Miten hyvä "hajumuisti" on normaalia? :D Lapsellanne esim?
Jos lapsesi haistaa paitaa, jonka äitisi on pessyt omassa kodissaan, niin tunnistaako lapsesi, kuka paidan on pessyt?
Tai jos kuljet tupakoivan nuorisojoukon ohi, niin saattaisiko lapsesi sanoa, että 4kk sitten kummitädin hääautossa haisi samalta. (autossa oli tupakoitu)
Kommentit (4)
Tuli kotiin ja haistoi Verroxin jota olin laittanut lapsen jalkaan syylään.
Miehelle oli laitettu samaa ainetta miltei 30 vuotta sitten. Tunnisti hajun. :)
Meni vähän yli tuo vaatteen pesu. Peseekö teillä ihmiset eri tuoksuisilla aineilla vaatteita?
Itsekin tunnistan paljon asioita hajun perusteella. Nuorimmainen lapseni tunnistaa veljen kaveritkin vaatteiden tuoksun perusteella. Tietää tullessaan ovesta sisään, että meillä on vieraita ja kuka on kylässä, kun eteisessä on ylimäärainen vieras tuoksu.
En tiedä mikä pitäisi olla normaalia, mutta uskon että joillakin vaan on tarkka nenä.
Tuli kotiin ja haistoi Verroxin jota olin laittanut lapsen jalkaan syylään.
Miehelle oli laitettu samaa ainetta miltei 30 vuotta sitten. Tunnisti hajun. :)Meni vähän yli tuo vaatteen pesu. Peseekö teillä ihmiset eri tuoksuisilla aineilla vaatteita?
No kyllähän esim. nestemäinen ariel color tuoksuu ihan erilaiselle kun vaikka serto tai omo color.
Ilmeisesti myös hajumuisti. Normaalia on. Hajuaisti ja varsinkin sen merkitys todennäkösesti heikkenevät iän myötä. Muistan myös itse lapsuudestani hyvin selkeästi hajuja.