Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko tällaisen miehen:

Vierailija
11.11.2012 |

Peruskoulun jälkeen koulut lopettanut, mutta sen jälkeen työelämässä loistavasti pärjännyt, tekee paljon töitä ja tienaa hyvin? Ensimmäisen oman asuntonsa osti 22-vuotiaana. Miinuspuolena koulujen kesken jättäminen, eli on hyvin työlleen omistautunut ja pärjää yhteiskunnan silmissä todella hyvin, mutta koulusivistys käytännössä olematon?

Kyse on miehestä, jonka kanssa olen ajautumassa vakavaan suhteeseen. Vaikka hänen työmenestyksensä tekee vaikutuksen, en voi olla ajattelematta, että koulutuksen puute alkaa minua (valtiotieteiden maisteri) vielä häiritsemään.

Kertokaa mitä tekisitte mun tilanteessa :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska miulla on jo tuollainen mies :) En tosin itsekään ole hirveän koulutettu, joten mies on se joka tuo pääasiassa ruuan pöytään. Ei tulisi mieleen valittaa.

Vierailija
2/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot varmaan Porvoosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuvaillut mitään sellaista ominaisuutta, jota miehessä arvostan/ en arvosta. Työ tai koulutus ei niihin kuulu.

Vierailija
4/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaistoosi. Kun suurin himo on laantunut, onko teillä vielä juteltavaa päivittäin vai liikkuuko jutut liian arkisella akselilla?

Vierailija
5/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaistoosi. Kun suurin himo on laantunut, onko teillä vielä juteltavaa päivittäin vai liikkuuko jutut liian arkisella akselilla?

pelkään että vähän arkiselle tasolle jutut saattaa jäädä... Kuten sanoin, mies on hyvin työkeskeinen ja tuntuu saavan suurinta nautintoa mm. talousasioista puhuessa. Sen syvällisemmälle tasolle hän ei mielellään lähde seikkailemaan, eikä hänellä kai taida olla sellaiseen tarpeeksi tietoakaan...

Vierailija
6/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään että vähän arkiselle tasolle jutut saattaa jäädä... Kuten sanoin, mies on hyvin työkeskeinen ja tuntuu saavan suurinta nautintoa mm. talousasioista puhuessa. Sen syvällisemmälle tasolle hän ei mielellään lähde seikkailemaan, eikä hänellä kai taida olla sellaiseen tarpeeksi tietoakaan...

ap siis kirjoitti edellisen.

Vierailija
7/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin alhainen koulutus on kyllä minulle iso turn off, vaikka kuinka olisi menestynyt työelämässä. En voi sille mitään, että ainakin aluksi pitäisi vain peruskoulun käynyttä miestä vähän tyhmänä ja ajattelisin, että häneltä puuttuu isoja osia n. perusyleissivistyksestä.

MUTTA loppujen lopuksi riippuisi paljon siitä onko mies ylipäänsä kiinnostunut erilaista asioista. Eli haluaako hän ottaa selvää ellei jotain tiedä, onko ennakkoluuloton tutustumaan itselle vieraisiin juttuihin (oopperasta purjehdukseen, Talvivaaran ympäristöongelmista jokamiesluokan autoiluun) JA onko hän valmis myöntämään, ettei kaikkea tiedä. Jos tällaista yleistä kiinnostusta löytyy, olisi tilanne jo paljon parempi.

Vierailija
9/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehessä, niin jossakin vaiheessa se sitten alkaa häiritä. Korkeakoulutettu nainen ja amispölö mies ei ole hyvä yhdistelmä, liittoa nakertaa se pieni ero... koulutuksessa.

Vierailija
10/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tuollaisen parin läheisesti. Menivät nuorina yhteen, ja nyt kolmekymppisinä huomaavat ettei heillä ole juurikaan yhteisiä intressejä. Nainen on älyllisesti valovuosia miestä edellä, eikä mies osaa arvottaa elämää muuten kuin yksipuolisesti rahan kautta. Ennen niin "kovapalkkainen" mies on lisäksi jäänyt naisensa jalkoihin tienaajana(kin)...

Entä 20 vuoden kuluttua?

Vierailija
11/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee paljon töitä ja tienaa hyvin?

kouluttamaton mies tienaa kun "tienaa hyvin"?

Vierailija
13/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tuossa tarinassa häiritsee se, et onko se mies sitten vain rahoista kiinnostunut, onko ne hänen rahansa hänelle joku ihmeen korvausyritys sille että häntä itseään häiritsee kouluttamattomuus. Omalta kannaltani ajatellen paremminkin tuo olisi ongelma - siis se, että miestä alkaisi vaivata minun korkeampi koulutukseni. (Rahoja mulla ei ole...)

Vierailija
14/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tuossa tarinassa häiritsee se, et onko se mies sitten vain rahoista kiinnostunut, onko ne hänen rahansa hänelle joku ihmeen korvausyritys sille että häntä itseään häiritsee kouluttamattomuus. Omalta kannaltani ajatellen paremminkin tuo olisi ongelma - siis se, että miestä alkaisi vaivata minun korkeampi koulutukseni. (Rahoja mulla ei ole...)

kokemukseni mukaan kiinnostus rahaan on tietynlaisille ihmisille ominaista täysin koulutuksesta riippumatta. Itse en tällaisia ihmisiä suuremmin arvosta, elämässä kun on aika paljon muutakin kuin raha.

Vierailija
15/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla, jossa koulutettu nainen valittaa kouluttamatonta junttimiehestä, joka on alkanut viihtyä vain autotallissa autoa rassaten eikä halua puhua mistään jne.

Eli epäilen minäkin, että teillä tulee ongelmaksi keskustelut, -taitojen puute ja erilaiset tarpeet asiassa. Eli kun et vielä ole ajautunut, ei ehkä kannata.

Vierailija
16/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina seurustellut korkeakoulutettujen miesten kanssa ja jopa kuvitellut etten muuhun pystyisikään. Sitten rakastuin nykyiseen mieheeni, joka jotenkin muotoili henkilöhistoriansa siihen malliin etten heti tajunnut hänen jättäneen lukion kesken.

Nyt kun olemme olleet naimisissa jo ties kuinka kauan, meillä on kyllä ongelmamme, mutta mitkään niistä eivät liity koulutustasoon. Mieheni on erittäin älykäs, erittäin lukenut (siis muuten kuin tutkintoa varten) ja erittäin kiinnostunut maailman tapahtumista. Hänen puutteensa ja meidän yhteensopimattomuutemme ovat ihan muualla. Joten jos eroamme (mistä on puhuttu), koulutustaustalla ei ole siinä osaa eikä arpaa.

Vierailija
17/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mitä tekisitte mun tilanteessa :)

Minun tilanteessaNI.

Vierailija
18/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo mies kylla moukalta kuulostakaan

Vierailija
19/24 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/24 |