Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Täällä tais sitte pyörähtää käyntiin yk8... eli nyt taitaa sitte olla kp 0/29 ku ei oo vuoto kumminkaan yltyny vielä pahemmin..
äh,ihmeen pitkään hyvä olo kestikin. Tänään rysähti päälle pitkästä aikaa paska fiilis. Päässä vaan pyörii miks miks miks menee niin pitkään`? miks ei tuu ovulaatioo, miks ei kk rytmi tasotu itestään ja kaikista eniten vituttaa se kun tiiän siitä 3 vuoden takaisesta vahingosta,että tiiän että voin tulla raskaaks, niin mikä helvetti tässä nyt kestää että nyt ku haluu vauvaa niin ei onnistu!! äh. Oon nyt selaillu kaikenmaailman vauvan yritys blogejaki. Osassa on sellasiakin, jotka on jo yrittäny monta vuotta. Sitte tulee olo että eihä tässä oo itellä menny niin pitkään, mut sit osa blogeista ja gallupeista on sellasii et "jätin e-pillerit nii tulin heti raskaaks". Sellanenki pyörii mielessä et onko tää joku kosto siitä ku aikasemmin elin miten sattu ja en halunnu sitä kolmen vuoden takasta raskautta..
Toukokuussa siis ku jätin pillerit nii pari kertaaha menkat tuli suht normisti, normeilla kierroilla mut sit alko alamäki. Hitto ku oisin tikuttanu ovista sillo kesällä nii tietäs oonko ovuloinu sillonkaan. Jotenki hormonit vittuilee ku ihoki on huonontunu. noh kyllä tää tästä...
kp23
Piti välillä tulla tänne purkautuu... Semmone. Tunne että tästä projektista ei tule ikinä mitään... Sain kuula juuri että siskonikin oottaa jo taistalasta ja tapahtuma ollut ihan vahinko... Miksei meillä onnaa????
Tapahtuisipa pian jotain tai alkaa totisesti hermo ja usko mennä..
anteeksi pieni purkautuminen...
Haaveilija20 yk11 kp 21/27-38
syli: Miten yrität painoa pudottaa? Itsellä ei tullut sen kummemmin aiemmin liikuttua kuin töihin kävelin/pyöräilin. Nykyisin yritän joka päivä harrastaa liikuntaa, mutta usein se kuitenkin jää noin 5krt/vko. Olen käynyt uimassa ja zumbannut enimmäkseen. Alkoholin olen jättänyt melkein kokonaan pois. Eilen tosin otin muutaman annoksen ja sitä edellisestä kerrasta on ainakin kuukausi. Muuten syön normaalisti, mutta makeat olen jättänyt miltei kokonaan pois. Jotenkin tulee huono omatunto jos on jotain herkutellut päivän aikana, esim. yhden piparin. Onneksi tuosta uinnista on tullut mulle se juttu ja voimavara vaikken uimapuvussa esiintymisestä pidäkään. Mulle on ollut apua myös ruokapäiväkirjan pitämisessä. 7.1. mulla onkin aika sinne ravitsemusneuvojalle.
Tsemppiä minisport! Itse romahdin viime yönä totaalisesti ja kaikki turhauttaa. Purin tunteeni miehelle, kyllähän tämä sattuu molempiin. Miksei meillä voi tärpätä. Tuntuu, että tämä on kiinni ylipainostani ja ennen kun tähän hommaan saa apua niin minun täytyy kai laihtua. Kaikki ympärillä ovat saaneet lapsen (ikäisistäni perhetuttavista) ja juuri kuulin, että serkkuni on raskaana. Sattuu kuulla tuollaista vaikka iloinen heidän puolestaan olenkin. Tein äsken ovulaatiotestin kun niitä yksi jäi silloin yli, mutta ei se näyttänyt nyt edes sitä haaleaa viivaa mitä se silloin näytti kierron jokaisina päivinä. Harkitsin jo tilaavani ovulaatiotestejä, mutta en viitsi tuollaisia huonoja tilata kun ne näyttää mitä sattuu. Jos vaikka ens kierrossa kokeilis kun kerta nää kierrot on nyt paljon lyhyemmät (luultavasti/toivottavasti tämäkin). Onneksi tänne voi vuodattaa... Seurailen täällä taustalla monia kertoja päivässä ja kirjoittelen kun on jotain kerrottavaa tai haluan purkaa ajatuksiani.
anpiainen yk6 kp14/26-47
Lisään vielä. Mulla on viime menkoista asti tuntunut ihan oudolta alavatsalla. Äskenkin zumbatessa sinne sattui. En tiiä mitä se on, mut ois ihana päästä sinne gynelle tutkittavaksi. Pitää varmaan vuoden alusta yrittää. Ja välillä on ollut tisseissäkin tuntemuksia, luulen, että olen kohta valeraskaana kun stressaa tämä tilanne.
Toivottavasti huomenna helpottaisi ja saisi ajatukset muualle.
kiitos anpiainen :). kyllä tää tästä.
Eilen tein sen ja avauduin yrityksestä parhaalle kaverille. Kaveri rupes heti itkemään ku kerroin siitä, ihana oli nähä miten se oli onnellinen :). kerroin myös ku on ollu vaikeeta ku toukokuussa jo lopetin pillerit. Ainoo juttu mikä ärsyttää, nii se kun kännissä ku sanoin kaverille siitä. En mitenkää perseet olalle kännissä mut silti.
Tänään alko menkat! terolutit loppu joten tää kierto pitkästä aikaa "luomuna". toivottovasti ei venyis pitkäks. jos venyy,niin lääkäriin taas yhteys.
kp1
heips, en ole hetkeen ehtinyt tänne. Uusille tervetuloa.
Jaksamista kaikille uuteen kiertoon joutuneille.
Nyt on vähän positiivisemmat fiilikset, luultavasti aloitamme yrityksen kuitenkin ensi vuonna niin kuin on ollut puhetta, mutta vieläkään ei ole selvinnyt aloitetaanko alku vai loppuvuodesta vai missä vaiheessa, joten se meinaa stressata.
Heippa vaan kaikille.
Kävin tänään nyt toisen kerran siellä ultrassa koska sillon aijemmin ei selvinnyt tarkat viikot ja oli puhetta että raskaus ei ole vielä niin pitkällä kun luultiin. Nyt oli mieskin mukana katsomassa ja nähtiin ihan selvästi kuinka siellä pieni sydän löi. Lääkärin mukaan kaikki on mainiosti ja huomenna mulla on eka neuvolakäynti.
Tsemppiä kaikille ja plussa tuulia!! =)
Ps. Niin ne viikot ei heittänytkään kun parilla päivällä nyt siis 8+3 menossa.
Joo mun laihis on sillai et syön säännöllisesti. Jos syön herkkuja pyrin liikkumaan enemmän. noin 30 min vähintään päivässä. Pidän vesijuoksusta, ja siellä alan taas käynään heti kun flunssa paranee. Aikaisemmin kävin vesijuoksussa 1-2 kertaa viikossa 1,5-2h kerralla. Paino onneksi laskee tasaisesti.
Voimia kaikille
Heippa kaikille!
Tsemppiä kauheasti jokaisen kiertoon. Luin pikaisesti tekstinne joten en nyt osaa syvällisemmin vastailla.
Omasta kierrrosta.
Tässä kierrossa toiminta ollut vähäisempää. Kerran on tässä kierrossa ollut menkkamaisia kipuja (1.12) muutoin ollut oikein mukava "tunnoton" kierto. Ajatukset ovat heitelleet välillä härän pyllyä. Välillä ajattelee että ei tästä tule mitään eikä enään kiinnosta ei meit varmaan oo tarkotettu tähän hommaan ei kiitos lasta. Noh sitten tulee päiviä että aattelee voi olis se niin mukavaa touhuilla pikkusen kanssa... Ja myös se että siskoni odottaa toista lastaan toi taas ajatukset pintaan, enemmänkin niin että olis aika kätsysti just ikä kaveri sit lapsel... Tulisi samalla nähtyä siskoakin enemmän.. Noh tiedä nyt sitten taas mitä tästä hommasta tulee.... Nyt elellään siinä vaiheessa että menkkoja odotellaan.
Ens viikolla olis pitkästä aikaa 2 päivää töitä, toivottavasti menkat ei niille päiville osu alkamaan... Niin ja pitää tännekkin hehkuttaa Tammikuussa aloitan työt (5pv viikossa) :)
Haaveilija20 yk11 kp 26/27-38
Toivotaan Korppi, että pääsette alkuvuodesta aloittamaan :)
Dream90: Hyvä, että kaikki on mennyt hyvin :)
Onnea haavelija20 työstä! Ja toivotaan, että olis tärpännyt :)
Mulla nyt tyssähti painonlasku vaikka oon liikkunut hullusti ja herkkuja en ole syönyt yhtään, enkä ruokaakaan mielettömiä määriä. Nyt tuli 100g lisää painoa viikon sisällä. Toivotaan, et alkaa siitä laskemaan. Vatsa on ollut koko viikon aivan turvoksissa. En tiiä mistä johtuu. Ja viime menkoista asti on tuntunu oudolta alavatsalla. Välillä tuntui pissatulehdukselta ja meinasin jo lääkäriin soittaa ajan, mutta oireet välillä katoaa. Välillä tuntuu, että pitää juosta koko ajan pissille ja sitten ei tule kuitenkaan paljoa ja jotenkin pakottaa. Sitten oireet katoaa ja joskus seuraavana päivänä taas ilmestyy aamuksi tai illaksi. Ja uidessa on sattunut oudosti alavatsaan.
anpiainen yk6 kp18/26-47
Heipsan,
Olen tässä yrittäny olla käymättä täällä, jotta saisin muuta ajateltavaa.
Tässä kuulumisiani:
Tosiaan aloitin terokuurin jota pitäisi syödä 3kiertoa. Ensimmäisellä kerralla alko 2pv liian aikaisin kuukautiset ja nyt sitten toisella kuurilla kerkesin syödä vain neljä päivää kun taas alkoi. Täytyy nyt toivoa että viiminen kuuri onnistuis ohjeiden mukaisesti. Olen yrittänyt tikuttaa ovista jo 3 kierron ajan pongaamatta sitä. Alkaa pikkuhiljaa epätoivo kasvaa (mikä h******i mussa on vikana). Olen suoraan sanottuna menettänyt toivoni. En enää yksin kertaisesti jaksa. Huomaa ittessänikin sen että olen äärettömän väsynyt, en jaksa kuntoilla ja äksyilen miehelleni (teroluteissa tosin lukee mielialan vaihtelut, väsymys yms yms).
Minun pitäis tämän kaiken sekasorron keskellä vielä järkätä ystävälleni vauvakutsut (hän halusi minun ehdottomasti järkkäävän ne). No onneksi niihin on vielä 2kk, joten kerkeän kasata itseni (en halua olla ilonpilaaja).
Toivotan kaikille onnea ja jaksamista!! :)
Tovin olen pyörinyt foorumilla jo taka-alalla, mutta nyt avomies näytti vihreätä aloittamiselle. Jätämme kumin pois vuoden vaihtuessa. Paras joululahja, jonka hän voi antaa! :)
En ole koskaan käyttänyt pillereitä. Luin joskus teininä lapsettomuuslääkärin haastattelun, jossa hän päivitteli, miten naiset ensin syö pillereitä 10 vuotta ja ihmettelevät sitten, kun lasta ei meinaa tulla. Päälle jäi ehkä turhankin suuri epäilys ylimääräisiä hormoneja kohtaan, joten kumilla on menty.
Sen sijaan ylipainoa on useita kymmeniä kiloja ja kierrot ovat 2-3 kuukauden pituisia. Vuodenvaihteen myötä on tarkoitus karpata taas, koska tiedän kierron normalisoituvan painonpudotuksen myötä. Nyt ruodussa pysymiseen on oikein hyvä motiivi.
Täytän muutaman päivän päästä 27 vuotta, mies on 29-vuotias. Olemme seurustelleet päälle neljä vuotta. Vaihtelevan suuruista vauvakuumetta olen potenut 23-vuotiaasta. Jo oli aikakin päästä yrittämään! :)
Tichri22: En tiedä miten nuo terot toimii, mut ei vissiin sit noin pitäs, harmi.. :/ Toivotaan, että tärppäis ennen noita vauvakutsuja niin voisit olla sitten täysillä mukana :)
Tervetuloa mukaan hopeainen ja tsemppiä :) Aika pitkät kierrot sulla. Nyt ois hyvä syy laihduttaa. Itselläkin vielä -15kg edessä.
En tiedä missä mennään. Olevinani pongasin oviksen viime to, mut ei tullu sillon heiluteltua peittoa kun vasta pe. Eilen taas ihmettelin kun olin niin limainen. En osaa oikein tuon perusteella tulkita. Vatsanturvotus kuitenkin nyt hävinnyt.
anpiainen yk6 kp23/26-47
olisi yksi uusi kuumeilija joukkoonne,jos huolitte? :)
Meillä vasta yk 1 menossa ja kp 23/28
Olin bongaavinani oviksen kierrosta,mutta en nyt ole kyllä 100% varma,kun ennnen en ole sitä bongaillut.
Esikoista siis yritetään
vieläkös mukaan mahtuu? Täällä sai taas pettyä maanantaina kun täti tuli kylään :( elokuussa otettu hormonikierukka pois eli 5 yk alkoi :( mulla ja miehellä edellisistä suhteista milemmilla tytöt eli oma olisi nyt toiveissa. Tuntuu vaan kovin turhauttavalta...
Uskallaudun vihdoin kirjoitella tänne. Vauvahaaveita ollut jo pitkän aikaa, ja vihdoin avokki alkaa näyttämään vihreää valoa. Kapselin poisto olisi tammikuussa edessä, joten toivomus ainakin olisi talvi 2013 tai kevät 2014 vauva.
Saa nähdä kuinka meidän käy, hormonaalista ehkäsyä ei ole takana kuin muutama vuosi, joten lähtökohta ihan hyvä. Painoakin olen pudottanut n.20kg, vielä vähän matkaa jäljellä kuitenkin.
Vauvahaaveet olemme pitänyt salassa perheeltä, muutamalle ystävälle olen kuitenkin kertonut. Toistaiseksi pidän vielä salaisuutena tämän. :)
Itse valmistun nyt tulevana keväänä, sekä teen osa-aikatyötä, mahdollisesti valmistumisen jälkeen kokopäiväisesti ja mies ensi vuoden lopulla. Miehellä tiedossa työpaikka mihin menee valmistumisen jälkeen.
Joten nyt voisi olla hyvä aika. ;)
Pitkään täällä pyörinyt mutta ikinä en ole uskaltanut kirjoitella. :)
maissintähkä: Tervetuloa mukaan! Ootteko minkä ikäsiä?
Henriikkka: Mahtuu mukaan, tervetuloa :)
sofffie: Tervetuloa :)
Täällä ei oo mitään ihmeitä tapahtunut. Ei oikeestaan tuntemuksia kumpaankaan suuntaan. Katotaan nyt millainen kierto tästä tulee, toivottavasti alkaa menkat viikonloppuna jos ovat alkaakseen. Välillä kuvittelen, että olisin raskaana ja toisinaan taas yritän järkeillä, että kyllä ne menkat sieltä tulee. Masennuttaa välillä tämä tilanne ja mietityttää se voiko ikinä saada lapsia. Merkkasin nyt nuo kiertojeni pituudet niin katotaan miten nyt käy.
Mites haavelija20 tilanne?
anpiainen yk6 kp24/47-46-40-39-26
meillä on miehen kanssa vähän reippahampi ikäero.
Minä olen 25 ja mieheni 35.
Eilen illalla alko outo nipistely/pistely alavatsassa etenkin nopeaa liikettä tehdessä.
Ajoittaista huonoa-oloa sekä itku herkkyyttä.
kp tänään 24/28, eli voivat liittyä mihin tahansa.
Jaksan kovin epäillä,että heti eka yrittämällä tärppäisi.
Nyt ei parane nielaista ennen kuin tipahtaa.
kuukautisten pitäisi siis alkaa aattona, ja kummallisen olon takia päätin tehdä Predicator early raskaustestin,joka lupailee näyttää raskauden 4pvä ennen kuukautisten alkua.
No testi on tehty ja siinä on kuin onkin haamu viiva :o !! hyvin on haalea,kyllä mutta erottuu punaista kuitenkin.
Vielä en kuitenkaan uskalla toivoa mitään. En tässä tapauksessa edes omia silmiäni.
Katellaan katellaan katellaan.. hui.
Hei kaikille, minä vakoilija haluaisin onnitella Manskua!! Siis aivan ihanaa, oikein paljon onnea ja halipuristuksia.
Tosi iloinen sinun puolestasi, että odotus palkittiin. Tsemppiä teille muillekin että tärppäis nopeaan.