Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

Vierailija
1141/1501 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ihan ekaksi tervetuloa uusille!!

Viime kerrasta onkin taas vierähtänyt. Mukamas kiirettä pitänyt.. :) Noh ehkäpä sitä on oikeestikin ollut! Koulu, töitä, opparia jne. Sitten vielä kaiken sen päälle ikäviä uutisia kesän harkkapaikasta, jossa piti suorittaa vika harjoittelu. No sehän peruuntui ja nyt metsästän kuumeisesti uutta paikkaa! Ois vähän niinkun pakko saada nyt kevään/kesän aikana suoritettua  vika harjottelu jos meinaa saada paperit ulos ensi syksynä. Nooh asioillahan on tapana järjestyä.

Täällä on käyty kovasti keskutelu vaikka mistä! Nimistä pisti mieleen nuo Hummingbirdin esittämät pojan nimet, kuten paavo ja aapo! Ihania. Meillä ei muuten kyllä nimiä vielä ihan hirveesti ole pohdittu.

Raskaudesta kerominen : me ollaan suunniteltu niin, että vasta ekan ultran jälkeen kerrotaan muille läheisimmille asiasta. Voihan olla,että omalle äidille se lipsahtaa jo aikasemminkin :D (ja sitten äiti levittää asian eteenpäin, niin kohtahan jo koko suku tietää) Mutta jotenkin haluan vain olla "varma" asiasta, ennen kuin kerron muille.

Jännä seurata miten sukulaiset ja ystävät suhtautuvat sitten joskus raskausuutiseen, koska olen aiemmin ollut niin kielteinen koko lastenhankkimisasiaan.

Syömisestä: En usko, että joudun mitenkään kummasti muuttamaan ruokavaliota, sillä en juurikaan syö kalaa tai maksaa tms. Kalaa kyllä söisin, mutta mieheni on niin kovin allerginen, etten viitsi kotiin edes ostaa kalaa tai muita mereneläviä! Syön sitten aina "vieraissa" kalarauokia!!

ON: ekan luomukierron 28 pv. menossa. Ei mitään menkkoihin viittaavaa tuntemusta.Viikko sitten kp.21 mulla oli yöllä aivan menkkakivun tuntuisia kipuja alavatsassa, mutta menivät yön aikana ohi. Oikeen mitään raskauteen viittaavaakaan ei ole... tai no yksi tosi omituinen oire: UMMETUS! Mulla ei ikinä koskaan milloinkaan ole ollut ummetusta,mutta nyt on!! Voikohan se olla raskasoire?? ;)

Nooh, nyt odotellaan menkkoja tai sitten jotain oireita raskaudesta, niin voisi ruveta testailemaan. En kovin mielellään tekisi testiä ns. turhaan.

Mutta aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa naiset! Minä lähden taas työmaalle, vain 11 h työpaivä tiedossa... mut hei sunnuntai ja pyhäpäivä--->tietää tuplapalkkaa, jos jotain positiivista pitää hakea!

1142/1501 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! :)

Olin aiemmin tuolla kuumeilijoiden puolella, mutta koska elämäntilanteeni on edistynyt ja tämä vaikuttaa ihanan aktiiviselta ketjulta, liityn tähän porukkaan. :) Nyt on vähän kiirus, joten kerron vain nopeasti omasta tilanteesta ja luen sitten myöhemmin lisää tiedän muiden kirjoituksia, minulta saa myös kysellä jos jokin asia mietityttää! :)

ON: Olen 23-vuotias nainen, valmistun huhtikuun lopussa ammattiin ja perheeseeni kuuluu kolme vuotta minua vanhempi mies ja meillä on koira. Mies on töissä, asumme vuokralla. Se pahamaineinen "vauvakuume" on vaivannut vuosien saatossa enemmän ja vähemmän, mutta viime syksystä lähtien en ole enää päässyt tunteesta eroon, vaan se pikemminkin voimistuu päivä päivältä. Vihdoin olen tehnyt päätöksen, että lopetan e-pillerit kesäkuussa, eli syön tämän hetkiset kotona olevat pakkaukset loppuun. Miehellenikin olen asiasta infonnut.

Teillä on täällä tosi kiinnostavia aiheita, mm. nuo syömiset, asuminen, raskaudesta kertominen...! Aion joku päivä niitäkin tässä pohtia, mutta nyt pitää mennä, ihanan aurinkoista päivää kaikille!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1501 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, kirjoitin tekstin valmiiks mut sit tää palsta ehti heittää mut jo pihalle :/. Noh, en nyt täl kertaa sano muuta kuin että Tervetuloa Justiina89. Kiva, että ootte päässeet etenemään seuraavaan vaiheeseen ja siirryit tähän keskusteluun :). 

1144/1501 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei!

Hektinen viikko takana, onnistunut show lauantaina ja eilinen avantouinti kynttilänvalossa revontulia katsellessa kruunasi koko viikon. Aika hienoa kertakaikkiaan!

Nuo papa- ja rintajutut on kyllä ikävää kuultavaa vaikkei vakavia tai pahanlaatuisia oliskaan. Kyllähän se aina herättää silti huolen, kun ei sitä vaan itse tiedä mitä ne lääkärit oikein tarkoittaa. Tsemppiä nyt silti kovasti teille Kimallus-84 ja Hummingbird :)

Mä oon syömisen kanssa pulassa raskauden aikana. Viimeisen viiden viikon aikana kun olen ollut dieetillä, olen oppinut arvostamaan kaikkea ruokaa. Kaikkea mitä kaikki muut saa syödä paitsi minä. Ruuasta on tullut mulle nyt pakkoajatuksia. Haaveilen ruuasta, sen tekemisestä, maistamisesta ja haistamisesta n. 70% ajasta. Useimmiten ajattelen ruisleipää meetwurstilla tai perunamuusia (punainen maito+voi). Palatakseni raskausasiaan, en voi kuvitella kieltäväni itseltäni harvinaista herkkuani graavilohta, tai arkipäiväisempää maksalaatikkoa rusinoilla. En vaan tajua miten voisin tulla toimeen ilman niitä. En siis niitä syö viikottain tai edes välttämättä kuukausittain, mutta se, että satunnaisesti kun näitä olisi tarjolla ja mahdollista ottaa, jättäisin ottamatta... Ei käy laatuun!

Mulla on nyt kuukautiset jollain lailla järjestelmällisesti pielessä. Tai siis eihän ne ole olleet ainakaan kolmeen vuoteen mitenkään säännölliset, mut nyt ne on jotain ihan kummallista. Tammikuussa oli kahdet, helmikuussa ei lainkaan, ja nyt maaliskuussa kahdet. Olihan näillä tämän kuun vuodoilla kuitenkin jo kolme päivää väliä. Ja nämä toiset vuodot sekä tammi- että maaliskuussa on olleet menkkamaisemmat kipuineen ja vuodon määrineen, ekat vuodot on olleet niinku harjoitusviikkoja. Saas nähdä kauanko menee että tulee mitään luomukuukautisia.

Alan olla kurkkuani myöten täynnä tuota ahdasta kerrostalokolmiota. Varsinkin kun mies on nyt keksinyt että haluaa toimivan käkikellon, ja mä en voi sietää niitä kun ne tikittää ja kukkuu. Ei saa nauraa toisen epäonnelle, mutta hän on ostanut nyt kaksi käkikelloa, joista ensimmäisen hän pudotti (sai kuitenkin kiinni ennen maata) niin että se ei käy, ja toisen hän oli kaatanut kuljetuksen aikana. Kaatunut kello voi käydä, ei ole kokeillut vielä. Olen huokaillut helpotuksesta. Käkikello on ihan ookoo jossain omakotitalossa sitten kun sille on oma paikkansa. Nyt ei vaan mahdu. Eikä sovi.

On täs ollu mietittävää kyllä niin, että jäänyt vauvakuumeilu vähemmälle. Unohtunut se ei kuitenkaan ole. Mullakaan ei oo vauvoista mitenkään kauheesti kokemusta, kaverin vauvoja saanut pidellä sylissä lähinnä. Vauvan itku ei pelota. Hoivavietti on kova :D

Enää 3 viikkoa ehkäisyn lopettamiseen. Jee!

Vierailija
1145/1501 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taas kaikille!

Tänään kävin siellä ihotautilääkärillä joten jospa noista lääkkeistä olisi apua tähän akneen. Hirveen moni aknelääke vaatii muuten ns. varman ehkäisyn eli raskaaksi ei saa tulla. Koetellaan nyt noilla antibiooteilla jos vaikka auttaisi. Edelleenkään siis ei mulla ole menkat alkanut pillerien lopettamisen jälkeen että tässä 4kk ilman mitään vuotoja.

Kertomisesta me ollaan ainakin miehen kanssa molemmat samaa mieltä, että kerrotaa ihan lähimmillekkin vasta kun alkaa olla useampi viikko takana raskautta, mahdollisesti sitten vasta ekan ultran jälkeen tms. Voi toki olla että haluaa asian jo aiemmin sitten tosi tilanteessa kertoa, mutta näillä tällä näkymin.

Asunnosta: Meillähän on kolmio, joten tulevalle vauvalle olisi ihan oma huone. Onko muut yhtä "hulluja" että ootte jo miettinyt lastenhuoneen sisutuksia tms? Itse oon jo jopa miettinyt mitkä vaunut haluan yms :D välillä tuntuu ihan että sekoaa tämän itse luvan odottamisen suhteen ja entäs sitten kun sitä vauvaa odottaa :)

1146/1501 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihan pakko tulla tänne sekoileen näitä hulluuksia pois. Fudge_ mäkin olen jo mielessäni sisutellut koko huoneen ja mittaillut. Jopa ajatellut pitäskö jo maalata ja tapetoida kun laitan kuitenkin semmosen neutraalin sävyn, että ei kukaan siitä vielä mitään epäile. Mies ei vaan oo ihan niin innoissaan siitä vielä :) ja vaunut on tosissaan selvillä melkein. Siitäkin piti kysyä kun joku aiemmin mainitsi, että gessleinit kiinnostaa niin kukakohan se oli ?? Mietin vain että mikä malli? Kun mua kiinnostaa f6 ja f1 ja en vain osaa päättää kumpi se pitäisi olla. Siis se mitä olen niiden eroista huomannut on, että f6 on heittoaisa ja käsijarru kun taas f1 ei ole heittoaisaa ja jalkajarru on. Heittoaisan tietysti haluan, mutta en yhtään innostu tosta käsijarrusta. Mutta jos tulee maanantai kappale niin ei siinä auta yhtään mitkä jarrut siinä on. Kalliithan ovat, mutta tosissaan kattellu noita tuttuja kun ne itkee halpoja vaunuja, jotka ihan palasina alle vuoden käytöstä. Niin kertokaa jos joku on löytänyt jotain muita eroja noista....? Mutta eipä tarvi päätöstä tehdä vielä pitkään aikaan :) Vielä Fudge_ saitko roacuttania vai tetrasykliiniä? eli siis oot lopettanu pillerit ja nyt aiot vetää sen 4kk satsin ja sitten alottatte vasta yrittää? Mäkin joskus yritin syödä tetrasykliiniä, mutta tiesin e-pillerien auttavan nopeasti ja helposti niin laiskana alotin ne uudestaan. Tetrasykliinistä tuli etova olo enkä jaksanut odottaa, että se poistuisi.

Katjaa pystyn täysin samaistumaan sun kanssa tohon ruoan himoon. Mä alotin kanssa peloissani pienimuotoisen laihdutuksen kun hääpuku oli hieman liian tiukka. Nyt ajattelee kaikkia ruokia jota ei todellakaan tekisi mieli ilman tätä yritystä. Kaikki ravintolaruoat himottaa hirveesti. Tänään itseasiassa sorruinkin kiinalaiseen buffettiin, mutta annan sen anteeksi itselleni kun lähden kohta jumppailemaan. Tsemppiä sinne ! Hyvä, että ollut kiirettä niin ei ehdi miettiä vauvoja liikaa. Mulla aika sama koska taas huomaan, että 10 vko enää pillereitä. Viikot vaan liukuu silmien edessä. Hirveesti on kalenteri täynnä myös hääjuttuja niin aika hurahtaa.

Mulla ois vaikka mitä kirjotettavaa, mutta yritän jatkaa illalla jos ehdin. Nyt jumppailemaan :)

1147/1501 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille :)

Katjaa: luulen, että jostain tietystä ruoka-aineesta luopuminen tuntuu tällä hetkellä isolta, mutta sitten kun on raskaana, niin ehkä se ei tunnu niin kamalalta...? Olen itsekin "herkkusuu", nautin hyvistä ruuista ja toisaalta olen myös dieetillä. Minäkään en kiellä tällä hetkellä itseltäni mitään varsinaisesti, pysyn kohtuudessa, syön lautasmallin mukaan ja säännöllisesti... minulle tuorejuustoista luopuminen olisi ehkä hankalinta, mutta pitää keksiä joku "korvaava" tuote siihen sitten, jos ja kun on raskaana. :)

Fudge_ : Samanlainen "pipipää", ellei pahempikin löytyy täältä. :D Oon suunnitellu monenlaista ostosta ja sisustusta vauvaan liittyen, vaikkei vauvan tulosta oo vielä tietoakaan... :D oon tehny jopa hintavertailua esim. vaunuista. Ois niiiiiiiiin ihana ostaa joatin pientä jo... oon jopa niin hurahtanu, että oon suunnitellut opettelevani virkkaamaan, jotta voisin tehdä vauvalle sänkyyn torkkupeiton :D

Asumisesta: Asutaan tällä hetkellä vuokralla kolmikerroksisessa rivitalossa, 3 h, eli vauvalle olisi "oma huone"... Muutettiin alle vuosi sitten, joten ei olla ihan heti pois muuttamassa. Mua vaan ahistaa vähän sen, ettei oo edes pientä omaa pihaa ja se, että naapuriasunnoista kuuluu joskus huutoa/riitelyä.. :/ en tykkää kuunnella sitä, enkä usko että lapsikaan tykkäisi. Muuten ihan kiva asunto, tilava ja valoisa. Omistusasuntoa ei voi vielä pariin vuoteen harkita, mutta mitäpä pieni lapsi siitä välittää?

Kertomisesta: Mulla tulee varmasti olemaan ihan kauhea hinku kertoa suunnilleen kaikille vastaantulijoille jo pelkästään vauvan yrittämisestä. :D En tiedä miksi... Mutta järjellä ajateltuna, kerron varmaan (miehen lisäksi tietty) ensimmäisenä parhaalle ystävälleni, kunhan plussaamisesta on kulunut pari viikkoa. Läheisimmille sukulaisille/muille kavereille ehkä ekan ultran jälkeen. Sellaisille henkilöille kerron, joista tiedän, että haluavat tietää ja mahd. olla tukena/seurata raskauden edistymistä. Töissä kun en vielä ole, niin en osaa siitä sanoa... kerron tietty viimeistään sitten kun on pakko, mutta en kovin paljon ennen, jos vaikka jotain ikävää sattuukin. Sitten kun raskaus alkaa näkymään/jos joku kysyy, niin voi kai tuota kertoa.

Tulipas siinä tekstiä. :D Mulla ei omassa tilanteessa muutoksia... paitsi "säälittävää kyllä" ruksaan kalenteriin joka päivä merkin, kun yksi pilleri on syöty... :D enää 4 ja puoli liuskaa jäljellä! :D

Vierailija
1148/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on taas paremmin aikaa kirjotella. Vapaapäivä ja flunssa päällä, eli eipä tässä muutakaan tekemistä oo ku roikkua netissä :). Sain miehenkin vihdoin varaamaan ajan hammaslääkäriin. Onpahan sitten molempien hampaat tarkastettu. 

Raskautumisesta on kiva kertoa vaikka kaikille tutuille, mutta nyt vähän viisastuneena tiedän, että keskenmenosta ei ookaan enää kiva kertoa. Joten ajattelin jättää muutamat tutut asian ulkopuolelle aina sinne ultraan asti. Äidille ja siskoille kertoisin edelleen, koska heille voi kertoa myös, jos käy huonosti. 

Kaivoin esille kaverini antamat vauvanvaatteet, joita olisin käyttänyt omalle vauvalleni viime syksystä eteenpäin. Nyt vasta iskikin kuume :)). Ihania pieniä bodyja, vihreitä ja valkoisia nallekuvioisia. Onpahan ainakin jotain konkreettista tarviketta jo nyt :). 

Vierailija
1149/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, hauska kuulla, että moni muukin on innoissaan miettimässä vaunuja, sisustusta ym. Meillä asiaa hidastaa (onneksi) se, että vauvalle ei ole omaa huonetta. Ei tarvitse ruveta ostelemaan huonekaluja tms. kun ei mahdu mihinkään!! Vaatteita en ole uskaltanut ostella. Taidan olla vähän taikauskoinen... :) Mutta mies ilmoitti eilen reissun päältä, että oli ostanut minikokoiset converse-tossut ja mulle myös omat. Ihanaa kun hänkin on innoissaan! Ei tartte yksin haaveilla.

Fudge: Onko sulla tullut pillereiden lopettamisen jälkeen aknea? Oliko sulla iho-ongelmia ennen pillereiden aloittamista? Mulla ollu teininäkin tosi siisti iho. n. 4 vuotta sitten olin vajaan vuoden syömättä pillereitä ja iho meni ihan hirveeksi. Näppyjä tuli naamaan ja rintaan eikä meinannu millään helpottaa! Nyt uudemman kerran ilman pillereitä raskautumistarkoituksessa ja toistaiseksi iho suht siisti (1kk ilman pillereitä), muutamaa näppyä leuassa lukuunottamatta. Toivotaan, ettei mene iho samaan kuntoon kuin viimeksi!

Menossa tänään kp.30. Ei kuulu eikä näy menkkoja ja ummetuskin on mennyt ohi onneksi...on muuten aika kiusallinen vaiva! :) En jotenkin usko raskautumiseen, koska viimeksikin kun lopetin pillerit eka kierto venyi muistaakseni lähemmäksi kahta kuukautta. Eikä kyllä sen enempää ole mitään oireitakaan raskautumisen suhteen. Tai ainahan sitä kaikenlaista päässään kehittelee, mutta ei mitään selviä oireita. :D  Aion varmaan loppuviikosta testailla, jos ei ala menkkoja kuulumaan!

1150/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird ja Justiina89: Kiitos vertaistuesta ruuan suhteen. Tuosta mä en ollut kuullutkaan, että tuorejuustosta pitäis luopua raskaana?! Menee kyllä niin hurjaks nää kiellot etten tiä kannattaako ees neuvolassa käydä raskausaikana jos sieltä näitä hyviä ideoita tuputetaan. Eihhele... :D Noh, vältetään pastöroimattomia maitotuotteita mut tuorejuustoakin saa pastöroituun maitoon tehtynä joten listeriavaaraa siitä ei ole.

Jippii, meillä on täiepidemia. Viime viikolla Ernon pojilla huomattiin täitä päiväkodissa, ja Erno tietty joutu hakee pojat välittömästi pois. Noh, täipesulle tietty ja täikamman kans päät läpi, kaikki tekstiilit pesuun ja täkit parvekkeelle pakkaseen. Seuraavana päivänä pojat käännytettiin päikyn portilta että pitäis karenssipäivää viettää kotona, he unohti eilen vaan kertoa sen... Oli hyvä tuuri sinänsä, että mulla oli viimeinen sairaslomapäivä, ja mä pystyin pitää pojat kotona ja Erno pääsi töihin. Noh, perjantaina pojat meni äidilleen, perjantaisin on vaihtopäivä siis. Eilen illalla poikien äiti ilmotteli, että taas on täitä päässä ja päiväkodissa kuulemma aika monella oli ollut. Tuli sellainen olo, että koko viimeviikkoinen pesurumba oli yhtä tyhjän kanssa. Jos niitä vielä perjantaina on kun pojat tulee kotiin, ni... mä lähen evakkoon vaikka äidin luokse. Ne on ällöttäviä ötököitä ja mua v-tuttaa jos niitä ei pystytä kitkemään. Inhottaa kun tuntuu, että meidän kotikin on ihan saastainen.

Miten on, ootteko miettiny päiväkodin ja perhepäivähoidon väliltä? Mä taisin just tehdä ratkaisuni perhepäivähoidon puolesta, jos sinne vaan millään pääsee.

Menhir: Onnittelut miehen saamisesta hammaslääkäriin! Omani ei suostu menemään kun pelkää sitä laskua mikä sieltä tulisi. Mielummin kuulemma tiputtaa hampaansa ja hankkii tekohampaat 10 vuoden päästä. Ja vauvabodyt on ihania... <3 ite haaveilen retrohenkisistä ja kirkkaista väreistä :)

Vierailija
1151/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa: Äää täit on inhottavia! :( Mulla ei kyllä lasten kanssa ole niistä kokemusta kun ei niitä lapsia ole, mutta muutama vuosi sitten meidän koiralla oli täitä (eivät onneksi tartu ihmisiin) ja oli muuten työn ja tuskan takana saada elukat kadotettua!! Voi sitä nyppimisen ja pesemisen määrää... grr... Toivotaan, että saatte täit hävitettyä nopeasti!

Ja kyselit tuosta hoitopaikasta. Itte oon kanssa miettiny,että perhepäivähoito ois kivempi, ainakin pienelle lapselle. Eikös perhepäivähoidossa ole vähemmän lapsia ja ns. kodinomaiset oloyt? En suoraan sanottuna ole ihan perillä kaikesta.. :) 

Vierailija
1152/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Tuli hieman pitempi tauko kirjoitteluun, mutta oon käyny varmaan joka päivä katsomassa, mistä keskustellaan.

Katjaa: Täit on kyllä kamalia, on tullu törmättyä useampaankin kertaan kun on paljon pikkusisaruksia.. En pidä mistään ökkimönkijöistä. Oma riesani on ollu turkiskuoriaistoukat, jotka ovat ihmisille vaarattomia mut karvaisina tekstiilejä reittävinä pikkutuholaisina käsittämättömän ällöttävä ja sitkeä riesa. Viime muuton aikoina tuli saunotettua sen verran tekstiilejä ja pakastettua ties mitä roinaa et niihin en halua törmätä enää ikinä. Täistä pääse kuitenkin yllätävän helposti eroon, vaikkakin pehmolelujen saunotus/pakastaminen rasittavaa hommaa onkin.

Itse pidin päiväkodista ja minulla on työkokemustakin siellä työskenetelemisestä. Pääsääntöisesti päiväkoti on lapselle todella kiva paikka, jossa on kiinteä rytmi ja parhaimmillaan paljon tekemistä ja kavereita. Viihtyminen riippuu varmasti lapsesta itsestään ja myös päiväkodin henkilökunnasta. Uskon perhehoidonkin olevan hyvä ratkaisu. Itse ehkä kallistun päivähoidon puolelle, mutta voihan mieli muuttua.

Raskautumisen kertomisesta en osaa oikein sanoa mitään. Toisaalta olen aina suureen ääneen kailottamassa omia asioitani ihmisten ilmoilla, mutta toisaalta haluaisin odottaa, että suurin keskenmenoriski on väistynyt. Äidille varmaan kertoisin melko pian.

Itselläni on sellainen viikko että huh! Paljon hyviä uutisia työrintamalta ja muutama todella ikävä uutinen lähipiirissä. Tuntuu, et tää maaliskuu ei ainkaan ole minun lähipiirissäni vauvojen kuukausi, kun keskenmenoja yms. tapahtuu ympärillä. Oma pillerien pois jättäminen varmaankin menee myös loppukesälle, kun näyttää siltä et töitä olisikin tiedossa syksyksi, mikä toisaalta on todella ihanaa, mutta toisaalta hieman sekoittaa näitä raskautumissuunnitelmia. En haluaisi olla ikävä työntekijä, joka ilmoittaa heti paikan saatua et äitiysloma ois sitten tiedossa tuossa aivan kohta. Saa nyt nähdä, miten käy.

Toisaalta tää vauvakuume kun tuntuu vievän kaikki ajatukset ja nyt kun on yhteinen päätös saatu aikaan lapsen saamisesta, työjuttujen suunnittelu vaikeutuu. Toisaalta tekisi mieli hieman saada lisää työkokemusta ja varoja lapsen tarvikkeiden ja kodin varalle. Vaikka kyllähän kaikkea saa edullisesti kirppareilta, sukulaisilta ja jne. mutta silti. Ymmärrän hyvin, kun joissain jutuissa lukee et ei oo koskaan hyvä aika hankkia lapsia, jos oikein miettii. Katsotaanko repäisenkö vai mitä teen. Mut ois se kyl niin ihana tulla äidiksi. Elämä on vaikeaa..

1153/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei, uusi viikko alkanut.:) Mukavasti taas tullut keskustelua. Täälä oli sisustamisesta taas puhuttu lisää ja voin kertoa että eilen tilasin tapetit "vauvan"huoneeseen, joka siis nyt aluksi toimii ns. Lukuhuoneena. Tapetit ovat valkoiset jossa on helmiäisellä tähtiä. Sopii siis tulevaisuudessa tytölle ja pojalle.:) vaunuista tiedän myös jo mitkä haluan.:) Keksin myös ihanan tytön nimen, Aida Lyydia.:)

Nyt en ehdi muuta kirjoittaa.:) Hyvää tiistai iltaa kaikille!

Vierailija
1154/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen täällä uusi, mutta ajattelin kirjoittaa kun otsikko osui kohdalleni. Eli siis myös isoja vauvahaaveita vuodelle 2014.
Olemme päättäneet mieheni kanssa aloittaa yrityksen kesällä, sillä olemme molemmat poteneet kovaa vauvakuumetta jo muutamankin vuoden, mutta aina on löytynyt syitä laittaa asiaa eteenpäin. Olemme 25 vuotiaita :)

Ajattelin kumminkin teiltä tämmöistä kysyä, sillä asia mietittyy minua paljon, enkä tiedä oikein miten pitäisi tehdä. Eli pillerit lopetan kesällä, mutta meille on tulossa häämatka joulu-tammikuulle. Lähdemme Malesiaan pariksi viikoksi. Olemme siis tätä matkaa ennen yrittäneet vauvaa 5 kk ajan mutta koska olen syönyt pillereitä jo jokusen vuoden ajan niin en oikein usko että tässä ajassa raskautuisin. MUTTA jos raskautuisin, niin uskallanko lähteä matkalle? En haluaisi millään luopua paljon suunnittelmastamme reissusta :/

Mietin siis jos tapahtuu jotain komplikaatioita kun olemme siellä. Esim. Raskaus keskeytyy tj. Miten tekisitte? Lykkäisittekö vauvapuuhia myöhemmälle, menisitte matkalle vai peruisitte matkan? Matka pitäisi kylläkin jo varata piakoin..

Asiasta toiseen mitä luin viestejänne, niin meidän kaveripiirissä ei ole YHTÄÄN vauvakuumeisia / raskaana olevia tai lapsen saaneita. Olisimme siis ensimmäiset. Sekin tulisi olemaan outoa, mutta kaverimme on kaikki vielä riehumisvaiheessa, baarit kiinnostaa jne. Meille tuo lopahti jo pari vuotta sitten, vaikka toki osallistumme vielä syntymäpäiville/tupareihin jne. Onko muilla samaa tilannetta? Pelkäänpä että kaverit lemppaavat meidät vauvan tullen.. Pieni toivon kipinä on kyllä, että hekin nappaisivat sitten vauvakuumeen itselleen kun näkevät meidän käärön ;)

Oh tulipas tekstiä..

1155/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Sisustamisesta: ei olla vielä suunniteltu ollenkaan lasten huonetta tms. vauva tulee nukkumaan samassa huoneessa n.12kk ikää asti / kunnes pahin kätkykuoleman riski on ohi. Sitten pitää ihmetellä erikseen laitammeko toimistohuoneesta lastenhuoneen vai muutammeko isompaan kämppään.

ON: täällä kp 19, niinhän siinä kävi että tikuttelin ovista, jota ei kyllä näy?! Syy voi olla siinäkin, etten lukenut tuosta 4h pidätys ajasta ennen pissimistä. Nyt sitten epätietoisuuden vallassa, että menikö ne / oliko niitä / ovatko tulossa.

Sain tänään myös tietää, että minulla on tulossa leikkaus.. jos on alkuraskaus niin leikkausta ei voida tehdä. Mietin, että jos en tulekaan raskaaksi nyt niin odotanko leikkauksen ohi menoa vai yritämmekö raskautta ja leikkaus tulee kun tulee.

Itse aion matkustaa / lentää vielä viimeisen kolmanneksen aikana, en kuitenkaan ihan loppu metreillä, eikä tätä kaikki lentoyhtiöt sallikkaan. Jos km tulee, niin ulkomaillakin on hyvät yksityiset, joihin voi mennä jos on matkavakuutus.

Ihanaa, kun jotkut on miettineet rattaatkin valmiiksi.. koitan tosiaan pitää itseni mahdollisimman maanpinnalla, että jos sitä raskautta saakin sitten odotella pidempään.

Täällä tosiaan saattaa olla kaksikielisyyden mahdollisuus, kun joku sitä aiemmin kyseli..  Vielä en tiedä yhtään miten tulemme tekemään. Tämä tulee varmaan vahvistumaan odotusaikana.

Onko teillä tietoa omista ja / tai puolisonne syntymäpainoista? Oma mieheni ja veljensä ovat olleet yli 4kg:sia syntiessään.. APUA! Itse olen 2kk keskonen, joten paino on ollut todella vähän. 
Onko kukaan miettinyt näitä?! Jossain vaiheessa ajattelin suunniteltua sektiota, mutta nykyään mieli on muuttunut alatiesynnytykseen jos vaan sitten mahdollista.

Tällaista tänään! Ihanaa viikon jatkoa!

Vierailija
1156/1501 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olette hyvistä jutuista taas täällä jutelleet ja seassa on ollut myös murheen kryynejä papa- ja rintajuttujen suhteen. Itselläni on myös ollut tuota kakkos luokkaa papassa n. viisi vuotta sitten ja nyt edelleenkin kärsin rintojen kipuilusta joka viime keväänä tutkittiin johtuvan keltarauhaskystistä. Viime syksystä asti lisäksi kainalooni ilmestynyt maitorauhaspahkura on ollut todella kiusallinen.. On tämä aika tympeää ku koko ajan joku paikka reistaa.. ku pääsin eroon epilepsialääkkeistä nii olen saanut roppakaupalla lisää huolia.. Nyt tietenkin päällimmäisenä mielessä vaikuttaako rintojen ja kainalon kipuilu raskautumiseen.. Kiirastorstaina olisi jälleen aika lääkärille kipujen takia, haluan tutkituttaa ettei mikään ole mennyt pahempaan suuntaan, kun kipuja on jatkunut jo yhteensä puolisen toista vuotta..:/

Vaikka elämässäni on murhetta, niin on myös äärimmäistä onnea: mieheni on näyttänyt vihreää valoa vauva yritykselle loppu keväästä :) Mieheni oli hyvän kaverinsa varpajaisissa lauantaina ja näki kolme päiväisen vauvan. Se taisi sulattaa mieheni sydämen <3

Niin kuin Hummingbird epäili, niin mieheni todellakin oli huolissaan raha-asioista ja sen takia oli epäileväinen vauva-asian suhteen. Selitin kuitenkin vielä kertaalleen että aion edelleen äitiyslomallakin osallistua samalla tavalla laskuihin ja menoihin kuin nytkin. Sen takiahan vauvayritys alkaa vasta loppu keväästä eikä heti, sillä haluan käydä vuoden töissä saaden parhaan mahdollisen päivärahän äippälomalla mitä tästä työstä on mahdollista saada. Lisäsin vielä ettei mieheni tarvitse lopettaa harrastamistaan (harrastaa moottoripyöräilyä ja osti juuri toooosi kallin moottoripyörän) vaikka vauva tulisikin.. Se oli luullut että hän joutuu myymään moottoripyöränsä vauvan myötä, jotta rahat riittää.. Mut ei siis näin. Mieheni ei vain ollut ennen lauantai-iltaa sisäistänyt että nyt meitä on todellakin kaksi, jotka maksaa kuluja.. Se on joutunut olemaan elättäjä monet vuodet, kun olen opiskellut ja ollut viimeksi äitiyslomalla..Ymmärrän siis mieheni epäilyt, mutta onneksi nyt on sekin asia hänellekin selvinny. :)

Niin ja vielä lisätäkseni, mieheni ei ole siis semmoinen joka sanoisi edes riidoissa että hoida sinä lapsesi kun sitä enemmän halusit tms. Ei siis huolta tuommoisesta missään vaiheessa. Poikamme on miehelleni kaikki kaikessa ja tiedän, että myös toinen lapsemme olisi <3

Tasan yhdeksän viikon päästä nappaan suuhuni viimeisen e-pillerin ja yritys alkaa.. Ei ois enää kauaa, niinku ei monella  muullakaan :D

Esperando: Teillähän on käytössä jo vaikka kuinka monta konstia tyttövauvan yritykseen :D Kerrohan vain lisää jos jostain luet uusia konsteja :D Hattua kyllä nostan ku oot kasvisruokavalioon siistyny, musta ei taitais ihan olla siihen.. Olen parhaillani puhdistuskuurilla, detoxilla, jossa ei tarvitse nähdä nälkää, mutta tulisi välttää punaista lihaa ja maitotuotteita.. ensimmäiset päivät teki aika tiukkaa, mutta kun sen tietää että parin viikon päästä saa taas syödä lihaa ja maitotuotteita, niin tän kyllä kestää :) Koitan saada tuon puhdistuskuurin avulla apua turvotukseen, joka on vaivannut vuoden alusta asti..eli kun aloitin työt..:/ Ystävälleni tuo oli tuonut avun, samaa toivon itselleni. Kysyin terveydenhoitajalta onko tuommonen ihan hyvä kokeilu, niin sanoi vaan ettei siitä haittaakaan ole. mikäli on muuten terve. Pääsiäisenä kuuri siis loppuu. Tähän on jo ehtinyt tottua mukavasti :) Nii ja monia asioitahan pitää kokeilla ainaki kerran :)

Ootte täällä myös vaunuista puhuneet. Meillä on vielä käytössä yhdistelmistä ratasosa, poikani siis 2,5 v., mutta pienikokoinen  ikäisekseen, ei toki vanhemmatkaa oo isoja ihmisiä :) Hankin aikoinaan Emmaljungan Edge Duo -yhdistelmät sport-rungolla violetin värisinä. Vaunujen ominaisuudet olivat itselläkin tuolloin etusijalla, halusin tottakai kestävät, laadukkaat kankaat, tarpeeksi tukevat metsäpoluille, sillä enimmäkseen tuolloin lenkkeiltiin metsässä, kun se alkoi heti 50 metrin päästä (ei asuttu korvessa, eikä missään syrjäkylillä:) ) Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen noihin ja se heittoaisa on ollut ihan lyömätön varsinki ku kesäisin lenkkeili niin käänsi vaa aisaa jos aurinko paistoi vaunuihin/rattaisiin :) Sitä siis suosittelen. Teistä monet on kaupungista. Nuo meijän Emmaljungat on tosi leveät ja raskaat, joten ei oo ollu ihan ketterimmät kaupunkireissuilla, eikä mun serkun hissiin mahtunu ollenkaa.. :O Kannattaa siis monet jutut ottaa sitte huomioon ku vaunuja hankkii, mut onneksi liikeissä on tosi asiantuntevaa palvelua auttamassa :)

Raskaudesta kertomisesta myös sen verran, että muutamalle lähimmälle ystävälle taidan kertoa melko äkkiä, heti miehelle kertomisen jälkeen tietty :) Ja sit omalle äitille.. Muut saavat oottaa sitte pahimman km-riskin ylitse.. Sillä noille edellä mainituille voin kyllä ikäviäkin asioita kertoa.. Minulla on koko ajan sellainen pelko, että kun suunnittelen kaiken niin tarkkaan niin jotain menee pahasti pieleen, tulee keskenmeno tms.. Pitäis vaan osata vähän relata, varsinki nyt  ku mieski haluaa vauvaa :)

Tämmöisiä juttuja tällä kertaa, koitan ehtiä käydä useammin kirjottelee, nii ei tulis näin paljon kerralla :D Mut päivittäin käyn puhelimen kautta lukemassa juttuja, jatkakaa samaan malliin, nii pysyy keskustelu vilkkaana.

Rattoisaa viikon jatkoa kaikille teille ja kiitos vielä ku ootte tukena :)

Vierailija
1157/1501 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Sain aknen hoitoon tetrasykliiniä ja olen siis lopettanut e-pillerit marraskuussa. Nyt aion syödä sitten pari kuukautta noita antibiootteja ja toivon että iho helpottuu sen myötä. Mullahan oli siis käytössä Diane Novat, joista on tullut niitä hurjia uutisia Ranskasta, että ovat syynä useampiin kuolemiin, joten eipä hirveesti nappaisi niitä aloittaa uudelleen. Roaccutania ei määrännyt kun sanoin että halutaan ehkäpä tässä tämän vuoden puolella ainakin yrittää raskaaksi tulemista ja sen kuurihan on sen vähintään 8kk.

JAI: Mullahan siis on ollut teininä akne, mutta e-pillereitä en itseasiassa siihen vaivaan ees aikoinaan hankkinut, tosin paransivat ihon superhyvään kuntoon. 7 vuotta söin pillereitä tauotta, joten varmaan tää on tätä hormoonien sekamelskaa, joka tota aknea aiheuttaa. Mä lopetin siis pillerit marraskuussa niin tammi-helmikuussa alkoi toi näppyyntyminen. Toivotaan ettei tosiaan tuu sulle! Ikävä vaiva kaikinpuolin ja kun ei noita aknelääkkeitäkään saa raskaana syödä..

Noista vaunuista vielä sen verran että aluksi olin ihan varma että haluan Emmaljungan Duot, mutta nyt oon kallistumassa Bugaboon Donkeyjen suuntaan. Harmittaa vaan kun Helsingissä on vissiin ainoastaa niitä Suomessa myynnissä?? Niin että pitäisi sinne asti lähteä "koeajamaan". Ei ehkä ihan kokeilematta voi tilatakkaan, jos ne ei sitten ookkaan niin hyvät. Kääntyvät isot etupyörät yms hyviä ominaisuuksia.

1158/1501 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa äiti tsemppiä Sinulle kovasti, olet odottanut jo melko kauan, mutta toivottavasti odotuksesi palkitaan. Älä vain vaivu vielä epätoivoon! Toivon mukaan sydämen keventäminen täällä keskustelussa auttaa edes hieman... :) Mukavaa, että miehesi on toiveikas, kenties toiveikkuus tarttuu sinuunkin. Tupakoiminen tai pari ylimääräistä kiloa ei todellakaan tarkoita, että olisit ansainnut minkäänlaista surua tai murhetta. Hieno homma kuitenkin ihan itsesi kannalta, että olet saanut vähennettyä tupakointia! :) Kerrothan, jos saat sen lääkäriajan? :)

Aurinkoista kevättä <3

1159/1501 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin oli kiireistä niin nyt vasta pääsin kirjottelemaan lisää. Diane novasta, se oli ranskassa tarkotettu aknelääkkeeksi eikä ehkäsyyn joten se että se aiheuttaa veritulppia enemmän kuin esim nää perinteiset aknelääkkeet, oli syy markkinoilta pois vetoon. Eli miksi määrätä pelkästään akneen sellasta joka aiheuttaa haittoja kun voi käyttää turvallisempia lääkkeitä. Niitä kai käytännössä käytetään siellä ehkäisyynkin, mutta aknelääkkeeksi tarkoitettu. Tää veritulppa riski on suurin lääkettä aloitettaessa ja vähenee mitä pidempään käyttää. Eli todennäköisesti sen saa heti alussa jos saa. Samoin jos pitää vaikka taukoa pari kuukautta niin se riski alkaa taas alusta kun aloittaa. Ja taas palaan siihen, että jos suvussa on näitä laskimotukoksia lääkäri ei saisi määrätä yhdistelmäehkäisyä Eli kartoitus. Tiedän yhden joka sai keuhkoveritulpan e-pillereistä. Eikä tämä siis koske vain diane novaa vaan myös muita yhdistelmäehkäisyjä. Näin mä sen olen ainakin oppinut. Diane nova nyt vain on korkeahormonisempi kuin muut. Tää sama uutinen nousee ylös mediassa aina aika ajoin, että voi voi kun ihmisiä kuolee e-pillereihin. Mutta siis itse syön diane novaa myöskin. Mulla on vielä aika paljon ylipainoa, et omasta mielestä en sais ees syödä niitä. Tietysti vaikka toi ranska juttu ei olis syy lopettaa niin moni muu asia voi olla :D et en mä niitä enää aio syödä. Siitä tulikin mieleen mitä ehkäisyä lapsen synnyttyä ootte ajatellut käyttää?

Haaveissa äiti tervetuloa. Viestisi oli kovin surullisen sävyinen :/ 7kg ei ole vielä mitään joten se tuskin haittaa. Toivottavasti pääset pian lääkäriin ja saat tiedon. Voihan se tosissaan olla, että se ikä on vaan se ainut ja pitää jaksaa yrittää kunnes tärppää. tietysti aika tulee vastaan, ikävä tilanne. moni saa kuitenkin yli 40v. vielä lapsia. tsemppiä siis yrittämiseen. Hienoa, että tupakointi vähentynyt. Koen itseni kovin tupakkavastaisena ja kannustan kyllä sinua luopumaan tupakoinnista. Itselle tulee paljon parempi olo ja jaksaa liikkuakin paremmin :) oletko kokeillut koskaan mitään vertaistukea kuten stumppi.fi tai muita kuten nikotiinituotteita. Tulevan raskauden kannalta olisi varmasti ihana päästä tuosta eroon. Jos miehesi polttaa sinun tulee haastaa hänetkin mukaan, sillä ei siitä mitään tule jos yksin säheltää kun toinen polttaa vieressä. Uskon, että pystyt siihen :) ja tartu miehesi toivekkuuteen niin että se vie mennessään.

Elliriini ihanaa, että olette saaneet asiat puhuttua halki ja yrittäminen voi alkaa :)

Cecilie tervetuloa. Mä en ole kova matkustamaan ja oon tosi vainoharhainen et jotain sattuu raskaana jos lähden. Itse en lähtisi, mutta onhan se kait ihan ok. Kuten huomaatkin, että toiset täällä taas lähtisivät. se on ihan miltä tuntuu ja mitä lääkäri sanoo. Ota huomioon myös, että voit joutua jostan syystä vaikka vuodelepoon. Ylipäätään muillekin, että te suunnittelette kaikkea et aion sitten tehdä töitä hullunlailla tai vastaavaa, itse en uskalla semmoista kun jos tuleeki jotain ongelmia ja olen vuoteenoma. Onhan toki ulkomaillakin lääkäreitä, se on ihan mikä on oma mukavuusalue :D 

vauvaunelmia pitäisköhän munki uskaltautua laittamaan pintoja :) tajuukohan kukaan jos laitan beesin pallotapetin tai jonkun muun neutraalin... mun "lukutuoli" (imetystuoli) tulee ihan näinä viikkoina sinne niin voisi ihan hyvin tapetoida. En vaan tiiä jos mieli muuttuu ennenkun lapsi tulee niin mies ei kyllä suostu toistamiseen tapetoimaan. Pallotapetin joka tapauksessa haluisin.

Saim tällä viikolla ihan luvan kanssa kattella vauva vaatteita(lahjaostoksilla). Tietysti ensimmäisenä sinne kappahliin :) oli jo tosi lähellä ettei lähteny muutama yökkäri ja body mukaan mut hillitsin itseni.

Keksin ehkä hyvän tavan hiljentää vauvakuumetta. Menkää pahinpaan lapsiaikaan uimahalliin. Kävin tänään ja kyllä niitä räkänokkia oli pitkin poikin. Kyllähän sinne joukkoon muutama mukavakin mahtui, mutta joukko oli niin iso että kyllä kävi ahdistamaan. Oma lapsi on eriasia. Ei se nyt sinäänsä hiljentänyt kuumetta mutta vähän pisti miettimään :) sit jotku aikuiset ei vaan osaa kasvattaa lapsiaan kun saavat juosta ja mennä miten vaan siellä. Vähän jöötä pitää olla. Menin myös lopuksi semmoseen tosikuumaan terapia altaaseen joka oli täynnä pikkulapsia vanhempineen. Tuntui siltä että kaikki katsoivat mitä mä teen siellä kun ei ole lasta. Et ei sinne saa tulla. Ihan kun siihen altaaseen meneminen vaatisi lapsen. Ja ei, siellä ei ollut mitään vauvauintia menossa tarkistin :D mutta sellasta tänään taas pitkän kirjoituksen kera. 

Vierailija
1160/1501 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUMMINGBIRD Kiitti vinkistä!! Mulla rupee leviämään pää tämän vauvakuumeen kanssa!! Onneks mies osaa ajatella myös järellä, eikä vaan tunteella..

Ehdotin hänelle tänään että aloitettassiin yrittäminen jo huhtikuun ½välissä, mutta mies tyrmäsi asian aika suorasti.. Hän pelkää että raskaus menee kesken tai tulee jotain muuta ongelmia loppu raskaudesta ja minulta jäisi opinnot kesken.... tai että mä joutuisin sairaalaan kun tapani mukaan yrittäisin kerralla liikaa ja tulisi kohtaus tai supistuksia tai jotain vastaavaa.... :/ Onneks edes toisella meistä on järki päässä...

Nii ja nyt on Thyroxin kuuri päällä... Arvot ei onneksi paljoa heitä, mutta kuitenkin sen verran että lääkärit puuttuvat siihen.. toivottavasti ovat 6viikon päästä kunnossa kun on kontrollit...

Minä söin muuten tuota Diane Novaa kystien hoitoon ja mulleppa puhkesi siitä akne! eikä todellakaan ole mikään rasvoittuva iho ikinä ollutkan, päin vastoin..

Todennäköisesti hoidetaan ehkäisy ihan kumin kanssa niin pitkään että ruetaan yrittämään pikkusiskoa tai -veljeä ;)) ja siihen tuskin menee kuin korkeintaan 2vuotta..

Hei älkää naiset stressatko liikaa tuon laihdutuksen kanssa! tiedän kokemuksesta että se ei ainakaan sillä helpotu! :)

Kyseleekö muiden sukulaiset jatkuasti tulevasta perheenlisäyksestä??

voi että mua ärsyttää semmonen.. miks ei ihmiset vaan voi antaa olla??! Mun sukulaisetkin tuntevat mut niin hyvin että tietävät että mä en tykkää utelusta, mutta ei.. kun vaan pitää kysellä koko ajan "joko oot raskaana??"

Olipahan taas kauheeta tilitystä... tänne on vaan niin hyvä purkaa tätä kun te varmaan ymmärrätte aika hyvin miltä tuntuu kun päässä pyörii vaan vauva vauva ja vauva...??

Parempaa viikon jatkoa kaikille.. :)

Ketju on lukittu.