Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissafani heivasi lapsensa

Vierailija
10.11.2012 |

ja samantien hänen suurin murheensa on hiustenvärjäys. "Siis ensi värjäsin mustax. Sitte blondasin. Ja sit värjäsi sinisex!" Hei haloo!! Muija on just heivannu lapsensa elämästään, niin luulis et siinäkin olis enemmän miettimistä kun jossain hiustenvärjyyssä. Tuo teiniressukka jaksaa hämmästyttää minua kerta toisensa jälkeen yhä uudestaan. Onko tuolla minkäänlaista järjellistä aivotoimintaa??

Ei näyttäs olevan. "Luovuin jo vauvasta. Sossuakat varmaan teki jo huostaanotto päätöksen. Mutta mun äiti ja siskot ei varmasti tykkää mun päätöksestäni, mutta teen omat päätökseni ja tällä kertaa päätin näin." Ai miten niin TÄLLÄ KERTAA?? Se päätös olisi pitänyt tehdä 11kk sitten, jollon hän voisi sanoa noin. Vai kuvitteleeko tuo kersa tosiaan, että "nooh kyllä mä sitten ensi kerralla varmaan rakastan vauvaa enemmän." Aivan kuin lapsi olisi hänelle joku tamagotchi. Ja nyt hän oli pettynyt kun vauvassa ei ollutkaan reset-nappulaa selkäpuolella, jotta leikin voisi aloittaa alusta.

Joku voisi oikeasti tukkia tuon pennun molemmat päät umpeen. Toista tilaisuutta ei varmasti ansaitse enää, ja suunkin olis parempi olla kiinni. Jotenkin ironista, että vauvanheivauksen jälkeen hän on vain leikkimässä hiusten värinsä kanssa, kun tervejärkinen ihminen olisi vuoteenomana itkemässä silmiä päästään ja miettimässä miten iso sotku tulikaan aiheutettua. Tämä Kissafani on aivan kuin tyttö siitä tapauksesta muutaman vuoden takaa, joka Varkaudessa (muistaakseni) kaappasi sen vauvan hetken mielijohteesta ja peitteli sun lumihankeen. Täysin vailla minkäänlaisia älynystöröitä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko! Pojan uusi tyttöystävä ja hänen ex pappa ei enää väleissä!

Vierailija
22/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ko. tyttö oikeastikaan ajele ihan täysillä valoilla. On ihan oikeasti olemassa ihmisiä jotka ovat älyllisesti vähän puutteellisia, mutta kyllä niiden lisääntymiselimet toimivat silti ihan normaalisti.

Mielestäni on hienoa että teki tuon päätöksen, tuskin nyt vauvan takia mutta eihän hän olisi siitä pystynyt huolehtimaan, riippuen toki sitten siitä kuinka normaaleja vanhempansa ovat ja olisivatko auttaneet. Mutta nyt lapsi on ainakin turvassa ja siitä huolehditaan, mielestäni se on kuitenkin tärkeämpää kuin tuon ikäiselle se, että saa olla äitinsä kanssa.

Ei ihmistä voi kieltää lisääntymästä liian heikon äo:n vuoksi, joten eiköhän tämäkin tyttö vielä lisää vauvoja hanki, mutta ainakin hän tulee jatkossakin olemaan silloin viranomaisten valvonnassa, eikä vahingossa unohda ruokkia lasta tai telkeä sitä jonnekin kaappiin sitten kun ei enää olekaan kivaa leikkiä kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi on vastapainona näitä onnistuneita teiniäitejä esim. teiniäidit sarjan kaikki äidit on musta kyllä hatunnoston ansainneet!

Vierailija
24/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alaikäisten vanhemmilla ole mitään päätösvaltaa, jos alaikäinen tulee raskaaksi?

Vierailija
25/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö rakastaa hevosia todella paljon. Paras stressinpoistaja ikinä:)

Vierailija
26/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkkään. Ehkä on helpompi postata hölynpölyä hiusten värjäämisestä, kuin kertoa tarkemmin elämän vaikeimmasta päätöksestä.

Mikään lukkoon lyöty juttu tuo tuskin on. Jos vauvan antaa adoptioon Suomessa, mielen saa muuttaa muutaman kuukauden aikana, eikä huostaanottokaan ole välttämättä mikään pysyvä olotila.

Henkilö vaikuttaa epäkypsältä, mutta sellaisia kai epäkypsät (iältään nuoret) yleensäkkin ovat, joten ei kai siinä mitään sen erikoisempaa. Toivottavasti selviävät joten kuten rauhallisemmille vesille molemmat, sekä äiti että vauva, yhdessä tai erikseen.

Vierailija
27/46 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloittajan olisi viisasta ensin tutustua blogiin, ennen kuin alkaa avautua. Blogin kommenttien päivämääriin tutustumalla voi muodostaa tapahtumille kronologisen järjestyksen, joka ei aivan täsmää sun viestis kanssa.

Lyhyesti sanottuna: tutustu faktoihin ennen kuin alat ruotia toisten elämää. Tuskin sustakaan olisi kivaa, jos netissä levitettäisiin valheellista tietoa sun elämästä näinkin julkisesti.

Ja ei, en silti meinaa että olisi oikein, että lapset alkavat leikkiä äitiä ja sitten heivaavat vauvan, kun ei juttu ollutkaan niin kivaa. Välinpitämättömyyttä, ajattelemattomuutta ja tyhmyyttä se on.

Vierailija
28/46 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ei ehkä käykään ns. täysillä, mielestäni noista teksteistä käy ilmi sossun halu huostaanottoon ja yleiseen holhoamiseen: tyttö pakotettiin menemään ensikotiin ja koko sen ajan kun hän oli siellä, sossu painosti antamaan vauvan pois. Työntekijät kyttäsivät (tyttö oli ujoutensa vuoksi pitänyt usein oveaan kiinni ja siitä tuli noottia; kukaan ei kuulemma tiedä leikkiikö hän vauvan kanssa jne. joten ovi pitäisi pitää aina silloin auki jotta työntekijät voivat raportoida käytöksestä sossulle!), poikakaveri ei saanut olla pitkiä aikoja käymässä...yksi iso huostaanottobisnes haiskahtaa tässä nenääni.

Sain lapseni 21-vuotiaana ja vaikka minulla oli oma asunto jne., sain ikäni vuoksi sossut kimppuuni myös. Tunnistan tuon kuvauksen kyttäämisestä, siltä se nimittäin minustakin tuntui: meinasin joutua ensikotiin ja vaikka olin täysi-ikäinen saadessani lapsen, sossun sai päättää että pääsenkö kotiin vai joudunko ensikotiin. Aika sairasta. En ollut lastensuojelun alaisena kuin vasta myöhemmin, silloinkin siksi että sain kotiin mm. kodinhoitajan sekä perhetyöntekijän. Nämä taas olivat "pakollisia", jos halusin pysyä kotonani enkä lähteä ensikotiin...ahdistavaa. Kodinhoitaja oli erittäin mukava, mutta perhetyöntekijöiden funktiota en ymmärrä tänäkään päivänä (nyt 28-vuotiaana). Kutsuivat itsensä kahville kerran viikossa, kirjasivat ylös vauvaan liittyviä asioita vääristellen (kuulemma olen "rajoittanut" vauvaa kapaloimalla hänet silloin kun huusi eikä mikään muu auttanut; 3 vuotta myöhemmin selvisi että lapsellani on SI-häiriö eli aisteissa vikaa ja hän kaipasi jo pienestä asti vahvaa fyysistä kokemusta tuntoaistilleen) ja heistä oli vaikea päästä eroon, vaikka muutin toiseen paikkaan. Loppuneuvottelussa miespuolinen alkoi ihan huutamaan ja väitti että vähättelen omia ongelmiani. Kun palaveri päättyi, eivät hyvästelleet vaan niskojaan nakellen lähtivät tiloista ja tätä ihmettelivät myös muut tahot.

En nyt sano että tuosta blogin tytöstä olisi välttämättä tullut mahtava äiti, mutta ei hän paskaltakaan vaikuta. Yleinen painostus eri suunnista voi olla nuorelle ihmiselle aika murskaavaa ja sossun ym. tahojen temput tuntevana en oikeastaan edes ihmettele lopputulosta.

Vierailija
29/46 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän keskustelun sivustolleen.

Ilmoittaa siinä että värjäsi hiukset ennen kuin antoi vauvan pois.

http://upcoming-teen-mom.blogspot.fi/

Mielestäni sillä ei ole väliä värjäsikö ennen vai jälkeen, tuonikäisille kuuluu värjäysjutut ennemmin kuin vauvan saaminen. Eläköön normaalia teinin elämää. Vauva adoptioon.

Luulisi siltikin ettei vauvan pois antaminen ole päivässä päätetty, ei ainakaan pitäisi olla.

Toivotaan että neitosen ehkäisy ei petä, muistaa syödä pillerit.

Vierailija
30/46 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko! Pojan uusi tyttöystävä ja hänen ex pappa ei enää väleissä!

Vierailija
31/46 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapseni 21-vuotiaana ja vaikka minulla oli oma asunto jne., sain ikäni vuoksi sossut kimppuuni myös. Tunnistan tuon kuvauksen kyttäämisestä, siltä se nimittäin minustakin tuntui: meinasin joutua ensikotiin ja vaikka olin täysi-ikäinen saadessani lapsen, sossun sai päättää että pääsenkö kotiin vai joudunko ensikotiin. Aika sairasta. En ollut lastensuojelun alaisena kuin vasta myöhemmin, silloinkin siksi että sain kotiin mm. kodinhoitajan sekä perhetyöntekijän. Nämä taas olivat "pakollisia", jos halusin pysyä kotonani enkä lähteä ensikotiin...ahdistavaa. Kodinhoitaja oli erittäin mukava, mutta perhetyöntekijöiden funktiota en ymmärrä tänäkään päivänä (nyt 28-vuotiaana). Kutsuivat itsensä kahville kerran viikossa, kirjasivat ylös vauvaan liittyviä asioita vääristellen (kuulemma olen "rajoittanut" vauvaa kapaloimalla hänet silloin kun huusi eikä mikään muu auttanut; 3 vuotta myöhemmin selvisi että lapsellani on SI-häiriö eli aisteissa vikaa ja hän kaipasi jo pienestä asti vahvaa fyysistä kokemusta tuntoaistilleen) ja heistä oli vaikea päästä eroon, vaikka muutin toiseen paikkaan. Loppuneuvottelussa miespuolinen alkoi ihan huutamaan ja väitti että vähättelen omia ongelmiani. Kun palaveri päättyi, eivät hyvästelleet vaan niskojaan nakellen lähtivät tiloista ja tätä ihmettelivät myös muut tahot.

Itse sain ensimmäisen lapsen 20-vuotiaana,eikä puhettakaan mistään sossusta tai muusta tarkkailusta.En oikein usko,että sossu alkaa kenenkään niskaan huohottamaan ihan ilman syytä.Tai ainakin toivon näin.

Vierailija
32/46 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pärjään ilman sun mykkäkoulua.

Vierailija
33/46 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alaikäisten vanhemmilla ole mitään päätösvaltaa, jos alaikäinen tulee raskaaksi?

lain mukaan jokaisella on oikeus tulla äidiksi, ja tässä sitten nähdään lopputulos.

Vierailija
34/46 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"reijo sano et se ei halua viel lasta, mutta ku tarpeeks jankutin et kuin ehanaa ois saaha lapsi jne. ni reijo sit suostu tekeen sen mun kans, ja koko raskauden ajan reijo oli "onnellinen" et saahaan lapsi

en aatellu, tiesin et lapsi ei piä reijoo mun elämäs, mut halusin lapsen sillon...."

Vierailija
35/46 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se pieni vauva asuu ensikodille useiden hoitajien hoitamana. Vieläkään ei ole päässyt sijaisperheeseen.

Voi vaan kuvitella millaisia jälkiä tuollainen jättää. Vauva ei pysty luomaan sidettä keneenkään :( Kyllä tuntuu pahalta tuon lapsen puolesta.

Ja mistä vetoa, että vuoden tai parin päästä toi idiootti haluaakin lapsen takaisin. Sitten se revitään sijaisperheestä taas uuteen maailmaan.

Vielä voisin ymmärtää tämän jos vauva olisi ollut vahinko. Mutta tää muija on ihan tahallaan hankkiutunut raskaaksi.

Ei kyllä ihan täysillä käy!

Vierailija
36/46 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se pieni vauva asuu ensikodille useiden hoitajien hoitamana. Vieläkään ei ole päässyt sijaisperheeseen.

Voi vaan kuvitella millaisia jälkiä tuollainen jättää. Vauva ei pysty luomaan sidettä keneenkään :( Kyllä tuntuu pahalta tuon lapsen puolesta.

Ja mistä vetoa, että vuoden tai parin päästä toi idiootti haluaakin lapsen takaisin. Sitten se revitään sijaisperheestä taas uuteen maailmaan.

Vielä voisin ymmärtää tämän jos vauva olisi ollut vahinko. Mutta tää muija on ihan tahallaan hankkiutunut raskaaksi.

Ei kyllä ihan täysillä käy!

lasta haluu takaisin vaan pykää uuden!

Vierailija
37/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on mennyt naimisiin tämän "ihanan" miehensä kanssa.. Huh huh.. Tuntuu tosiaan että äö tällä tytöllä on todella matala. Toivon todella ettei saa lasta enää takaisin..

Vierailija
38/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 15:07"]

Ja nyt on mennyt naimisiin tämän "ihanan" miehensä kanssa.. Huh huh.. Tuntuu tosiaan että äö tällä tytöllä on todella matala. Toivon todella ettei saa lasta enää takaisin..

[/quote]

MITÄ?? sehän hakkas juttaa

Vierailija
39/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19v, kun esikoinen syntyi. Olin juuri kirjoittanut ylioppilaaksi. Ei minun kimppuuni sossut hyökänneet, asuin omillani. Kyllä siihen on syy, jos sossu iskee kimppuun.

Vierailija
40/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN tämä juttu liittyy kissoihin? Jos kyseinen sekopää on kissan omistaja, olisi syytä ottaa eläimet välittömästi huostaan. Ja jos lapset on otettu niin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi