Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

Vierailija
641/771 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Onnea Dream90 plussasta :) Onko viiva tummentunut?

Harmi Aurinkoinen -89, että ovis oli juuri kun tuli pissatulehdus :/

manskuu ja haavelija20: Itsekään en viitsi yksityiselle vielä mennä kun ei ole sitä vuotta kulunut ja kaikki ylimääräinen menee nyt häihin säästämiseen. Mutta tyhmää tosiaan, kun en voi päästä gynekologille edes perustarkastukseen julkiselle puolelle. Katsotaan sit kun vuosi on täynnä tai alkaa lähestyä jos hääbudjetti on kerätty jne. Toivottavasti saitte manskuu hyödynnettyä oviksen ;)

Haavelija20: Täällä jännätään sun puolesta ja toivon, että olisi tärpännyt! :) Testaa jo!

Verikokeissa käyty. Niissä otettiin näköjään vaan paastosokeri, pitkäaikaissokeri ja kilpirauhas koe. Kaikki oli ok. Ens vuoden alkuun meen käymään siellä ravitsemusterapeutilla. Nyt oon saanu viikossa tiputettuu kilon painosta pois! (Jeiiii) Oonkin käynyt ahkeraan uimassa ja zumbannut :D Ja seuraillut niitä syömisiäni. Mulla ei muuta! Tsemppiä kaikille.

anpiainen yk5 kp17/39-47

642/771 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ehkä ihan täysin missattukaan sitä ovista (mikäli sellanen nyt ikinä tapahtuu, en oo saanut kunnon viivaa niihin testeihin, vaikka tuntemuksia kyllä on oviksen aikoihin...) Ensi kierrossa testaan jokaikinen päivä! :D Mutta saatettiin kyllä vähän myöhästyä, tiistaina tuli kirkasta limaa ja paljon, keskiviikkona nippaili mahaa vasemmalta. Keskiviikko iltana kuitenkin peittojen heiluttelua (edellinen kerta lauantaina), joten voi olla että himpun myöhästyttiin!

Nyt siis menossa kp16/25-29

Mulla menee kierto aika tarkalleen joka toinen kk 25 ja joka toinen 29 päivää... Hmmm, johtuuko siitä että munasolu irtoaa jokatoinen kuukausi toiselta puolelta? Nyt siis ois tuon 25 vuoro :)

Tilasin tässä juuri tarkastus ajan yksityiselle puolelle gynelle, edellisestä kulunut sen verran aikaa, että voisi samalla papakokeenkin ottaa. Voi sitten vähän kysellä näistä vauva-asioista ja tuon ovulaation haluaisin ultralla tarkastuttaa kun tosiaan noihin testeihin ei selvää viivaa tule. Voi kyllä johtua siitäkin että juon TODELLA paljon vettä, oisko sitten laimea pissa...

Olipas sekava sepostus!

Kivaa viikonloppua kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/771 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan saa kaikille.

Toivottavasti kaikilla alkaisi kommelluksista huolimatta tärppäämään.

Omasta tilasta. Muutamana päivänä voimakkaita vatsakipuja varsinkin nostamisten jäleen. Panadol poreen jälkeen kivut hävinneet kokonaan eivätkä tulleet takaisin...

Testiä en vielä tee....

kp 38/27-37

644/771 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija20: Onpas jännä tilanne teillä :)Ihmeellisen rauhallisesti tunnut olevan asiasta (itse en samaan ole koskaan kyennyt) Toivottavasti nyt tärppää.

Mieltäni on vaivannut terolutin vaikutus lapsen saantiin. Minulla ei ole minkäänlaista tietoa oviksistani. Eli nyt sunnuntaina aloitan syömään kp 15. voiko mahdollisesti ovikseni olla vasta kp 16-18, jolloin terolutit jättävät sen tulematta? eli meillä ei ole tässä kierrossa mahdollisuuttakaan.

kp 14/31-47

Vierailija
645/771 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija20: Itse useinkin vihastun ja itken hulluna tuollein räjähdysmäisesti. Välillä saattaa olla viikkoja väliäkin, mutta niitä tulee ja menee silloin tällöin. Nykyään mies tajuaa että mua pitää halata lujaa, että rauhoitun, koska se oireilu alkaa muistuttaa ihan paniikki häiriötä, vaikkei sitä siis mulla ole. Mulle ainakin siis todella tuttua :D Niin ja mulla on kanssa ollut tuollaista valkovuotoa aina välillä oviksesta suoraan menkkoihin, toisin kun taas nyt ei oo. Niin ja mulla ei ole henkilövakuutusta, ei tälläinen pihi ees sellaista kehtaa maksaa :D

Tichri22: Niin, onhan se mies mukana tässä ihan täysillä, vaikka ei aina vaikutakkaan siltä :D Se kyllä kuitenkin jaskaa ihme ja kumma kuunnella mua :D Ymmärrän sen että haluais unohtaa koko asian. Mulla on yks kaveri, joka kanssa yrittää lasta ja on pääsemässä hoitoihin yksityiselle puolelle niin en jaksais yhtään keskustella hänen kanssaan, koska haluaisin kokonaan unohtaa tämän asian enkä jaksa vatvoa sitä että meidänkin pitäis mennä tutkimuksiin yms, kun en vaan halua ajatella tätä nyt ainakaan ennen seuraavaa vuotta niin tarkkaan...

Olen päättänyt että keskityn tän loppuvuoden töihin ja siihen että saan rahaa, jota sais myös jonkun verran säästettyä. Tämä yrittäminen kulkee tässä sivussa. Yritän siis todellakin olla miettimättä tätä liikaa, enkä jaksa silleen vatvoa sitä koko ajan. Yritän nauttia nyt vaan tästä hetkestä. Täällä aion kuitenkin kirjoitella, jos jotain tulee mieleen, kuitenkaan liikaa stressaamatta :) Toivon että onnistun tässä :D

Stemppii kaikille!!

T. Manskuu yk11 kp22/26-32

Vierailija
646/771 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla pikapäivitystä tekee.

Manskuu, onhan se juu välillä kallista pitää vakuutus mutta toisinaan se helpottaa monessa asiassa. Tsemppiä ja voimia kovasti sulle.

Mulla ei yleensä hermot kauhean herkästi petä/mene. Ja nytkin kun oli tuo huono huono päivä tarvitsin rauhassa yksinään oloa ja ulkoilmaa. Helpotti. Noh tämä päivä sitten on mennyt nukkuessa (vastavuoroin) olihan tuossa yksi hyvä päivä välissä :D Tänään siis nukuttu aamulla 8.30 asti ja päivällä 2h päikkärit ja nyt kohta nukkuu kun väsyttäää!!!

Ja joku tuossa ihmettele miten kestän olla testailemataa, hyvä kysymys. Toisinaan tuntuu etä haluun nyt heti tietää kun päivät jo näin pitkällä mutta olen päättänyt että tein testin sitten koska tahansa, missä kierossa tahansa teen sen aamupissasta. No sitten aina aamulla ajattelen että en nyt kuitenkaan vielä testaaa ettei pety ja mee hyvä esti hukkaan siihen että menkat alkaisi seuraavana hetkenä. Toiseksi kauhean rauhallinen fiilis muutenkin asian suhteen.

Haaveilijan pikapäivitys...

Vierailija
647/771 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se pitännyt arvata että homma menee näin. Tein siis aamulla (tai no 10.30 testin kun heräsin) vessassa käynti ennen sitä klo 5.... Noh negahan sieltä tulla pamahti. Nyt sitten vain odotellaan koskahan ne menkat mahtaisi alkaa. Viikon annan menkoille armoaikaa... Jos siinä ajassa ei tule teen testin, jos edelleen nega niin täytyypi varaa aika taas lääkäriin...

Pettynyt haaveiija20 kp39/27-28

648/771 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Haaveilija negasta, onko sulla ennen ollut noin pitkää kiertoa? Jännäsin täällä niin sun puolesta, toivotaan vielä parasta :)

Vierailija
649/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se meni kuin kaavailin. Testin tein sunnuntai aamuna ja menkatpa alkoi illalla. Noh sellasta se on. Pitääpi alkaa pikkuhiljaa tilailee kunnalliselle lääkäriaikaa jos pääsis niihin tutkimuksiin....

Täällä käyn nyt taas ehkä vähän vähemmän tässä alkukierrosssa...

Haaveilija20 yk11 kp 3/27-38

Vierailija
650/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen -89: Toivotaan, että ootte puuhaillut ajoissa :) Mustakin ois kiva tarkastuttaa ovuloinko, koska mullakaan ei tullut testeihin viivoja (tai tuli joka päivä haalea, mut oishan sen pitänyt jossain vaiheessa tummua). Harmi vaan kun en julkiselle puolelle pääse ees gynelle ennenkun on vuosi täynnä, jos silloinkaan...

Voimia ja jaksuja haaveilijalle!

anpiainen yk5 kp21/39-47

651/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Ootko monena kuukautena kokeillut tikuttaa? Minulla saattaa se ovisplussan puuttuminen johtua siitäkin, että aloitin testailun vasta kp 11... Voi olla jos tulee 25 päivän kierto, että ovis on jo mennyt. Meillä pääsee kyllä julkiselle puolellekin gynelle, soittaa vaan ja heti seuraavalle viikolle sain ajan(valitin tosin mahakipuja ja sitten samalla käynnillä kyselin myös muita asioita;), vaan palvelu ei sitten ollutkaan kovin ystävällistä ja käskettiin vaan "seurailemaan tilannetta". Päätin sitten että voin vähän satsata ja käydä yksityisellä :)

Nyt menossa kp 20, eikä mitään oireita! Ei menkka, eikä raskaus. Valkovuoto vaan aika runsasta, mutta en sitten tiiä miksi :) Odotellaan...

Vierailija
652/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen -89: Olen tikuttanut vain yhdessä kierrossa, viime kierrossa. Aloin tikuttaa kp11 ja tikutin vielä kp39, jolloin siis menkat alkoi seuraavana päivänä. Siitä sekä ylipainostani se perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitaja sitten päätteli, että kärsin monirakkulaisista munasarjoista ja voi olla, että ovuloin vain 2-4krt/vuosi. Mutta tämä on vain hänen päättelyään, olisi kiva saada varmuus, mutta vielä en yksityiselle ala maksamaan. Ja tässä on muutenkin nyt jännät kierrot ettei sattuisi laskettuaika hääpäivälle. Kysyin just tolta terkkarilta oisko mahollista päästä normaaliin tutkimukseen kun en ikinä ole käynyt gynellä eikä alapäässä oo käyny kukaan muu kuin mieheni, niin vastaus oli et sinne on tulossa monia muitakin (ruuhkaa on), eikä minun tilanteessa sinne ole asiaa/tarvetta.. Myöhemmin tuli vähän huono maku suuhun tuosta palvelusta. Katotaan sit maalis-toukokuun tienoilla sitä yksityistä.

anpiainen yk5 kp21/39-47

653/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Onpa hassua touhua jos ei perustarkastukseen pääse, sitähän suositellaan jo ekojen menkkojen jälkeen heti...Ei kai tässä hätää vielä ole, meillä molemmilla on kuitenkin vielä aika vähän nuita yrityskuukausia takana, vaan silti sitä ajattelee että onko jokin vialla... Kauheeta stressaamista!

Ja ei se ehkä ihan kamalan mukavaa ois olla hääpäivänä viimesimmillään raskaana, saati synnyttää :D Mutta olispahan ainakin ikimuistoinen päivä!

654/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: höh voi harmi, jännäilin jo täällä siun puolesta :C. voimia :)

en oo ite nyt hetkeen käyny kirjottelee ku ei mitään kummempaa oo käyny. menkat kesti tosi pitkään (viikon) ja ovista aattelin ahkerasti kuseskella tikkuun. toivottovasti ovuloisin :). nyt ei oo mitää kriisii pukannu aiheesta, eli ihmeen rennolla menolla mennään. sitpähä tietää että jos en ovuloi, niin lääkäriin yhteyttä jossai vaiheessa ja kysyy clomeja, minkä pitäs edesauttaa munasolun irtoamiseen...

mut ei auta ku oottaa, taas vaihteeks :P.

kp.8

655/771 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Tein sillon seuraavana päivänä vielä aamulla niiden kahden edellisen haaleen plussan jälkeen sen clearblue testin ja se näytti raskaana 2-3. Sen jälkeen kyllä uskoin että olen raskaana vaikka en vienytkään enää pissanäytettä terkkariin.

Nyt olisi kuunlopussa eka neuvola ja siitä pari päivää lääkärille kans meno. Oireena mulla on oikeastaan vain rintojen arkuus ja hieman väsymystä.. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan.

Tää raskaus sattuikin aika hassusti koska minulla alkoi noin viikkoa ennen sellainen lääkitys ettei raskautta suositella sen aikana, noh meillä oli tarkoitus että ei yrittettäisi vähään aikaan sen takia.. Tietysti viivat pamahti näyttöön heti sinä päivänä kun kuukautisten ois pitäny alkaa ja lopetin lääkkeen heti. Nyt rv 5+6 ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Muille myös paljon plussa onnea!!! =)

Dream90

Vierailija
656/771 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsansaaa.

Onneksi olkoon Dream90.

Täällä on sitä tavallista. Menkat vielä pitäisi hetken kestää.. Mieli aika rauhallinen ja olo hyvin voimaton. Noh voi kyllä myös vaikuttaa asiaan se että on vähän flunssan tynkäää ja lisäksi koira sairastelee....

Nyt taas aamupalan etsintää jos tää olo tästä lähtis kohenemaan...

Haaveilija20 yk11 kp 4/27-38

Vierailija
657/771 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Dream 50 plussasta!

Vierailija
658/771 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi haaveilija20, että tulet perästä. Kohta on meillä molemmilla se vuosi täynnä..

Onpa todella outoa anpiainen, ettet pääse perustarkastukseen. Itse olen yleensä käynyt niissä vuosittain. Nyt on vaan pidempi väli, kun aloitin yrittämisen. Ajan saanut meillä ainakin kunnallisella puolella n. 1kk sisään.

Onnea paljon sinulle dream90 plussasta!!

Meilläpäin ei mitään uutta.

T. Manskuu yk11, kp 25/26-32

Vierailija
659/771 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dream: paljon onnea! Mahtava juttu.

Haaveilija: pahoittelut, pitää ollakin kiusa, että kierto venyy...

Mikäs tilanne manskuulla ja muilla?

Vierailija
660/771 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen -89: Niin ei tässä nyt niin kauaa olla vielä yritetty. Ainut vaan, että normaalilla ihmisellä ois ollut tähän mennessä huonolla tuurilla (ei voi sanoa hyvällä tuurilla :D) jo vähintään 7-8 yrityskertaa, mulla vaan sattuu olemaan tälläset pitkät kierrot riesana..

Dream90: Tulehan sit kertomaan kun olet käynyt neuvolassa! Paljon onnea vielä sinulle :)

Itse oon osannut nyt olla stressaamatta tätä asiaa kun oon keskittynyt laihduttamaan. Ja sainkin jo kahdessa viikossa 3 kiloa pois. Laihdutus jatkuu :) Kyllä sitä nauttii toisen seurastakin eri tavalla kun ei koko ajan mieti sitä, että viime peiton heilutus kerrasta on jo kaksi päivää :D Tänne kun kirjoittaa niin tulee sit tarkistettua missä päivissä mennään. Mut aattelen niin etten ovuloi ollenkaan ja nyt vaan laihdutetaan sinne kevääseen asti. Mutta kyllähän sitä varmasti sit pettyy kun menkat taas joskus alkaa. Mut jospa tää kiertokin tästä alkais olla lyhenemään päin. Ärsyttää vaan kun sukulaiset tentaa " Onko sulla vauvakuume? Haluutko vauvan? Millon teille tulee vauva? Millon rupeette tekemään?" Ei se oo aina niin helppoo vastailla, varsinkaan kun niitä ei noin vaan tehdä.

anpiainen yk5 kp27/39-47

Muoks. Just kun tänne ehtii kirjottaa niin menkat alkaa. Kävin vessassa ja vähän siltä näytti, mut huomenna oon viisampi ja tiedän enemmän. Luultavasti siis yk6 kp1/26-47. Positiivista se, että kierto lyhenee (ja toivottavasti myös seuraava kierto on suunnilleen näin lyhyt).

Ketju on lukittu.