Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Huomenta Kaikille!
Lauantai aamuna testailin ja negaa näytti. Eilen sunnuntaina sitten alkoi menkat. En onneks oo mitenkään olettanut että olisi natsannut, mutta harmittaahan tuo. Nooh jos tästä kierrosta nappaisi. Toisaalta olisi ihanaa jos tulisin raskaaksi syksyllä niin sitten saisin olla äippälomalla ja kotona kun esikoinen lähtee kouluun ensivuoden syksyllä. Mutta eiä tuo haittaa yhtään jos nyt raskaudun.
anzcu yk7, kp2
voi haaveilija,koita nyt saada sitä miestä ryhdistäytymään :( ! sen osuus on kuitenkin kaikista helpoin,mikähän tuossakin on vaikeaa? koita olla stressaamatta noita työjuttuja,varmasti kaikki menee parhainpäin vaikka nyt vaikuttaa epäselvältä :) ja toivottavasti se ovis alkaa sieltä pian näkyä,peukkuja pidetään ylhäällä :)
usvaneito: joo no mulla ne pahimmat mahakivut johtui siitä ummetuksesta,aivan kamalaa oli,neljän päivän jälkeen alkoi vähän helpottamaan,mutta kyllä tuolla mahassa jotain muutakin mongerrusta ja möyrintää on :D mutta eipä nyt saisi valittaa näitä vaivoja kun tätä on niin toivottu,koskaan ei vaan mienaa olla hyvä :D ja turvotus on aivan kamalaa myös täällä,en ole edes uskaltanut käydä puntarilla kun tulisi vain paha mieli :( ajattelinkin että ehkä ne punnitukset saisi suurimmilta osin jättää sinne neuvolaan niin ei tartte masistella painon nousua,sitä kun alkaa kuitenkin tapahtua :)
ja voi hitsit anzcu :( :( toivottavasti tämä uusi kierto on sitten onnenkierto :)
ON: soitin perjantaina sinne neuvolaan ja voi että kun meni vaikeaksi! lääkäri silloin käski mun pyytää päästä sinne varhaisultraan ja kun sanoin siitä niin se täti oli niin vaikea! kerroin ensin kaikki faktat,eli en tiedä millä viikolla olen,en tiedä koska on ollut ovis ja koska on ollut menkat,ja että viikkoa enne plussaa tuli nega,niin se silti ensin laski siellä että la olisi 24.12. olin vaan että no..toivottavasti ei ole :D ja sitten kun selitin kaiken uudestaan etten voi olla niin pitkällä,mutta lääkärin mukaan ehkä rv 6,niin se sanoi että eihän mua voi laittaa varhaisultraan,kun ei siellä näkyisi mitään jos olen rv 4 tai 5:llä.. ja parempi olisi jos menisin ensin gynelle ja se katsoisi paremmin..mutta ohops,sillä ainoalla gynellä onkin seuraava aika vasta kuukauden päästä,eli mun pitäisi ehkä sitten mennä YKSITYISELLE tai mulle pitäisi laittaa lähete gynepolille.. siis enhän minä mihinkään yksityiselle halua maksaa,kun nämä jutut pitäisi saada ilmaiseksi niinkuin kaikki muutkin saa! että kun meni hermo :( se oli niin vaikea ja aivan kuin olisi ollut mun vika että tämä mun tilanne on nyt tämä enkä tiedä mistään mitään. sitten se vielä sanoi että se juttelee mun oman lääkärin kanssa (joka oli se joka käski siihen ultraan) että mitä tehdään ja se miettii ja soittaa sitten alkuviikosta uudestaan. enkä siis saanut sitä neuvola aikaa edes. se vaikutti ihan siltä että olisin vain omasta mielestäni halunnut mennä sinne varh.ultraan ja huijannut että lääkäri käski sanoa näin..
valitettavasti olen kuullut monelta että tuon neuvolan mihin minä kuulun,niin sen neuvolatädit on huonoja ja ärsyttäviä,ja tämä mun ensikosketus siihen paikkaa ei vaikuttanut myöskään lupaavalta..saa nähdä miten käy vielä :D ja se nainen ei ole vieläkään soittanut,huoh -.-
anteeksi tämä vuodatus,mutta mun mielestä kamalan vaikeaa tuon neuvolan osalta.
Ouh, kuulostaapa hankalalta, Ingela. Mulla oli kans aikamoista säätämistä tuon lasketun ajan kanssa, kun mulla oli tosiaan niin pitkä kierto. Itse tiesin totta kai alusta asti päivälleen, missä mennään, kun tein ovistestit ja kaikkea, mutta nuo neuvolantädit aika lailla menee sen mukaan, että kaikilla olisi 28pv kierto. Onneksi ultrassa se sitten selviää, että millä viikolla oikeasti mennään. Toivotaan, että sun tilanne selviää ja pääset ilmaiseksi siihen ultraan! :)
Meillä oli tosiaan tänään np-ultra ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Aamulla neuvolassa kuunneltiin sydänääniä; sydän jyskytti tasaisesti ja NOPEASTI, ensin kuului vain viuhviuhviuhviuh, mutta vähän kun etsittiin niin kuului oikein kumeaa jyskytystä. Mutta siis ultrasta vielä.. Niskaturvotusta oli vain 0,9mm eli sen puolesta ei ole riskiä downin-syndroomaan, lopullisen tuloksen saa tosin vasta sitten, kun yhdistelmäseulan tulos tulee parin viikon sisällä. Tällä hetkellä ötö on sen 5,6cm pitkä.
Siltä varalta, että jotain kiinnostaa, niin tuosta linkistä voi käydä kurkkaamassa ultrakuvia. Yhdessä näkyy pelkkä jalkapohja, toisessa on sikiö edestäpäin (kasvot vasemmalla, näkyy nenä, silmät ja leuka) ja kolmannessa takaapäin nukkumassa.
Aurinkoisia kesäpäiviä ja tsemppiä kaikille!
Usvaneito 12+1
Kiva kuulla Ingela, että lääkärikäynti meni hyvin! :) Paitsi harmi tuosta ajanvaraus yrityksestä.
Jokos Haaveilijalla on se ultra alkuviikosta? Huvittaa kun minulla on ensi viikolla se lääkärikäynti ja siellä varmaan käskeevät miehen mennä spermatutkimukseen, mutta on siinä varmaan houkutteleminen :D
Anzcu harmi menkoista! :(
Usvaneito: Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja kiva kun laitoit kuvia! Saataispa me muutkin pian ihastella kuvia omista "ötököistä"!
Kp26 menossa ja ei ole sen kp17 jälkeen ollut minkäänmoista viivaa ovistestissä, eli luultavasti se ovis oli silloin ja voin alkaa jännäämään josko oltaisiin onnistuttu. Vielä aion kuitenkin ainakin viikonloppuun saakka jatkaa tikuttamista. Masussa on tuntunut pientä nippailua tai sitten kuvittelen tai sitten se enteilee alkavia menkkoja (joita odotan viikonlopuksi saapuvan).
anpiainen yk10 kp26/47-46-40-39-26-36-42-36-36
voi ihania kuvia usvaneito,noita omia odotellessa :) ja hyvä että asiat oli kunnossa :) olikos sinulla muuten missään vaiheessa pahoinvointia? anteeksi en yhtään muista jos olet kertonut,kun täällä niin moni kertoo kaikkia oireitaan :D
ja anpiaiselle toivotaan plussaa! mukava että se ovis edes löytyi jos ei muuta :) ja sinä kans potkit sitä miestä sinne spermatutkimukseen,yhteinen projeksti tämä teille kuitenkin on :) huomenna taidan itse soittaa sinne neuvolaan jos ne ehdi ensin :)
ingela rv mikälie :D
pikapäivitys: sain lähetteen sinne gynepolille,mutta sen käsityksen sain etten ultraan pääse mutta joku tutkimus tehdään :) nyt vaan pitää odottaa kutsua postista ja sen jälkeen saan varata neuvolan kun viikot on saatu selville :) iik,alkoi heti jännittämään yli kovaa :P
Juu olihan mulla tuota pahoinvointia, pahimmillaan se oli muistaakseni rv 6-8 ja sitten on alkanut pikkuhiljaa helpottaa. Onneksi en ollut tuolloin vielä töissä, nimittäin päivät meni pahimpana aikana suurinpiirtein niin, että yöllä nukuin todella huonosti ja aamulla heräsin aikaisin, olo oli kauhea ja mikään ruoka ei maistunut, mutta nälkä oli aivan mittaamaton. Samoin olo meni valtavan huonoksi, jos ei sitten vaikka väkisin syönyt jotain vähintään parin tunnin välein. Väsymystä en voi edes kuvailla, saatoin nukkua helposti 5h päiväunia päivässä ja silti olin jatkuvasti väsynyt. Muistan jopa miettineeni, että miten helkkarissa pystyn käymään tuossa lähellä sijaitsevassa kaupassa, kun väsyttää niin paljon! :D Käytännössä siis nukuin, söin ja löhösin sohvalla etovan olon kourissa. Ainoa kerta, kun oksensin, oli yllättäen viime viikolla, kun söin kaurapuuroa aamiaiseksi. Kyseinen ruokalaji on ollut pannassa koko raskausajan, siis se on vaan ällöttänyt, mutta nyt kun olokin oli jo paranemaan päin, niin päätin kokeilla. Hah, sen jälkeen lensi oksu niin kaarella että huhhuh! ;)
Onko sulla ilmennyt vielä mitään oireita, Ingela?
Usvaneito rv 12+2
huh,no onneksi pahoinvointi ei kuitenkaan kestänyt tuon kauempaa,olisi kamalaa jos kävisi niin huono tuuri että pahoinvointi kestäisi aivan loppuun asti niinkuin joillakin raukoilla :(
omia oireita olen huomannut sen verran että nännit on edelleen kipeät,itseasiassa vieläkin herkemmät kuin silloin aluksi kun ne tulivat kipeiksi,ei kuitenkaan mikää muu osa rinnoista (ainakaan vielä) :D uimahallissa jouduin vaihtamaan suihkua kun yhdestä tuli vesi niin paineella että otti aivan kipeää :/ ja se väsy,vaihtelee,mutta varsinkin viime viikko oli jotain aivan kamalaa! en olisi millään jaksanut nousta aamulla sändystä vaikka oli pitkät ja suht hyvät yöunet takana,päivällä oli väsy ja varsinkin kun tuli lenkiltä niin eipä siinä muuta enää tehtykkään kuin maattiin sohvalla. silloin mietin että jos tämä ei johdu raskaudesta niin olenko sairas tai jotain :D mutta tätäpä se oli :)
ja sitten tuli vielä se kamala ummetus. onneksi alkoi helpottamaan kun rupesin juomaan enemmän vettä,sillä vatsakivut oli aika infernaalisia varsinkin öisin (ja se lisäsi väsyä kun joutui 3-4 krt. yössä nousemaan vessaan) kun mitään ei tullut ulos yli neljään päivään :< ja pissalla joutuu käymään melkein joka välissä,öisin vähintään sen kerran kun normaalisti ei tarvinnut koskaan. tänäänkin mietin että voinko lähteä pidemmällä lenkille jos matkalla iskee pissahätä :D ja koko ajan on kamala nälkä,söi sitten paljon tai vähän tai koko ajan :D ja perus vatsanturvotus,voisi luulla että olisin jo ainakin rv 18 tai jotain,varsinkin iltaisin.
pahoinvointia en ole tuntenut muuta kuin ihan parina satunnaisena kertana,joten siitä voisi päätellä että en ole vielä siellä rv 6..tai sitten pääsen vain helpolla :) ..eli kyllä noita oireita on jo vaikka muille jakaa kun nyt katsoo,en aikaisemmin miettinytkään että niitä on noin paljon :o
Mulla on myös edelleen nännit arat, mutta ei muu osa rinnoista. Alkuun oli tosiaan ihan kamala olo ja nälkä ja pissahätä ja väsy KOKO AJAN. Nyt on olo vähän tasoittunut ja pystyn oleen vähän pidempään (= jopa 3 tuntia;) syömättä.
Siis toi turvotus on kyllä sellaista että... Mulla on ollut kans ihan alusta asti aivan jäätävä turvotus, niin että kaikkihan sen jo huomasi rv 10 että olin raskaana! :D Mitään oikeaa vauvamasua kun ei tuossa vaiheessa tietenkään ollut, niin turvotuksestahan se sitten johtui, näytin jo tosi varhaisessa vaiheessa suoraan sanottuna virtahevolta :P Mieskin on jo pitkään sanonut, että "voi kun sulla on niin suloinen vauvamasu" ja mä sit yritän selittää, että "ei tää kulta ole vielä mikään vauvamasu vaan pelkkää turvotusta" :D Nyt 13. viikolla alkaa pikkuhiljaa kohtu työntyä todella esiin, se suorastaan, voisiko sanoa, pumpsahti yksi yö esiin ja siinä se nyt on, virallinen vauvamasu :) En malta odottaa, että kasvaisi vielä entisestään että tulisi ihan kunnolla esiin! ^^
Usvaneito 12+3
Nyt tuli plärättyä pitkä listas tekstiä läpi. Mitäpäs tässä kommentoisi kun nyt täytyy vähän pohtia mitä kaikkea luinkaan.
Ingela, toivottavsti vatsa vaivat helpottavat. Harmi tuo ultra juttu! On kyllä kovin erikoista ettei ultraan saa aikaa yms.. :/
Anzcu, harmi menkoista ja ei muutakuin uuteen kiertoon innolla yrittämään. :)
Anpiainen, toivottavasti sulla nyt olis tärpännyt. :) Ja tsemppiä lääkäri reissuun :)
ON: Nyt on taas tohtorin luona käyty. Viimeksi ei siis ollut ovulaatioon viittaavia havaintoja lainkaan. Nyt oli näkyvissä kummassakin munasarjassa yksi noin 10-11mm halkaisijalta oleva munarakkula ja kohdun limakalvo oli paksuuntunut mutta oli edelleen selkeästi kolmekerroksinen (millainen kohtu on ennen ovulaatiota, ovulaation jälkeen kerroksia ei kuulema erota). Lääkäri sitten laski että kun munarakkulan pitäisi olla noin 20mm jotta oletetusti tapahtuisi ovulaatio niin se olisi kasvannut (jos on kasvaakseen) viikonloppuun siihen kokoon. Ensiviikon pe olisi verikoe ja sitten heti ma uudeleen. Ovulaatio testiä voi kuulema kanssa tehä nyt su-ke (esim). MEinasin että voisin yhen paketin ovis testei käydä hakee ja tehdä la-pe (eiks niit oo yleensä se 7/pkt)..
Verikokeiden jälkeen odottelen 2 viikkoa, kuuluuko menkkoja, jos ei niin testi, jos tulee niin soitto lääkäriin ja sitten aletaan varailee aikaaa munajohtimien avoinaisuus tutkimukseen jos mies vaan on käynyt sperma tutkimuksessa. Verikokeiden jälkeen ei siis edetä ilman spermatutkimusta.
Olikon tässä nytten tarpeeksi sekavasti tilanne selitetty? :D
Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheissa, käyn taas kun on jotain kerrottavaa...
Haaveilija20 yk 16 kp20/27-40
ps. laskin ite etä jos olis toi pisin kierto (tai eijemmin pisin kiero 38) niin ovis olis ma-ke, eli just silloin kun lääkäri laski että noi munarakkulat vois olla oikeen kokoset, ja mahdollisuus on etttä vain toinen TAI MOLEMMAT rakkalut kasvaa ovulaatio vaiheeseen......
Nyt ajatukset menee kärryn pyörää, matkaanpa siiis apteeeeekkin hakee ovis testei.. :)
Ingela: Hyvä, että edes johonkin pääset ilmaiseksi.
Haavelija: Itse ostaisin sinun tilanteessasi nyt niitä clearblue digiovistestejä, ja kyllä niissä taitaa se 7 olla paketissaan :)
anpiainen yk10 kp28/47-46-40-39-26-36-42-36-36
usvaneito,itsekin olen miettinyt että paljastunko ennen aikojani joillekkin,varsinkin kun minulla on tapana käydä äitini kanssa kahdesti viikossa vesijumpassa,niin eipä siellä suihkussa voi oikein piilotella :D onko sinulla nännit vielä yhtään tummuneet? tässä onneksi aletaan pian pitämään kesälomaa uimahallista niin ei ehkä äitiä ala vielä epäilyttämään jos vaikka ne nännit alkaa muuttamaan väriä tms. jossain veiheessa :D itsekin kyllä odotan sitä "oikeaa" masua :)
haaveilija: joo en kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa ettei ultraan pääse,se kuitenkin on kuulemma normaali juttu jos on tämmöinen tilanne :o mutta pääasia että pääsen edes johonkin juttuun :D ja rupesin syömään myös maitohappobakteeritabletteja niin vatsa varmaan niidenkin takia normalisoitui :) kyllä kuulostaa nuo tutkimukset aika ramppaamiseslta,ei käy kyllä kateeksi :( mutta toivottavasti se ovulaatio sieltä tosiaan tulee! oletko koskaan aikaisemmin bongannut ovista itse testeillä? onnea rakkulakasvatukseen :) !
musta tuntuu nyt siltä että se kutsu sinne polille tulee vasta ensiviikolla,sopisi hyvin tähän odottamiseen,kun kaikkia on pitänyt nyt pidemmän aikaa joutunut odottamaan,oli se sitten plussaa tai neuvolaa aikaa :D
unohdin muuten mainita vielä yhden oireen joka yrittää kovasti puskea pintaan: hermoheikkoisuus :( normaalisti olen aika pitkäpinnainen ja pidän mölyt mahassa ettei tule turhaan riitelyä,mutta nyt tuntuu että pian ne ikävät kiukkupuuskat vyöryvät suusta pihalle! ihan pienikin ärsytyksenaihe saattaa saada minut raivonpartaalle. ja vielä kun tähän lisätään se jatkuva nälkä (normaalistikin jos nälkä kasvaa liian suureksi niin kannattaa pysyä poissa lähettyviltä,tai ainakin olla ihan hiiren hiljaa ja kiltisti kunnes saan sitä ruokaa :D). tänään netti ei toiminut ja meinasin saada hermoromahduksen,samoin kun en muistanut kuinka ommellaa käsin napinläpi,ja mies parka sain ärripurrit niskoilleen kun yritti etsiä minulle netistä ohjeita,onneksi osasi olla hiljaa tilanteessa ja jälkeenpäin kun pyysin anteeksi kiukkua niin sanoi,että huomasinko kuinka rennosti hän otti,ei tuskastunut minun kiukusta :D eli pisteet miehelle,toivottavasti jaksaa pitää tuon asenteen jos tämä tästä pahenee tai jatkuu pitkään :D
eli pelolla ja hieman mielenkiinnolla odottelen että jääkö tämä tälle tasolle vai kehkeytyykö minusta joku bregzilla :DD ihan uusi tilanne silti.
Ingela: Ei mulla ole mitenkään näkyvästi nännit tummuneet ainakaan vielä, tosin nyt ihan viime päivinä oon huomannut, että ovat ihan vähän tummuneet. Saa nähdä, jatkavatko vielä tummumistaan. Onkohan tuo kuinka yleistä, että nännit tummuvat raskauden aikana? Haha, aivan mahtava lempinimi tuo bregzilla! :D Musta ainakin on kuoriutunut aikamoinen ärripurri tän raskauden myötä. Eilen aloin töissä tosiaan melkein itkeä ihan pikkujutun takia, ja muutenkin on hermot huomattavasti tavallista kireämmällä. Onneksi mies on luonteeltaan hyvin diplomaattinen ja kärsivällinen, ja me ollaan ainakin huumorilla pärjätty näistä mun bregzilla-kohtauksistani tähän mennessä ilman suurempia traumoja! ;)
Haaveilija: Ompas tosiaan melkoista ronkkimista nuo tutkimukset, mutta toivotaan että ne siivittäisivät nyt kohti toivottua lopputulosta. Tsemppiä, ja kantsii kokeilla niitä ovistikkuja.
Ingela ja Usvaneito: Mulla kasvoi ekassa raskaudessa tissit a-kupista c-kuppiin tosi nopeasti, että jos ei mahasta olisi huomannut niin niistä ainakin! Ai että teki kipeää (mutta olihan ne muuten oikein mukavat... XD).
ON: Hurraa, sperma-analyysin tulos oli normaali ja erinäisin järjestelyin pääsenemme sittenkin hyödyntämään oviksen pe-la-aamuyöllä (no, jostain on tingittävä...) :D Selvisi se greippimehuhyllyn tyhjä kolokin: Valion perusmehu poistui valikoimasta ja tilalle tuli hedelmätarhan greippi-verigreippi... hedelmälihoineen... mä vihaan niitä X[ Kasvatin kuitenkin tässä kierrossa juomani greippimehun määrää ja jo vain rupes limoja näkymään. Tämmönen normisti "kuivan kesän orava" on rampannu tässä ovista edeltävinä päivinä vessassa ihmettelemässä että mitä sieltä alapäästä oikein nyt tulee, mutta niitähän ne XD
Kävin muuten elämäni ensimmäistä kertaa kattomassa tarot-kortit, kun sellainen mahdollisuus osui kohdalle. Tulevaisuuden kohdalle nostin sellaisen neitsyt maria -ikonin näköisen kortin, jossa nainen pitää vauvaa. "Ennustaja" (vai mikskä näitä sanotaan, eihän se mitään ennusta...) kysyi heti, että mitenkäs lapsiasiat? Lapsi voi kuvastaa myös esim. uutta ideaa/mahdollisuutta tms mutta kyllä mä pidän sitkeästi kiinni tästä näkemyksestä että tämä kortti ois nyt ennustanu ihan sitä itteään :D
usvaneito: no on mun mielestä aika yleistä että naisilla raskauden aikana nännipihat tummuu.. syynä vissiin se että kun se vauva syntyy ja hamuaa sitä nänniä niin se näkee sen tumman nännipihan paremmin siitä tissistä ja löytää helpommin oikeaan paikkaan :) ja joo,onneksi mullakin tuo mies on rauhallista sorttia,muuten varmaan löisi pian lieskat täälä :D uusimmassa vauvalehdessä oli just juttua tästä aiheesta,niin annoin miehelle sen lehden ja käskin lukea sen :D
myax: joo en kyllä itsekään pistä pahaksi jos rinnat tästä kasvavat,ovat aina olleet niin surkeat :D minulla muutenki on aika tubulaariset rinnat ja erittäin pienet nännit jotka näkyvät vain silloin kun on kylmä,niin nyt nekin on selvästi kasvaneet ja nöpöttää melkein koko ajan..ei mieskään pistä pahaksi :P ja loistavaa että saitte järjestettyä aikaa lemmelle,ei tule taas uutta "hyödytöntä" kiertoa :) ja mukavaa että analyysi tulos oli normaali :) minuakin on aina kiinnostanut nuo tarot kortit ja muut jutut,olisi joskus mielenkiintoista katsoa mitä itse saisi :) toivottavasti se tosiaan sitten tarkoitti sitä itseään ;)
On: neuvolatäti soitti tänään ja sanoi että jostain syystä (selitti kyllä mutten oikein pysynyt kärryillä kun päpätti niin nopeasti) se mun poli aika oli vedetty takaisin,ja niillä kyllä on hoitotakuu että kuulemma viimeistään 12 viikon kuluttua pääsee..no ei paljon auta silloin! jäi sitten vaihtoehdoiksi että olisin mennyt sinne yksityiselle ja maksanut itse,tai sitten että otan sen ajan mikä siellä mun neuvolassa oli tarjolla jo alunperinkin 10.6,niin otin sitten sen. siihe on vielä melkein 3 vk,mut ei auta (tai se sanoi että voidaan odottaa tässä samalla jos sieltä polilta ehtii ensin tulla se lähete niin menen sitten sinne,mutta jos ei niin sitten menen tuonne neuvolan juttuun) :( tosi ärsyttävää! noh,ainakin se on nyt sitten varmasti ultra,ja ainakin siellä nyt pitäisi jo näkyä jotain niillä viikoilla varmasti :) kamalaa vain kun nyt pitää odottaa niin kauan jännityksessä :)
Höh, onpa hankalaa tuo sinun poli-aikasi saaminen, Ingela :/ Ymmärrän hyvin, miten tuskastuttavaa on odottaa tuollaisen asian kanssa, että pääsee tutkimuksiin... Noista rinnoista sen verran, että toisilla ne kasvaa valtavasti, toisilla ei ollenkaan. nimim. Itselläni on ihan mini-rinnat eikä merkkiäkään ole siihen suuntaan, että kasvaisivat. Nännit on kyllä olleet alusta asti kipeät, mutta niin paljon toivomani rintojen kasvu on tipotiessään. Kai ne sitten kasvaa väliaikaisesti, kun pitää alkaa imettää, mutta nopeasti ne siitä kutistuvat taas, vähän pahoin pelkään... :/
Täällä ollaan alkavan kesän lumoissa ja kaikki vapaa aika menee tuolla pihalla touhutessa eikä koneella ole tullut käytyä.. Ja muutenkin mennään kesä rennommalla yrittämisellä, en laske kiertopäiviä tms. Paitsi että eilen katsoin kalenteriin kun limoja alkanut tulla enenevästi ja kp13 nyt eli ovis tulollaan..
Onnea Ingela onnea!!
Jälleen kerran...
anpiainen yk11 kp1/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29
Kävinpä sitten apteekissa ovistestejä tutkimassa. Apteekissamme oli 2 vaihtoehtoa, glear blue ja sitten joku toinen. Noh aattelinpa siinä sitten fiksuna että en mä nyt noita glear bluen ota että kun ne oli viimeks ja yks oli rikki ja sittten en mä muutenkaan nin löytäny ovista. Sitten lueskelin sitä toista mitä mainostettiin helppona, pitkä kestosena, ei tarvitse tehdä vessas yms. Aattelin et no hitto mäpä otan sen ja mitä mä sainkaan!!! Noh tulipahan heitettä reilu 40€ juts taivaan tuuliin... Kyseessä oli siis syljestä mikroskoopin lailla tutkittava testi. Itse siis piti sylki laittaa ja antaa kuivua sen jälkeen koittaa tihrustaa sellasesta halkasialtaan puolisenttiä olevasta ruudusta valon kanssa miltä näyttää. EI KIITOS! Näin ollen siis jää meiltä kyllä testaillu. En rahojani enään vaan yksin kertasesti voi laittaa testeihin. Alkaa oleee jo tuo koko ajan lääkärissä ramppaaminenkin kallista... Kolme vai neljä käntimaksua ja maksettu.... Eipä tässä kuussa paljoa mitään muuta sitten tehdä kun palkka niin pieni.
Mitä nyt kiertoon tulee niin ehkä joo valkovuoto vähän lisääntyny mut taas se tilanne että kyllästyttää koko kierron miettiminen. KAtsotaan siis mitä tulee.
Haaveilija20 yk 16 kp mikälie...
Ingela: Kyllä, ikävä sanoa mutta kyllä ne vatsavaivat ainakin mulla ovat raskauteen kuuluneet. Nyt alkaa turvotus VÄHÄN hellittää mutta alkuun olin kuin ilmapallo varsinkin iltaisin! Ja voi niitä kaikkia kipuja, oli ummetusta ja löysää vatsaa ja vatsaa kiersi ja pieretti ja kaikkea siltä väliltä; ei todellakaan normaalia mulle sellainen elämöinti :D Mutta mulla on ainakin vähän helpottanut onneksi, toivotaan että sullakin :)