Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Tervetuloa mukaan mondely.
Yk7, näin sitten kävi...
anpiainen yk7 kp2/47-46-40-39-26-36
anpiainen: voi rähmä :( toivottavasti nyt sitten tästä kierrosta tärppäisi.
Meillä on yk2 menossa,8/30. Ensi viikolla pitäisi olla ovulaatio,jos on.
Yrityksiä meillä vasta vähän takana,mutta silti toiveet ja halu korkealla,että tärppäisi jo.
Olen foolihappoa nyt popsinut 1½kk. En tiedä onko mitään hyötyä. Mutta eipä kai siitä haittaakaan ole.
Onko teillä muilla ollut/on foolihappo käytössä?
maissintähkä: miulla on foolihappo käytössä, oon syöny jo useemman kuukauden. Oon lukenu siitä netistä aika paljon ja monessakin kehotetaan sitä syömään ku yrittää raskautta. Paksuuntunu en oo vielä, nii en tiiä hyödystä :D.
anpiainen: höh :/. se on aina harmi ku odottaa että oiskoha tärpänny ja sit rysähtää menkat.
omaa juttuu: eile tarkastelin kalenterii ja kiertoja. Pillerit lopetin 14.5 , eka kierto 38 - 28 - 55 - 64
et heittäny aika häränpersettä :D. aikaa on menny siitä kummiski melkein 8kk ja sillä aikaa ollu 4 menkat, eli puolet vähemmän ku normi naikkosilla. Nyt menossa kp 25. Ens maanantaina soitan lääkäriin taas ja sanon tosta ovulaatio ongelmasta... :P
edit. unohtu eilen, eli 64 kierron jälkeen siis oli vielä yks kierto ja se oli 26pvää.
Eli vaikka aikaa on menny 8kk, niin yrityskerta 6 "vasta" nyt menossa noitten muutaman helvetin pitkän kierron takii.
Tuli tänään lääkärissä käytyä,koska nyt luomukiertojen aikana,kierron alussa ennen ovulaatiota on ollut alavatsa kipeä.
Tälle kierrolle ilmestyi uusi vaiva,joka on niukka verenvuoto yhdynnän jälkeen. Veri ei tule lakanoihin asti vaan paperille pyyhittäessä.
Eikä sen jälkeen tule lisää ollenkaan.
Varmuudenvuoksi kävinkin tutkituttamassa itseni.
Verikokeita otettiin monen monta ja virtsanäytteitä.
Sekä papa.
Gynekologisessa tutkimuksessa kuitenkin kaikki limakalvoa myöten näytti siistiltä.
Lääkäri uskalsi veikata,jo ennen tuloksien tuloa. Että kyse olisi hormooneista,jotka pikku hiljaa palaa ennalleen e-pillereiden jälkeen.
Taikka aikaisesta ovulaatiosta (en jaksa uskoa tätä)
Nyt voi huokaista helpotuksesta,ettei ainakaan mitään silminnähtävää vikaa ole.
Me aloitetaan ahkera pupuilu viikonlopusta ensi viikonloppuun asti.
Lähettelen valtavasti plussatuulia teille,jotka kovin omaa nyyttiä toivoo :)
Maissintähkä yk2 kp 9/30
Pitääkö mun nyt uskoa siihen lääkärin 2. "veikkaukseen" aikaisesta ovulaatiosta.
Ala-vatsaa nipristeli ja kipristeli eilen ja toissapäivänä, tänä aamuna ollut runsaampaa valkovuotoa. Onko tää nyt sit se ovulaatio ?!? :o
Viime kierron puolivälissä,mulla alkoi mahaa turvottaaa,oli jatkuva nälkä ja nännit olit arat.
Ja pidin sitä ovulaationa. Kaikki tuo siis kesti vain sen yhden päivän.
Voiko ovulaatio heitellä näin,vai luenko itseäni ihan väärin?
Jos nyt on niin,että olen ovuloinut tai ovuloin tänään niin tämä kierto menikin sitten ihan pyllylleen.
Sillä olemme pupuiltu vain tiistaina & keskiviikkona.
Mikäs teille muilla on siellä tilanne? :)
Maissintähkä 10/30
maissintähkä: kannattaa koklaa niitä ovistestejä nii ainaki saa varmuuden :). mut joillaki on tosin käyny sillee että testin mukaan ei oo olevinaa ovuloinu ja on sittenki :D.
itellä on tänään vähä ollu tuntemuksii mahassa nii menkat vissiin tulossa. rinnat on myös tosi kipeet, mut johtuu tosin toissapäiväsestä sali treenistä :D.
Vaikka katoinki että nyt menossa "vasta" yrityskerta 6,niin soitan maanantaina lääkäriin ku ei tuu ovulaatioo, ei ainakaa sillo ku oon yrittäny sitä bongata. toivottovasti saisin lääkkeet nii ois mahkuja ees joskus.
Hyvää viikonloppuu kaikille :)
olen ollut toisessa kuumeilijaryhmässä jo jonkin aikaa mutta siellä on niin hiljaista että kaikki viestit tuntuu tulevan pian multa joten tulin tänne :P
elikkäs yli 6v. käytin pillereitä ja tänä kesänä mentiin miehen kanssa naimisiin ja häämatkalla päätettiin että ruvetaan yrittämään pillereiden loputtua :) nyt on yk 5,tai alkanut jo yk6. kierrot heitelleet 23-39pv ja bongasin limaisen ja ruskean kiinnittymisvuodon joka kuitenkin muuttui parin päivän jälkeen erittäin kivuliaiksi ja runsaiksi menkoiksi ja olenkin miettinyt että mahtoiko olla varhainen km?
26pv pitkiä kietoja on ollut pari ja niiden mukaan menkat alkoi oikeaan aikaan,mutta viime kierron mukaan joka oli 39,tämä vuoto alkoi 7pv oletetun oviksen jälkeen,joten olisi hyvin voinut olla se niukka vuoto kiinnittymistä,siksi tilanne on hieman sekava..
noh,jos tämä megavuoto ei lakkaa ensiviikkoon mennessä niin varmaan otan yhteyttä gyneen ja kyselen lisää.. normaalisti menkat kestää sen 4-5 pv ja vuoto vähenee reippaasti loppua kohden mutta nyt niin ei näy tapahtuvan.
en kyllä siis edes tiedä että tuleeko mulla ovulaatioita,kun yhdessä kierrossa tikutin enkä saanut siihen viivaa..koitetaan silti jokatoinen päivä pupuilla niin luulisi että sitä jossain vaiheessa paksuuntuisi jos niitä oviksia tulee..tikuttaa en jaksaisi enää,tekee arjesta niin stressaavan..
ingela kp 6/26-39
tervetuloa Ingela :). Tääki ryhmä on alkuajoista hiljentyny. Ite ainaki sen takii pidin välillä kirjotus taukoo ku ei ollu mitää ihmeempää kerrottavaa ja toiseks se, kun yritin olla stressaamatta koko vauva asiaa. Edellinen kierto oli teroluteilla 26päivää ja nyt luomuna menossa. Kierto on tänää 29, mahaa on välillä nipistelly ja valkovuotoo tullu enempi, mut jotenki luulen et tääki vaa venyy ja venyy. Huomenna kello soimaan ja soitan lääkärille :).
Tuun tänne kirjottelee sit saanko ajan lääkärille.
Päivittelenpäs tännekin kuulumiset, tuolla syyskuisissa on tullut enemmän kirjoiteltua. Oviskivut ja ovisplussa oli lauantaina, silloin illalla pupuiltiin. Odotin ovista jo alkuviikoksi(alkuviikko pupuiltu ahkerasti), mutta tulikin vasta viikonloppuna, hieman pidempi kierto siis tulossa.
minisport: Jospa saisit pian lääkäriajan, minulla tänään gynellä käynti, kysyn järkyttävän kovista menkkakivuista ym. mieltä askarruttavista jutuista. Hyvähän se on käydä ammattilaisen luona, eikä vain pähkäillä oman pään sisällä että mikä vikana :D Toivon myös että gyne kattois ultralla, miltä tuolla alapäässä näyttää, mulla kun ei oo ikinä ultrattu kohtua/munasarjoja.
Mutta palailen lääkärin jälkeen kertomaan mitä sanoi.
Plussatuulia!
kp 18/25-29 yk6
Täällä menossa ovis viikko. Ja siinäpä ne meidän kuulumiset olikin.
Viikonloppuna pupuiltiin molempina päivinä.
Nyt koittaa taas arki ja mahdollisuudet pupuiluun jokatoisena päivänä.
Varattiin viikonloppuna matka minulle ja ukolle :) Reissuun on aikaa vielä 3kk,mutta tavoitteena olisi,että pienen vauvamasun kanssa sinne lähtisin. Ehk,ei pitäisi toivoa. Muutenkin tuntuu että olen stressannut tätä vauva asiaa ihan liikaa. Tuntuu että mitä tahansa tekee niin silti pyörii vauvat ja ovulaatiot mielessä.
Osaisikin olla vaan miettimättä.
Aurinkoinen-89:
Olen itsekkin miettinyt tuota ultraa. Yk:ta meillä vasta takana 2,joten josko mä vielä pari kiertoa malttaisin odottaa,ennen kuin kehtaan mennä ultraa kyselemään :)
Oletko menossa kunnalliselle vai yksityiselle?
Maissintähkä 13/30 yk2
No nyt on gynekäynti takana. Kerroin lääkärille oireistani ja endoa epäili hänkin. Asialle ei kuitenkaan vielä mitään tehdä, sanoi vain että olen vielä niin nuori ja yritystä ei ole vielä vuotta takana, joten yrittäkää nyt rauhassa vielä tämä kevät :)
Jotenkin helpotti saada siirrettyä "vastuu" nyt lääkärille, jospa hän parhaiten tietää, missä vaiheessa tähystys kannattaa tehdä ym.
Kilpirauhaskokeisiin laittoi kuitenkin lähetteen labraan, sanoi että se suljetaan aina pois kun raskautta aletaan yrittämään.
Labraan siis loppuviikosta ja ensiviikolla tulee tulokset!
Ja sanoihan se vielä, että vaikka minulla endoa olisikin, niin raskaus olisi siihen paras hoito ;)
Niinpä... Sitähän tässä kovasti yritetään :D
Ja ei ultrannut, sanoi vain, että ei se endo ultrassa näkyisi. Ja niinhän se taitaa ollakkin.
Nyt siis voi huoletta keskittyä tähän yrittämiseen, jospa ennen kesää plussa tulisi ja tarkempiin tutkimuksiin ei tarttis lähteä! :)
Terkuin: Aurinkoinen kp 18/25-29 yk6
maissintähkä: Kerrohan kun saat tulokset lääkärireissusta! Mukavaa, et on reissu mitä odotella :)
Tervetuloa mukaan Ingela! Sullekin soisi jo sitä plussaa ;)
Aurinkoinen -89: Hyvä, että gynellä käynti helpotti :)
Kävin tänään ravitsemusterapeutilla. Kuten arvelinkin ei mulla ole sille mitään tarvetta. Kehui vaan ja kehotti jatkamaan samaan tapaan kuten olen nytkin tehnyt. Kysyin onko mitään hyötyä syödä näitä multivitaa ym, joita on tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville, mutta ei kuulemma ole tarvetta kun muuten syön niin monipuolisesti. Pyysi minua käymään kunhan olen päässyt tavoitepainooni, koska tahtoo vain nähdä onnistuneeni ja sanoi, että toivottavasti on vauva masussa seuraavalla kerralla kun tulen käymään :) Yritin tänään saada myös aikaa gynekologille/lääkärille, mutta kaikki ajat kahden viikon päähän olivat varattuina. Keskiviikkona pitäisi soitella uudelleen, mutta en pysty töissä soittamaan tällaisista asioista. Joten soitetaan perjantaina ja jos edes aikaa saan niin toivottavasti työkaverit joustaa ja voivat vaihtaa mulle aamuvuoron :) Niin ja nyt on se kierto meneillään että parhaillaan viikkoo tai kahta ennen häitä synnytys jos ajallaan tulee.. Eli ehkei toivota plussaa tähän kiertoon, pikemminkin sitä lääkärille tarkastus aikaa, että saadaan tietää et kaikki ois ok.
anpiainen yk7 kp7/47-46-40-39-26-36
anpiainen: Mä kertoilen,saan kaikki tulokset 2vko päästä. :)
Mulla alkoi eilen lievä limaisuus ja tänä aamuna tuntui että olisin kovin limainen,mutta mitä vessakäynnin perusteella voin sanoa niin oli ilmeisesti vain tuntemus.
Tänään pitäisi pupuilla, toivottavasti ei ole liian myöhäistä.
Huomaan itsestäni,että olen tässä kierrossa ollut miettimättä ja stressaamatta paljon enenmmän,kuin edellisessä. Toivottavasti se toisi oman etuutensa tähän kiertoon :)
Aurinkoinen: Hyvä että sait käytyy juttelemassa :)
Yleiselle puolelle soittoaika aikavaraukseen on 8-9. Eile soitin ja pääsin läpi, mut ei ollu ollenkaan aikoja antaa. Tänään soitin ja soitin ja vielä soitin. Ei vastausta. Ne sitten soitti miulle takas 9 jälkeen, mut eipä oo aikoja. Tää alkuvuosi on kuulemma tosi kiireistä. Meni hermot ja soitin yksityiselle. Ens maanantaina meen sit sinne. Ainoo juttu on ku vastaanottava on mies lääkäri. Toivottovasti ei oo törkee. Ärsyttää jos ruvetaan ipisemään sitä kun "voivoi ku ootte niin nuoria ja ette vuotta ees oo yrittäny". Sit sanon kyllä varmasti että hei, mie maksan hoidosta enkä valituksesta :D. Nyt menossa kp 32 eikä menkkoja näy. Tein tänään varmuuden vuoks nega testin vaikka tieshän sen jo etukäteen että nega on, mut silti vitutti ja surutti. Oli sen jälkeen kova motivaatio lähtee töihin.... mut, lääkäriä odotellessa.
saat minisport hyviä uutisia kun jouduit oikein yksityiselle menemään :/ mua on kans aina ressannu että mitä jos se gyne onkin mies? en yhtään epäile etteikö olisi yhtä ammattitaitoinen kuin nainen mut jotenkin sitä vaan on kivempi (kuinka siinä tilanteessa voi olla edes kivaa :D?) et se on nainen joka tutkii,sillä on ne samat vehkeet itselläkin..
viikonloppuna pitäisi kai olla ovis,saa nähdä löydänkö mitään oireita..alavatsassa on ollut koko ajan outo fiilis ja mietin vieläkin että olisiko ne viime menkat voineet olla varhainen km sillä ne loppui vasta eilen. mulla ei ole IKINÄ ollut noin pitkiä menkkoja,8 pv!
olin tänään ekaa kertaa zumbassa ja voi että kun se oli kivaa! oon yrittänyt nyt keskittää ajatukseni ja aikani painon pudotukseen ja tehnyt tilin kiloklubin sivuille,saa nähdä tuottaako tämä mitään tuloksia..paras olisi sillä niiden ruokien ja jumppien listaaminen sinne on äärimmäisen rasittaa :D
ingela 9/26-39
ON:
Olen tässä kierrossa ollut niin pihalla omasta ovulaatiosta,että en voi varmaksi sanoa,että olenko jo ovuloinut vaiko onko se vasta edessä.
Limaisuutta ollut maanantaista alkaen. Eilen runsaampaa ja yöllä yltyi (ehkä). Sunnuntaina ja eilen tuli peittoa heilulteltua,eli jos ovulaatio oli eilen niin se tuli kyllä hyödynnettyä.
Olen koittanut olla ajattelematta sen enempää kiertoani,jotta voisin olla stressaamatta asiaa.
Kaiken muun ohella viikonlopusta asti tuloaan tehnyt flunssa iski eilen. Järkyttävä nuha ja yskä. Saisi tämäkin hellittää pian jotta voisi nukkua kunnolla.
Teille muille lähettelen plussa tuulia ja tsemppejä! :)
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille mukaan. En ole täällä vähään aikaan käynnyt kun olen antanut vauva asian nyt olla vain takaraivossa hautumassa ja ollut sen enempää miettimättä.
Tuossa joku puhui siitä kuinka palstat menevät hiljaiseksi. Luulenpa että asia johtuu osittaisesta epätoivosta ja jaksamattomuusesta sekä siitä että pyritään olee ajattelematta asiaa.
Noh tähän vähän omaa napaa.
Nyt on sitten vuosi yritetty. YK 12 meneillään. Lääkäri aikaa ne nyt ole vielä varaillut kun ei ole rahaa ja toisekseen koeaikakin töissä... Koko kierto ollut hyvin kummallinen. Välillä on tullu runsasta limaa ja paljon aivan kuin ovis mutta seuraavana päivä kuivaa kuin saharalla ja sitten se taaas yltyy... Tiedä siis koska tässä on ovuloitu. Kauhean aktiivisia ei nyt olla oltu kun ollut PALJON kaikkea muuta hommaa tehtävänä. Ehkä ensiviikko tuo mukanaan aktiivisuutta kun saadaan oma makkari käyttöön :)Nyt siis lähinnä vain odotellaan menkkoja. En usko että tässä kierrossa on tärpännyt. Niin vähän ollaan asian eteen tehty että tuskinpa ollut lähelläkään oikeita päiviä.
Haaveilija20 yk12 kp23/27-38
Ps. Katsellaan sitten sitä lääkäri aikaa koeajan jälkeen tai kesällä...
Jos nyt jostain saan iloita ja olenkin hyvin onnellinen. Niin sain ovulaatio testiin kaksi viivaa :)))) !!
Olen sitä niin jännännyt,että mahdanko ovuloida ylipäätänsä, enkä ole testejä uskaltanut edes ostaa. Mutta äskeisen kauppareissun yhteydessä rohkaistuin ja nappasin 10kpl paketin mukaan.
Tosin olisihan se ollut ihme ja kumma jos ei sitä positiivista olisi tullut, sen verran limaisuutta tässä on nyt ollut.
Mutta ilmeisesti vielä tänään ei ole ovis päivä,kun toinen viiva oli hailakampi kuin testi viiva! :)
Eilen tosiaan pupuiltiin,joten huomenna taas uudet pupuilut edessä :) Toivottavasti jotain tarttuisi mukaan!
Samperi tätä malttamatonta - kaikki heti nyt luonnetta!
Kirjoitan eka kertaa. Meillä sellainen tilanne että odotellaan jo neljännen lapsen odotusta, hurjalta kuulostaa minustakin! Poika ja kaks tyttöä meil on ja luulin ehdottomasti että kolme on hyvä määrä mutta kappaa vaan mitäs se muuta kuin vauvakuumeen lykkäsi! Mä vaan tykästyn tähän kotielämään ja vauva-aikaan joka kerta enemmän ja nautin tästä et lapset saa olla kotona pitkään. No nyt ollaan toista kuukautta ilman ehkäisyrengasta, tässä kierrossa yritys aloitettu. Eka kertaa ostin ovulaatiotestejä ja testasin kolmena päivänä, ensin vaaleampi viiva, sitten yhtä tumma ja kolmantena päivänä tummempi. Odottelen vielä aika rauhassa, koskaan ei ole heti tärpännyt, ja kahdesti olen keskenmenonkin kokenut. Ja olen mahdoton stressaaja raskausaikana, et meneekö kaikki hyvin, onko lapsi terve jne. No,, itsepä tähän jamaan olen itseni taas laittanut, joten ei voi valittaa :D Moikka kaikille, Miracle yk 1 kp 20/28.
Nonii, kunhan tulin kattelemaan taas, ja eihän tää hirviän aktiiviselta vaikuta tää ketju, mutta niin ei pidäkään! ;)
Mukava lukea muiden ajatuksia ja kirjotuksia, niin tohtii itekki välillä käydä rustailee.
Omanapa:
Kp 26/28-30. Alkaa olla perus "oireita" ilmassa; tissittimet kipeet, alavattassa juilii ja mielialat heittelee. Tätiä ootellessä, mutta ei se plussa juttukaan pahitteeksi ois. Lopetin tupakanpolton kuukausi sitten, samoten juonu sillon viimeksi, ainahan sitä toivoo että noilla asioilla ois yhteys helpompaan raskautumiseen, mutta edellisten vaavelin yrityskokemusten jälkeen ei vaan usko että on mitään vastetta. Vaan onpahan itellä parempi mieli ja virkeämpi olo.
Eihän sitä koskaan tiiä...