Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

28.09.2012 |

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

Kommentit (605)

221/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille,kyllähän tämä oli pettymys,mutta toisaalta,oon jättäny pillerit elokuussa ja tää on nyt toinen luomukierto,tavallaan osaan iloita siitä että kroppa toimii :) ja tiedän että muutaman päivän päästä mieskin on erittäin tyytyväinen kun rouvaa houkuttaa petipuuhat

Vierailija
222/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs: On positiivista että pillerien jälkeen saa luomukierrot heti noinkin hyvin käyntiin :) Siitä tietää, että plussaus saattaa tulla vaikka jo heti ensi kierrossa. Kiva kun pysyt täällä henäkuisissa!

Kävin katsomassa mahdollista laskettua aikaani ja se olisi ameriikan itsenäisyyspäivä eli 4.7.2013

Jos menee muutamilla päivillä yli, tästähän voi tulla synttärilahja, kun itsekin vietän synttäreitä heinäkuussa. Viime kerralla vannoin että seuraava vauva on kyllä kesävauva - esikoisen sain kovimmilla talvipakkasilla ja kärsin kaikki rintatulehdukset ja -tukokset kylmyyden vuoksi. Nyt taisi mennä juuri niin kuin pitääkin :) Mutta malttia nyt itsellenikin tässä, ei vielä vaunuja katselemaan, sillä eilenkin tunsin ihan selkeitä menkkakipuja. Jännityksessä siis odottelen seuraavat päivät! :)

Pompula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä katselin esikoisen ja keskimmäisen lapsen aikaisia äitiyskortteja,niin pillerien lopetuksesta 6kk pääst oon plussannu..joten nyt nautitaan,enkä tuijota mihinkään oviksiin,niihin oo ennenkään :D

Vierailija
224/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää piinaviikko melkoinen piina :). Kp 24/25 ja mukamas-oireita löytyy; arat rinnat, pientä kuvotusta vähän väliä, nälkä vaikka juuri söin, väsymystä. Ja kaikki oireet sopivat kyllä yhtä hyvin tädin tuloon ja väsymys johtuu siitä että kuopus herättää joka yö. Eli ei noista oireista voi mitään päätellä. Pieni toivon kipinä on vielä jäljellä, mut sen verran pessimisti olen etten kuitenkaan usko plussaan tässä kierrossa. Enhän nimittäin mitenkään voisi raskautua näin nopeasti kun viimeksi meni yli vuosi tjot-meiningillä.

Mutta, jos täti saapuu nyt loppuviikosta pysyn edelleen tässä ryhmässä. Ensi kierron la olisi kyllä elokuun alussa, mutta koska mulle tulee varma sektio niin syntymä olisi kuitenkin heinäkuun puolella :). Eli en lähde täältä mihinkään vielä :).

Plussatuulia puhaltamaan joka suuntaan!

Vierailija
225/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitihän mun vielä mainita että lähisukulaiselle syntyy vauva tässä muutaman viikon päästä niin pääsen sit sitä ihanuutta ihastelemaan :).

Vierailija
226/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella: Juu oon käynyt yksityisellä gynellä, ekaks sen takia ettei kierto tasaantunut kun lopetin pillerit ja määrättiin terot. Sitten muutama kuukaus tästä niin otettiin verikokeita, joissa selvis ettei ainakaan täs kyseisessä kierrossa tapahtunut ovulaatiota joten määrättiin vielä clomit. Näillä lääkkeillä mennyt nyt 2 kiertoo…

Ihmetyttää että miksei täti ole vieläkään tullut kylään?? Nyt siis kp 30/28 vatsas kyllä tuntuu siltä, että kohta alkaa menkat…. Mutta, koska hermoilen ja mietin kaikkea, niin sain tänään puhelinajan terkkarille, joka laittoi lähetteen raskaustestiin ja kävinkin labrassa tänään. Verikokeessa siis. Huomenna saan tulokset! Ei kyllä meinannut laittaa sitä lähetettä kuin vasta pitkän suostuttelun jälkeen.

Pompula1: Toivottavasti olet oikeassa, että nega muuttuu vielä positiiviseksi :) Yritän kuitenkin pitää mahdollisimman matalaa profiilia…………

Vierailija
227/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mulle tuli lauantaina niin kovat vatsakivut että oli pakko päivystykseen lähteä. Niin siinä sitten kävi että umppari leikattiin ja täällä ollaan edelleen kun ei tulehdusarvot laske:(

Ihmetyttää vaan kun heti leikkauksen jälkeisenä päivänä alkoi "menkat" ja vuotaa edelleen. Olis kyllä pitänyt alkaa vasta loppuviikosta... Kysyinkin alkuviikosta hoitajalta tuosta ja sanoi ettei sen pitäisi mitenkään leikkaukseen mitenkään liittyä. Vähän ihmettelen kuitenkin kun kierrot on nyt jo pitkään olleet säännölliset.

Toivottavasti nyt pian pääsisin edes kotiin täältä!

Paljon onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

Ele

228/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi napsunen!!:D laskeskelin tuossa että pysyisin just ja just kuitenkin vielä heinäkuisissa mukana, vaikka alkaakin jo epätoivoa hiipiä...

Nyt oli ensimmäistä kertaa pillereiden lopetuksen jälkeen tosi tosi kovat kuukautiskivut- ja runsas vuoto, jonkalaisia oli ennen kuin pillerit aloitin. Ehkä se on merkki siitä, että pillereiden tuottama hormooni alkaa poistua viimein kunnolla kehosta! Edellisissä kierroissa menkat olleet vielä todella niukat ja ei juuri kipuja ollenkaan, toisin kuin nyt.

Plussatuulia;)

Mago kp2/26-29 yk6

229/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pompulalle paljon onnea!! Kyllä se viiva siitä vielä vahvenee;)

230/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Hirmusesti onnea kaikille plussanneille.:) Itellä täällä piina päivät menossa, ei ole vielä melkoista tietoakaan, ei oireita eikä mitään muutakaan, eli hyvät mahdollisuudet on plussa. :) täytyy muuten sanoa, että olen laskenut kierron väärin, eli nyt on kp26/28-33 Emila

Vierailija
231/605 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella: Vaikeelta kuulostaa tuo työ/asuntotilanne. En itse vois kuvitellakkaan omalle kohdalle vastaavaa tilannetta tai ois helvetti irti o.O

Ja vielä tuosta oviksesta.. Itse oon tuntenu oviksen tasan yhden kerran. En tiiä et enkö vaan oo aiemmin kiinnittäny tarpeeks huomiota omiin tuntemuksiin tai ovuloinko edes normaalisti..

Ootteko muuten vaan jättäny ehkäisyn pois ja alkanu yrittää raskautta? Mietin vaan pitäiskö käydä gynellä jossain tarkastuksessa?

Oon jääny ihan koukkuun kaikkiin vauvasarjoihin, niinku erilaiset äidit, teiniäidit jne. Ihme kyllä mieskin on niihin koukussa :D

Meillä on semmoinen tilanne, että miehen isä on sairastunut vakavasti tässä hetki sitten. Haluaisimme päästä kertomaan vauvauutisia hänelle, koska hän ei varmaan ehdi koskaan nähdä vauvaa enää. Että ovista odotellessa..

Vierailija
232/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan vieläkin, voi että mitä piinaa.. Miehellekkin tiuskin eilen oikein kunnolla, stressaa tämä kun ei varmuudella tiedä, ei oikein tahtonu ymmärtää..

Alavatsaa eilen taas alkoi nippailee, mutta ei täti oo vieläkään saapunu. Tää on kyllä tosi erikoista, koska ne nippailut on kuitenkin semmoisia kevyitä, ei lainkaan samanlaisia kuin normaalisti menkkojen saapuessa. Ja se että nipppailee melkein aina tuosta samasta kohtaa, eikä supistele koko alueelta, niin kuin yleensä. Sitte tunnin välein käyn tarkistamassa vessassa, että nytkö? Ei, valkovuotoa vaan.. Tän päivän meinasin vielä odotella, huomenna taas testaan jos syy löytyis siitä :)

Tuos mietin että olisko ollu mahdollista että kiinnittyminen oli silloin sunnuntai-iltana, kun silloin mahanpohjaa ihan kunnolla vihlaisi, samalla lailla kun papakokeessa ne kaivelee.. On muuten erittäin inhottava tunne kun joku siellä rapsuttaa.. Silloin myös tuli semmoista rusehtavaa valkovuotoa, mitä mulla yleensä tulee pari päivää ennen menkkoja.. Jos siinä olis syy ettei vielä keskiviikkona tikussa näkyny? Tein ihan normi testin, en mitään earlyä. Samoin munasarjoista lähti viikonloppuna semmoisia tasaisia aaltoja, tuulahduksia tai jotain.. Érittäin vaikea selittää, yritin miehellekin, mutta pyöritteli vaan silmiään ja naureskeli mun jutuille.. Olisinkohan bongannu ovulaation väärin?

Tiedä sitten, täs varmaan yrittää miettiä kaikenlaista jos olis vielä mahdollisuus olla raskaana tästä kierrosta. No huomenna kai tuon viimeistään saa tietää.. Toivottavasti, mä tuun pian hulluksi tän odottamisen kanssa. Jos sieltä nega silloin tulee, niin tää kierto näköjään venähtää sitten pitkäksi.

233/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa valkoinen, kyllä lapset on onnellisia! Itse olen enemmänkin välimeren ilmastoon taipuva, pärjäisin helposti ilman näitä muita vuodenaikoja. Tai joo, toki semmoinen pieni pakkanen ja aurinkoinen ilma :-) en vain kestä tätä märkää, en kylmää. Jouluna voisi olla lunta, jouluihminen olen kyllä, ääh nyt lopetan säästä purnaamisen.

Aika rennolla fiiliksellä edelleen, vaikka toki nyt miettii 'entä jos' olisikin tärpännyt. Eikä mitään pieniäkään oireita, joista voisin jotain omia, itselleni mieluisia tulkintoja tehdä :-D mahtava kiukkupäivä oli alkuviikosta, se oire sopii taas vahvasti vuotopäivien alkamiseen tai siihen epävarmuuden tunteeseen ja vähän pelkoonkin, jos ei mitään ala tapahtumaan... Ystävä yritti 1,5v., nyt tosiaan jo puolessavälissä. On jotenkin semmoinen aavistus, ettei tämä vauvan tulo tapahdu meilläkäänbniin nopeassa tahdissa, kuin minusta pitäisi. mies jaksaa olla yltiöpositiivinen ja on ihan varma, että vielä se meillekin suodaan. Tasoittaa vähän näitä mun mustia päiviä. Ja joo, tiedän että yk3 vasta menossa, mutta kun tämä vauva on pitkien pohdintojen ja unelmien toive-mielessä ja puheissa ollut jo yli 2v. kun sitten 'uskallettiin' tähän rumbaan vielä alkaa ja viidettä (huh huh), sitä yhteistä lasta alkaa yrittämään, niin naps! pitäisi tapahtua nyt ja heti :-) ehkä tän tarkoitus on opettaa mulle kärsivällisyyttä ja odottamisen jaloa taitoa...

Toisaalta tänä syksynä pettymys ollut karvas ja kitkerä nämä pari kertaa, mutta myös vahvistanut sitä ajatusta, että kyllä se vauva olisi meille niin tärkeä asia. Hei anteeeksi tämä avautuminen ja pelkän oman tilanteen mietintä.

Hieno plussajono jo saatu aikaan, jatketaan sitä vielä monilla iloisilla uutisilla! Ja ajellaan varovasti, eikös se ole taas se päivä vuodesta, kun talvi yllättää suomalaiset ;-)

Vierailija
234/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mulle todellinen pikavisiitti tähän keskustelupalstaan :( Tänään aamulla alkoi vuoto. Tämä on jo toinen kerta peräkkäin kun raskaustesti näyttää positiivista ja sitten alkaakin vuoto. Ei pitäisi testailla liian aikaisin, mutta vaikeetahan se on... Onko muilla vastaavia kokemuksia ns. kemiallisista raskauksista?

Tsemppiä muille! :)

Vierailija
235/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään kp 1 eli minut saa poistaa listalta. Jatketaan yritystä, jos vaikka elokuisissa tärppäisi :)

236/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppu! Oon ollut tämän viikon tosi väsynyt…

Pempsu: Voi ei! Onko vuoto kuinka runsasta? Kun voihan ne menkat tulla vaikka raskaana olisikin…

Regalo: pahoittelut ja tsempit elokuuhun!

Taikku: mä vaan jätin ehkäisyn pois, papa olisi pitänyt ottaa nyt syksyllä mutta katsotaan mitä ne neuvolassa siitä sitten sanoo. Voiko sitä edes ottaa raskaana ollessa, ei kai? Ja mä oon myös katsonut erilaisia äitejä, ehkä vielä vuosi sitten en olisi katsonut :D

Pohojalaanen: Tulehan kertomaan sitten kun olet uudestaan testannut! Aika lupaavilta oireilta kyllä kuulostaa…

Maizaana: Kyllä se vauva teillekin vielä varmasti suodaan :) Tunnistan itsestänikin tuone vauva-saatava-nyt-ja-heti-ajattelun :D

ON: Jänniä alavatsatuntemuksia ollut eilen ja tänään. Eilen illalla maha turvotti niin ettei farkut mennyt kunnolla edes kiinni. Ekassa raskaudessa oli tätä samaa alkuraskauden turvotusta. Väsyttää aivan vietävästi koko ajan, paha olo aaltoilee edelleen. Mutta onneksi on oireita, muuten en uskoisi raskaana olevanikaan!

Mulle on tehnyt tosi tiukkaa olla polttamatta. Ekassa ja tokassa raskaudessa lopetin kokonaan vasta joskus rv8 tienoilla, nyt olen jo onneksi ollut polttamatta niin että eilen poltin yhden, tänään en yhtään. Ennen raskautta meni n. 15 kpl/päivä. On se vaan jännä miten riippuvuus voi aiheuttaa niin suurta himoa, typerintä mitä mä olen ikinä tehnyt on se, että olen edes alkanut polttamaan >:(

napsunen rv 4+3

237/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan jännä, kuinka sitä voikaan samaistua niin moneen kirjoitukseen ja tuntemukseen.

Napsunen: Mä en ole vielä plussannut, toivon pääseväni sen pian tekemään :) Päätin kuitenkin luopua tupakasta. Nyt on menossa kolmas päivä ja yllättävän positiivisesti on mennyt, olen pitänyt itseni kiireisenä. Olen tupakoinut lähes 20 vuotta ja varmaan noin kymmenen savuketta päivässä :( Molempien raskauksieni kohdalla olen lopettanut plussattuani ja jatkanut tupakoimattomuutta aina imetyksen loppumiseen saakka, molempia imetin noin vuoden. Aina töihin palatessa palasi myös tupakka. Nyt olen tehnyt päätöksen ja aion siinä myös pysyä: Ei ikinä enää! Tsemppiä savuttomuuteen, tiedän ettei se ole mikään helpoin toteuttaa.

Maizaana: Aijjaaa! :D Vai että tänne-heti-äkkiä-nyt-samantien-nopeasti -meininki sielläkin.. Tunnistan niin itseni. Tosin voin kyllä sanoa, että olen aika monen muunkin asian suhteen aika malttamaton. Olen aika tsäpäkkä luonne! :D

ON: Mulla ei ole mitään oireita!! Ei sitten mitään. Mitähän tästäkin tulee, on kuin olisi haaleassa vedessä. Ei edes keksittyjä raskausoireita, ei menkkaoireita, ei mitään!! Mitään ei tapahdu, enkä ole edes hirveemmin höyrynnyt asian päällisiä. Viime kierrossa täti tuli kp25 ja nyt siis elellään kp22.. Ei siis montaa päivää tartte enää odotella.

Onnea plussanneille ja tsempit negan tässä kierrossa testanneille. Pempsulle megatsemppi. Se oikea kierto ja hetki tulee vielä, meille kaikille.

Rentouttavaa viikonloppua arvon naiset. Lunta sataa monessa paikkaa Suomea.. Pidetään itsemme kiireisenä syystöiden, talvivaatteiden etsimisen, auton renkaiden, ikkunan pesemisten tai minkä tahansa kanssa.. Näin aika kuluu paremmin. Kierron keskivaiheilla olijoille toivottelen hyviä talletusten hetkiä ;)

Vierailija
238/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on valkoine ja lunta tulee aina vaan. Kunnon lumipyry täällä länsirannikolla :). Tulee ihan jouluinen tunnelma ja tekis mieli ripustaa jouluverhot ikkunaan! Mut sunnuntaiksi on luvattu taas vettä, niin ei tästä kauan saa nauttia.

Täti tekee tuloaan pikku hiljaa. Rusehtavaa vuotoa oli havaittavissa aamulla ja rintojen arkuus on taas hävinnyt johonkin. Eli tämän päivän aikan on varmasti vielä kp 1. Mut ei se auta kuin suunnata eteenpäin ja toivoa että ensi kierrossa sitten! Vielä ehdin heinäkuisiin...

Hyvää viikonloppua ja tsemppiä kaikille piinailijoille!

Vierailija
239/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti plussia, onnea kaikille! Ja pahoittelut pudonneille, ensi kuussa toivottavasti tärppää.

Marjana: tsemppiä alakulon keskelle, tuo ei liene mikään ihme jos välillä tulee pientä "turnausväsymystä" ihan vain tämän vauvaprojektin tiimoilta - teillä kun on niin pitkä matka kuitenkin jo takana. Kerrothan ultrakuulumisia, toivottavasti saat PASin sovittua tähän kiertoon.

Bella: ei kyllä taida varhaisultraa kovin helposti julkisella puolella saada, itse olen molemmissa raskauksissa käynyt yksityisellä, ja ei tuo nyt niin kovin kallista ole ollut (alle 100€). Tässä voi tietysti olla paikkakuntakohtaisia eroja.

Auringonkukkanen: toivotaan, että plussa kuitenkin vielä tulisi, kerro kun kuulet tulokset!

Eleanora: jaksamista sinne sairaalaan! Tosi kurja juttu, toivottavasti tulehdusarvot alkavat pian laskea.

Maizaana: meilläkin tämä kolmannen pienokaisen toivominen on jo jonkin aikaa kestänyt (nyt yk11) ja huomaan että erityisesti miehellä tämä näyttää selvästi vahvistaneen vauvatoivetta. Ehkä myös vähän itselläni, tai ainakin sitä tulee hieman haikein mielin välillä käytyä läpi sitä ajatusta, ettei vauvaa välttämättä enää tule.

ON: tänään gynelle kuuntelemaan minkälaisia tuloksia hormonikokeista tuli. Ovisoireet on hyvin selkeästi päällä juurikin tällä hetkellä, ja kuinka ollakaan mies tietysti työreissulla tiistaihin asti.. No, tässä on jo jossain määrin pitkä taival takana, joten eihän se nyt toki yhdestä kierrosta kiinni ole, mutta harmittaa silti. Ennen reissua saatiin toki talletukset tehtyä, mutta eipä ne mahdollisuudet taida niin kovin hyvät olla. Iloista tietysti, että kroppa tuntuu toimivan niin kuin pitää.

Viikonloppuja kaikille!

Liisuli kp13/22-27 yk11

Vierailija
240/605 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täällä on tullut lisää plussia, onnea siis kaikille plussanneille! Ja pahoittelut pudonneille ja onnea uuteen kiertoon.

Napsunen: testasin tiistaina predictor early testillä ja ihan puhdas nega oli. Silloin elettiin kiertopäivää 30 / 30-34. Jotenkin on sellainen olo että en ole raskaana. Menkkajuimuilua ollut pari päivää, tänään ei tosin juurikaan. Tätiä täällä odotellaan siis.

Ketju on lukittu.