Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Heipsan!
Onnea valtavasti kaikille plussanneille! Ja meille muille tsemppiä yritykseen :)
ON: Täällä jännäiltiin viime viikolla, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa viikonloppuna. Noh, niinhän siinä kävi että kyllähän ne alkoivatkin :( Olisin niin kovasti sitä plussaa toivonu, mutta ei voi mitään. Väkisin tulee ajatus (vaikka eka yrityskierto olikin!) että onko mussa jotain vikaa.. :D plääh, no ehkäpä se vaan ei onnistu kuin salama kirkkaalta taivaalta.. :D Uutta matoa koukkuun sitten vaan, tässä odottelen että menkat loppuis ja pääsisi taas peittoja heiluttelee. Ovistestejä aattelin tilata, kerta sitä vauvaa yritetään, niin yritetään sitte kunnolla!
Anna Mai: kuulostaapa kurjalta tuo, että mies alkaa ikään kuin pyörtää puheitaan. Tuo tosiaan voisi saada miehen lämpiämään ajatukseen, että lähipiirissä muutkin alkaisi kertoa vauvauutisia. Tepsi ainakin meillä, tuli jotenkin tunne että minun mies ei halunnut että herätetään huomiota olemalla ensimmäisiä, mutta nyt kun pari vauvaa on kavereille syntynyt ja koko ajan joku on raskaana, niin se ei ole enää niin ihmeelliinen asia miehellekään. Toinen, mikä ihan oikeasti sai miehen mielen muuttumaan nopeasti, oli opiskelujen päättyminen. Ollaan molemmat oltu nyt reilu vuosi työelämässä ja aika nopeasti se töihin-kotiin-nukkumaan-töihin -rumba alkoi puuduttaa niin paljon että jotain muutosta mieskin tähän arkeen alkoi haluta :)
Anzcu86: tule sitten kertomaan tulos. Raskausoireiltahan nuo selvästi kuulostaa!
Minullekin tipahtu tänään postiluukusta viime viikolla tilaamani ovulaatiotestit. Hassua miten nopeasti mieli muuttuu, pari kuukautta sitten kun jätettiin ehkäisy pois, oltiin molemmat sillä linjalla että tulee jos tulee, mutta nyt ajattelen aika samoin kuin Saneli eli että kun tähän hommaan nyt ryhdyttiin niin tehdään se sitten kunnolla. Viikon päästä alan testailemaan, saa nähdä löytyykö ovulaatiota.
Nemi83: Minä olen miettinyt paljonkin tuota, että mitä jos en tulekaan raskaasti. Olen jotenkin jo alkanut näiden parin tuloksettoman kierron jälkeen ajattella että tämä tuskin tulee olemaan mikään helppo ja nopea homma, sillä kun söin vielä pillereitä, sähläsin niiden kanssa sen verran usein että kaiken järjen ja todennäköisyyksien mukaan joku vahinkoraskaus olisi pitänyt jo tapahtua aikaa sitten... Useamman kerran varsinki loppuvaiheessa jouduin napsimaan pari pilleriä kerralla kun oli vaan unohtunut ja ihan jo sen takia on käväissyt mielessä että me ollaan varmaan hedelmättömiä. Mutta mene ja tiedä, ehkä se pillerien ehkäisyteho on ihan kohdillaan vähän epäsäännöllisemminkin syötynä.
heipat kaikille.
on.. oli viimeviikolla menkat myöhässä, kun ma piti alkaa ja vasta pe alkoi. kyseessä oli huonosti kiinnittynyt kaveri.. olin siis raskaana, mutta ei kestänyt. semmosta se on.
syynkin tälle tiedän, jostuu kovista burana kuureista, nekun haittaa alkion kiinnittymistä.
mutta eipä täällä muuta.
ihania ilmoja kaikille.
Hei kaikki!
Esperando tsemppiä uuteen yritykseen!
Mukava kuulla kaikkien kuulumisia..itselle ei kuulu sen kummempaa eikä sanottavaa juurikaan ole. Menkkoja ei vielä näy eikä kuulu, kohta toiset luomumenkat siis jäämässä väliin jos ei tällä viikolla ala. Plaah, on tää rasittavaa. Mietin josko tilaisin sellasen sylkyovistestin niin olis helppo testailla ym. Ainakin oon kuullu että pitäis olla luotettava!
Osaisitteko ovulaatiotestejä käyttäneet antaa neuvoja ja kommentteja? Olen tehnyt nyt siis testejä viitenä päivänä peräkkäin. Kahtena ekana päivänä (kp 11 ja kp 12) testissä ei näkynyt mitään, tai no aivan aivan vaalea haamuviiva jota ei kunnolla edes erottanut. Kp 13 tuli hieman selkeämpi viiva, mutta kuitenkin reilusti kontrolliviivaa vaaleampi. Eilen (kp 14) tein testin alkuiltapäivästä, ja silloin viiva oli jo aivan tumma, kuitenkin ihan hitusen kontrolliviivaa vaaleampi. Ajattelin oviksen olevan käsillä ja limojakin tuli. Vatsaa juili ja rinnat tuntuivat turvonneilta, eivät kuitenkaan olleet vielä kovin kipeät. Teen noita David-liuskatestejä, ja eikös niissä lue että kun se viiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, ovulaation pitäisi tapahtua seuraavien päivien aikana. Tein tänään sitten testin siinä puolineljän aikaan iltapäivällä, odottaen tosi tummaa viivaa, mutta. Viiva olikin paljon, paljon haaleampi kuin edellispäivänä testatessa. Mitäs tähän sanotte? :/ Onkohan mahdollista, että ovulaatio on ollut tuossa eilen, kun se testiviiva oli silloin alkuiltapäivästä kuitenkin tosi tumma, ihan vain aavistuksen vaaleampi kuin kontrolliviiva. Ja illalla tuli ihan sellainen tunne, että "nyt kyllä varmaan ovuloin" ja meinasin tehdä vielä myöhään illalla toisen testin tarkistaakseni, onko viiva tummentunut, mutta en sitten kuitenkaan tehnyt. Mietityttää tuo, kun testissä sanotaan että se ovis tapahtuisi seuraavien parin vuorokauden aikana siitä kun testiviiva on yhtä tumma/tummempi kuin kontrolliviiva, ja eilen sain sen melkein yhtä vahvan viivan, ja tänään se oli jo ihan reilusti vaaleampi. Apua! Olen ensikertalainen noitten ovistestien kanssa, enkä oikein vielä tajua/osaa. Siksi olisikin mukava kuulla täältä teidän muitten kokemuksia. Olen myös kuullut, että LH voi olla koholla vain hetken ajan, joten on kai hyvinkin mahdollista että eilen olen ovuloinut illan ja yön aikana. Olisikohan syytä nyt vielä muutama päivä testailla, toisin sanoen voiko käydä niin että tuo viiva voimistuu ja haalenee eri päivinä, ja ovulaatio onkin vasta tulossa myöhemmin. Kamalan hankalaa, kun ei ole aiempaa kokemusta näistä niin ei oikein tiedä. Jotenkin on vain sellainen tunne, että eilen se ovis on varmaan ollut. Ja onneksi heiluteltiin peittojakin yöllä :)
Meinaako se, kun se testiviiva haalenee tumman jälkeen, että ovis on jo ohi? Ehkä koitan tuolta googlen kauttakin etsiä tietoa tästä, mutta kokemuksia olisi joka tapauksessa mukava kuulla.
Hyviä öitä kaikille! <3
Vauvaunelmia Voi kurjuus kun ei vieläkään oo alkanut. No mutta näinhän kävi edellisellä kerrallakin, että et oo ihan ekaa kertaa tilanteessa. Nyt vaan sitten kohta lääkärille hakemaan apuja. Oon kuullu et sylkitestit on helppo tehdä, mutta haastava tulkita... En oo koskaan kokeillu, mutta olisin kyllä valmis.
Anzcu86 No toivotaan, että plussa vaan antaa odottaa itseään! Tsemppiä.
Nemi83 kyllä mä ton laskisin plussaksi. Jos menkat alkaa nyt ajallaan (jos et siis ole raskaana) niin on aika suuri todennäköisyys, että toi on ovisplussa. Jotkut testit käsittääkseni ei kuitenkaan näytä koskaan vahvempaa viivaa!? Näin mä luin jostain. En tietty oo mikään paras neuvoja koska en itse ole saanut mitään plussaa mihinkään testiin:D Eli kun saat plussan niin mä puuhailisin ainakin sen 3 päivää jälkeen. Ja monethan on sanonu että tolla davidilla on vaikee saadaa plussaa :) voithan ensi kierrossa testailla davidilla ja varmistaa ovispäivänä vaikka clearbluella niin olet täysin varma :)
Mä ajattelin, etten ovistestaile ensi kiertoa, mutta mun mies sanoi että testaile vaan :D En nyt ihan oo kärryillä kun aluksi se nauroi mulle ja nyt oikein pyytää, että testailen. No eilen sain tietää, että meillä menee syyskuun kierto ihan roskiin kun mies ei ole kotona vaan koulutuksessa :( Kertaakaan sinä aikana kun ollaan seurusteltu ei ole miehellä ollut koulutuksia. Nyt kerrankin kun me yritetään vihdoin lasta niin tietty ne lähettää sen Itä-Suomeen :( Sitten laskeskelin, että tässä on enää 3 kiertoa ennen joulua!! kuulostaa niin vähältä. Ajattelin nimittäin et oon varmaan tosi masentunut jos jouluna en oo raskaana, mutta se joulu tuntuu olevan jo ovella.
Nyt mennään kp 29/32 eli odotellaan menkkoja. En usko että on tärpännyt, niin normaali olo on.
Plussa onnea kaikille!
Hummingbird: joo ei ensikertalaisena siinä mielessä, mutta viimeksi en kaivannut menkkoja missään mielessä, oli ihanaa kun niitä ei puoleen vuoteen ollut. Mutta nyt kun yritämme lasta, haluaisin todella että ne alkaisivat, ja aika matelee toisin kuin silloin viimeksi.
No soittelin tässä juuri äsken perhesuunnitteluneuvolaan ja kerroin asiani, sanoi että kun en kerran käytä ehkäisyä, ei asiani kuulu heille.???!! Neuvoi ottamaan yhteyttä omalääkäriin. Ja tunnetusti omalääkärille saa odottaa ikuisuuden aikoja.
Muistelin tässä että silloin teininä ennen ehkäisyn aloittamista mulla oli muistaakseni aika pitkiäkin kiertoja, eli toivon että menkat alkaisi tällä tai ensiviikolla, laskujeni mukaan niin pitäis tapahtua ja olis jääny vaan yhdet menkat välistä.
Jouluna haluan minäkin olla jo plussannut, muuten ei tule mitään :/
Hummingbird sulle pidän peukkuja että plussanut olisit vaikka ei oireita olekaan :)
Pikapäivitys: olin ihan varma etten oo raskaana mutta nyt taas toiveet heräsi. Vatsaa pistää oikeelta puolelta. Ei ollu viime kierrossa tällästä pistoa. Vähän ku veitsen työntäis kylkeen tai ois juossut liikaa et alkaa pistää. Vitsi mua alko jännittää ja pelottaa nyt. En haluu haaveilla raskaudesta ja sit taas tippuu korkealta. Paras olis jos ei ois mitään oireita ja odottais menkkoja mut oliski raskaana. Ei tämmösiä epämääräisiä kipuja :(
Toivottavasti muilla on kaikki hyvin, hyvää viikonlopun alkua :)
Aamupäivää kaikille! :)
Hummingbird: Kiitos paljon kun vastasit kysymykseeni ovistesteihin liittyen. Kyllä minäkin olen melko varma nyt että se tumma testiviiva tarkoitti ovulaatiota. Jos vielä seuraavassa kierrossa tarvitsee testailla (ja toivotaan ettei tarvitse! Että olisinkin silloin jo raskaana) niin toivottavasti se olisi sitten helpompaa kun on jo vähän kokemusta noista testeistä. Pidän sulle myös peukkuja täällä, että tuo pistävä kipu vatsassa olisi oire alkaneesta raskaudesta <3
Itsellä menossa nyt kp 18 ja rinnat tosi kipeät. Ne onkin yleensä aina todella kipeät ja turvonneet ovulaatiosta menkkoihin asti. Inhottavaa vaan, kun ei kärsi kunnolla ottaa rintsikoitakaan pois, kun se tekee niin älyttömän kipeää :/
Aika tuntuu matelevan. Haluaisin vain päästä tekemään raskaustestiä, ja tuntuu että vauvakuume voimistuu päivä päivältä ja kärsivällisyys vähenee. En uskalla toivoa liikoja, koska muuten tulee pudotus kovaa ja korkealta sitten jos menkat alkaakin. En olisi ikinä voinut kuvitella vauvakuumeen olevan näin voimakas ja kokonaisvaltainen tunne, ennenkuin se iski omalle kohdalle. Ajatukset on vauvassa ja raskaudessa joka sekunti, eikä mitään muuta mahdu päähän. En tiedä miten tulen pysymään kasassa, mikäli tähän yrittämiseen menee vielä pitkäänkin. Sama rumba joka kuukausi, en tiedä miten kestäisin sen. Tietyllä tavallahan tämä on myös ihanaa ja kutkuttavan jännittävää aikaa, mutta olen vain niin mahdottoman malttamaton.. :P
Mukavaa viikonloppua ja plussa-onnea teille kaikille! :) <3 <3 <3
Hummingbird: Minäkin olen kahdessa edellisessä kierrossa huomannut tuollaista pistämistä, ihan kuin joku veitsellä survaisisi. Mulla se tosin on tullut aika lailla kierron puolivälissä, eli oon ajatellut sen ehkä liittyvän ovulaatioon. Mutta sulla se ei taida olla sitä kun kierto on niin lopussa, joten toivotaan parasta!
Itse ajattelin korkata ovulaatiotikut tänään. Kävin miehen kanssa eilen seuraavanlaisen keskustelun
Minä: Tilasin ovulaatiotikuuja
Mies: Ovu..? vu..? vuvu..?? Vuvuzela-tikkuja?
Joten tänään aion koittaa olisiko jo vuvuzelan aika, vaikka taidan olla vähän ajoissa liikenteessä.
Aarinko nii jos mulla oiskin ovulaatio... pitäsköhän pistää testiksi kun kotiin pääsen. En yhtään ihmettelis vaikka oliskin. Huomenna varmaan raskaustestin teen kun mä oon kauhee himotestaaja. Näkyisköhän huomen jo plussa kun kp 32/32?! En malta odottaa. Tää odottelu tappaa mut. Oon niin kärsimätön. Nemi83 oon niin sun kanssa samoilla linjoilla. Mä oon aina ollu sitä mieltä et teen lapsen järjellä en tunteella, mutta alkaa nää mun kuumeilut näyttää ihan muuta :D tarkotan et en anna vauvakuumeen syntyä jos ei oo tietyt asiat kunnossa. Mut toisaalta nyt on asiat kunnossa ja nyt saa tunteilla, mutta en kanssa uskonu et se iskee näin kovasti.
Hauska lukea muitakin jotka melkeen täysin samassa jamassa kuin itse. Olen aina sanonut (muille edelleenkin) että lapsi tulee jos on tullakseen, meillä ei lasta tehdä. Kaskas, ovistestit piilotettuna(ette tule miehelle stressiä aiheesta) ja tikkuun pissailtu. Laskurit käynnissä ja revin hiukset päästä kun ovistestit näyttää negaa laskurit näyttää että nyt pitäs touhuta. Mies palannut lomalta töihin (itse vielä muutaman päivän lomalla) ja kummasti seksi väheni 80%. =( enkä haluakkaan mitään väkisin hommailua ja ymmärrän että toinen on väsynyt töistä mutta nyt ois netin laskureiden mukaan NE parhaat päivät. YK2 menossa vasta ja tiedän että menee varmasti aikaa ennenkun tärppää. kuitenkin pillereitä vedin n. 10v. Myös itse olen epäillyt hedelmällisyyttä. En ole viimeisiin vuosiin muistanut syödä pillereitä kunnolla. välillä huomasin että oho jä 5pv välistä... Eli vahinko ois todellakin olllut mahdollinen. Toisaalta meilä oli rankkaa erinäisistä syistä ja seksiä harrastettiiin tosi vähän. liian vähän. mutta kun on muita murheita ja huolia se vaan jäi. Nyt jotenkin tuntuu että ollaan saatu elämä takaisin mutta samalla mietin että ei kai mies ajattele että haluan seksiä VAIN siksi että saataisiin vauva aluille.
Tänään voin tosi pahoin koko aamupäivän ja mietin että tälläistäkö se olisi olla raskaana ja kärsiä aamupahoinvoinnista. Oli niin kauhea olo että ajattelin että en kyllä selviäisi siitä. Koiran kanssa lenkillä jouduin kääntymään takaisin ja istumaan vähän väliä että en pyörtyisi/oksentaisi. Kärsin ilmeisesti nestehukasta, koska vetäsin eilen sisulla ja hulluudella kylmiltään 65.66km pyöräretken ystäväni kanssa. Pidettiiin kyllä juomataukoja 5km välein mutta ei tainnut riittää... Onneksi olo helpotti iltapäivällä ja nyt voi jo olla pystyssä!
Heippa!
Olen uusi kirjoittelija täällä vauvassa. On vihdoin tullut se aika, kun alamme mieheni kanssa esikoista yrittämään ja pääsen lueskelujen sijaan itsekin mukaan tänne keskusteluihin. :) Ovulaation pitäisi netin laskureiden mukaan olla perjantaina 9. elokuuta, eli vajaan viikkon päästä. Lomalla ollaan ja päästäänkin nyt kivasti mökille rentoutumaan ja tositoimiin aloittelemaan vauvaprojektia. Jännittäää!
Kiertopäivä 9 / 26-29
Yrityskerta 1 tulossa 9.8.2013 :))
Helmiemo
Tervetuloa uusille :)
Täällä tänään testattu oletettavastikin negatiivinen. Masentaa taas alottaa alusta koko rumba. Menkkoja odotellessa.
Heippa!
Tulin kertomaan kuulumisia. Toistaiseksi plussan jälkeen kaikki on mennyt hyvin. Soitin neuvolaan, ja ystäväni kehotuksesta kerroin pienen valkoisen valheen menkoistani, että on ollut hirveen epäsäännölliset (no, tää pitää paikkansa) ja viimisten kunnon menkkojen jälkeen on ollut tiputteluvuotoja. Tämän tarkoituksena on siis saada ilmainen alkuraskauden ultra, jossa selvitetään todella, millä viikoilla mennään ja todellinen laskettu aika. Joka on ihan hyvä, sillä tällä hetkellä itse laskemani LA olisi 25.3.2014 ja neuvolan LA jo 1.3.2013.
Mulla oli eka neuvola keskiviikkona, ja mies oli mukana. Kyllä siellä 2h sai menemään... :D Neuvolantäti oli ihana. Saatiin jumalaton nivaska kaikkia kirjasia ja lipukkeita ja kaikkia luettavaksi. Käytiin läpi molempien sukujen sairaudet. Varattiin seuraava neuvola+lääkäri, labra ja sain lähetteen ultraan. Soitin sinnekin eilen ajanvaraukseen, ja täten näemme mieheni kanssa ensimmäistä kertaa Käpy-Rypyn sykkeen 21.8. <3 Mulle on tosi tärkeetä ja huojentavaa, että mies tahtoo olla mukana näissä. Hän järjestää kalenterinsa ja työnsä niin, että pääsee mun kanssa tulemaan. Ei nyt joka kerta neuvolaan, mut tärkeisiin, kuten näihin ultriin.
Vähän harmittaa se, että "saan" tehdä töitä ihan normaalisti. Olen jo yrittänyt keksiä kaikki altisteet joiden vuoksi hakea erityisäitiyslomalle. Mutta kun tuolla on tehty mittaukset ja minun työtehtävässäni ei altistu liimahöyryille, niin siellä voi työskennellä. Toki siellä on sellainen kone, joka pitää ihan hirveetä huminaa, josta saattais tulla jotain säteilyä... Mut sitäki käytetään niin harvoin. Emmätiä. Täytyy kysellä työterveyslaitokselta.
Harrastuksia en ole vielä lopettanut. Ajan moottoripyörällä joka paikkaan (paitsi silloin kun on isot kantamukset eikä ne mahdu sivulaukkuihin). Burleskia esitän niin kauan, kunnes maha alkaa näkymään. Tosin jouduin kertomaan ryhmämme johtajalle raskaudesta siltä varalta, ettei myy mua pikkujouluihin, ja viime esitysiltana hän hymyili ja taputti mahaani ja sanoi, että se ehkä näkyy jo hiukan. Todellisuudessa se ei ole raskausmaha joka näkyy, vaan pohjattoman ruokahalun tulos. Olen kahden viikon aikana lihonut kaksi kiloa.
Koko ajan pitäis olla syömässä. Jos ei syö yli kahteen tuntiin, tulee huono olo. Jos iltapala jää välistä, on takuuvarmaa, että tarvii käydä vessassa yökkäilemässä ja kuitenkin sen jälkeen syödä iltapala. Syöminen auttaa huonoon oloon. En voi syödä samanlaisia annoksia kuin ennen. Vaikka nälkä olisi hurja, ja mätän lautaselle normaalin annoksen, niin puolessa välissä alkaa tökkimään, ja ruoka rupee viipymään suussa eikä tahdo enää mennä alas.
Olen myös ruvennut naputtamaan miehelle erinäisistä mua ärsyttävistä asioista, kuten mustista sukista tummanharmaalla lankamatolla -> ne kun häviää sinne ja niitä on vittumainen ettiä kun pitäs pesukone saada käyntiin. Toistaiseksi olen tajunnut nalkuttamiseni ja pyytänyt anteeksi. Tuleekohan musta ihan kaamee natsimutsi... :D Miekkonen huomautteli tossa, että mulla on semmosia natsimaisia piirteitä, kuten että hän ei saa käyttää mun pyyhettä, eikä varsinkaan pyyhkiä naamaansa parranajon jälkeen mun kylpytakkiin. Onneksi seisoin vieressä katselemassa ja kerkesin estämään tilanteen!! Ois ollu vaahdot takissa ja kiva ylläri mulle ;< vähän naurattaa oma nipoilu, mut siinä tilanteessa ne tuntuu niin todellisilta uhkilta :D
Noh, emmätiä onks mulla nyt muuta oman tilanteen päivittämisestä.
Toivon kaikille plussaonnea <3 kuumat elokuun yöt odottavat ;)
Kivaa kun tulee uusia kuumeilijoita lisää.:)
Katjaa, ihana kuulla kuulumisiasi. Ja hyvä kun kaikki on sujunut hyvin. Mäkin oon jo miehelle sanonut että haluan hänen sitten osallistuvan neuvola ja ultrakäynteihin, ja totes että tietenkin.:) Kerrohan sitten meille ultra kuulumisiakin!!
Sen aika tulee nopeasti.:)
Hummingbird tsemppiä ja jaksamista uuteen kiertoon:] perässä tullaan!
ON: Näihin aikoihin pitäs menkkojen jälleen alkaa, mutta kuten viimeksikin on ain ollut huono olo mahaa juilii, mutta menkkoja ei näy. Niinpä ollaan miehen kanssa päätetty että ensi viikolla soitan omalle lääkärille aikaa jos ne ottais mut vastaan ja määräis jotain millä pistää käyntiin tää kiertosysteemi.
Sain viikon vapaata elokuussa ennen kuin opiskelut jatkuu joten lähdetään taas vaeltamaan niinku vuosi sitten. Tällä kertaa suuntana itävalta tai kevon luonnonpuisto.:) Saa muuta mietittävää! Tää mun työkin on nyt niin stressaavaa että saattaa vaikuttaa menkkojen puuttumiseen. mieskin kovaa odottaa menkkoja ja tärppiä sen myötä..silittelee jo mahaa ja pähkäilee koska sinne saadaan murunen.:)
Ihanaa kun on tää keskustelupalsta ja meidän ryhmä! :)
Moikka!
Esperando: Ikävä kuulla, ettei se raskaus sitten kantanutkaan pidemmälle
:( Tsemppiä sinne ja parempaa onnea uuteen yritykseen!
Katjaa: Mukava kuulla kuulumisiasi, tässähän on ihan kateellinen.. :) Pääsispä itsekkin pian kiinni noihin neuvolakäynteihin ja ultriin ym. :) Varmasti aika jännää!
Omaanapaa tulin oikeestaan vaan taas tähän väliin päivittämään. Eli täällä nyt siis yk 2 tässä kuussa ollut. Nyt menossa kp 21/26-29, Enkä usko pätkääkään tärpänneen taas tässäkään kierrossa, koska mitään oireita ei ole ilmaantunut. Oviksen olin bongaavinani kp 12, koska sinä iltana alavatsaa juili hyvinkin ovismaisesti (olen useimmiten tuntenut oviskipuja), ja juilinta oli ohi seuraavana aamuna. Oletan sen olleen siis ovis. Oltiin sinä aamuna (onneksi) heiluteltu peittoja ja myös seuraavana päivänä vielä tehtiin varmistusta, mutta ei näköjään kumminkaan tärppi käynyt, olishan tässä vaiheessa ehkä jotain oireita jo ilmaantunut (dpo 9 tänään, jos ovis oli silloin kun kuvittelin sen olleen). Edes lisääntynyttä vessakäyntiä tai pientä pahoinvoinnin poikasta vois tässä vaiheessa odottaa...mutta EI. Ei mitään pientäkään viitettä! :( Miten voi oikeesti olla näin vaikeeta... :( Ehkä mä en kumminkaan ovuloi, että munasolu ei irtoa tai jotain.. Oon jo miettinyt että pitäiskö kuitenkin kokeilla ens kierrossa niitä ovistikkuja, vaikka oonkin tähän asti ollu sitä mieltä ettei niitä tarvii mihinkään, kun kuitenkin tunnen oviksen useimmiten ihan itsekkin. Taitaa valua haave kevätvauvasta hukkaan..olis pitänyt aloittaa yrittäminen jo aikasemmin, heti pillerien poisjättämisen jälkeen maaliskuussa.. :/
Nooo, ei muutakun uuteen yritykseen taas muutaman viikon päästä! Yk 3 siis tulossa.. Jospa se kolmas kerta toden sanois tässäkin asiassa :D ?
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! =)
Heippa taas kaikille!
Ja ihan super-paljon onnea plussanneille!!!!!! :) :) :) Olen niin iloinen teidän puolesta!!!!! <3
Viime viikolla en ehtinyt tänne ollenkaan lueskelemaan tai kirjoittelemaan, mutta päivitetäänpä kuulumiset nyt.
Tilasin netistä niitä ovulaatiotestejä ja ne tulivat viikko sitten. En oikein tiennyt, koska olisi pitänyt aloittaa testaaminen, kun kierrot on olleet jonkin verran epäsäännölliset (26-34). Katselin tuossa yksi päivä kalenteria taaksepäin, ja mulla on ollut tosi säännöllinen kierto (29 pv) tuonne tammikuulle asti, sen jälkeen yhtäkkiä epäsäännöllistynyt. Gynellä ja papassa oon käynyt, ja kaikki oli normaalisti. Olen kyllä joulukuusta alkaen laihtunut aika reilusti, noin 15 kiloa, joten menkkojen epäsäännöllistyminen saattaa johtua siitä. Nyt yritän pitää ruokailuista huolta, ettei paino ainakaan enää kovin tippuisi. Noh, takaisin ovulaatiotesteihin: aloitin harkinnan jälkeen testaamisen kp 11 (perjantaina). Kahtena ekana päivänä tuli aivan aivan haalea, miltei näkymätön haamuviiva. Eilen kun testasin, tuli jo selkeästi tummempi ja selkeämpi viiva. Ei kuitenkaan läheskään yhtä vahva, kuin kontrolliviiva. Niin, mulla on siis noita liuska-testejä ja tämä on ensimmäinen kerta elämässäni, kun olen ovistestejä käyttänyt. Ovulaation pitäisi tulla ihan näillä näppäimillä, tässä tämän viikon aikana. Jännittää ja pelottaa, ovuloinko ollenkaan. Tai voiko olla jotakin muuta estettä raskaaksi tulolle. Ja jos minulla on suvunjatkamisen kannalta kaikki kunnossa, niin mitä jos miehessä onkin jotakin vikaa? Risteileekö teillä muilla koskaan tällaisia ajatuksia mielessä? :( Pelkään myös, että työllä ja vaivalla onnistun tulemaan raskaaksi, ja sitten se onkin tuulimuna tai menee kesken. Ihan kamalaa edes kirjoittaa tällaista. Outo tunne, kun toisaalta on niiiiiiiin niiiiiiin innoissaan ja leijailee pilvissä pelkästä vauva-ajatuksesta, mutta toisaalta sitten kaikkea varjostaa pelko siitä, etten tulekaan raskaaksi tai jotain menee pieleen. En haluaisi ajatella sellaista, koska etukäteen stressaaminen ei ainakaan yhtään helpota raskaaksi tulemista. Mutta koetan vain varautua kaikkeen mahdolliseen, etten sitten tippuisi niin korkealta, jos jotakin pulmia tuleekin vastaan... :/
Olen muuten juonut greippimehuakin nyt melkein päivittäin, ja ilmeisesti sillä jotakin tehoa on, kun mies (koko greippimehu-asiasta mitään edes tietämättä) totesi, että onpas mulla märät paikat nykyään.. ;) :D Olihan se sitten pakko miehelle paljastaa, että se on greippimehun ansiota, ja selittää myös mihin tarkoitukseen tuota mehua oikein litkin... :)