Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh mitä mä teen tuon ukon kanssa? Uhkaa...

Vierailija
10.11.2012 |

Ensin vähän taustatietoa, ei liikaa kuitenkaan sillä en halua, että minua tunnistetaan. Sukulaisille en halua puhua tästä.

Minulla on ulkkismies ja lapsia hänen kanssaan. Emme asu Suomessa. Mieheni on aika dominoiva. Olen kuitenkin ollut aika onnellinen, kai, nämä vuodet. Olemme jo pitkään yhdessã.

Olen vähän alistuvaa sorttia.

Ongelma mistä haluaisin nyt avautua, on seuraava:

Eilen illalla yksi lapsista ei halunnut tehdä mitä isä sanoi. T (mies) huusi lapselle että saat pepullesi. Lapsi alkoi itkeä ja meni sänkynsä alle piiloon. T meni sitten sinne lapsen huoneeseen, paiskasi oven kiinni ja karjui. Uhkasi lyömisellä ja karjui meille muille, että ette tule väliin.

Tietenkin menin sinne huoneeseen ja sanoin älä lyö. T karjui ulos ja heti. Toinen lapsi juoksi huoneseen ja huusi isä et lyö ja huitaisi isää, niin tosi viisasta, ja osuikin seinään eikä T:hen. T löi lasta kovaa takamukselle. sanoin t:lle lopeta ja halasin lyötyä itkevää lasta. T karjui minulle pois ja puristi kovaa käsivarttani ja työnsi minut huoneesta ja paiskasi oven kiinni. Avasin sen ja sanoin lopeta. T karjui minulle ja luonani oleva lapsi huusi lopeta isä. T lähti huoneesta. laitoin lapset nukkumaan.

Aamulla eli tänään T on ollut tosi vittuuntunut ja sanoi minulle että se oli vika kerta kun tulet väliin, seuraavan kerran saat turpaasi, en pidättele kättäni, lyön sua. T ei ole ennen lyönyt minua. Lapsia on mutta sanoo ettei se ole lyömistä kun on pepulle jalkoihin ja reisille kädellä. En saa häiritä hanen kasvatusmetoodiaan. Olen kuulemma muuttunut enkä saa koskaan enää tulla väliin tai saan turpaan. Menen valiin taas kun on tarve, sanoin sen ukolle. Vaikka löisi. Olisi paljon asiaa vielä mutta jatkan myöhemmin. Ihana avautua jollekin, vaikka av-mammalle...

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä siitä vasta ongelmia tulisikin. Meillä on jäätävät välit. T lukittui taas yhden lapsen kanssa huoneeseen kun tämä ei halunnut opiskella koulukirjoja isän kanssa (läksyt on tehty, lapsi tosi hyvä koulussa, ei kokeita jne). T oli oven edessä ettemme saaneet sitä auki, toiset lapset ja minä koputimme ovea ja sanoimme että älä tee mitään. Lapset nauroivat kyllä, myös se lapsi T:n kanssa huoneessa. Tämä huusi et varmasti lyö mua se on rumaa, lopeta, äiti apua! Ja nauroi. T tuli raivoissaan huoneesta ja huusi minulle että teen jutusta ison, se ei ole mitään. Se ei ole minun asiani enkä saa sekaantua. Sanoin etten hyväksy tuollaista. T ei suostunut syödä taaskaan kanssamme, ei aamullakaan. Hänestä liioittelen. Kysyin lapselta heti mitä tapahtui kun tuli huoneesta, kuulemma T yritti lyödä takamukselle mutta lapsi löi takaisin ja T onnistui vain pari kertaa. Sitten T meni olohuoneeseen ja tämä "huonelapsi" sanoi T:lle, että pitää ovea kiinni ettei T pääse pois kun on niin tuhma. T tuli raivoissaan ovelle ja löi lasta kädelle niin että tämä itki ja juoksi luokseni keittiöön :( Mä en jaksa tuota ulkoa, onko se olevinaan aikuinen? Ap

Vierailija
102/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sulla on ääkköset kirjoituksissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan itseänsä kunnioittava nainen ja lapsiaan kunnioittava äiti ei jäisi tilanteeseen.

Ihan oikeesti, kävele lapsines konsulaattiin, jos sulla ei oo omaa rahaa. Mene poliisilaitokselle... nauhoita ne vitun tappouhkauksset.. et saatana voi olla noin saamaton!

Kohta taas luetaan lehdissä kun xxx maassa tapettiin suomalainen.. ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ.

Vierailija
104/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O minusta on jo järkyttävää jos lapsi juoksee sängyn alle isäänsä piiloon koska pelkää tätä. Puhumattakaan lyömisestä. Jos mun mies noin sekoaisi niin mähän kävisin varmaan sen päälle, en äitinä voisi olla puolustamatta lastani! kerran mies väsyneenä tiuskasi huutavalle vauvalle että "mikä vittu sulla nyt taas on"... mulla meni jo siitä maltti täysin, nappasin mukulan kainaloon ja käskin miehen suksia h*lvettiin. Noh, sai se sieltä palata anteeksipyynnön kera, mutta sen jälkeen meillä ei ole edes väsyneenä kiroiltu lapsille.

Ja lapsethan on uskollisia vanhemmilleen vaikka ne olisi kuinka kauheita, ei se silti oikeuta sinua altistamaan lapsiasi väkivallalle vaikka he hyvinä aikoina näyttäisivät voivan hyvin.

Vierailija
105/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnäkin, yritä rauhoittua. Jos olet hysteerisessä tilassa, et pysty ajattelemaan rationaalisesti. Mieti, minkälaista elämää haluat elää. Haluatko olla kotiäiti koko elämäsi? Missä maassa haluat asua? Minkälaisen lapsuuden haluat lapsellesi?

Toivottavasti ymmärrät, että ei ole normaalia miettiä sellaista, että "annanko nyt mieheni lyödä minua yhden kerran". Jo se, että tuollainen ajatus edes käy mielessäsi, kertoo että olet aika syvällä tuossa tilanteessa. Elät luultavasti aika pientä elämää etkä näe selkeästi vaihtoehtoja. Olisi tärkeää että pääsisit juttelemaan tilanteesta joidenkin luotettavien ihmisten kanssa. Etkö voisi kertoa tilanteesta vaikka Suomessa jollekin? Onhan täällä neuvovia puhelimia jne. Olisi hyvä jos saisit jotenkin etäisyyttä tilanteeseen.

Kulttuurierot ovat tietenkin kulttuurieroja, mutta lasten tappamisella uhkailu ei ole missään nimessä normaalia.

Toivotan sinulle vahvuutta ja paljon tsemppiä! Yritä löytää vahvuus itsestäsi ja mieti, mitä SINÄ haluat elämältäsi.

Vierailija
106/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
107/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä ihan hassuja ihmisiä. Eihän se ulkomailla asuminen estä ääkkösten käyttöä. Jos on Suomesta ostettu kännykkä, siinä on yleensä ääkköset? Ja uusissa puhelimissa voi valita, minkä kielisenä sitä käyttää... Sama juttu jos on Suomesta (tai mistä vaan Pohjoismaista) ostettu kannettava, niin siinä on ääkköset. Voi teitä! (En ole ap, olen asunut vuosia ulkomailla ja käyttänyt tyytyväisenä suomalaista kannettavaani.)

Vierailija
108/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saahan tietokoneellekin eri kielten kirjaimistoja.

(En ole ap.)

Vierailija
109/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan suomi olla ainoa maa, jossa on kirjaimet ä ja ö? Tai jos on ostanut kännykän/tietokoneen suomesta, katoavatko ne ääkköset kun laite viedään rajojen ulkopuolelle?

Vierailija
110/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinäkin saa ääkköset näkymään. Ihan vaan vaihtaa näppäimistön kieliasetukset...

Vierailija
111/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa siltä, että mies on itse joutunut tällaisen "kasvatuksen" kohteeksi ja kenties uskonto/maan tapa vielä kannustaa tuohon. Mies haluaa olla herra kodissaan vaikka sitten väkivalloin... Ei kuulosta hyvältä. Eikä aavistustakaan, mikä auttaisi. Olet ihan todellisessa vaarassa itsekin, koska mies kuulostaa siltä, että pystyisi väkivaltaan suakin kohtaan. Koeta löytää tukea jostain siellä? Onko ystäviä, perheenjäseniä, seurakuntaa? Älä jää yksin. Ketä mies kuuntelisi? Voimia. Tiedätkö minne voit mennä lasten kanssa, jos tilanne pahenee?

Vierailija
112/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon ketään täällä eikä sukulaisia. Ääkkösistä, kuulkaa niitä käytetään ihan ulkomaillakin eivätkä ne ole suomalaiset keksinnöt! Tietokoneeni on ostettu täältä asuinmaastani ja siinä on ä ja ö. Ruotsalainen o puuttuu, mutta kirjoitankin suomea niin ei haittaa. Asuinmaani kielessä käytetään myös ääkkösiä! Ja tässä puhelimessani on vaikka mitä kirjaimia!! Àâãåæ? Ajatella! Asun silti ulkomailla ja olen onneton.

Mitä haluaisin elämältä? Haluaisin asua Suomessa lasteni kanssa, vain lapset ja minä siinä asunnossa, T voisi jäädä ulkomaille mutta jos on pakko niin voi tulla Suomeen ja nähdä valvotusti lapsia. Menisin töihin Suomessa. Minulla on ammatti. En huolisi uutta miestä. En ikinä. Ap

Vierailija
113/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua tänään T:n kanssa, kun meillä on ylipäätsemättömiä erimielisyyksiä niin kuinka etenemme? Ahdistava tunnelma kun T jöröttää ja on ilkeä eikä puhu. Ap

Vierailija
114/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä ihan hassuja ihmisiä. Eihän se ulkomailla asuminen estä ääkkösten käyttöä. Jos on Suomesta ostettu kännykkä, siinä on yleensä ääkköset? Ja uusissa puhelimissa voi valita, minkä kielisenä sitä käyttää... Sama juttu jos on Suomesta (tai mistä vaan Pohjoismaista) ostettu kannettava, niin siinä on ääkköset. Voi teitä! (En ole ap, olen asunut vuosia ulkomailla ja käyttänyt tyytyväisenä suomalaista kannettavaani.)

koskaan ulkosuomalaiset tällä palstalla ei ole osanneet antaa vastausta. ja minä miettimään niin ettei uni tule.

Vierailija
115/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmeellistä siinä nyt on??

Vierailija
116/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 10v Suomessa, mutta silloin kun asuin ulkomailla ja kirjoitin öökköset suomeksi niin, että käytin alt+ nro yhd. Siitä tulee todella nopeasti rutiini. Helpompiakin pikanäppäimiä varmaan on.

Vierailija
117/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä keskustella mököttävän, väkivallalla uhkaavan miehen kanssa. Ole kylmän viileä ja mieti järkevästi siirtoasi. Etsi tukea. Älä kuvittele, että mies muuttuu. Hänellä on jokin kriisi ja tarve hallita teitä, mutta sulla on velvollisuus pitää huolta teidän fyysisestä koskemattomuudestanne. Ota fyysisesti ja henkisesti välimatkaa.

Vierailija
118/118 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:lle nätisti, etten pidä väkivallasta ollenkaan enkä hyväksy sitä, että hän lukittautuu huoneeseen rankaisemaan lasta. Hän sanoi että mielipiteeni on yhdentekevä, sillä ei ole hänelle arvoa eikä hän aio muuttua. Hänet on kasvatettu noin ja vielä rajummin, ja hän rakastaa vanhempiaan ja on kiitollinen heille, että kasvattivat hänestä kunnon ihmisen. Minulla ei ole kuulemma mitään puuttumista asiaan ja minä en osaa kasvattaa lapsia ja lapset eivät kunnioita minua. Heistä tulee huonoja ihmisiä eivätkä tule menestymään elämässä jos heidät kasvattaa kuten minä.

Jätin sitten keskustelun mutta kysäisin vielä, mitä tarkoitti sillä että jos lyö minua niin se on loppu sitten. Tarkoitti, että Jos hän lyö vaimoaan, tilanne on niin paha että on eron paikka. T uhkasi lyödä minua jos menen väliin kun hän kurittaa lasta. Ap