Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

41/771 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt karisi kyllä viimeisetkin huumorin rippeet,testi näytti taaaaaaaaaaaas negaa :( tilanne alkaa hetki hetkeltä vaikuttaa erittäin ärsyttävältä :( kamala väsy ja tissit kipeät vieläkin,luulisi että se kertoo jotain mutta ei nähtävästi.. onneksi ensiviikon torstaina on lääkäri ja gynetutkimus jos ei vielä siihenkään mennessä oo tapahtunut mitään. silloin kyllä vaadin jo päästä johonkin verikokeisiin tai jotain!

ingela kp 50!!/26-45

42/771 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: No jo on kummallista :/ Nuo sun oireet kyllä haiskahtavat vähän siltä kuin olisit raskaana. Just tissien kipeytyminen (etenkin jo sulla yleensä ei ole kipeät tissit ennen menkkojen alkua?) ja väsymys oli mulla ensimmäisiä merkkejä raskaudesta. Tyhmäähän se on spekuloida, mutta olen kuullut myös ihmisistä, jotka eivät oikeastaan missään vaiheessa raskautta plussaa mutta ovat silti tukevasti raskaana. Toivotaan, että sulla olis tällainen hassu tilanne myös ja että olisitkin raskaana. Ja edelleen, jos ei sulla menkkoja kuulu niin aina on se mahdollisuus, että sulla on ollut joku ultrapitkä kierto ja olet kuin oletkin raskaana, mutta se ei vielä näy. Äh, tiedän että toi tilanne on sun kannalta tosi ärsyttävä ja raivostuttava, mutta ei siinä voi kuin mennä päivä kerrallaan. Tsemppiä! :)

Usvaneito rv 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/771 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo enpä ainakaan muista että erityisesti nännit olisivat olleet kipeä,eikä kyllä muutenkaan ole mitään huomattavaa rintakipua ilmentynyt kierroissa..ja arvaa vaan usvaneito oonko mä lukenut noita tarinoita joissa kerrotaan että osalla naisista ei vaan nouse koskaan tarpeeksi se hormoni joka siinä testissä näkyy ja raskaana ovat ollet vaikka testi on jatkuvasti näyttänyt negaa.. ja voihan olla että mulla se ovis onkin ollut vasta pari päivää sitten,mutta sitten taas se ei kävisi sen kanssa että mulla on jo viime viikolla ollut lämpö koholla :< mutta tämä on juurikin tätä spekulointia :/ eli siis päivä kerrallaan laahaten,ei voi muuta :)

44/771 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään kp 52 ja nega. taidan tehdä seuraavan vasta viikon päästä ennen sitä lääkäri aikaan,turhaan teen kun ei siinä mitään uutta näy kuitenkaan pariin päivään :( laskin että tässä kierrossa on mennyt jo n. 11 testiä,ja kaikki hukkaan! :(

ingela kp 52/26-45

Vierailija
45/771 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: Onneksi sinulla on se gyne torstaina.. Mutta tutkiiko ne sitten miten jos sinulle sattuisi menkat juuri silloin? Mutta toivotaan, että olisit raskaana, mutta se ei vieläkään näy. Ei haittaisi vaikka olisikin testit menneet hukkaan ;)

Eilen tuli lopulta ovistikut postista ja tänään alkaa testaaminen! Ja niitä tikkujahan riittää onneksi vielä seuraavaankin kiertoon ja ehkä jopa sitä seuraavaan. Ensi viikolla varaillaan lääkäriaikaa.

anpiainen yk10 kp17/47-46-40-39-26-36-42-36-36

46/771 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei todennäköisesti voi tehdä jos menkat sattuu samaan aikaan,kun se meinas että otetaan papakin siinä samalla..se nyt vielä olisikin että ensin niitä menkkoja saa odottaa kuukausikaupalla ja sit kun ne ei saisi tulla niin tulisi :D mutta sitten varmaan varaan ajan yksärille jos mitään ei saada tehtyä..

niin ja voihan tosiaan olla mahdollista ettei mulla siis edes ollut vielä silloin kp 35:lla sitä ovista,se oli vaan veikkaus,joten siksikin tämä voi kestää :)

hehe,sait anpiainen ainakin oikein kunnon satsin sitten niitä ovistikkuja :D toivottavasti se ovulaatio sitten löytyy niiden avulla :) 

ingela kp 54/26-45

Vierailija
47/771 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi Ingela kun kierto noin venyy. Toivotaan et se saa kuitenkin vielä onnellisen päätöksen:)

Anpiaiselle onnea oviksen metsästykseen!

Mulla kierto lopuillaan. Parin päivän sisällä alkaa menkat jos alkaa.. Oireita ei kyllä ole suuntaan taikka toiseen..

Miracle 28/26-30

48/771 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!!!
Tääällä ois yks ihan ensikertalainen. :) Eli ollaan jätetty pillerit pois 2 vkoa sitten ja nyt lähetään kokeilemaan, josko tärppäis :)

Kaiken järjen mukaan tänä vkoloppuna ois pitäny oviksen olla, mutta mulla ainakin nipisteli vatsaa jo viikon alussa...Eli varmaan se oli jo sillon??

En hirveesti ressaa plussailusta, mutta ajattelen asiaa kyl paljon...mulla kun on kuitenkin jotenki sellai olo, et mitä vähemmän asiaa stressaa niin parempi...Mut tietty sitä ajattelee...harva se yö näen unta siitä et on masuasukki <3

Nyt sit vaan odotellaan pari vkoa ja katellaan et tuleeko menat vai ei ja johtuuko se sit plussasta vai vaan siitä et hormonit on vieläkin sekaisin pillereiden lopettamisesta..

Sen verran voin pohjustaa et kahdet viime kuukautiset on ollu kyl kokemus... eli toisiks viimoset (maaliskuussa) kesti n.2vkoa eli ne alkkoi jo neljä päivää ennen ku otin vikan pillerin :P

Ja nyt viimeks olleet alko lauantaina ja loppu tiistaina...ja mulla ei oikeestaan ollu ees kuukautisia, vaaan oli sellast pientä vuotoo sillon tällön päivän mittaan....Et terve hormoonien sekoilut!!! :D

-Karcci-

49/771 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Täällä elellään jännityksessä. Edellinen kierto oli 39päivää. Ja nyt mennään jo kp 41 ja mitään oireta ei oo et menkat alkais. Aina on kierto ollut sen 28-30 päivää, koskaan ei oo venynyt näin pitkäksi. Ainoastaan silloin kun toista lasta yritettiin niin vikat menkat oli helmikuun alussa -09 ja tein varmaan 100 nega testiä ja lopulta varasin lääkärin toukokuun lopussa kun ei edelleenkään ollut niitää menkkoja tullut. Mulle tehtiin kiken maailman kokeita ym. ja määrättiin jo valmiiksi ne terolutit. Kunnes se lääkäri soitti ja sanoi et älä alotakkaan sitä terolut kuuria et oot raskaana.... no joo myöhemmin selvisi ttä olin tullut raskaaksi vapuntienoilla... Toivottavasti tälläkin kertaa olis sama homma :) 

En tiedä et kuvitteleko, mutta tissit on mukamas kipeet koko ajan ja väsyttää niin perkeleesti.... 

-anzcu

Vierailija
50/771 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Karcci! Mitäs pillereitä käytit?

Anzcu86: Oletko nyt tehnyt testiä?

Lauantaina tuli aika vahva plussa ovistestiin (vahvempi, mitä silloin joskus kun viime kesänä testailin kun aina näytti haaleaa viivaa) ja eilen tuli aika haalea viiva. En tiedä sitten oliko ovis lauantaina, mutta testailu kyllä jatkuu edelleen. Laskureiden mukaan ovis olisi nyt keskiviikko perjantai välillä, jos kierto on tuon 36pv.

anpiainen yk10 kp19/47-46-40-39-26-36-42-36-36

51/771 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miracle: toivottavasti ne menkat ei sieltä tulekkaan ;) ja totta,toivottavasti tämä pitkä kärsimys odotus nyt sitten edes palkitaan :D

tervetuloa kuumeilijoiden joukkoon karcci! toivottavasti pystyt pitämään pään kylmänä ja tuon saman asenteen koko kuumeilun ajan :D muistan kuinka itsekkin alussa ajattelin että en kyllä ota mitään paineita,tulee jos on tullakseen... niin vissiin,tää on aika päinvastaista ollut viimeiset 8 kk :D

ja hui anzcu86,onpas sullakin jännät paikat :D! tuo antaa mullekkin vähän toivoa :D teitkö sitten enää missään vaiheessa testiä tuon jälkeen kun sulle kerrottiin siitä raskaudesta? mietin vaan että nouseeko sulla se hormoni edes niin korkealle että se testeisä näkyisi :)? täällä myös -kamala- väsy,aamulla ei jaksaisi sitten millään nousta vaikka hirsiä olisi vedelty jo melkein 11 tuntia :D 

täällä silloin tällöin tunnen menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa. eilen alkoi taas mahassa tuntua pieni poltteen tunne ja ajattelin että nytkö ne kuitenkin alkavat,mutta ei siltikään :o pieniä repäisyn tuntemuksia myös joskus harvakseltaa vasemmalla alavatsassa tuntuu kun aivastaa tai tekee jonkin jännittyneen kova liikkeen..toivottavasti lupailee hyvää :) taidan ostaa sen testin vasta keskiviikkona sitä torstaita varten,muuten varmaan sortuisin jo tekemään sen,alkaa taas jännitys nousta pintaan :)

anpiainen: toivottavasti tällä kertaa ovis löytyy,se on jo aika helpottava tunne :)

ingela kp 56/26-45

52/771 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Mulla on ollu nyt vuodesta 2008 Yasminellet, sitä ennen oli Yasminet mut sain hoitovirheestä veritulpan, niin vaihtoivat ne. :P

Ingela: joo mä yritän ;) Mitäänhän en lupaa.... :D

Mutta hitaasti ja varmasti... ;)

-karcci- kp 17

53/771 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: En oo viellä testaillut, perjantaina ajattelin testailla,mikäli menkat ei oo alkanut

Ingela: En tajunnut edes testata silloin enään. Lääkäri vaan sanoi että mulla ei välttämättä oo ollut niin korkea se raskaushormoni et sen takia r-testit ollut negatiivisia.

ON: Eilen illalla sohvalla pötköteltäessäni vaihdoin asentoa, niin tuntui kunnon repäisy alavatsassa. Sattui ihan julmetusti. Ensimmäistä kun odotin, oli silloin alkuraskaudessa tosi paljon niitä repäisykipuja ym. muita vaivoja. Oksensin ja oli koko ajan paha olo. Kerran luulin jo saaneeni keskenmenon kun sattui niin paljon alavatsaan, että en pystynyt edes nousta seisomaan ja suoristaa selkää. Kävin silloin lääkärissä ja hän totesi vaan ,että ihan normaalia tuollainen on, välillä ne kivut on kovempia ja välillä lievempiä kun elimistö ei oo tottunut kyseiseen tilaan :)

-anzcu Yk6,kp42

54/771 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kp 59/26-45 ja mä sain PLUSSAN!! <3<3 siis tää on uskomatonta :D :D en tiedä miten päin olisin! ensin tein kaupan puikkotestillä ja ehdin jo katsoa että taasko siihen tulee nega,mutta sitten siihen alkoi ilmestyä tummahko haamu :) sitten pitikin käydä pikipikaa apteekissa hakemassa digitesti ja sekin näytti "raskaana 1-2 viikkoa" :)

vaikka tämä kierto on ollut näin hirveän pitkä niin jotenkin on ollut viimeviikkoina semmoinen olo ettei enää ahdista,jotenkin varma olo vaikka kaikki edelliset testit on näyttäneet negaa.enkä kyllä ole enää nähnyt niitä uniakaan missä käy ilmi että en ole raskaana,niinkuin melkein kaikissa muissa kierroissa kävi,joten kai jotenkin tiesin jo että nyt on käynyt tärppi :) ja hullua,mutta tässä kierrossa join greippimehua ja sitten tärppäsi :D krääh,aivan ihmeellinen olo,kerrankin odotus palkittiin :) !

kun tuo testi näytti nuo viikot 1-2 niin siitä voi päätellä että ovis tuli -tosi- myöhään :o tänään on siis se lääkäri iltapäivällä,saan siellä sitten hehkuttaa lisää :) :)

ingela rv ?4?

55/771 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: Hiiii mä tiesin että saat plussan! :D Tai siis no helppohan se on näin jälkeenpäin sanoa, en tietenkään tiennyt, mut mul oli tosi vahva tunne et ihan varmana sulla on tärpännyt. Onnea ihan hurjasti! <3 Siis aivan mahtavaa, että pääset meidän odottajien joukkoon vihdoinkin. Se on niin upea asia, kun saa tietää olevansa raskaana. Mulle se testin tekeminen oli ainakin elämän paras yllätys. Nyt pidetään kaikki peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti. :)

Itselläni on np-ultra ensi maanantaina. Verikokeessa kävin tosiaan kaksi viikkoa sitten maanantaina eikä mitään kirjettä ole neuvolalta tullut. Eli voinen päätellä, että läpäisimme sikiöseulan tältä osin! :) Nyt jännittää ihan hirmuisesti se ultra, päässä pyörii kaikenlaisia pelkoja siitä, jos kaikki ei olekaan hyvin, vaikka sellainen stressaaminen onkin ihan hölmöä. Ja myös vauvan näkeminen jännittää hirveästi. Sehän on tässä vaiheessa jo ihan ihmisen näköinen, vilkkaasti liikehtivä, pienenpieni olento! <3

Tsemppiä myös muille vielä yrittäville, pidän peukkuja teille kaikille! :)

Usvaneito 11+4

Vierailija
56/771 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anzcu86: Mikäs tilanne joko olet testaillut vai oletko malttanut odottaa huomiseen? Kuulostaa aika lupaavalta :)

Mahdottomasti onnea Ingela! :) Aika myöhänen plussa, mutta jospa ovulaatio vaan sattui olemaan niin paljon myöhemmin kuin normaalisti. Kerropa sitten lääkärireissustasi! Äläkä unohda meitä vaikka plussasit.

Onnea ultraan Usvaneito!

Minulla luultavasti oli se ovis nyt viime lauantaina. Vaikea vaan uskoa kun aloitin testaamisen sinä päivänä ja heti se hehkui punaisena. Nyt ei ole tullut minkäänlaista toista viivaa sen jälkeen. Mutta onneksi on silloin hyödynnetty ja lääkäriaika on varattu, joten tutkimuksiin päästään jos ei nyt tärppää.

anpiainen yk10 kp22/47-46-40-39-26-36-42-36-36

Vierailija
57/771 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiiiii. Onnea Ingela plussasta!!! Olipahan tiukassa, tosi pitkä kierto sulla!

ON: Täällä siirryttiin odotetusti yk 7:lle, kun ei viime kierrossa touhuttu kuin kp4. Tämä kierto uhkaa myös vesittyä miehen työn vuoksi, mutta toivotaan että saadaan vähän paremmin järjestettyä noita aikatauluja :/ Viime kierto olikin megalyhyt onneksi, vain 25 päivää, niin ei tarvinnut suotta odotella kun ei ollut mitään odottelemistakaan. Oviksen jälkeen varmaan saadaan niitä sperma-analyysinkin tuloksia sitten jo.

Mitähän Haaveilijalle kuuluu? Ultrat ym näinä päivinä eikös?

Tervetuloa Carcci!

Myax yk7 kp5/25-36

58/771 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: Onnea Ihan hirmuisesti!!!

En oo vielä testannut, mutta ajattelin huomenna aamulla viimeistään testata. Outoa tunnetta  on ollut alavatsalla ja eilen töissä oli hieman menkkamaista kipua joka tosin kesti 10 sekunttia ja meni ohi. pissattaa kyllä koko ajan, yölläkin heräsin 2 kertaa pissalle.

Plussatuulia kaikille ja Oikein aurinkoista viikonloppua!!! :)

Anzcu yk 6, k 45

59/771 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia kaikille :) !

usvaneito: no itseasiassa mullakin on tosiaan ollut jo jonkin aikaa semmoinen kutina että nyt on voinut lykästää,vaikka mietin aiemmin että kuinka muka voi tietää olevansa raskaana pelkän "tietämisen" puolesta :D ja onnea ultraan,en muistanutkaan että sulla on jo noin pitkällä nuo rv:t :) mä yritän olla sillä kannalla etten ajattele että "jos tämä nyt pysyy mukana" vaan että kun tämä vauva syntyy :) turhaan sitä keskenmenoa etukäteen pelkää,tai mitään muutakaan,en ainakaan halua mitään lisästressiä tähän :/ toivottavasti pystyn pitämään tämän ajatusmallin enkä sitten ala hyppiä seinille parin viikon päästä :D

anpiainen: no en kyllä unohda teitä,haluan kyllä olla perillä teidän tulevista plussista :)! ja toivottavasti nyt käy tärppi teillä! ja jos ei käy,niin helpottavaa varmasti tietää että apua on sitten melkein heti saatavilla :)

myax: toivottavasti saatte nyt järjestettyä vähän lemmenaikaa oikeille päiville,varmasti potuttaa kun jo tuo tekemisen aikatauluttaminen menee vaikeaksi :/ toivottavasti sperma-analyysistä ei paljastu mitään ylläreitä :( 

anzcu: voi iik,mä jo odotan täällä että mitä testi sanoo :)! ainakin vaikuttaa lupaavalta. huomasin että myös itse olen tällä viikolla joutunut joka ikinen yö vähintään yhden kerran käymään pissalla,normaalisti vain silloin jos on tullut juotua paljon vettä loppuillasta,tosi rasittavaa :D

ON: kävin tosiaan siellä lääkärillä ja oli niin mukavaa kun se lääkärikin oli niin iloinen mun puolesta,kun viimeksi sille valittelin vauvankaipuuta :) papaa ei otettu,kun kuulemma se voi edesauttaa keskenmenoa,joten tehtiin vaan perustutkimus. siinä vain totesi vielä että,kyllä sitä ollaan raskaana,mutta ei osannut sanoa tarkasti viikkoja näppituntumalla. vaikka siinä testissä oli se 1-2 viikkoa,niin se sanoi että kun soitan ja varaan neuvolan niin pyydän että mut laitettaisiin jo siihen varhaisultraan että saadaan selville oikeat viikot. lääkäri jopa uskalsi mainita että olisinko jo rv 8:lla,mutta piti epätodennäköisenä,ehkä mieluummin rv 6 olisi vahvempi veikkaus. ja mä olin kuvittelut korkeintaa rv 5:sta :D

toissa yönä oli kamalaa alavatsakipua,semmoista perus menkkamaista, ja mainitsinkin siitä lääkärille,ja sain sitten käskyn viedä pissanäytteen labraan,kuulemma esim virtsarakontulehdus on melko oireetonkin joskus (toivottavasti ei ole sitä :( ) mutta sitten myös mainitsi että ummetus ja muut vatsavaivat on aika yleisiä raskaana oleville. viime yönä sitten heräsin monta kertaa samaan,melkein kovempaan kipuun ja jouduin rampata vessassa jopa kolme kertaa,ja se mahakipu johtu nimenomaan jostain ummetuksesta,onneksi aamuun mennessä helpotti enimmäkseen. mietin jo että kun lääkäri kerran mainitsee sanan ummetus (jota mulla on erittäin harvoin) niin heti se tulee mun vaivaksi :D ehdin jo pelätä että kuuluuko nämä vatsavaivat tähän raskauteen,jos kuuluu niin voi **** :D pitää ehkä käydä ostamassa jotain kuivattuja luumuja varastoon tämmöisiä tilanteita varten. 

innolla siis odotan nyt sitä ekaa neuvolaa,ja saa nähdä kuinka pian pääsen siihen ultraan,ei vissiin tarvitse odottaa enää niin kauaa :)

hirmuisesti lämpimiä plussatuulia teille +++ ! <3

60/771 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela, ONNEKSI OLKOON :) Hienoa että täällä plussia tulee.. :)

Tervetuloa uudelle myös mukaan.

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheissa. En nyt muista kaikkien tekstejä kun niiin paljon oli luettavaa taas kun ei hetkeen ole täälllä käynnyt.

ON: Keskiviikkona oliultra tutkimus (ovis tutkimus), mutta eipä vain mitään näkynyt. Lääkäri totesi kohdun olevan liian ohut oviksen tienoille olevaksi ja munasarjoissa ei näkynyt suurta munarakkulaa joka enteilee (tekee) oviksen. Noh kierron vaihtelun takia lääkäri haluaa nyt tarkastaa asian vielä ensi viiikolla, jos se ovis nyt oliskin vaan myöhemmin kuin kuuluisi olla. Sen verran lääkäri mainitsi että monirakkulaiset munasarjat on joka voi siten vaikuttaa keirron pituuteen, sekä ovuloimattomuuteenkin. Nyt sitten jännätään ensiviikon tutkimusta (ulta se sekin) että olisiko oviksen merkkejä (pidetään peukut pystyssä). 
Spermananalysia ei vielä mies ole saanut aikaseksi tehtyä... Työ kiiret on nyt niiiin kovat että ei oikein ehdi...
Itse toivon että asiat tästä lutviutuisi ja kohta alkaisi plussaa näkyä. En kyllä tiedä miten sittten sumplaan kun työtilanne edelleen auki.. Hyvässä lykyssä olen syksyllä koeajalla 4kk joten raskaus ei voisi olla ihan hirveen pitkällä silloin... ja sitten taas voi olla että oon koulussa tai tai etten tee mitään. Kauhean vaikeeeta taas :D Mutta eipä tässä taida olla hätää tuon työn puolesta miettiä raskautta, nyt jos tässä keirrossa esim täsppäis niin LA menis jo helmikuun puolelle. Joten kerkeisi hyvin olemaan kaikki koe ajat ynnämuuta..
Nyt pitää lopettaa kun ajatukset taas lähtee laukkaamaan :)

Haaveilija20 yk 16 kp 15/27-40

Ketju on lukittu.