Ottaisitteko tällaisen miehen:
Peruskoulun jälkeen koulut lopettanut, mutta sen jälkeen työelämässä loistavasti pärjännyt, tekee paljon töitä ja tienaa hyvin? Ensimmäisen oman asuntonsa osti 22-vuotiaana. Miinuspuolena koulujen kesken jättäminen, eli on hyvin työlleen omistautunut ja pärjää yhteiskunnan silmissä todella hyvin, mutta koulusivistys käytännössä olematon?
Kyse on miehestä, jonka kanssa olen ajautumassa vakavaan suhteeseen. Vaikka hänen työmenestyksensä tekee vaikutuksen, en voi olla ajattelematta, että koulutuksen puute alkaa minua (valtiotieteiden maisteri) vielä häiritsemään.
Kertokaa mitä tekisitte mun tilanteessa :)
Kommentit (24)
merkitsee paljon, niin oiva mies. Koulujen keskeyttäminenkään ei aina kerro sivistymätömyydestä. Oletko keskustellut hänen kanssaan? Osaako mies keskustella fiksusti siitä mistä haluat? Ei hammaslääkäri tai diplomiinsinäärikään aina kovin laajasti ole sivisytnyt. Se on ihmisestä kiinni.
Voi kouluja käymätön ihan hyvin olla myös sivistynyt ja lukenutkin ihminen, tällaisia ihmisiä olen itsekin tavannut. Sen sijaan jos mies elää vain työlleen eikä ole pätkääkään kiinnostunut esim. politiikasta, yhteiskunnallisista asioista, taiteesta, historiasta, filosofiasta ym. ja sinulle nämä ovat tärkeitä, niin siinä tilanteessa ennustan ongelmia. Henkilö, joka ylpeilee sillä ettei koskaan lue mitää ellei ole pakko, on tosi usein myös aika nihkeä persoona.
Mulla tuli ero ensimmäisen tyttöystäväni kanssa tämän asian vuoksi. Minusta parisuhteessa pitää pystyä keskustelemaan muustakin kuin seksiasennoista, ruoanlaitosta ja siitä, onko kesä vai talvi.
Yritän vain sanoa, että ennustan pitemmän päälle ongelmia, jos lukemista ja syvällistä keskustelua harrastava ihminen menee yhteen näitä juttuja inhoavan kanssa. Vaikka tokihan jokainen parisuhde on aina uniikki ja jollain tuo saattaa toimiakin.
M28
Olen itse niiden syvallisten keskustelujen harrastaja, vaikka ei minulla olisi mitaan sita vastaan, etta mies viihtyisi vaikka autotallissa!
Sillä on työpaikka vai peräti oma yritys?
Kaverilla oli tuollainen mies, perusduunari, joka irtisanottiin eikä uutta työtä ole löytynyt, koska ei ole koulutusta ja osaamista vain yhden firman puitteissa.