mieluusti suostuu, koska saa luoda omaa uraansa rauhassa.

En siis ymmärrä miksi tämä moniakin ihmisiä ärsyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä.

Vierailija
4/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut 15 vuotta kotona ja kaikki ovat tehneet mielipiteensä hyvin selväksi, että mun pitäs olla töissä tienaamassa eikä kotona makaamassa.

Vierailija
5/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta ja pitää olla niin tasavertaista tämä elämä...

Kaikki ei edes haluaisi/pystyisi olemaan kotiäitinä useampaa vuotta, mutta jotenkin vaan kaikki pitää saada samaan kaavaan ja juoksupyörään.

t. 8. vuosi kotiäitinä menossa enkä päivääkään vaihtaisi pois

Vierailija
6/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ansahan on siinä, että sen jälkeen ei sitten enää ikinä pääse mukaan työelämään.

Vierailija
7/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kotiäiti tuttu 12v kotona oltuaan meni töihin. Toinen sai 10 kotivuoden jälkeen viran.

ja miks tää häiritsis muita ihmisiä?

Vierailija
8/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä muutakin kuin olla miehen jatke ja kotiorja. Vihdoin kun naisella on mahdollisuus tehdä ihan mitä vaan, niin sitten jäädään himaan palvelemaan lapsia ja miestä.

Vierailija
9/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotiäitinä (eli hoitovapaalla) nyt aika lailla seitsemän vuotta. Välissä olin puoli vuotta töissä.

Nyt nuorin täyttää kolme ja minä palaan töihin.

Työpaikka on edelleen odottamassa.

Vierailija
10/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä muutakin kuin olla miehen jatke ja kotiorja. Vihdoin kun naisella on mahdollisuus tehdä ihan mitä vaan, niin sitten jäädään himaan palvelemaan lapsia ja miestä.

Kukaan ei pakota jäämään kotiin hoitamaan lapsia ja kotia kuten ennen muinoin.

Vierailija
11/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun niissä on niin kovin paljon sellaisia alemmuuskompleksisia jotka toitottavat kaikkialla kuinka erinomaisia ovat.

Eli semmoinen jatkuva jauhanta omasta ja oman elintavan erinomaisuudesta on tosi rasittavaa.

Työssäkäyvistä löytyy paljon enemmän näitä 'live & let live'

Vierailija
12/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuorin täyttää kolme ja minä palaan töihin.

Työpaikka on edelleen odottamassa.

Ei ole poissuljettua että ensimmäisenä työpäivänäsi saat irtisanomislapun kouraasi. No, töihinpaluu se sekin on ...

Vierailija
13/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joidenkin mielstä kotiäiti on orja ja miehensä tossun alla ja alistettu. Vuosia on taisteltu ,että naisen ei tarvitse olla kotona ja blaablaablaa! Senkö vuoksi kukaan ei saisi olla kotiäitinä.

Nämä ihmiset eivät voi ymmärtää,että jotkut tekevät sitä oikesti ihan mielellään ja heitsä se on kivaa. ja ihanaa.

kaikkien ei tarvitse toki tykätä oll akotiäitinä,mutta ei tarvitsisi arvostella heitä jotka siitä hommasta tykkäävät.

Niin ja itse oli kotiäitinä 8v. ja sen jälkeen olen toiminut perhepäivähoitajana ja hoidan nyt ne teidänkin kaikista tärkeimmät arteenne. Ja teenkin sen kaikella rakkaudella!

Vierailija
14/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen rahoittaa itse.

Mutta jos nostat asumistuen ja toimeentulotuen, on se väärin.

(Lapsilisät ja kotihoidontuet on mun mielestä on, kun eivät ole tulosidonnaisia. Vai oliks siinä joku lisäosa, kuitenkin, se on pieni paha)

Vierailija
15/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kotiäiti on äiti, joka on kotona ilman tukiaisia, saa ainoastaan lapsilisät. Kotihoidontuella olevat eivät ole kotiäitiejä, ovat vain hoitovapaalla.

Eli en ole itse ollut kotiäitinä, vaikka hoitovapaata olenkin käyttänyt.

Vierailija
16/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkö kotiin vaan maleksimaan ja lapset jää hoitamatta.

Kotihoitaminen ja kotiäitiys on hyviä asioita mutta tunnen naisia jotka ei tee lapselleen kuin karhunpalveluksen koska lapsi ei saa virikkeitä. Enkä tarkoita ettei kotona äidit mitään tee: olen itsekin kotona lapsien kanssa mutta kyllä pitää ajatella mitä lapsi kotona oppii ja kokee.

Lähipiirissä on meinaan se pahin mahdollinen kotiäiti: nostaa työttömyystukea, kusettaa sossua kaikessa mitä vaan keksii ja lapset ei käy missään. Ihan täysin äitinsä armoilla ja selvästi on toisia lapsia jäljessä. Siinä hyvät lähtökohdat esim. koulunkäynnille kun ei osata edes hetkeä keskittyä pyydettyyn tehtävään.

Vierailija
17/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle naisellehan tasa-arvo on sitä, että kiikutetaan aamuvarhaisella taaperot ja vauvat päiväkotiin ja itse mennään nälkäpalkalla töihin, että selvittäisiin julmetuista asuntolainoista. Varmaan hienoa asua siellä tasa-arvon Suomessa ;))

t. ulkosuomalainen

Vierailija
18/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eläisi sitten valintojensa kanssa ilman mutinoita ja omilla varoillaan. Yleensä, kun usea kotiäiti olisi vailla milloin mitäkin tukea yhteiskunnalta, jonka siis maksamme me työssäkäyvät. Se vituttaa.

Vierailija
19/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ole vapailla, vaan ihan miehen elättinä.

Vierailija
20/173 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Äitiys ei muuta sanaa työtön muotoon kotiäiti. Jos siis nostaa työttömyystukea ja laistaa tarjotuista työpaikoista.

Itse olen hoitovapaalla, en siis ole kotiäiti itsekään vaan hoidan lapsia kotona.

18, jolta lähtee kaikki kunnia hyville kotiäideille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi