Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

301/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia mä olin niin onnellinen kun mä luin sun viestin :) Ihana, että ne otti sut noin tosissaan ja antoi testejä ja terot. Mä oon aina ajatellu että kun meen lääkäriin samasta aiheesta niin ne vaan sanoo että odottele vielä :D Onneksi sait asiat rullaamaan!

Helinäkeiju25 olen tosi pahoillani :( Mä olen yrittänyt "valmistautua" mahdolliseen keskenmenoon (lähinnä siis alussa, jos menee kesken lopussa niin siihen ei kyllä mitenkään valmistauduta!) ajattelemalla että jos lapsi olisi syntynyt olisi sillä ollut joku sairaus tai vamma. Että parempi näin, koska juuri tämä pikkuinen ei olisi selvinnyt maanpäällä kuitenkaan, että parempi aikaisemmin kuin vaikka 2kk ikäisenä. Siksihän keskenmeno yleensä tulee jos sikiössä on joku vialla. Eli jos pitäisi valita joko vammainen lapsi tai keskenmeno alkuviikoilla niin kyllä mä ton keskenmenon valitsisin. En tiedä kuulostaako tää aivan kauheelta muiden korvaan :/ Mutta ainahan sitä tietysti toivoo että lapsi olisi terve. Ja ainahan sitä toivoo että juuri se odottamasi lapsi pääsisi loppuun asti. Ei tämä varmasti tilanteessasi lohduta mutta lähetän voimia kovasti sinne ja kyllä teille lapsia vielä siunaantuu :) nyt joudut vaan piinailemaan täällä uudestaan :/

ON: Tota tota, en oikeen tiiä miten alottaisin. Tänään ollut aikamoinen aamu! Heräsin seiskan aikaan testailemaan kun halusin nyt tietää olenko raskaana vai en. Huomenna ovat menkat viikon myöhässä ja muutama nega siis jo takana. Ei mitään erikoisia oireita vieläkään ole joten kyseessä siis menkkojen venyminen. Oireina reilun viikon kestänyttä vatsakipua/outoja vihlasuja yskiessä, turvonnut olen ihan palloksi, kovia päänsärkyjä ollut, muutama tippa verta peittojen heiluttelun jälkeen viikko sitten ja aivan älytön väsymys. Oon nukkunut töiden jälkeen päikkäreitä ja mikään ei auta. Joo no siis testiin... Tein predictor earlyn tänä aamuna ja olin vielä unenpöpperössä. Siinä istuskelin odottamassa tulosta ja lueskelin samalla tätä palstaa. Sitten kun aika meni umpeen nappasin testin käteen. Siellä oli HAAMU! Mä aloin tärisemään kauttaaltaan ja hyperventiloin. Tuli ihan älytön olo ja olin ihan sekaisin. Meinasin juosta herättämään miehen, mutta jätin tekemättä. Nappasin vauhdilla clearblue digin ja dippasin kuppiin ja jäin odottamaan. Sillä aikaa ehdin googleen jo kattomaan, että onko näiden testien haamuihin luottamista. No sieltähän sitten löytyi kaikennäköistä ja jopa kuvakin plussanneesta kyseisestä testistä. Noh kuvaa katsellessa tajusin, että mun testissä oli viiva väärin päin!! Siis mitä hemmettiä. Viivan piti olla testi-ikkunassa pystyssä ei vaakasuorassa. Voitte kuvitella kuinka korkeelta tipuin. Otti niin aivoon, että annoin itseni innostua niin. Katsoin uudestaan ohjeita ja niin olinkin että molemmat, testi että kontrolliviiva piti olla pystyssä tässä kyseisessä testissä. Tässä vaiheessa cb antoi jo "ei raskaana" tekstin. Kiitän onneani etten mennyt miestä herättämään. Olin niin onnellinen n. 3minuutin ajan kunnes totuus paljastui. En enää koskaan osta kyseistä testiä ja luinkin netistä, että monelle se on vain tuottanut harmia. En voi käsittää miten se testiviiva on väärinpäin. En edes jaksanut käyttöohjetta enää lukea, että mainitaanko siellä tästä oudosta viivasta mitään. Oon nyt niin poikki taas. Nyt odotellaan niitä hemmetin menkkoja. Ei näy eikä kuulu vaikka vatsa oireta on älyttömästi. Yskiessä saattaa vihloa alavatsaa aivan älyttömästi. Vitsi kun jotkut vielä sanoo että kaikki tuntee kyllä ovulaation. Mä en todellakaan. Mulla ollut tosi kosteeta jo monta viikkoa ja vatsassa koko ajan kipuja. 2 viikkoa sitten viimeksi taas aavistelin että olisi voinut olla, mutta epäilen.

Niin joo noista ovulaatiotesteistä on ollu täällä puhetta. Mäkin ajattelin että yhden kierron testaan ja sitten lopetan. Nyt tulevaa kolmatta odottelen että voin pistää tilauksen menemään :D Mutta toisaalta se johtuu siitä etten ole plussaa saanut niihin vielä. Alkuun testailin kanssa noilla davidin testeillä, mutta ihan väärään aikaan joten plussaa ei tullut. En osta niitä enää, koska olen kanssa lukenut muiden kokemuksia niistä. Viime kiertohan meni 20kpl clearbluen digejä :D hyvästi 60e. Ei plussaa, mutta nyt selvis sekin kun ei se sitä ovulaatiota siis ollutkaan kun menkat ei vielä alkanut. Ensi kierrosta päädyin seuraavaan: Ostan todella ison kasan sofeja ja testaan niillä aamulla ja töistä tullessa. Kun/jos alkaa viiva vahvistumaan niin otan rinnalle vielä cb:n digit. Tätä moni on suositellut jos ekoja kertoja testailee. Cb:n digi on nimittäin toiminut monella aamuvirtsasta, mutta noi tikut ei ole. Ja haluan todellakin nyt maksimoida mun tikuttelun, koska jos en saa kolmannestakaan kierrosta ovista tikutettua soitan ajan lääkäriin. En ala täällä turhaan odottelemaan jos mulla ei vaikka ovista tulekaan. Ja hei voihan nitä david testejä käyttää rinnalla muiden testien ja katsoa mitä näyttää. Jos niitä siis ylimäärin laatikot pursuaa. Ei siinä kauaa mee kun semmosen dippaa samaan kippoon. Sama tietty raskaustesteissä :D

Alkoholia mä en uskaltais käyttää jos lasta yritetään. En edes uskalla hiuksia värjätä nyt kun on niin epäselvää, että mitä tää kroppa tekee :D

Esittely: Eli olen 25v. ja mies 2 vuotta vanhempi. Naimisiin mentiin 2 kuukautta sitten <3 ja ehkäisy jätettiin pois kesäkuun alusta. Espoossa asustellaan paritalossa, jossa vauvanhuone huutaa tyhjyyttään. Olen todella kärsimätön ja testeja kuluu. Nyt siis kp39/32 yk2. Vakkarityötä ei ole, mutta olkoot kun ei enää jaksanut odottaa :D 

Tervetuloa nyt kaikille uusille näin yhteisesti! Hirveesti on tekstiä ja mä tykkään :) Näitä on kiva lueskella ! Tuli vaan mieleen, että olisipa ihana saada tänne mies kuumeilemaan ;) Mä vaan luulen, että ne ei oikeen tänne palstoille eksy.

Eiköhän tässä nyt taas ollut jo vähän liikaakin asiaa :) Tänään mennään ystävien häihin ja puku on tiukka kun jostain syystä turvottaa niin. Toivoin kovasti, että olisi ollut raskausturvotusta mutta ei sitten ollutkaan :( Harmin paikka! Hyvää viikonloppua kaikille :)

302/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Ja tervetuloa kaikille uusille! Mukavaa kun saadaan tänne lisää väkeä :)

Helinäkeiju25: Tulipa surullinen olo viestiäsi lukiessa :( En oikein muuta osaa sanoa, kuin toivottaa voimia ja jaksamista. Tuo on aina rankka paikka, etenkin kun vauva on ollut tosi tosi toivottu.

Esittelyä sen verran, että itse täytän kohta 30v ja mieheni on 41v. Asumme avoliitossa, ja naimisiin menosta on ollut enemmän ja vähemmän puhetta nyt viime keväästä alkaen. Ilman ehkäisyä ollaan oltu tammikuun lopulta, ajatuksella tulee jos on tullakseen. Vauvakuumetta olen potenut nyt vuoden verran, välillä se on ollut enemmän pinnassa ja välillä vähän vähemmän. Mutta nyt sitten viimeisen parin kuukauden aikana kuume on noussut pilviin! En olisi ikinä voinut kuvitellakaan tämän olevan näin voimakas tunne ja "sekoittavan päätä" näin pahasti! :D Välillä liihottelen pilvissä ja välillä taas olen aivan maani myynyt ja masennuksen kourissa. Mielessä on usein että mitä jos emme koskaan voi saada omia lapsia. Ovista tikuttelin ensimmäisen kerran nyt tässä kierrossa, kun haluan tärpin käyvän mahdollisimman pian, en jaksaisi enää odottaa! Menkkojen alkaminen on aina niin hirveä pettymys, että tulee silloin jopa hetkittäin tunne että miten tästä taas oikein selviää eteenpäin. Etenkin tämä kierto on tuntunut tuskallisen pitkältä ja piinaavalta. Asutaan tällä hetkellä kerrostalokaksiossa, mutta aikeissa olisi löytää omakotitalo vähän pohjoisempaa, mieluiten jostain järven läheisyydestä.

Omasta tilanteesta sen verran, että nyt on menossa kp 26 / 26-34. Ovulaatiotestillä tuli plussaa kp 14. Mulla on tosi outoja ja voimakkaita oireita, ja mies on aivan varma että olen raskaana, mutta itse en oikein jaksa uskoa :/ Yhtenä aamuna oksensin enkä pysty enää juomaan aamukahvia. Olen tosi väsynyt koko ajan - iltaisin sammun kuin saunan lyhty, vaikka olen koko ikäni ollut iltavirkku. Rinnat on paisuneet ja näyttävät pulleammilta kuin normaalisti, ja ovat aivan tajuttoman kipeät! Ja nyt eilen huomasin, että nännipihoihin on tullut sellaisia ihan pieniä näppyjä (saman värisiä kuin nännipihatkin). Kerran tai pari on tuntunut repäisykipua toisella puolella alavatsalla kun olen noussut sohvalta. Mutta kun kuume on näin kova, niin uskon ja luulen että kiinnitän vain niin kovasti huomiota mitä kropassa tapahtuu. En uskalla ajatella että olisin raskaana, koska muuten tipun ihan liian korkealta sitten jos menkat alkaakin. Menkkojen alku on aina muutenkin niin raskasta psyykkisesti :(

Viime yönä näin unta, että tein raskaustestin ja sain siitä plussan. Ja unessa tulin heti iloisena kertomaan siitä tänne :)

Aamulla sitten teinkin davidin liuskatestin, ja negaahan se näytti kuten uumoilinkin. Olin jotenkin aivan varma, että nega tulee, joten se ei ollut yllätys. Kuitenkin yksi juttu tuossa testissä ihmetyttää: siihen testiviivan kohtaan tuli valkoinen viivanpaikka! Sehän ei siis tarkoita positiivista tulosta, mutta jäi  mietityttämään silti. Meinasin jo kipaista apteekkiin hakemaan eri merkkisen testin (olen kuullut pelkkää huonoa noista davidin liuskatesteistä...) mutta sitten suurella tahdonvoimalla päätin malttaa mieleni, ja odotella nyt vielä maanantaihin ennenkuin teen uuden testin. Ellei menkat ole sitä ennen alkaneet.

Onko kellekään teistä tullut tuota valkoista viivanpaikkaa davidin tai jollain muilla testeillä???

Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille! Tulen taas tänne kurkkimaan! :)

Kp 26 / 26-34, yk 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Voi paska, mäkin ehhdin jo innostua kun luin sun haamusta! :( Ja varmasti inhaa tommonen turvotus kun menkkojakaan ei näy ja testi nega.. Toivotaan että tilanne nyt selkiytyis johonkin suuntaan! Tsempit sinne! Ja hauskoja hääjuhlia :)

Nemi83: Kuulostaa todellakin raskausoireilta nuo sun oireet, mä olisin jo varmaan testannut digitestillä tuossa vaiheessa :D Tsemppiä että saat plussan ;) Kovin lupaavan kuuloista ainakin! :)

Esittelykierros on tosiaan jossain vaiheessa täällä ollut, mutta siis uusille ja kaikille muillekkin nyt sitten kertauksena, eli: Itse täytin kesällä 29 ja mies on myös 29. Hän on minua puoli vuotta vanhempi. Yhteistä taivalta tuli meillä juuri 3 vuotta täyteen ja kihloissakin ollaan oltu reilu vuosi. Yhteen muutettiin vuosi sitten. Asutaan omakotitalossa ja täällä on ihan liikaa tilaa vain kahdelle :D ylimääräsiä makkareita on tälläkin hetkellä 2  :D  Ompahan ainakin ollut tilaa majoittaa yövieraita..! :)  Mulla myös sellainen tausta että muutin tälle paikkakunnalle silloin kun yhteen muutettiin, eli tää on mulle siis entuudestaan täysin tuntematon paikkakunta (200km päässä omasta kotipaikkakunnasta). Tässä olen sitten viimeisen vuoden aikana koittanut kotiutua tänne :)  Olin myös muuttoni jälkeen työttömänä melkein vuoden verran, koska jouduin muuton takia lopettamaan työt edellisessä paikassa. Sain kesäkuun alussa vihdoin viimein töitä, vaikkakin vain määräaikaisen sopimuksen.. Tällä hetkellä sopimukseni on elokuun loppuun eikä jatkosta ole vielä tietoa. Miehellä on vakkarityö, ollut samassa firmassa jo useamman vuoden. Minun työkuvioistani huolimatta yritämme nyt siis ensimmäistä lasta. :) 

Tänään menossa kp 3/26-29. Eipä muuta ihmeellistä. 

Viikonlopun jatkoja kaikille! :)

304/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki. Tervetuloa uusille.

Esittelen itseni ensimmäisenä.. Eli minulla ikää 24v, mies on paljon vanhempi. Yhdessä olemme olleet 7v, joista 2v naimisissa. Asumme isommassa paritalon puolikkaassa koiriemme kanssa. Ensimmäistä lasta suunnitteilla.

ON.. Oli siis keskenmeno viime kierrossa, nyt menossa tärppipäivät uudessa kierrossa. YK 6 menossa.

Täällä jo pidempään ollut, että tulee jos on tullakseen, en testaile ovista, tunnen suurinpiirtein ne päivät. Välillä kuume on melkein tipotiessään, kuten nyt kesällä.

Viikon kuluttua olis pitkät lomat lomailtu ja paluu arkeen, tosin odotan jo kovasti töihin pääsyä. Eipä ihmeempiä täällä.

305/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tää ajatus, että vauva tulee jos on tullakseen. Seuraavaks huomaa tutkivansa joka vessareissulla limojensa koostumusta ja kuuntelee jokaista mahanmuljautusta :)

Ite en ole vielä ovistikkuihin sortunu, mutta oon ollu ihan pihalla tään ovistarkkailuni suhteen. Tuntuu, että ennen ehkäisyn lopetusta tuolta alhaalta valui limoja ja niiden koostumus oli oikein oppikirjan mukainen.

Nyt nää limat ja valkovuodot on tosi outoja ja olemattomia. Greippimehukuuri ekalla yrityskierroksella teki minusta ihan rutikuivan joten se ei ainakaan tepsiny.

Netin ovislaskurilla tein laskelmia ja ne ei kyllä ainakaan osunu kohdalleen ja luulin, että yritys tältä kierrolta meni ihan metsään.

Vasta näin jälkikäteen tajusin, että kp9 oli mulla limojen suhteen ihan ihmeellinen, siis sitä limaa oli paljon vaikka muuten en normaalia valkovuotoa sitä ennen bongannut ja muut päivät ovat olleet limattomia. Limapäivän jälkeen kp11-13 oli oviskivut.

Onneksi nuo pupuilupäivät sattuikin sitten ihan optimaaliseen aikaan, mutta on nää tuskallisen piinaavan pitkiä nää kierrot. Loppukierron ajan sitten kuvittelen kaikki mahdolliset tissikivut ja turvotukset!

Miehen kanssa ei olla juteltu milloin sitä vauvantekoa kannattas yrittää, mutta oon yrittäny pitää huolen, että sitä vipinää olis just sillon.

Netin hömppälaskureiden mukaan ovis olis näinä päivinä ja miehellä on ollu kauhee väsymys ja työstressi ja seksiä en oo saanu vongattua kahteen päivään. Toissailtana kiemurtelin ja puhisin sisäisesti kiukusta ja melkein itkin kun illalla mies rojahti sängylle ja oli niin helvetin väsyny.

No onneks se ovislaskuri oli ihan pihalla, eli sain napattua siemenet just ajallaan...ja ainiin eihän me vauvaa tekemällä tehdä, tulee jos on tullakseen ;)

Vierailija
306/1501 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan. Eipä oo tullu pariin kuukauteen taas kirjotettua mitään tänne. Aika on mennyt nopeesti, siitä kun maaliskuulla aloin kuumeilla täällä :). 

Vähän taustaa minustakin. Eli olen nyt 27v ja mieheni 28v. Ollaan tän kuun jälkeen oltu 2v yhdessä, asuttu 1,5v saman katon alla kaksiossa. Kihloissa ollaan, häitä nyt ei oo tiedossa vielä. Vauvakuume on mulla kova, ja etenkin nyt tänä syksynä varmaan pahin mahdollinen kun elokuussa, lokakuussa ja joulukuussa syntyy vauvoja lähipiiriin. 

Toivon kovasti, että mieskin tuossa nyt lokakuun kierron aikoihin alkaisi myöntyä asialle ja voittaisi "vauvapelkonsa" :D. Tunnun jotenkin olevani hysteerinen koko vauva-asiasta kun olen vaan laskelmoinut, että koska nyt olisi paras hetki aloittaa. Ei haluaisi talvivauvaa, koska en pysy mm. pystyssä liukkailla keleillä ja sit pienempänä ongelmana tietenkin talvivaatetus sekä omalle mahalle ja syntyvälle vauvalle. Ja keväällä meillä onkin sitten ulkomaanmatka vielä edessä. Eli paras hetki ois sellanen loppukesä kun alkaa ilmatkin olla vähän viileemmät :). 

Meillä ei luultavasti tule ongelmaa ovulaatioiden kanssa, sillä jos vaan ollaan molemmat kotona niin kyllä siinä peitto heiluu lähes päivittäin ;). Oon ollut onneks jo viime kuusta asti hieman innostuneempi sänkypuuhiin (en kyllä syytä tiiä), että luultavasti ei tuu parin kuukauden päästä mitään kauheeta yllätystä miehelle :). 

Pitäis se gynekologi varata vähitellen. Huh, vähän pelottaa, kun en ole vuosiin käynyt tarkastuksessa ja vielä kun oli keskenmeno silloin 1,5v sitten eikä siitäkään tehty sen kummempaa jälkitarkastusta.  

Vierailija
307/1501 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heihei kaikille täällä taas yksi uusi ilmottautuu mukaan!

Olen 24-vuotias opiskelija ja ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä nyt vasta vuoden verran. Mies lähti alkavaksi lukuvuodeksi suorittamaan opintojaan jenkkeihin ja minä puolestani täällä havahduin jo toisten aivan olemattomien kuukautisten sekä muiden "muka-oireiden" jälkeen vähän paniikissa tekemään raskaustestiä. Apteekin testi näytti negaa, mikä sai huokaisemaan helpotuksesta kun ei tämä ihan ideaalitilanne nyt vauvan tulolle olisi. Tästä kuitenkin seurasi välittömästi minulle aiemmin ihan vieras tunne - nimittäin vauvakuume! Olen kovin ihmeissäni mistä nyt oikein tuulee, mutta ei kai tälle minkään voi:)

Negatiivisen testin jälkeen olen jatkanut raskausoireiden havaitsemista, vaikka luulenkin että menevät sen vauvakuumeen piikkiin.. Listataan nyt kuitenkin :)

Olen ollut parisen viikkoa ihan kamalan väsynyt, voisin nukkua koko päivän! Urheilen paljon mutta nyt sykkeeni nousee kevyestäkin tekemisestä korkealle ja hengästyn nopeasti, lämpöni on koholla, ruokahalu heittelee, olen kärsinyt useamman viikon leviävästä ja kamalasti kutisevasta ihottumasta, joinakin aamuina kärsin pahoinvointiaalloista jotka tosin häviävät yhtä nopeasti kun tulevatkin, rinnat aristaa ja onhan noita kaikenlaisia alavatsatuntemuksiakin... 

Näille varmasti selityksiä on yhtä monta kun oireitakin ja raskaus tuskin on se todennäköisin kun sen negankin testistä jo sain. Ehkäisykin on käytössä vaikka se rengas on pariin kertaan unohdettukin laittaa paikalleen ajallaan.

Nyt kuitenkin tässä vauvakuumeen kourissa mietin että mitä jos 2014 olisi kuitenkin jo aika meidän esikoiselle... Ollaan me talven mittaan matkustamassa tätä väliä toistemme luo vaikka matkaa onkin, mitähän tuo mies tuumisi jos ehdottaisin että mitä jos jätettäis ehkäisy pois! Me ollaan tästä aiheesta aikaisemmin vähän puhuttukin. Ennen kuin mieheni vuosi Atlantin takana varmistui hän tuumasi hymyssä suin että ensi keväänä voisi jo alkaa vauvaa miettiä. Kun lähtö tuli tietoon se ajatus jäi kuitenkin jonnekin ihan taka-alalle.

Nyt minä täällä sitten ensimmäistä kertaa tosissani haaveilen ja (ainakin olevinani) oireilen ja vauvakuumeilen...

308/1501 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei, hyvää alkavaa viikkoa kaikille.:)

Verikokeissa kipasin siis tänään, toivotaan nyt että kaikki on ok niiden osalta.:) raskaustestikin otettiin varmuuden vuoksi, oon nyt haaveillut miehen kanssa että ajatella jos se olis positiivinen vaikka kotona näyttäny negaa.:D Haaveiluahaaveilua.

Alotan terolutit tänään!! Toivotaan että niistä on hyötyä ja mun ongelma ratkee.:) Nyt laskeskelin, että jos niiden avulla saadaan kuukautiset käyntiin, niin ne alkaa just kun ollaan vaellusreissulla..mutta ei voi mitään, tärkeintä että nää asiat edistyy.:) Miehenki vauvakuume yltyy tässä odottelussa.<3

Esittelyä: oon siis 22vuotias, viimeistä vuotta sairaanhoitajaksi opiskeleva, mies on 35v älkää kauhistuko. Muutama lapsi hällä on, jotka meillä joka toinen viikko. Kihloihin ja naimisiin menostakin ollut jo jonkiverran puhetta.:)

vastailen kohta tarkemmin kaikille..tällä puhelimella on niin hankalaa. Halusin vaan tulla nopeesti kertomaan kuulumiset.:)

309/1501 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinäkeiju25: osanotto täältäkin teille. Jaksamista ja uutta onnea matkaan!

Hummingbird: kiva kun intoilet mun puolesta :) Oon itekki kyllä niin helpottunut kun asiat etenee edes johhonkin suuntaan! Siis apua mikä tilanne sulla, mä niin toivoin sun kirjotusta lueskellessa että se tosiaan olis ollu plussa<3 piinaavaa toi menkkojen odottelu jos myöhässä ja silti negaa..:/ Mä en kyllä enää tällä kierrolla edes odotellu menkkoja, koska olin jo ihan varma että ei ne itsellään ala.

lilliliana: Vitsit mikä tilanne sullakin!!! :D Tervetuloa joukkoomme, toivotaan että tekin pääsette yrityspuuhiin tai jos plussa ilmestyiskin jo :)

Ovistesteistä: Mulla ei oo sitten minkään valtakunnan kokemusta mistään testeistä tai luotettavuudesta. Apteekin omia oon muutaman käyttänyt, mutta kokemusta ne ei oo vielä tuonu :D

Alotin nyt itekin tänään testaileen ovista, jos sellanen löytyis vaikka menkat onki ollu hukassa. :) Onko muuten tietoa voiko terolut kuurin aikana tulla raskaaksi? Tai mietin kun nyt alotan 10pv kuurin, niin jos ovulaatio on sen aikana niin vaikuttaako nuo terot siihen mitenkään? Ovista testailen tähän aikaan siis ihan sen perusteella miten menkkojen olis kuulunut tulla jos ne olis tullu :D Sekavaa ehkä.

Minäkin mietin koska lapsi syntyis jos nyt tulis raskaaks ym jatkuvasti. Miehelle puhun ääneen että mitäs jos kestää ikuisuus että tärppää..Tulee jos on tullakseen meinigillä täälläkin lähettiin, mutta nyt vauva on mielessä joka hetki ja sen plussan haluaisi heti! Näin yks yö unta että saatiin kaksostytöt, ja tuo uni oli niiin todentuntuinen :D <3

310/1501 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei, taas. Täällä on juteltu taas ummet ja lammet kun en ole hetkeen päässyt vilkaisemaan keskustelua. Esittelyäkin oli pyydelty, joten kerrotaanpa että minä olen 25 ja mies 26, ei olla naimissa mutta yhdessä asutaan kuudetta vuotta, seurustelu aloitettu jo enne sitä eli aika nuorena siis. Molemmat ollaan valmistuttu tahoiltamme ja töissä ollaan, elämä alkaa olla aika tylsän vakiintunutta... E-pillerit jätin pois viime syksynä, sen jälkeen melkein puoli vuotta käytössä kondomi, huhtikuussa ehkäisy lopetettu kokonaan. Minulla näkyy olevan aika pitkä kierto, nyt menossa siis vasta yk 4, ja ovistestit otettu käyttöön tässä kierrossa...

Jonkun kanssa (en muista enää kenen) oli täällä aiemmin puhetta iho-ongelmista. Minulla siis hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen sai ihon kukkimaan aika huolella ja olen tässä nyt odotellut että menisikö se itsestään ohi. Mutta eipä siltä vaikuta. Kävin tänään lääkärissä ihan muissa merkeissä ja kysyin tästäkin asiasta samalla. Lääkäri suositteli Basiron-geeliä, joka on akneen tarkoitettu lääkevoide, ilman reseptiä saa apteekista. Aion sitä nyt kokeilla, että josko auttaisi se stten. Että ihan vinkiksi vaan, jos täällä on muitakin kukkaan puhjenneita. Niin kun epäilinkin, reseptilääkkeet on sitten kuulemma sen verran tujuja, että pitäisi olla se ehkäisy kunnossa että niitä voisi käyttää. Joten toivon todella että tämä nyt auttaisi.

Vierailija
311/1501 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinäkeiju25 voimia sinne ja paljon tsemppiä ja jaksua uuteen ja tulevaan! :)

Vauvaunelmia kiitoksia:) Voi mikä uni, tiedä vaikka kävisi toteen! :) Minäkin oon noita vauvaunia viime aikoina nähnyt..Se on aamulla hassu tunne huomata että se olikin unta vaan ja jos on oikein todentuntuinen niin sitten sitä miettii koko loppupäivän :D

Mulle on ihan uutta ja kummallista miten vahva tunne vauvakuume on ja miten paljon se vie tilaa ja aikaa ajatuksissa! Mistä tulit vauvakuume ja miksi tulit nyt kun mies on niin kaukana... Minä en onnistu lakkaamaan ajattelemasta että mitä jos olenkin raskaana. Kun järjellä ajattelen niin tiedän kyllä sen että se on äärimmäisen epätodennäköistä, enkä ihan pohjimmiltani välttämättä vauvakuumeilusta huolimatta ihan vielä edes haluaisi... En haluaisi odottaa koko aikaa yksin näin kaukana miehestä enkä varsinkaan joutua synnyttämään ilman häntä! Sanoin miehelle eilen että arvaa mikä mulle on iskenyt, no vauvakuume! Hän sitten ensimmäiseksi naureskeli että mistäs se on ilmestynyt, onko kulta raskaana siellä... :D

Eiei, tuskin olen mutta ihan uskomatonta on tämä kuinka kovasti haluaisin pian olla.. <3

312/1501 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: Mä näin kanssa unta kahtena päivänä tässä kun nukuin (yökkö uneksii päivisin ;) ). en kylläkään että synnytin vaan että ekassa unessa söin seisovassa pöydässä ja entinen työkaveri otti ruokaa samalla ja kerroin hänelle että meille tulee vauva. Tänään taas kerroin tuttavalle että meille tulee vauva että olen raskaana. Huoh.. Sitten heräsin ja tajusin että se oli unta vain ja piinaavat päivät jatkuu.

Päätin tänään ostaa toisen merkkisiä r-testejä kun jos ne david merkkiset ei toimi mullakaan. Piilottelin niitä ostoksorissa ettei vaan kukaan tuttu nää. Tänään myös eka päivä kun nää mystiset oireet loppui kun seinään.... Joten eiköhän ne menkatkit ala loppuviikosta. Vaikka kaikki järki sanoo että en voi olla raskaana (vielä) niin nuo tuntemukset aiheutti sen että itku tulee jos menkat alkaa. Eilen aamulla olin jo niin varma vellovan oloni kanssa että plussa on lähellä... =/

Olen tässä pohtinut sitten kun tuo päivä koittaa, että se plussa tulee, niin miten kertoa miehelle. Mieheni sai siis tietää poikansa syntymästä vasta kun poika oli karjaissut ekat huutonsa. Silloinen teineiäiti oli salannut raskauden kaikilta (uskomatonta mutta totta, kukaan ei huomannut mitään!!! Mies oli ostanut viikolla 1 koon isommat farkut kuin normaalisti!Ja kyseessä oli kuitenkin ihan hoikka/normaali vartaloinen tyttö, ei mikään tonnikeiju) ja oli aikonut antaa pojan pois. Anoppi puhui mieheni exän ympäri ja miehelle(no silloin oli kyllä teini itsekkin) soitto kotiin "sulle synty poika just äsken". Tämän historian varjolla haluaisin että meillä asia on todellakin toisin. haluaisin sen olevan jotain erikoista ja mieleenpainuvaa. Onko ideoita? Miten te olette ajatelleet kertovanne miehillenne?

Ajattelin myös alkaa kirjoittaa aiheesta blogia. tälläinen vuodatus on terapeuttista ja jos joku muukin voisi samaistua omiin kokemuksiin. Ajatustyö vielä kesken...

313/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird, minusta veren vuoto yhdynnän yhteydessä kuulostaa aika oudolta ja kannattaisi ehkä käydä lääkärissä, ettei ole mitään tulehdusta tms.

Olettehan kaikki muistaneet muuten käydä papa testissä aina silloin tällöin?

Entä syökö porukka täällä foolihappoa tai muita vitamiineja?

Mä itse en muuten koe, että raskautumisen pitäisi tapahtua jotenkin "luonnollisesti" ja ovistestien käyttö olisi jotenkin liian kovaa yritystä. Mikäli tuollaisia raskautumista helpottavia apuvälineitä on keksitty niin kannattaa ottaa asiasta hyöty irti.:)

Oletteko muuten vielä kertoneet läheisille tai kavereille, että yritätte raskautua? Kenelle aiotte kertoa asiasta ensimmäisenä vai kerrotteko vasta jos tärppää? Itsellä olisi houkutus kertoa etenkin äidille kun ollaan niin läheisiä ja olisi kiva päästä juttelemaan asiasta. Mutta toisaalta haluan pitää asian yllätyksenä ja pamauttaa kerralla olevani raskaana. :)

Me ollaan tosiaan miehen kanssa muutama vuosi yhdessä ollut aviopari, iät 26&31v. Opinnot alkaa olla molemmilla takanapäin, mutta toki elämä ei ole täysin "valmista" eli omistusasunto puuttuu ja minulta vakityö. Mutta olen ajatellut, etten halua tuhlata hedelmällisiä vuosiani koska elämä ei koskaan tule valmiiksi ja asian siirtäminen enää ei vaan tunnu hyvältä ajatukselta.

Onko teillä muilla elämä ns. valmiina kun yritys alkanut?

314/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että minusta on hassua kun joillekin on niin tärkeää mihin vuodenaikaan vauva syntyy. Raskautuminen on niin pitkä prosessi ja monesta asiasta kiinni, että ensimmäisenä en alkaisi miettiä, minä vuodenaikana vauva saa tulla. Mutta ehkä asian ajattelu onkin enemmän sellaista leikittelyä ja laskeskelua kuin mikään oikea ongelma.

315/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris87 en oo vielä huolissani näistä vuodoista. Viime kierto eli eka kierto pillereiden jälkeen mulla oli melkeen 2 viikkoa välivuotoa ja kun söin vielä pillereitä niin mulla oli enemmän vuotopäiviä kun kuivia. Ja nyt tuli vaan muutama tippa :) papassa, gynellä ja hammaslääkärissä käyty ennen yrityksen aloittamista. Hain vielä jäykkäkouristuksen ja syönyt mamma vitskuja maaliskuusta asti. Foolihappoahan suositellaan jo ennen yrityksen aloittamista. Enemmän huolestuttaa kun ei menkat ala. Nyt kp 42 kait. Niin ja meillä sama tilanne että oma koti ja mun vakkarityö puuttuu. Kumpaakaan ei oo tulossa pitkään aikaan joten ei viitsi sen takia lykätä.

Ruthless aikamoinen tarina miehelläsi. Mun serkun lapsikin sai muutama kuukausi takaperin lapsen jonka tulosta kukaan ei tiennyt. Oli ollu töissä loppuun asti ja eipä käynyt edes neuvolassa joten tukia ei tule. Vitsi sentäs. Jos olisin sä ostaisin jonkun jutun mikä sopii tilanteeseen ja paketoisin sen. Mä ajattelin ostaa bodyn missä kuva joka sopii miehen työhön ja plussan ilmestyttyä voisin antaa sen ja yllättää miehen. EEnvaan tiiä uskaltaako sen ostaa jo nyt :/

Aarinko joo mulla aknea. Oudosti kaula täynnä! Mä oon käyttäny tota mut se ei sopinu kaulalle ainakaan mulle. Kaulassa liian ohut iho joten sain älyttömän ihottuman. Muuten se on kai ok. Muista sit et se värjää ja haurastuttaa tekstiilejä et nuku huonolla tyynyliinalla :D aika tujua sekin siis on vaik sopiiki raskaana. Mä oon harkinnu jotain luontaistuote kapseleita kun tuntuu ettei hormonifinnei pesemällä pois saa :/

Vauvaunelmia onko sulla ollu mitään vatsa oireita kun oot menkkoja odotellu? Mä vaan mietin et käy mulla nyt sama kun sulla. Ei tuu menkkoi ni joudun lääkärissä käymään. Kaksi päivää ollut todella kipeät nännit et kai viikon päästä vois alkaa menkat. Enpä tiedä. Täällä vaan odotellaan. Päätin et teen testei vaan viikon välein tai muuten menee omaisuus. Tuskinpa niistä plussaa enää tulee ku kroppa ihan sekasin. Kerrohan sit mitä sun testit sanoo :)

316/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris87: Mä olen syönyt foolihappoa jo siitä asti kun jätettiin ehkäisy pois, eli jostain maaliskuusta.. 

Me ei olla kerrottu yrityksestä kenellekkään, ja tuskin kerrotaankaan. Mahdollisesta tulevasta raskaudestakin ajattelin että kertois vasta sitten kun on se suurin keskenmenoriski ohi, eli viikon 12 jälkeen (jos maha ei näy ihan hirveesti jo sitä ennen, tai muuten porukka arvaa..). Ei viitsisi heti plussan jälkeen kertoa, jos meneekin kesken, niin sitten saa olla taas kaikille selittämässä että ei tässä raskaana ollakkaan..ja perua sanojaan :/  Mutta saapa nähdä mitä tuon kertomisen kanssa sitten todellisuudessa tulee olemaan, koska mä oon muutenkin hyvin kärsimätön ihminen :D pakko vaan koittaa pitää salassa ihan alku, vaikka tiedän jo nyt että mun tekee varmaan sitten heti mieli kertoa kaikille kun oon niin innoissani :)  

Toivottavasti se plussapäivä vielä joskus koittais! :) 

Mulle merkkaa aika paljon myös se kertomistapa. Siis kertominen omasta raskaudesta perheelle ja kavereille jne.Ja myös se, miten muut kertoo raskauksistaan mulle/meille. Joillekkin sillä ei varmaan oo mitään väliä vaikka tieto tulis jollain tekstarilla tai jonkun muun asian yhteydessä ilmi, mutta mä haluaisin ehdottomasti kertoa kaikille henkilökohtasesti! Mielestäni sen verran iso asia että mä ainakin vähän loukkaantuisin jos joku mun tuttu tai perheenjäsen vaan kertois vaikkapa just tekstarilla sellasen asian. Mun molemmat sisarukset on on kertoneet asiasta mulle aina henkilökohtasesti (molemmilla 2 lasta) niin haluan jatkaa samalla linjalla. Muistan kun miehen veljen perhe alkoi odottaa toista lasta niin asia kävi siinä ilmi muun juttelun lomassa..tuli kyllä silloin vähän sellanen olo että "aijaa, no onnea, mut olisko jääny kertomatta kokonaan jos ei olis nyt tässä tullu ilmi.." vähän sellanen hölmö fiilis.. tajuaako kukaan? vai oonko mä ite vaan jotenki tyhmä ku tällasista otan ns. "nokkiini"? :D 

En tiiä, minusta vaan on kivempi kun kerrotaan varta vasten henkilökohtasesti! :)

Omanapa:  kp 6/26-29 ja menkat lopuillansa. Sitten vaan aletaan odottamaan ovista, tai päivää jolloin voi alkaa tikuttamaan sitä ;) 

317/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah menkat alkoi sitten just kun olin laittanut viestin teille :) tai katotaan nyt et hanat aukee. Sinäänsä kiva et nyt ees alko mut joo tiiätte kyl :/

Kimallus-84 mulla on just päinvastoin ton kertomisen kanssa. Mun vanhemmat on eronnu niin en pysty kertoo niille yhdessä. Mä luulen et ne loukkaantuu jos meen kertoo toiselle ensin. Joten en oikeen tiiä mitä tekisin. Haluisin laittaa postikortin, oikeen hienon tehdä itse, että lapsi tulossa. Se tuntuu kyllä osittain juntilta, mutta näin kaikille tulisi tieto tasapuolisesti. Varsinkin kun välimatkat on isot niin en ehdi yhden viikonlopun aikana kiertää perhettä läpi. Että kelle sitä nyt ekana kertoo. Onko joku muu tälläsessä tilanteessa? Siinä on niin iso riski et mun iskä esim. Kuulee sen sit joltain muulta mikä tietty on pahin vaihtoehto. Mutta joo sama et mä venytän viikolle 12 tai toivottavasti ylikin ennenku kerron. Jos pystyn välttelee ihmisiä vk 20 asti ois unelma :D en vaan haluu kertoo nopee kun pelkään keskenmenoa ja en halua kauheeta kasaa turhia lahjoja ennen kun on varma et lapsi tulee.

318/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Joo, no emmäkään varmaan yhden viikonlopun aikana kerkii kaikkia tuttuja kiertää läpi kun mun ja miehen perheen välillä välimatkaa on se parikinsataa kilsaa, mutta noin suurinpiirtein samaan aikaan olis kiva käydä kertomassa kaikille. Tilanteen mukaan :)

Harmi menkoista, vaikka sä vissiin tavallaan toivoitkin niiden alkua mutta.. tiiät kyllä. Tsempit! :)

319/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä seuraan? Täällä olis myös tarkotus alkaa yrittää ensikuussa kun viimeinen pilleriliuska loppuu :)

320/1501 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai iltaa kaikille:)

Kilpirauhas ym.verikokeet joissa olin oli kaikki ok, huh mikä helpotus.:) ja alotin eilen tän terolut kuurin, tarkotus on syödä 2tablettia 10päivää ja sen jälkeen usein parin päivän päästä alkaa menkat, voi mennä kauemminkin..toivotaan  etää muhun tehois! Ovista oon tikutellu 2 päivänä aamuisin, tänään oli tummempi viiva kjn eilen ja melkeen yhtä tumma kun kontrolli.:) Peitot heilunu joka päivä ja tänään jo alkuillasta, yritetään nyt hyödyntää jos se ovis olis. :) jotenki alapää tuntunu kosteemmalta kun normaalisti, johtuuko sit oviksesta (jos se nyt on tulossa) vai vaikuttaisko noi terot jotenki jo.:D Hummingbird hyvät ja huonot puolet kun sun menkat alkoi! Tuun perässä.:)

Ketju on lukittu.