Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

281/1501 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moroo

eipä mulla muuta kun yk11 kp 1 :/

Ei muuta kun uutta putkeen vai miten se meni :)

Anzcu86 yk 11 kp 1

282/1501 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa tosi kiva kuulla miten on mennyt :)

Nyt tulee sellasta omanapailua ja masentelua, että älä lue jos et kestä. Mulla on nyt tähän mennessä paskin hetki. Tuntuu, että olen niin pohjalla ettei tästä nousta. Mulla on olo etten enää koskaan halua harrastaa seksiä tai mitään. Oltiin taas porukassa jossa on kasa lapsia ja kaikki naiset raskaana. Siellä sitten juteltiin meijän mahdollisesta raskaudesta ja pitää taas valitella että ei kukaan tiiä saadaanko me lapsia vaikka tehtäs. Ei ne tiedä että on alotettu yritys. Mulla on niin huono olo ja tekee mieli vaan itkee koko ajan. Tiuskin miehelle ja se ei ymmärrä vaikka selitin, että sattuu. Sanoo että tulee jos on tullakseen, joo joo mutta ei se yhtään helpota tätä fiilistä. Ei yhtään kiinnosta enää ees yrittää kun masentaa tänään niin paljon. Tulee olo että mikä mussa on vikana kun en edes naisen tehtävää pysty täyttämään. Tiedän, et nää on niin turhia ajatuksia ja ollaan niin vähän vasta yritetty. Mä oon tosi pahoillani, että valitan tällä tavoin mutta kun tää on ihana paikka jonne on niin helppo laittaa. Ja tiedän, että te voivottelette siellä jotka ootte yrittäny jo pidempään et oon ihan ääliö. En vaan voi tälle mitään. On vaan huonoin fiilis pitkään aikaan. Oon niin väsyny vaan tähän. Toivottavasti huomenna on parempi fiilis. Anteeksi vielä :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/1501 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Taidanpa ilmoittautua mukaan kuumeiluun. Olen jo keväästä lukenut tätä keskustelua, mutta en ole rohjennut liittyä mukaan. 
Olen 23-vuotias rouva, naimisiin mentiin 6.7.13 eli kuukaus sitten. Olemme miehen kanssa pitäneet yhtä "vain" 2 vuotta. Perheeseen kuuluu miehen lisäksi kolme koiraa sekä kissa. Asumme rivitalo kolmiossa, rauhallisella alueella jossa näkee paaaaljon vauvoja ja odottavia äitejä :D

Vauvakuume on kova, en olisi ikinä uskonut että itse tulen kuumeilemaan, mutta nähtävästi kun oikean miehen löytää kaikki on mahdollista... :D Mieskin on hieman vihreää valoa näyttänyt ja pillereiden pois jättöä olen miettinyt elokuun lopussa, häämatkan jälkeen. Mennään sitten kortsulla jos mies ei ole heti valmis tosi toimiin :) Ajatuksena "tulee jos on tullakseen", mutta saa nähdä miten nopeasti päädyn testailemaan ovikia yms. kun kärsimätön ihminen hieman olen.. 

Onnea toivottelen jo plussanneille sekä plussatuulia muille!

T. Hera 90

284/1501 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Minä ainakin pystyn samaistumaan fiiliksiisi. On sen verran syvissä vesissä menty välillä itsekin tämän asian kanssa. Ja mies ei todellakaan kyennyt ymmärtämään aluksi tuntemuksiani. Hän sanoi juuri tuon saman, että miksi ottaa stressiä asiasta, tulee sitten jos on tullakseen ja jos ei tule niin ei tule. Mutta sittemmin on alkanut ilmeisesti kuumeilemaan itsekin, kun asiasta ollaan keskusteltu enemmän ja meillä oli muksuja hoidossa koko viime viikon. Yritin kertoa miehelle miltä minusta tuntuu, ja etten kerta kaikkiaan voi tälle voimakkaalle tunteelle yhtään mitään ja ajoittain tunnen kovaakin tuskaa kun sitä vauvaa ei kuulu. Nyt mies on ollut aivan ihanan ymmärtäväinen ja ollut hankkeessa täysillä mukana, vaikka alkuun ei pystynyt yhtään ymmärtämään minun "vouhotusta" ja stressaamista. Outoa tämä mielialojen vaihtelu, kun välillä leijailen pilvissä ja sitten taas iskee hirmuinen suru ja epätoivo, että en mä sitä vauvaa varmaan ikinä tuu saamaan, joko minussa tai miehessä on varmaan jotain vikaa, miksi tämä on niin vaikeaa, jne. Olen tosi itkuherkkä välillä ja vaivun synkkiin ajatuksiin. Pelkään, että mitä jos ei tulla ikinä saamaan lapsia. Minulle se olisi pahinta mitä voin kuvitella. Ainut mitä todella kovasti toivon, on että pysytään miehen kanssa onnellisina yhdessä ja saadaan lapsia, enkä usko että kestäisin sitä jos tämä sydämeni suurin toive riistettäisiin minulta :/

Myös mulla on vaikeimpina aikoina tota samaa, että itken koko ajan ja rähjään miehelle tyhmistä asioista. Loukkaannun herkästi ja suutun vielä herkemmin. Enkä sitten jälkeenpäin oikein itsekään tajua, miten nyt noin pahasti miehelle kiukustuin. Etenkin menkkojen alkaminen on aina kova paikka jolloin pinna tahtoo kiristyä. Nyt kuitenkin on viime aikoina ollut jo paremmat ja luottavaisemmat fiilikset, tällaista aaltoliikettähän tämä on. Jos ei oikein ole ketään kelle puhua niistä pahimmista fiiliksistä, niin tänne kirjoittaminen on hyvä kanava. Minua ei ainakaan haittaa tippaakaan, jos joku purkaa tänne pahaa oloaan. Päinvastoin, tulee sellainen tunne etten olekaan ainoa, joka käy välillä rankkoja tunteita ja masennuksia läpi tähän aiheeseen liittyen. Tsemppiä kovasti sinulle, toivottavasti sulla on tänään jo parempi olo <3

Hera 90 Tervetuloa mukaan! :)

Mulla tänään kp 20 / 26-35 ja rinnat ihan tajuttoman kipeät edelleen. Tuntuu etten nyt millään jaksa odottaa että pääsen testailemaan, mutta samalla pelottaa aivan sairaasti, että negaa tulee tai menkat alkaa :(

285/1501 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: ymmärrän niin tunteesi, ite läpikäyn samanlaisia päivittäin ja voivottelen miehelle. Tänne saa ilman muuta purkaa.:) Toivottavasti mieli on jo parempi.

ON: varasin tänään ajan omallelääkärille ja sain sen heti perjantaiksi.:) Onneksi niin nopeasti, toivottavasti sieltä sais apua että kuukautiskierron sais alulle.:) On t vaan sellasta pähkäilyä. :/

286/1501 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anekdootti elävästä elämästä. Aloitin ovuaaltion metsästyksen viikonloppuna. En ollut kuitenkaan varustautunut tähän operaatioon kovin hyvin, sillä mennessäni tikun kanssa vessaan, tajusin että minulla ei ole mitään purkkia tai kertismukia, mihin voisin näytteeni laskea. Ei muuta kun kaappeja kaivelemaan, mutta eihän meiltä hädän hetkellä löytynyt yhtäkään muovimukia tai edes tyhjää jugurttipurkkia. Hätä keinot keksii, yläkaapin perukoilta löytyi muovisia kuohuviinilasjea, joita oli varmaan jollekin vappupiknikille joskus hommattu. Kylläpä näytti pissinäyte juhlalliselta jalallisessa lasissa keskellä vessan lattiaa. Eikä muuten tullut plussa (tähänkään) testipuikkoon :p

Mulla on ollut kierron pituus kahdella edellisellä kerralla yli 40 päivää. Tosiaan en paljon päiviä laskenut ennen kuin aloimme tietoisesti tätä homma hoitaa (kumi siis käytössä ennen eli luomumenkat jo oidemmän aikaa olleet) niin en tiedä onko tämä normaalia mulle. En tiedä mitä tekisin, pitäisikö käydä lääkärissä vai mitä. Jospa nyt ensin yritän metsästää sen ovulaation ja jos ei löydy, niin tohtorin luokse on mentävä. Harmittaa vaan tämä odottelu, aika vähän kiertoja mahtuu yhteen vuoteen kun ne ovat näin pitkiä :(

Ps. Kuinka monelle seksistä on alkanut tulla vähän pakkopullaa kun se on niin aikataulutettua? Minulle ei varmaan koskaan ennen ole mies sanonut että "ei kai taas!".

287/1501 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi83 osasitpa sanoa asiat just niinkun musta tuntuu. Kuin omalla suulla puhuttua. Nyt jo vähän parempi mieli, noi illat on usein vaikeita kun tunteet nousee pintaan. Mitä lie pms sekoiluja :) ihanaa että en oo vaan ihan sekopää vaan tunteita muillakin. Kiitos myötätunnosta siis, samoin Vauvaunelmia, hienoa että sait nopeasti ajan. Kerroppa sitten mitä se lääkäri sanoo.

Aarinko ihan kyllä hävettää myöntää että meillä toi pakkopulla nostaa päätään. Mies kyllä tajuu et mä hommailen siksi nii  usein kun haluun lapsen. Se tuntuu musta pahalta kun en haluis et se tajuu jos ymmärtätte :D ei varsinaisesti vielä oo pakkopullaa mutta muutaman kerran oisin kyl mielusti jättäny väliin mut sit ois tullu morkkis jos oiskin ovis. Mut kyl se mies onneksi ymmärtää ja jaksaakin toistaiseksi kun iteki haluu lasta. Nyt meni just viikko ilman kun olin ihan poikki hommailuista ja nyt morkkis. Mitä jos olikin myöhäinen ovis. Toisaalta halut ollu kyllä tiessään et tuskin.

Täällä siis on menossa 33/32 eikä me menkat sit alkanutkaan. Finninaama helpottanut (?) Kuin taikaiskusta. Nyt olis rv 4+4... eli minä höpsö täällä siis edelleen kuvittelen olevani raskaana. Toivotaan että se olisi myöhäinen plussa tulossa eikä vaan pitkä kierto. Täytyy nyt asennoitua nniihin menkkojen alkuun ettei käy niinkun lauantaina. Ainiin luulin et jo nyt alkais kun eilen tuli ihan vähän verta yhdynnän jälkeen mut ei mitään sen jälkeen. Niinpä tää aamupäivä on menny keskustelupalstoja googletellen eikä töitä tehden.  Jos pomo vaan tietäis :D huomenna ehkä teen testin jos en malta odottaa, vaikka pitäs vaan odotella menkkoja. Mutta kyllähän te tiiätte :) toive on niin suuri ja malttamattomuus nousee esiin.

Kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa ja  koittakaa ottaa rennosti :) kuulette musta varmaan useasti vielä tällä viikolla ;)

288/1501 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Täällä vähän sama ton seksin suhteen että Kai toi mies nyt tajuaa että aktiivisuuden lisääntymiseen vois olla yks tietty juttu vaikuttavana tekijänä. Mutta en haluais että mies ajattelee niin. Ja muutenkin ollaan kyllä tehty lupaus toisillemme että ei saada vaipua seksittömyyteen vaikka mikä ois, koska meillä meni tossa huonosti kaikesta johtuen ja sillon seksiä harrastettiin hyvällä tuurilla 1kerran kuussa. Jos sillonkaan....

Anekdootti: vaikka olen pakasterasiaan varautunut, kuulosti tuo skumppalasi huomattavasti juhlallisemmalta =D jospa ottaisin vinkistä vaarin niin tulisi jotain hohtoa näihin tikkuihin. Ja ajatelkaas se hetki kun siinä skumppalasissa näkyisi plussaa. Juhlavaa!! Tälläkin metsästin (turhaan) ovista. Ei löytynyt.. Silti vaikka kaikki liuskat näytti negaa toivon että oisin kuitenkin tullut raskaaksi sillä laskennallisesti silloin miloin ois pitänyt olla ovis harrastettiin seksiä.

Kävin ostamasta apteekista foolihappovalmistetta.... kuulemma pitäs olla hyötyä jos toisveissa raskaus. Tunteet vetää täälläkin vuoristorataa. Meillä yritykset niin alussa että ei varsinaisia pettymyksiä. Tiedän että voi mennä aikaa. mutta aikaa ei kauheesti ole. Miehelläni ja mulla 10v ikäeroa. Okei mies voi olla vaikka kuinka vanhana isä mutta me emme sitä halua.... Miehelläni on kuitenkin 21v poika. Ja pojallakin on jo pieni tyttö. Voittekuvitella millainen kriisi iski minulle kun kuulin poikapuoleni uutiset aikoinaan. Silloin sanoin että me ei sitten saatukkaan koskaan yhteistä lasta. tuntui väärältä ja kieroontuneelta. mutta pitkällisen ajatustyöskentelyn jälkeen totesin että annetaan kuitenkin mahdollisuus. olemme olleet 10v yhdessä miehen kanssa ja vapaaehtoisesti ilman yhteistä lasta. Oma moka. Ikinä vaan ei tuntunut olevan hyvä aika saada niitä lapsia. Nyt on se "pakko" tilanne. Nyt yrittäessä sitä tavallaan soimaa itseään että miksi ei aiemmin. Entä jos ei saadakkaan lasta. entä jos elämä on tarkoittanut että minä en ole hyvä äidiksi. Mitä jos ne sanat "en halua koskaan lapsia" kostautuu.... Kaikki on nyt jännittävää uuta ja ihmeellistä, samalla ahdistavaa, pelottavaa ja epämiellyttävää. Miten kävi niin että siitä en halua lapsia, tuli no antaa tulla ja nyt viikkojen sisällä se on muuttunut jo hirveäksi haluksi, jo epätoivoksi ja todelliseksi yritykseksi. Se pelottaa.

Ekaa kertaa tämän kymmen yhteisen vuoden jälkeen eilen illalla seksiä harrastaessa tunsin voimakasta vihlontaa alavatsaan. Yritin olla lunkisti ja ajattelematta asiaa, mutta mitä se oli?  Koen olevani jo kuin mikäkin teini joka ei tiedä mistään vielä mitään ja joka ei tiedä mikä on normaalia ja mikä johtuu mistäkin.

289/1501 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Minua ei ainakaan haittaa jos tänne puretaan muitakin kuin iloisia asioita. On hyvä että edes johonkin voi purkaa tunteita ja saa vertaistukea ;)

Purkaudumpa hieman itsekin ;)
Mua stressaa jo nyt meidän seksi elämä tai sen puute. Ok, ymmärrän että väsyttää, kun mies tekee välillä kahta työtä ja itse teen vuorotyötä. Mutta nytkin viikonloppunakin vaan lorvailtiin...tuntuu että minkä vuoksi käytän ees ehkäisyä kun raskaaksi tuleminen on tällä seksin määrällä varmaan mahotonta.. varmaan koskaan tuu raskaaksi ilman ovisten testailua (paitsi tuurilla), vaikka kuinka yrittäsin ajatella tulee jos on tullakseen. Ei taida toi ajatus toimia kun seksiä on se yksi kertaa kuukaus... oon yrittänyt miettiä mikä vikana ja kyselläkin vai vihkaan mutta aina vaan väsyttää..huoh :/

No, mutta gynelle varattu aika perjantaiksi! Jee, saan tietää onko kaikki kunnossa tuolla alhaalla ja toivottavasti myös ohjeita lääkityksen kanssa. Sairastan siis fibromyalgiaa (todettiin viime tammikuussa) ja mietityttää tuon lääkityksen kohtalo yrityksen ja raskauden aikana. Toivottavasti perjantaina oon viisaampi :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

290/1501 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin liittyä vauvahaavelijoiden joukkoon ja purkaa hieman tuntemuksiani :)

Olen 27-vuotias ja edellisessä parisuhteessani en voinut kuvitellakaan, että minulle iskisi vauvakuume ja lähinnä olin sitä mieltä, että tuskin koskaan hankin lapsia.

Uuden parisuhteen ja onnen myötä se vauvakuume sitten iski ja kyllä se aika hämmentävä kokemus on ollut. Lähinnä se miten vahva tunne tämä on ja ajatuskin meistä perheenä tuo todella levollisen ja onnellisen mielen. Mieheni on minua paljon vanhempi ja hänestä huomasin heti vauvakuumeen. Lähinnä siitä katseesta ja hymystä miten hän katsoi onnellisen oloisia perheitä ja vauvoja.

Keväällä rohkaistun tuomaan esiin mieltäni kovasti painaneen asian, vauvakuumeen. Se keskustelu oli ihana ja mieheni oli asiasta onnellinen, mutta sittenhän sanoi, että asiasta pitää vielä keskustella. No asiasta ei sitten puhuttu kuukauteen ja koin olleeni todella tyhmä kun menin asian möläyttämään.

Sitten asia tuli taas puheeksi ja keskusteltiin perheen perustamisesta ja siitä, että on toimittava silloin kun siltä tuntuu ja kuitenkin aika ja vuodet kuluu..ja taas se keskustelu tyrehtyi ilman tulosta.

No kolmas kerta toden sanoi ja sitten edettiin keskusteluissa. Tuli taas puhetta vauvoista ja sitten mieheni kysyi, että mitä minä vastaisin jos hän sanoisi "hankitaan vauva" ja mie sanoin et kyllä mie myöntävästi vastaisin ja sitten hän sanoi että no hankitaanko vauva :) Päätettiin, että yritetään nyt puoli vuotta ja katsotaan tapahtuuko mitään.

Ehkäisy lopetettiin sitten samana iltana eli 23.6. ja nyt jännätään.

kahdet menkat pillereiden jälkeen on tullut normaalisti ja olen aika pessimisti raskautumisen suhteen, koska tuntuu et kaikilla tutuilla vauvanteko on ollut tosi vaikea ja pitkä prosessi. Jo nyt olen tuntetut kropassani kaikki raskaudenoireet vaikka en raskaana olekaan. Tuntuu, että kroppaa kuuntelee ihan luulosairaana.

Hullua yrittämistä ei ole ja yritän vaan olla ihan normaalisti, etten stressaisi asiasta. Ovulaatiota olen metsästellyt vain oireiden perusteella ja makuuhuoneen puolella on tavalliseen tapaan ollut melko vilkasta ;)

291/1501 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikki!

Tervetuloa mukaan taas uusille, teitä tulee koko ajan lisää, ja mikäs sen mukavampaa, kun huomaa että aina tulee lisää porukkaa jotka on samassa tilanteessa :)  

Täällä alkoi menkat tänään, tai oikeastaan jo eilen illalla tosi myöhään, mutta lasken että tää päivä on vasta varsinainen kp1. Kierto jäi nyt jostain syystä lyhyemmäksi kuin tähän mennessä on kierrot olleet, eli tämä kierto oli vain 25 päivää.. Odotin tosiaan menkkoja vasta sunnuntaille mutta tulivatkin muutaman päivän etuajassa. Ei muuta kuin yrityskerta 3:sta siis aloittamaan! Ei sitten osunut nappiin tämäkään kierto vaikka peittoja heluteltiinkin oviksen aikaan :(  Mitään raskauteen viittaavia oireitahan mulla ei missään vaiheessa ollut, joten empä edes kuvitellutkaan olevani raskaana, mutta olishan se nyt ollu kiva kuitenkin jos olis tärpännyt.. Noh, ei auta, uutta kiertoa ja yritystä kohti mennään!

Ja arvatkaa mitä :D  Minä, joka vielä pari kuukautta sitten kun yrittäminen aloitettiin, vannoin itselleni ja muistaakseni myös täällä palstalla kerroin, että "itse en aio ovista tikuttaa", että "rennolla meiningillä mennään...tulee jos tulee, ei stressiä.."  No, nyt varmaan arvaatte, JEP!  Posti toi mulle tänään 14kpl ovistestejä :D haha. Tässä sitä ollaan.. :D  Ajattelin nyt ekaa kertaa eläessäni kokeilla tässä tulevassa kierrossa noita ovistestejä, että ilmestyykö ollenkaan mitään viivaa testiin, ja sillä taktiikalla mennään tämä kierto. Mies ei pistänyt pahakseen ollenkaan, sanoi että "testaa mitä testaat" :D Kotitesti.fi:n sivuilta tilasin Sofi-merkkisiä liuskamallisia ovistestejä. Onko kenelläkään teistä muuten mitään kokemuksia kyseisen merkin liuskaovistesteistä?? Onko niistä mihinkään? Olen ainakin lukenut että David-merkkiset ovistestit ei anna positiivista tulosta kunnolla, ja myös saman merkin raskaustesteistä olen lukenut aika paljon huonoja kokemuksia, kun eivät anna plussaa, vaikka samaan aikaan muiden merkkien testit näyttäiskin positiivista.

Jep, mutta eikai tässä muuta. :)

Kimallus-84 , kp1/25-29.

Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Itselläni se alkoi jo tänään, tehtiin alkuviikosta sisään tuo huominen työpäivä, niin saan nauttia hieman pidemmästä viikonlopusta! ;)

Plussapuhureita!! :)

292/1501 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84, tuo olisi voinut olla suoraan minun näppiksestäni, jokaista sanaa myöden :D Myös minä vannoin täällä että en tikuttele mitään oviksia, mutta kuinkas kävikään, tällä viikolla olen tikuttanut jopa työpaikan vessassa ;) Minäkin tilasin noita Sofeja, mutta sen verran vähän aikaa olen testannut että mitään kummoisia kokemuksia en osaa sanoa. Luulen bonganneeni oviksen tiistaina, testiviiva oli yhtä tumma kuin kontrolliviivakin (vaikka sen kai pitäisi olla tummempi?). Tänään oli enää pelkkä kontrolliviiva näkyvissä. Katsotaan tuleeko nyt sitten tulosta tässä kuussa.

293/1501 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko:  :) Kiva kun vastailit. Ai sulla on kans noita Sofi-merkkisiä testejä. :) No nyt tiedän sitten ainakin että testit siis toimii, jos sinäkin sait tumman testiviivan näkyviin, hyvä juttu :) Joo, sen testiviivan pitäis ohjeiden mukaan olla tummempi kuin kontrolliviiva, jotta se on positiivinen tulos, mutta toivotaan että teillä nyt sitten tärppi olis käynyt vaikka et kontrolliviivaa tummempaa viivaa saanutkaan esiin ;) Itse varmaan tulen testaamaan vain kerran päivässä, kun töissä ei oikeen pysty testailemaan..varmaan ens viikonloppuna alottelen testaamisen.

294/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä näköisiä nuo Davidin puikot on? Kun siis itse tilasin mammaksi.fi sivuston kautta jotain merkkiä (puikkomallisia). Mistään ei vaan näy minkä merkkisiä nuo olivat. Ja niillä kuvittelin metsästäväni monta kiertoa mutta sain tärvättyä ne sitten kaikki tässä kierrossa O-o !! eka testi 30.7 näytti 1 vahvaa viivaa 1  haalea viivaa... seuraavana päivänä 1 viiva.. ja nyt vikan liuskan päätin sit tehdä vielä tänään (no eilen kun kello onkin jo yli puolen yön..) ja TAAS yks vahva ja yks haalea viiva. WTF? Kunnon 2 viivaa ei siis lainkaan mutta haaleat 2 viivaa jopa 2 kertaa (eli perhesuunnittelusivun laskurin mukaan sillon kun hedelmällisin aika alkoi ja päättyi) Tänään ollut taas ihme nipistelyä vatsassa. Alkaa ottaa päähän kun en tunnista itsestäni mikä on ovulaatiota, mikä kuukautiskipuja, mikä jotakin muuta... Raskaustestit polttelee laatikossa ja tuntuu että on kamalan pitkä aika siihen kun menkojen pitäisi alkaa.... Nyt pohdin tilaanko niitä ovisliuskoja lisää vai en.

sain tietää salaisuuden pari päivää sitten, että lapsuuuden ystäväni odottaa toista lastaan. IHANAA! Kummipoikani saa pikkusisarruksen! Nyt toive omasta lapsesta nousi ihan mahdottomasti! Ja vielä kun ystävä (mentorini jolle itken "onko tää nyt normaalia?") totesi että häntä harmitti kun mulla alkoi menkat ja emme ole yhtaikaa raskaana.  Ystäviä oltu jo 25vuotta ja oishan se ihanaa jos voisi jakaa tän kaiken sellaisen kanssa jonka kanssa ollut ystävä 5vuotiaasta. Vaikkakin tänne kirjoittaminen on terapiaa, ainakin mulle. En IKINÄ olisi kuvitellut olevani tälläinen. Ja tuntevani näin. Sellainen joka ei ole ryhtynyt lasten hankintaan tai saanut lapsia ei voi tietää miltä tuntuu kun järki ja tunteet menevät sekaisin. Ja kuinka lyhyessä ajassa ajatukset muuttuivat! Kuinka ne vannomiset "en mitään ovulaatio testejä hommaile" tai "me ei tehdä" valuivat jonnekkin ja havaitset istuvasi vessasssa tikku kädessä!Mikä meihin järkeviin naisiin oikein iski =D ?

Palasin tänään töihin kesälomalta ja 7 pitkää yötä aikaa kelailla tätä kaikkea. Pitää toivoa että asukkaat järjestää mulle ohjelmaa että en liikaa funtsi.... Tosin yleensä kaikki nukkuu täällä.

stemppiä kaikille!

295/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: Eli sulla ilmeisesti näitä: http://www.mammaksi.fi/product_info.php/ovulaatiotestit-puikot/ovulaatiotesti-6kpl-puikko-p-79?pc=47&sort=3a    ??

En sitten tiedä, mutta mulla on itselläni pöytälaatikossa ainakin ihan samannäköisiä David-merkkisiä raskaustestejä, kun tuli tilattua aikanaan (oisko ollu jo viime syksynä :D ) ennenkuin luin muiden kokemuksia niistä..ja nyt sitten vähän harmittaa että niitä on tosiaan aika monta tuolla jotka jää todennäkösesti käyttämättä.. (Vink vink, voin myydä ne jos joku tahtoo!) Käytän mielummin Clearbluen testejä, kun sen aika tulee, niitäkin mulla on muutama. Pari digitestiäkin valmiina :D  Eli en osaa sanoa onko Davidilla samannäköisiä myös nuo ovistestit... Ehkä joku muu täällä tietää?

Aika jännä sulla tosiaan tuo, että ovistestit antoi 2 eri päivänä plussan ja siinä välissä yhden negan.. o.O tosi outoa, empä osaa minäkään selittää..

296/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lääkärillä käyty. Määräsi kilpirauhashormoni testeihin ja joku aivojen plaaplaa erittämä entsyymi testeihin, ja raskaustesti varmuudeksi vaikka apteekin testit näyttäneet negaa. Katotaan onko kaikki nuo kunnossa. :) ja terolut kuuri tuli, saan aloittaa sen sitten kun oon käynyt noissa labrakokeissa maanantaina. Kuukauden päähän varasin soittoajan lääkärille ja sitten nähdään alkaako ne menkat vai ryhdytäänkö jatkotutkimuksiin. Touvon todella että kuukautiset alkais sitten eikä olis mitään vakavempaa! Mutta kyllä helpotti olo kun asioita sai edistettyä.:)

297/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi keskustelija liittyy remmiin. Ensiksi kysyisin, että onko täällä aiemmin ollut sellainen esittely kierros, jossa kaikki kertoo vähän itsestään/suhteestaan/vauvahaaveilun taustoista tms.?  Olisi kiva.

Itselläni tosiaan alkoi yritys viime kierrosta ja paljon uutta on nyt jo ehtinyt tulla tietoon. Olen ihmisenä hyvin kärsimätön ja tietysti ovis aika oli pakko saada tikutella alusta asti, kun ei maltti kestä tjottailua. :) Noh, teinkin pitkän ja hartaan testailun jälkeen positiivisen ovis testin, mutta jäin miettimään että miten nopeasti yhdynnän pitäisi tapahtua positiivisen testin jälkeen? Harrasteltiin myöhään samana iltana ja seuraavana päivänä, mutta jotenkin jäi fiilis, että se oli liian myöhäistä koska tunsin kovat oviskivut vatsassa ennen harrastelua. Ohjeissahan sanotaan, että ovis tapahtuu 24h kuluessa mutta olihan ovis voinut alkaa edellisenä yönä. Testaakohan ovis testi muuten sitä minä hetkenä munasolu irtoaa vai sitä milloin tuo munasolun irtoaminen lähenee?

Noh, tuosta oviksestani on nyt viikko aikaa ja raskausoireita ei ole, enkä usko että tärppäsi. Tekeekö muutkin täällä raskaustestin tosiaan vasta sitten kun menkat ovat myöhässä? Olet miettinyt kovasti, että jos olisinkin raskaana oviksen ja positiivisen raskaustestin välissä niin onko alkoholinkäytöllä merkitystä kun testi näyttää vielä negaa. Eli pitääkö alkoholia ja epäterveellisiä ruokia välttää vasta sitten kun testi on positiivinen ja menkat myöhässä.

Kamala sanoa, että mua jotenkin turhauttaa seuraavan oviksen odottelu. Tuntuu, että viikot menevät niin hitaasti ja raskautumisen eteen ei voi tehdä mitään ennen seuraavaa ovista. Seksin harrastaminenkaan ei oikein huvita, kun tietää miten pieni todennäköisyys raskautumiseen on.

298/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt uskaltauduin uudestaan kirjautumaan palstalle..

Suureksi surukseni joudun kertomaan, että sain keskenmenon :( Se tapahtui hyvin varhaisessa vaiheessa, mutta suru oli valtava.. :`( Tuntuu pahalta, kun niin iloisena ja onnellisena asiasta tänne kirjoitin ja nyt joudun kertomaan näin :/

Onnea kaikille plussanneille <3

Itsekin odottelen nyt uudestaan, josko toinen mahdollisuus suotaisiin..

299/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84: joo just noita mulla on. Ja samanlaisia raskaustestejä. onko nekin nyt sitten "huonoja" eli epäluotettavia? eli eikun tilaamaan clearblueta. Se on vissii havaittu hyväksi?

Iiris87: Minäkin vasta tänne aloittaneena vastaan että o´len kai jotain kirjoittanut tässä paasatessa, mutta tässä vähän tietoa: paria viikkoa vaille 30v lähihoitaja päijäthämeestä. Avioliitossa 40v miehen kanssa. yhteistä taivalta takana 10v, joista naimisissa 5v. Miehellä 21v poika, jolla pieni tytär. Eli olen tällläinen sirpsakka 30v mummopuoli. Yhteisestä lapsesta alettiin haaveilla vasta nyt. ikä painaa niskaan =) =(! Lapsen saanti tuli ajankohtaiseksi kun minulla todettiin hormoonitoiminnan vajaavuus joka johtui pillereistä. hoitona siis pillereiden jättö pois. Päätettiin että jahka kierto normalisoituu niin saa tulla jos on tullakseen. no niinkuin voi huomata, se on nyt muuttunut siihen että nyt meillä tehdään vauvaa. urakalla. ja tunteella <3!

Helinäkeiju25: Osanotto. en osaa muuta sanoa......

Mä olen koko päivän odottanut, että pääsen avautumaan tänne(töissä hyvää aikaa kirjoittaa..) Mulla hajoaa kohta pää. Olen vakaasti sitämieltä että mun mieli keksii asioita, mutta kuitenkin tunteet toivoo että josko nää oudot tuntemukset oiskin jotain ihan muuta. Viimeyönä mun alavatsassa tuntui hassua outoa ikäänkuin kuplintaa. Ja nippailu ja nipistely jatkuu edelleen.  Tänään päivällä kun heräsin makasin sängyssä ja oli semmonen jännän seesteinen olo. Käänsin kylkeä ja tajusin että no perhana mullahan on nännit ihan kuumat ja hiukka kipeät (ei ole koskaan ollut). Nyt sitten olen koko päivän salaa kokeillut rintoja (edelleen arahkot ja kuumottavat).  Vedin jo parit hyperventilaatio kohtaukset melkeen ja samalla hirveen lämmin tunne. Saunassa aloin itkeä kun olin unohtanut että miehen kanssa ei olla käyty eräässä paikassa kahvilla tänä vuonna.... No näisä johtuen hiuksia repien päätin sitten KAIKESTA päätöksestä ja järjestä ja vannomisesta huolimatta testata. No negaahan se näytti. Eikä sinänsä edes yllätä koska menkat alkavat (toivottavasti eivät) vasta viikonpäästä. Mä pahoin pelkään että nämä on niitä luomu ovulaatio ja kierto oireita joihin en vaan oo tottunut. Koska mulla ei ollut vielä keväällä kunnon hormonitoimintaan lainkaan, ja siitähän tää kaikki lähti. Kun Lääkäri sanoi että pillerit pois. Tämän sanoo järki. Tunteet rukoilee että tämä on ensioireita... Päivät matelee!

Onko teillä vinkkejä miten saisi ajatukset pois tästä??

300/1501 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: Niin siis itse olen vain lukenut netistä eri palstoilta kuinka ihmiset on saaneet aika nihkeesti positiivisia tuloksia noilla kyseisillä testeillä, että näyttävät melkein aina vaan korkeintaan hailakkaa viivaa eikä siis kunnon tummia selkeitä testiviivoja vaikka samaan aikaan joku digitesti saattais näyttää jo peräti tulosta "raskaana 3+".. En ole tuominnut niitä epäluotettaviksi, vaan olen itse tehnyt johtopäätöksiä lähinnä muiden ihmisten kokemuksien perusteella ja sitten päättänyt että itse en sellaisa testejä halua käyttää jotka näyttää vaan hailakoita tuloksia, että mielummin sitten niitä clearbluen testejä, ja ehkä nimenomaan just sitä digitaalista koska siinä lukee näytöllä selvällä tekstillä joko "raskaana" tai "ei raskaana". Ei tarvii alkaa arpomaan hailakoista viivoista että onko plussaa vai negaa.. :)  Clearbluen testeistä olen ainakin lukenut ihan positiivisia kommentteja, niillä voi testata jopa 4 päivää ennen kuin menkkojen pitäis alkaa :)  Että en nyt ihan alimpaan suohon niitä toisiakaan testejä hauku, varsinkaan kun ei ole omakohtaista kokemusta niistä! Perustana mulla ainoastaan muiden kokemukset. Voihan se olla että joillakin ne näyttää kunnon viivoja ja toimivat yhtä hyvin kuten muutkin testit, eihän sitä tiedä. Mulla ne taitaa kuitenkin jäädä pöytälaatikkoon..Kun mulla on tosiaan noita clearbluen testejäkin olemassa. Voithan sä kokeilla että miten ne sun tilaamasi testit sun kohdalla toimii. :)

Helinäkeiju25: Pahoittelut :(  Tosi ikävä kuulla...  Koitahan jaksella, ja tsemppiä hirmusesti sinne! *halit*  Uutta yritystä sitten kun siltä tuntuu! 

Iiris87: Tervetuloa remmiin! :)

Ovulaatiotesti mittaa luteinisoivan hormonin (LH) pitoisuutta virtsassa. Tuon hormonin pitoisuus nousee virtsassa n.24h ennen ovulaatioita. Ovulaatiohan on munasolun irtoaminen, eli testi testaa siis munasolun irtoamista, tai irtoamisajankohtaa.. ompas hankala selittää :D haha, ja korjatkaa joku äkkiä jos olen väärässä!! 

Kyselit myös että onko alkoholin käytöllä merkitystä jos käyttää oviksen ja positiivisen testin teon välisenä aikana. Tietääkseni EI ole mitään haittaa, koska useimmiten sitä raskauttahan ei vielä edes tiedä ennenkuin menkat jää pois ja saa positiivisen tuloksen testiin. Siis oletko testannut jo nyt, viikko oviksesta? Ei varmasti mikään testi anna tulosta vielä noin aikaisin.. Herkimmätkin testit näyttää raskauden "vasta" noin 4 päivää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Varmimman testituloksen saa vasta kun menkat ovat myöhässä, jos siis on säännöllinen kierto. Mutta itse ehkä jättäisin tuon alkoholin kokonaan pois kuviosta jo siinä vaiheessa kun alkaa ylipäätään yrittämään raskautta, ei siitä ainakaan haittaa olisi! :)  Tsemppiä sinne! :)

Ketju on lukittu.