Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
En ois aikasemmin ikinä uskonu, että tuun rekisteröitymään vauva.fi sivustolle, mutta tulipaha tääki tehtyy :D.
Toukokuussa tänä vuonna lopetin pillerit ja ruvettiin yrittämään kihlatun kanssa vauvaa. Ennen e-pillereitä menkat oli säännölliset, mutta nyt pillereitten lopettamisen jälkeen kierrot on menny suoraan sanottuna iha päin persettä: 28,38,54 ja nykyne kierto menossa 39, eikä menkkoja vieläkään näy. Ois ees jotain toivoo jos sais kierrot säännölliseks :/. Maanantaina meen yksityiselle gynelle jos sais jotkut hormoonit...
Ei auta ku ootella mut on niin raastavaa...
varsinkin kun 3 vuotta sitten tulin yhen illan jutusta vahingossa raskaaksi, alotin tekemään aborttia, mutta ennen toista sairaalareissua jossa pilleri oltas "asetettu", se meni kesken itestään. Silti sairaalassa piti laittaa lääke "sinne" ...
Tuntuu niin epäreilulta että nyt kun on se oikee mies joka rakastaa minuu enemmä kun mitään ja mie sitä ja toivotaan perheenlisäystä niin ei ota onnistuakseen.
Tiiän että toukokuusta ei oo loppujen lopuks ees niiiin pitkä aika, mutta tuntuu silti niin pitkältä.
Anteeks pitkä raapustus, tuli varmaan aika epäselvästi, mut pakko päästä jonnekki muualle purkautuu. Yrityksestä ei tiedä kukaan muu kun minä ja mies.
itse olen 23 vuotias ja mies 27. Häitä ollaan ajateltu kesälle 2014 :)
Heipsan taas.
minisport tervetuloa mukaan. Täällä meidän joukossa pitkät kirjoitukset ja tunteen purkaukset ja kaikki mahdollinen on jo tuttua. Me pisimpään täällä olleet olemme kohta vuoden jo kirjoitelleet. Tulet kyllä huomaamaan että kaikilla on toisinaan epätoivon tunne, kyllästyminen ja taas uudeleen sen into...
Omaa napaa. Eipä tässä olossa mitään kummosta. Ihmettyttää vähän kun ei ruoka maistu ja toisinaan vähän huono olo. Kaipa se vaan taas hormoonit heittää. Verikokeiden tuloksista ei ole vieläkää mitään kuulunut joten tänään pommitan kunnallista tervaria että onko ne tullut ja lähetetty yksityiselle lääkärilleni. Edelleen jännittää kuinka tässä nyt käy. Toivottavasti pääsisi nyt niihin jatkotutkimuksiin suoraan näitten menkkakipujen takia. Luin Väestöliiton lapsettomuusklinikastakin tuossa aikani kuluksi ja vähän kauhistutti kyllä mutta ei se auta kuin tutkimuksiin mennä kun vain pääsee.
Haaveilija20 yk10 kp/7/23-33
Ps. Pitäisiköhän alkaa tikutaa ovista? En ole aijemmin tikkuja käyttännyt kun meinaisn ettei tarvii mut nyt kyl kiinnostais ehkä kokeilla. Pitääkös täs nyt sit apteekkin vielä mennä...?
Tervetuloa mukaan! :)
Haavelija20: En tiedä kannattaako oviksen tikuttelu, mutta itse ainakin tässä kierrossa tikutan, että saan tietää ovuloinko ollenkaan. Vielä ei ainakaan ole viiva tummentunut testissä, mutta laskurin mukaan ovis olisi tasan viikon päästä. Itse uskon, että maanantaina... Ainakin tikkuilulla voi selvittää tapahtuuko ovulaatiota ja milloin se tapahtuu, eikä tarvitse stressata sitä, ettei olisi oviksen aikaan hommailtu (jos siis hommailee silloin kun testi näyttää plussaa). Siitä syystä ainakin ovistestit on hyviä mun mielestä. Kerrohan sitten kun saat tulokset. Ja aiotko aloittaa sen hormoonikuurin?
minisport: Meidän häihin on nyt melkeinpä tasan vuosi aikaa. Stressaan nyt sitä ehditäänkö saada vauva ennen häitä vai häiden jälkeen. Nyt jos olisi tärpännyt/tärppäisi niin vauva syntyisi heinäkuussa. Seuraava mahdollisuus olisi syyskuussa ja sitä seuraava ihan hääpäivän tienoilla. Joten aika riskiä jos on säästänyt paljon rahaa ja järjestänyt ajalla ja vaivalla häät ja juuri hääpäivänä olisinkin synnyttämässä... Eli toivotaan, että tässä kierrossa tärppää tai viimeistään seuraavassa, että pääsen omiin häihini! Välillä sitä miettii kannattaa lykätä yrittämistä sitten siinä kierrossa, jolloin vauva voi syntyä hääpäivänä, mutta tuntuu ettei sitä vauvaa tule muutenkaan, joten miksi se silloinkaan tulisi. Onhan tässä jo melkein puoli vuotta yritetty niin kuin tekin nyt. Oletteko muuten miten kauan olleet yhdessä? Meillä tietää yrityksestä vai me ja minun yksi parhaista kavereistani.
Korpille tuli mieleen, että täällähän on myös Vauva vuodelle 2014 - ketju, mutta toki täälläkin saa jutella. Ja toivotaan, että miehesi leppyisi pian ajatukselle ja pääsisitte tosi toimiin! :)
Muistan kun viikko sitten kirjoitin keskiviikkona, että aika menee nopeasti ja on enää kaksi työpäivää jäljellä ja sitten viikonloppu. Kyllä se aika oikeasti menee nopsaan ainakin täällä päässä! Ja hyvä niin :) Puolentoista viikon päästä voi olla aika piina viikko.
anpiainen yk4 kp26/46-47
Täällä taas. Ajatukset kun harhailee joka paikkaan niin eipä sitten malta täältäkään pysyä poissa.
Verikokeiden tulokset tuli. Trombo (veritulppa) kokeen tulos oli negatiivinen, ei riskiä veritulppaan eikä geenimuttatiota mikä altistaisi tulpalle. 2 muuta verikoetta vielä kysymys merkkinä kun hoitsu ei osannut niistä mitään sanoa. Huomenna on sitten soitto aika gynelle näistä tuloksista. Katsotaan mitä sanoo.
En mielellään sitä hormooni lääkitystä alotaisi kun uskon että kaikki kiikastaa siitä endomet... mikä hitsiläinen se nyt olikaan.. Mikäli sikäli se on se tarkoittaisi kaavintaa jonka jälkeen on paljon paljon paremmat mahdollisuudet saada vauva ja menkkakipujen pitäis helpottu. Tätä toivon siis lääkäriltäni yli kaiken. Haluan menkka kivuista eroon! Huomenna siis siitä tiedetään enemmän kun juttelen lääkärin kanssa miten jatketaan. Tikuttamista juuri mietin sen takia että tietäisi ovuloiko. Koska jos ovuloin (uskon ovuloivani joka kuukausi ihan normaalisti) ja harastamme silloin sinäpäivänä seksiä tulisi kaiken järjen mukaan silloin tärpätä. (niinkuin olisi viime kierrossakin) noh jos ei tikuutelun ja oviksne löytämiselläkään saa tärppiä on vika oltava jossain muualla kuin ovuloinnisssa. Esim kohdunseinän paksuudessä (endom.....?) tai siittiöissä tai ?. Kohdun seinämän paksunemis asian tutkimiseen tehdään aikalailla samoja tutkimuksia uin lapsettomuus tutkimuksee joten silloin asia ajaisi kumpaakin.. :)
anpiainen, ymmärrän huolesi hääpäivästä. Meillä oli tarkoitus juhlia omia häitä kesäkuussa 2013 ja jos viime kierrossa olisi tärpännnyt olisi synnytys osunnut juusi kesäkuulle. Vaikka sinullakin on epätoivo että miksi se sillon tärppäisi jos ei nytkään niin suosittelen kuitenkin miettimään jättäisikö silloin suuremman yrittämisen väliin. Toisekseen miettisin myös tuota ensi kiertoasi, mitä jos lapsi ei synnykkään laskettuna ajan kohtana vaan vaikka viikon pari myöhemmin? Kuinka väsynnyt olet synnytyksen/odottamisen jälkeen kun samalla on häästressi? Jaksaako silloin juhlia iloisena omaa onnen päiväää?
Näitä aisoita siis itse pohdin viime kierrossa, enäänhän siitä ei ole huolta kun menka oli ja meni.
Jaah jospa nyt sitten palisi taas yrittämään jotain muuta kuin tämän asian pohtimista ja vatsomista.
Haaveilija20
Haaveilija20: Miten päädyitte menemään jo tänä kesänä naimisiin? Ja oliko teillä sitten isot häät ja tuliko kiire kaikissa valmisteluissa? Mutta voihan sitä ajatella niinkin, että vauva voi syntyä myös etuajassa keskosena jopa kaksi kuukauttakin ennen laskettua aikaa. Eli nyt pitäisi lopettaa yrittäminen melkein puoleksi vuodeksi. Lasta olen halunnut jo monta vuotta. Olen ollut aina lapsirakas ja haaveillut aina saavani omia lapsia. Olen myös lastenhoitoalalla, joten tuskaa ei auta yhtään se kun hoidan päivät muiden natiaisia. En aio lopettaa nyt yrittämistä kun on kerran aloitettu. Enkä omasta mielestä ota asiasta kauheaa stressiä. Ilman oviksen testailua saatan stressata sitä onko heiluteltua tarpeeksi usein peittoja, mutta nyt ei ole sitäkään huolta. Lähinnä pelottaa, että olisi esim. tuo endometrioosi ja ettei voisi saada koskaan lapsia. Häät oli tarkoitus pitää meillä 2014, mutta koska ehditään saada rahat kasaan jo ensi vuodeksi niin päätettiin pitää ne silloin. Ja ennen ajattelin, että naimisissa pitää olla ennen lapsia, mutta koska lapsihaaveet ovat koko ajan jo voimistuneet ja raha-asiat ja työasiat parempaan suuntaan niin en näe syytä miksi pitkittää haavetta. Kunhan en vain ole synnyttämässä silloin kun pitäisi olla kirkossa. Katsotaan nyt joutuuko käyttämään yhden kierron ajan kondomia vai ei. Mutta viimeistään sen kierron jälkeen käyn lääkärissä jos tilanne ei ole miksikään muuttunut. Niin ja toivottavasti saat nuo asiat kuntoon!
Mulle on ainakin yhtä terapiaa kun saa jakaa täällä ajatuksia kun niitä ei oikein voi muille jakaa, paitsi miehelle tietysti.
PP11 ja tuhruvuoto!
Tänään alkoi kellertävä tuhruvuoto, joka on ollut tosi vähäistä. Oikeastaan vain aamupäivällä ilmentynyttä. Tuntuu, että tämä oli nyt tässä. Huomenna teen kuitenkin sen ensimmäisen raskaustestin ja tarvittaessa toisen perjantaina, ellei tässä nyt aleta kunnolla vuotamaan. Miten tästä selviää? Elämä potkii päähän tällä hetkellä muutenkin, työt on taas loppumaisillaan eikä syksyn tilanteesta ole mitään selkoa. Perhesuhteet ahdistaa, on vaan huono olla...
anpiainen
anpiainen: ollaan oltu ukkelin kaa vasta kohta 2 vuotta. Ollaan edetty aika nopeella tahilla, mut tää sopii meille ja kummatki on varmoja että on se oikee :). Kihloihin mentiin tän vuoden helmikuussa.
Itekin oon miettinyt raskautumista + hääsysteemii, et mitä jos joutuuki oottamaan tosi pitkään että tärppää. Haluun olla hääpäivänä hehkeimilläni, timminä ja nättinä enkä paksu sotanorsu :D.
Harrastan ite aktiivisesti siis liikuntaa,niinku varmaan nimimerkistäki voi päätellä. Kuntosalii,jumppaa, lenkkeilyy ja ratsastamassaki käyn sillon tällön. Salilla saa ainaki ajatukset hyvin nollattuu vauvajutuista. Kaikista pahimpii on illat kun sillon on aikaa miettii juttuja.
Varasin ens maanantaille yksityiseltä gyneltä ajan,mut ennen sitä kävin esittämässä niitten nettisivuilla kysymyksen, missä kerroin että menkat on epäsäännölliset ja että haluisin saaha ne käynnistettyy tai jotain toimenpiteitä. Vastaus oli, että on iha normaalii että muutama kk menee että kierto tasottuu e-pillereitten jälkeen ja että keväällä (!) kannattas tulla gynelle. Joo-o, muutama kk joo, mut hitto siitä on jo puolvuotta ku lopetin ne perkeleen pillerit. Suivaannuin ja peruutin koko ajan. Miehelle ku kerroin tosta nii oli iha maansa myyneen näkönen :(. Seki toivoo niin kovasti vauvaa. Soitin sit tänään kunnalliseen perhesuunnitteluneuvolaan, jonne kerroin tilanteen. Sieltäki sanottiin eka että ei oo iha varmaa ruvettasko sitä vielä tutkimaan, mutta ku sanoin että ennen e-pillereitä kierto oli tasanen, niin kehotti soittamaan oman alueen lääkärille. Pitää huomenna soittaa sitte sinne. Tuli kyllä parempi mieli tuon puhelun perusteella kun toisessa päässä oli niin ystävällinen nainen, joka anto neuvoja mitä kannattaa tehä ja minne soittaa :).
sitä piti tulla vielä kirjottamaan, että vaikka eilen vasta ekaa kertaa tänne kirjotin niin heti tuntuu helpottavalta. Tietää että muutkin on samassa tilanteessa :). Maanantaina viimeks pillitin kun tuntu niin epätoivoselta :D :c. Mies ehotti jos kertosin asiasta vaikka miun siskolle, mut haluun mieluummin sanoo sitten vauva ilouutiset kuha se on ajankohtasta. Tuntuu jotenki et perkele, oon iha iha vajaavainen nainen kun menkatki tulee miten sattuu :D. Tehtiin vähä tyhmästi ukkelin kaa ku heti alussa oletettiin et joo tärppää tosi nopeesti naps vain. Tässä kierrossa saatiin vähä rennommin otettuu, mut pakostikin alko hermostuu ku päivät vaan paukkuu, eikä oireita raskautumisesta tuu, eikä myöskään menkkoja näy. Nyt siis kp 40 menossa, eikä mitää tuntemuksia että vuoto alkas, ei myöskään mitään "raskaus oireita". Viikonloppuna ja muutamana iltana on alamaha turvonnu aika jännästi, mut tällä viikolla ei.Normaalisti suht timmi masu, niin muutokset näkyy helposti. Tosin viikonloppuna söinki vähä enemmä :D. Muutaman testin testasin kesällä silleen läpällä et tiesin että on nega, mutta muutama testi on testattu myös niin että tuli tiputus korkealta kun kerkes olettaa asioita ja tuntu kaikenmaailman oireitaki olevan.. En haluis enää testata turhia negoja kun tulee vaan paha mieli :(.
minisport: Kerrohan sitten, mitä lääkäri sanoo/saatko aikaa sinne. Itse mietin, että kun otan yhteyttä jonnekin niin ensimmäisenä varmaan sinne perhesuunnitteluneuvolaan kun siellä olen aiemminkin käyny. En ole ikinä vielä gynellä käynyt. Ja mulla vähän sama "vika" kun menkat on venyny niin pitkiks. Ennen oli kierto aina säännöllinen noin 30pv ja nytkin toki säännöllinen, mutta 46pv. Itselläkin niitä testejä kului kesällä kun ihmetteli missä menkat, mutta nyt on jo tottunut tähän ja malttaa olla testailematta. Tosin nykysyin testaan niin, että aina sinä päivänä tai viimeistään seuraavana alkaa menkat :(
anpiainen yk4 kp27/46-47
minisport: Tämä paikka helpottaa oloa joskus kyllä myös pahentaa, siis siinä mielessä että kun täällä käy aktiivisesti niin asia on koko ajan mielessä ja toisinaan se on hyvn hyvin ärsyttävää. Harmittavaa etä sait gynestä tuollaista puhetta. Itse menin gynelle ekan kerran vissiin 16v. kun kiertoni oli noin 60pv ja menkkoja ei vain kuulunut. Silloin kysessää oli munasarjakystä. Itse olen aina sitä mieltä että mielummin tutkitaan kuin odotetaan.
anpiainen: Menimme naimisiin minun aloitteesta. Taustana siis olemme olleet kavereita useita vuosia. Asunneet kämppksinä pitkään. Vuoden viahteessa aloimme seurustelemaan ja totesimme että tämä on se oikea. Sitten päätin että miksi tässä enään enempää pähkimään iedämme kummankin tavat ja tyylit... Sitten menimmekin naimisiin. :) MEillä oli hää suunniteluita 1kk eli kun hain meille esteiden selvittely paperit ja kun ne tuli niin soitin amistraattiin varasin päivän ja ilmoitimme tutuille jotka olivat todistajina. MAistraain vihkimisen jälkeen kävimme pienllä tunnelmallisella porukalla syömässä hyvää ruokaa hyvässä seurassa. Totta on myös tuo mitä pohdit, lapsi voi syntyä etuajassa tai lian myöhään. Mutta jos halaut ehdottoman varma olla ette saa lasta juuri häiden aikaan ei ole vaihtoehtoa kuin kondomin käyttö.. :/
Omaa napaaa. Juttelin tänään aamulla gyneni kanssa. Verikoe tulokset oli normaalit. Nyt sitten kuulema täytyy odottaa seuraavia menkkoja ja aloittaa se hormooni lääkitys sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu. En vain oikein vieläkään tiedä haluanko syödä niitä lääkkeitä. En oikein tiedä mitä tehdä, ajattelin tänään ehkäpä jutella mieheni kanssa ja pohtia asiasta.. Mitäpä jos menisinkin nyt käymään perhesuunnitellu neuvolassa kunnallisella sektorilla. :) meidän poika juuri tuossa vieressä jankkaa MÄ HALUUN* PIKKUVELJEN.. :D hänelle ei siis ole sanottu muuta kuin että miltä tuntuisi jos joskus tulis pikkuveli tai pikkusisko?
Noh nyt on taas mentävä ettei pää hajoo tän asian kanssa kun tahtois jotain tapahtuvan. Ai niin mieheni oli mennyt jutelemaan yhdelle perhetuistammme asiasta, he olivat kertonneet että heillä oli mennyt kaksivuotta saada oma esikoinen aikoinaan, nyt heillä on kolme lasta ja lapsen lapsia....
Haaveilija20
Miun omalle lääkärille on puhelinaika 8-9 ja 13-14. Työt alko tänään 8.20 nii yritin aamusta soittaa ennen töitä ja töissäki sen tunnin aikana muutaman kerran, mut en päässy läpi. Iltapäivällä pääsin läpi, mut lääkäri sano että iltapäivisin ei oo enää vapaita aikoja antaa eli sen takii kantsii soittaa aamusta. Mie käsitin sen niin et käytäntö on, että jos huomenna aamulla soitan,niin ajan sais 2 viikon päähän perjantaille. Kerkesin sanoo sille miun tilanteen pähkinänkuoressa, niin kiva ku ei ainakaan heti lytänny silleen ettei miulla oo asiaa tutkimuksiin,vaan sano että kannattaa aamusta yrittää soittaa uusiks :). Huomenna alkaaki työt jo enne kaheksaa nii kattoo kehtaanko mennä käytävälle kerran tai pari soittamaan. Muutenki niin henkilökohtane asia, nii ahistaa mennä puhumaan sellasesta työpaikalla jos joku kuulee.. Itelläni on vielä aika kova ääni, niin kiva yrittää hissukseen pihistä mitä asia koskee :D.
Ei vieläkää mitää tunnetta et menkat alkas :P.
minisport toivottavasti saat ajan ja asiat alkaisi selviämää.
Omaa avautumista.
Soitinpa kunnalliseen neuvolaan. Vastaus vauva toiveisiin oli, vuosi pitää olla yrittänyt jotta voi päästä jatkotutkimuksiin. Mitä koviin menkka kipuihin tulee, syö paljon kipulääkettä ja koeta kestää.!!! Kerroin myös tästä minulle määrätystä lääkkestä ja isosta listasta haittavaikutuksia jonka päälle vielä lisää epäsännölliset menkat ja lääkärille huonosti ajan satavuuden totesin neuvolan täti että hänen mielestään sitä lääkettä ei kannattaisi syödä kun on hellempiäkin valmisteita saada säännöllistä kiertoa yms.. Nyt siis myös minulle määrätyn lääkken nimi, Letrozole. Ja ohjeena jatkolle oli koettakaan nyt loppuvuosi relata ja olla miettimättä asiaa silleen se helpoiten tärppää, vuoden vaihteen jälkeen voi soitella uudelleen ja sitten katsotaan hoidetaanko endometreoosia vai lapsettomuutta ja miten asiassa edetään.
Tämän puhelun jälkeen ei voinut enään kuin itkeä itsekseen ja todetta, onko mut siis tuomittu kestämään tajuttomia menkkakipuja loppuelämän ajan? Sellasia kipuja että vatsalihakset menee gramppii, tajumeinaa lähtee, mikään asento ei ole hyvä, jalat eivät kanna. MÄ en yksin kertasesti halua enkä kestä!! Mihin töihinkään vitä voi edes mennä kun joka kuukaus on 1-2 poissa oloa!!!!!
Tulee taas mieleen se mitä pyörittelin jo nuorempana mielessä näiden menkka kipujen takia, kaikki pois vaan, ei tarttis enään kestää näitäkään kipuja. On se kumma että hoitoa ei saa vaikka näistä kivuista on kärsitty jo 9 vuotta!!! Sitä sanotaan vaan että joo vuos pitää olla yrittäny niin sit pääsee jatkotutkimuksiin ja sit sillon selvii... Vaihtoehtona myös mennä kunnalliselle lääkärille joka laitta lähetteen vähän isompaan kaupunkiin missä on naistentautien osasto... Tässäkin prosessi menee pitkään. Kunnalliselle lääkärille saa ajan noin 2kk päähän tästä hetkestä, sitten odotella lähetteen vastausta....
Huoh... Anteeksi avautuminen alkaa vain pikkuhiljaa ärsyttäää tämä homma! Ja tämä kun on ainut paikka missä ymmärretään. Mies ei ehdi kuunnella tätä avutumista, toisekseen meillä on hyvin vähän hetkiä olla ihan vain kahdestaan (jolloin voisi puhua) niin niitä ei tahtoisi käyttää tälläsen kuran selvittelyyn.
Ei kai se sitten vain auta kuin kestäää nämä 2-4 kk vielä tätä tuskaa, saada 4-8 päivää poissaoloa töistä (jos nyt saan työpaikan), nämä kaikki poissaolot sattuu vielä koeajalle, ei lupaa kovinkaan hyvää....
Pettynyt ja surullinen sekä lopensa kyllästynnyt lääkäreihin, Haaveilija20 yk10 kp9/23-33
Heipsan. Osalle olenkin tuttu aikaisemmista keskusteluista. Lomalta tässä palailin, niin heti pitää olla kirjoittelemassa ja liittymässä mukaan :D
Olen 22 vuotias ja mies on 27 vuotias. Yritämme esikoista. Olemme seurustelleet n. neljä vuotta. Kihloihin menimme vuosi sitten. Häitä suunniteltiin viettävämme yhtäaikaa esikoisen ristiäisissä (eli koska emme taida saada koko esikoista, niin häitä ei tule).. Jätimme ehkäisyn pois tammikuussa, eli yrityskerta 10 on nyt menossa. Kierron pituus oli pillereiden lopetuksen jälkeen 26, sitten vaihdellut 27-32 väliltä :D Viime kierto oli sen 32 päivää.. pääsääntöisesti kierto ollut kuitenkin 28 päivää, mutta kuitenkin siis pientä heittelyä löytyy..
Viimeiset kahdet menkat olleet super niukat, normaalia vuotoa tullut alle päivän. Muuten tuhrua tai niukkaa vuotoa n. 2 päivän ajan. Kivut olleet menkkojen ekana päivänä kovat, vaikka vuotoa ei ole tullutkaan. Pahoinvointia ilmaantuu välillä, kuitenkin testit negatiivisia eli en ole raskaana. Suunnitelmissa varata gyne aikaa seuraavien menkkojen jälkeen.
Tässä siis yritetään välttää stressiä, joka on melkeenpä mahdotonta tälläiselle ihmisille joka stressaa muutenkin :D
Tässäpä nyt oli tälläinen pitkä ja omanapainen esittely teksti :D
T. Manskuu yk 10, kp 20
Anpiainen: Itsekkin olen lastenhoito alalla. Äidin kanssa kun juttelin tästä mun lapsettomuudesta reissussa se vielä sanoi, että olisipa surkeeta jos jää lapsettomaksi juuri se ihminen joka raskastaa yli kaiken lasten kanssa olemista. Sitä minä juuri pelkään! Mulle tuo vaan voimaa lasten kanssa työskentely :) Se auttaa jaksamaan. Lomallakin hoidin joka päivä mun raskasta kummityttöä ja naureskelin vaan, kun huomaan miten voimakas oma tahto on hänellä :)
Minisport: Täällä on kyllä aivan lositava paikka keskustella ja purkaa tunteitaan. En sitä itekkään alkuun uskonut, että liittyisin mihinkääs keskustelu palstaan :D Täällä sitä ollaan papattamassa omista tunteistaan jatkuvasti :D
Haaveilija20: Mulle tuli kyllä tosta sun lääkäri puhelusta sellainen olo, että taidan jättää väliin sinne kyselemisen ja soittelemisen ennen kuin on se vuosi täynnä, ei ne kuitenkaan tutki mitään ja toteaa vaan että normaalia on jos on niukat menkat ja kipuja pitää vaan kestää plaa plaa... Harmittaa sunkin puolesta todella paljon!
Itellänikin sellaiset kivut ekana päivänä että ei huvita nousta sängystä ylös heti aamusta, ennen kuin on särkylääkkeillä saanut kivut hellittää. Vielä ei oo kertaakaan sattunut alkamaan työpäivänä, että saa nähä että meenkö töihin vaiko en. Työmoraali on mulla niin korkea, että en kyllä varmaan kehtaa olla poissa vaikka ois pää paketissa.
(huomatkaa että en lukenut ennen esittely tekstiäni teidän tekstejänne loppuun)
Jaksamisia ja voimia kaikille!
T. Manskuu yk 10, kp 20
tervetuloo manskuu :). minisportti tuulettaa: sain varattuu tänään ajan!!! kahen viikon päästä 2.11 :))). jejejejee,työvuorojakaan ei tarttee sumplii kun sillon sopivasti iltavuoro. ei tarvinnu jonottaa ollenkaan ja tosi mukava nainen oli puhelimessa. Kerroin että toukokuussa lopetin pillerit ja että 3 menkat vaan tullu ja että nyt menossa yli 40 päivää, nii sit se vaan että entä jos oot raskaana. Mie vaa sanoin että sitähä tässä kokoajan yritetään :D. Ihanaa et sai asian edes vähä etenemään :).
Täällä taas jo hiukan rauhottunneena (2h koiran kanssa pitkin poikin teitä ja mettiä menneenä sekä rakennus projektia tehnenä)
Manskuu, mukava kuulla susta taas. Itse suosittelen sinulle kyllä gyne käyntiä vaikka omassa lääkäri taistelussa mennytkin hermo. Oudoilta nua sinun menkat kyllä kuulostaa mutta jos testit sanoo negaa niin eipä sitä oikeen mitään järkevää syytä keksi... Käytätkö menkkojen alussa kipulääkkeitä? Jos käytät niin mitä? Itte käytän buranaa ja kun vuoto alkaa on HETI otettava 600mg tai kuolema tulee. Tämän jälkeen otan yleensä 300mg 3krt niin että voin tarvittaessa vielä yöllä ottaa yhden 300mg... Olen myös yläasteikäisenä joutunut syömään pahoinvointilääkettä pahinpien menkkakipujen aikana, syynä oli se että vatsalihakset meni niin kovaan gramppii että ei enään mitkää buranat auttanu. Sitten otin sen pahoinvoitilääkken helpottaa vatsalihasten gramppii niin alkoi buranakin vaikuttaa...
Sullakin alkaa ole se vuos yritystä jo aika lähellä että en sitten tiiä jos meet menkkojen jälkeen gyneen niin voi olla etttä aloittavat jo lähetteen kirjaamista tutkimuksiin ja sitten kun tulee vuos täyteen niin ehkä riittää soitta vain lääkärille että mitään ei ole tapahtunut voisiko lähetteen laittaa eteenpäin...?
minisport hienoa että sait ajan niin ettei työvuorojenkaan kanssa tarvitse taistella :)
Pidetään peukut pysytssö positiivisista yllätyksistä.
Nyt täytyy lähteä laittamaan taas kenkiä jalkaa jotta pääsee lenkille. Ah, tiedossa olisi kaverin kanssa jouruamista lenkkeilyn kerä 1h-1½h....
Haaveilija20
haaveilija20: No olipa vastaus neuvolasta.
manskuu: Kiva, että tulit mukaan :) Täällä pelätään ihan samaa asiaa, mutta toivotaan, että meillä pian tärppäisi. Itsekin nautin töissä kun saa viettää koko päivän lasten kanssa ja järjestää kaikkea kivaa ja nähdä kun lapsilla on hyvä ja mukava olla.
minisport: Hyvä, että sait ajan noinkin nopeasti. Taidan katsoa ensin miten sinulla menee ja miettiä sitten mitä itse tekisin.
Täällä edelleen tikutetaan ovista, eikä tänäänkään ole viiva vielä vahvistunut.
anpiainen yk4 kp28/46-47
PP13 muuttui kp2. Tein siis eilen aamulla sen testin ja negatiivistahan se näytti, heti perään huomasin verisen vuodon. Nyt vuoto jo runsasta ja kovat kivut. Huomenna soitto klinikalle ja syksyllä tehdään ensimmäinen PAS eli pakastetun alkion siirto.
anpiainen
PP10
Tein eilen sen ovulaatiotestin eikä se mitään näyttänyt. Tosin onhan vielä liian aikaista testailla kun virallinen testipäivä on PP14. Eilisillasta lähtien oireet on kadonneet. Ainut oire on tissien turvotus ja aamulämpö edelleen hieman koholla 36,7.
anpiainen