Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh mitä mä teen tuon ukon kanssa? Uhkaa...

Vierailija
10.11.2012 |

Ensin vähän taustatietoa, ei liikaa kuitenkaan sillä en halua, että minua tunnistetaan. Sukulaisille en halua puhua tästä.

Minulla on ulkkismies ja lapsia hänen kanssaan. Emme asu Suomessa. Mieheni on aika dominoiva. Olen kuitenkin ollut aika onnellinen, kai, nämä vuodet. Olemme jo pitkään yhdessã.

Olen vähän alistuvaa sorttia.

Ongelma mistä haluaisin nyt avautua, on seuraava:

Eilen illalla yksi lapsista ei halunnut tehdä mitä isä sanoi. T (mies) huusi lapselle että saat pepullesi. Lapsi alkoi itkeä ja meni sänkynsä alle piiloon. T meni sitten sinne lapsen huoneeseen, paiskasi oven kiinni ja karjui. Uhkasi lyömisellä ja karjui meille muille, että ette tule väliin.

Tietenkin menin sinne huoneeseen ja sanoin älä lyö. T karjui ulos ja heti. Toinen lapsi juoksi huoneseen ja huusi isä et lyö ja huitaisi isää, niin tosi viisasta, ja osuikin seinään eikä T:hen. T löi lasta kovaa takamukselle. sanoin t:lle lopeta ja halasin lyötyä itkevää lasta. T karjui minulle pois ja puristi kovaa käsivarttani ja työnsi minut huoneesta ja paiskasi oven kiinni. Avasin sen ja sanoin lopeta. T karjui minulle ja luonani oleva lapsi huusi lopeta isä. T lähti huoneesta. laitoin lapset nukkumaan.

Aamulla eli tänään T on ollut tosi vittuuntunut ja sanoi minulle että se oli vika kerta kun tulet väliin, seuraavan kerran saat turpaasi, en pidättele kättäni, lyön sua. T ei ole ennen lyönyt minua. Lapsia on mutta sanoo ettei se ole lyömistä kun on pepulle jalkoihin ja reisille kädellä. En saa häiritä hanen kasvatusmetoodiaan. Olen kuulemma muuttunut enkä saa koskaan enää tulla väliin tai saan turpaan. Menen valiin taas kun on tarve, sanoin sen ukolle. Vaikka löisi. Olisi paljon asiaa vielä mutta jatkan myöhemmin. Ihana avautua jollekin, vaikka av-mammalle...

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mahdollinen ero on hoidettava ns. nätisti, se on paras henkivakuutuksenne. Edelleen voimia toivon...

Mä yritän puhua tänään illalla hänen kanssaan. Yritän pyytää avioliittoneuvontaan, tuskin kyllä suostuu kun eihän hänessä ole mitään parannettavaa, mutta vetoan lapsiin. Hänhän sanoo rakastavansa heitä yli kaiken. En halua, että eroamme vihassa. Silloin hän on suuri uhka meille. Mielestäni hän tekee todella väärin, enkä aio enää nöyrtyä ja alistua, mutta yritän keskustella, että lapsille on parempi, jos vanhemmat pysyvät yhdessä (hänen on lopetettava lyöminen, se on ehto) tai jos on pakko erota, niin hyvissä väleissä. En minä olisi halunnut joutua tälläiseen tilanteeseen :(

Pärjään varmasti lasten kanssa ilman miestä, mutta en halua, että lapset kärsivät isän puutteesta. En halua, että isä lyö heitä suuttuessaan. Kumpa voisimme puhua rauhassa asiasta. Mikäli T ei voi/halua muuttua, eroamme. Mutta sen on tapahduttava väleissä, lasten tähden! :(Ap

Vierailija
22/118 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän puhua tänään illalla hänen kanssaan. Yritän pyytää avioliittoneuvontaan, tuskin kyllä suostuu kun eihän hänessä ole mitään parannettavaa, mutta vetoan lapsiin. Hänhän sanoo rakastavansa heitä yli kaiken. En halua, että eroamme vihassa. Silloin hän on suuri uhka meille. Mielestäni hän tekee todella väärin, enkä aio enää nöyrtyä ja alistua, mutta yritän keskustella, että lapsille on parempi, jos vanhemmat pysyvät yhdessä (hänen on lopetettava lyöminen, se on ehto) tai jos on pakko erota, niin hyvissä väleissä. En minä olisi halunnut joutua tälläiseen tilanteeseen :(

Pärjään varmasti lasten kanssa ilman miestä, mutta en halua, että lapset kärsivät isän puutteesta. En halua, että isä lyö heitä suuttuessaan. Kumpa voisimme puhua rauhassa asiasta. Mikäli T ei voi/halua muuttua, eroamme. Mutta sen on tapahduttava väleissä, lasten tähden! :(Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää "mielistellä" ja esittää mukavaa vaimoa vaikka sisimmässäni kiehun ja olen hyvin loukattu. En niele sitä, että hän uhkaa minuakin lyönneillä. Ja minunko pitäisi nyt vain jatkaa avioelämää kuin mitään ei olisi tapahtunut? Tätä hän haluaa, että unohdan kaiken ja esitämme, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Viime perjantaina eli tasan viikko sitten tämä "kriisi" alkoi, kun hän halusi lyödä taas yhtä lasta. Olen saanut ajateltua aika paljon asioita tämän viikon aikana. Olen myös itkenyt joka päivä. Normaalisti en itke ollenkaan.

Ero ajatuksena tuntui aluksi niin vieraalta. Olemme olleet niin kauan yhdessä ja olen niin "tottunut" olemaan hänen kanssaan. Mutta olen saanut viimeinkin silmäni auki, kiitos teidän av-mammat, te olette vahvistaneet mielipidettäni siitä, että mieheni toimii väärin, en minä.

Enää en niin pelkää eroa. Ei se ole maailmanloppu. Mutta täytyy järjestää asiat niin, ettei minun tarvitse pelätä lasteni puolesta.

Ap

Vierailija
24/118 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos jätät miehen ja lapset ja pelastat sentään itsesi?

Tämä ei käy minulle missään tapauksessa. Voisin paeta vaikka tänään Suomeen, ilman lapsia. Mutta en tee sitä, en ikinä jätä lapsiani! En ikinä.

Ap

Vierailija
25/118 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei lähde ikinä puhumaan millekään idiooteille parisuhdeterapiaan. Eikä Anna lapsia minulle kuin kuolleen ruumiinsa yli. Saan ehdottaa kuulemma ratkaisua mutta lapsia en saa. Mä vihaan tota ukkoa!!!!!!!!! Ap

Vierailija
26/118 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/118 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tässä kävi:/?

Vierailija
28/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo uhkailu on järkyttävää, mutta ehkä olen "turtunut" siihen? Lapseni eivät vaikuta ollenkaan kärsiviltä! Mielestäni eivät elä pelon vallassa. He pitävät isästään ja ovat aivan normaaleja tämän kanssa. Se tässä hämääkin. Mieheni on yhtäkkiä taas ihan erilainen. Äskenkin soitti minulle että tarvitsenko jotain kaupasta... On kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka uhkasi aamulla hakata minua.

Tämä on todella vaikeaa. Kiitos, että saan "puhua" teille! Täällä minulla ei ole ketään.

En halua mitenkään puolustella T:tä. Hänessä on paljon vikaa. Lisäksi nämä normaalit miesten ärsyttävyydet, kuseksii pitkin vessanrinkulaa, heittelee sukkia ympäriinsä jne. Mutta hänessä on paljon hyvääkin, en olisi muussa tapauksessa jaksanut häntä näitä vuosia. Johonkin hänessä rakastuin silloin kauan sitten. Ei hän ole läpimätä. Ja sille hyvälle osalle hänessä en voi tehdä sitä, että riistäisin lapset kokonaan häneltä! Vaikka mieli tekisi ottaa lapset ja palata Suomeen. En edes saisi tehdä niin, meillähän on yhteishuoltajuus! Tämä on niin vaikeaa.

ap

Vierailija
29/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä, että hän oikeasti toteuttaisi noita uhkauksiaan. Yrittää kaiketi vain olla perheen pää ja määrätä meitä. Haluaa kaiken tapahtuvan kuten hän haluaa. Mutta että tappaisi oikeasti saati sitten löisi minua, en usko. Vai ajattelevatko kaikki "alistetut" vaimot näin? :(

ap

Vierailija
30/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsille tehdään kun väkivalta tai sen uhka on läsnä kodissa?

Ei ole kovin vaikeita kysymyksiä.

Olet äiti, suojele lapsiasi.

Vierailija
31/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ikävää kuin se onkin, lapsi kiinnittyy aina aikuiseen. Kiinnittyminen tapahtuu aina vaikkei kohde olisikaan hyvä. Näin on tapahtunut lapsillesi.

Vierailija
32/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä voin tehdä :(

Muuten T on hyvä isä lapsilleen, sanoo rakastavansa heitä, ostaa lahjoja, sanoo kurittavansa että heistä tulisi hyviä ihmisiä. Häntä on itseäänkin lyöty lapsena (tosi pahasti) ja hänestä se on oikea malli kasvattaa lapsia.

Kerran en mennyt väliin. Olin raskaana viimeisilläni ja T tulistui jostain yhdelle lapsista ja lukitsi tämän huoneeseen ja löi takapuolelle ja reisille. Olin niin surullinen ja itkin oven takana. Pelkäsin, että T löisi mahaani tai tönäisisi minua niin, että vauva kuolisi. T ei koskaan lyö lapsia kasvoihin tai päähän, vain pepulle ja jalkoihin. Sekin on aivan liikaa, tiedän. Eikä lyö edes joka viikko, ei edes joka kuukausi, mutta sekin on liikaa että edes kerran, tiedän. Sitten sanoo vain lapselle että anteeksi, isä suuttui, opitko nyt jotain. Ja kaikki on taas hyvin.

Ap

Vierailija
33/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei läpsäykseen kuole. Lähde tilanteesta äläkä jää paikalle voivottelemaan, saat lapset lopullisesti hysteeriseksi.

ei se mies tuosta muutu, joten sopeudu nyt vaan jotenkin ihanan mutta kuitenkin väkivaltaisen miehesi toimintaan.

Vierailija
34/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että hän olisi aina niin ihana. Minusta ero on vain niin valtavan suuri asia :( Ja sitten vielä nämä uhkaukset jos nainen vie lapset. Ei se ole helppoa. Mutta tunteita minulla ei taida olla enää paljon. Kiintymystä kyllä mutta rakkautta häntä kohtaan? En usko :( Hän on loukannut minua usein eikã pyydä anteeksi. On kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jos puhun vielä asiasta, vierittää kaiken minun syykseni. Anteeksipyyntö voi olla se, että vie roskat tai laittaa likapyykkinsä pyykkikoriin. Tuli juuri kotiin ja on kuin mitään ei olisi käynyt, toi kaupastakin kolme kaasua ruokaa vaikka sanoin puhelimessa että ei puutu mitään. Ap

Vierailija
35/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette tiedä miten kurkkuuni sattuu kun itkettää mutten voi itkeä sillä en ole yksin. Istun keittiössä ja kirjoittelen luurilla av:lle. T makaa olohuoneessa vauva päällään. Esittää kuin kaikki olisi hyvin. kumpa olisikin provo! Ap

Vierailija
36/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan samasta kulttuurista kotoisin olevienkin pitäisi ennen naimisiin menoa ja ennen perheen perustamista keskustella tarkasti asiat läpi, esim. lasten kasvatusmetodit. Nyt se tietysti on myöhäistä, kun lapset on jo tehty, joten nyt ei pysty kuin paikkailemaan.

Jos minä olisin sinä, niin yrittäisin keskustella miehen kanssa silloin kun hän on hyvällä tuulella, siitä että miten lapset kokee tuollaisen riehumisen. Se läpsäisy itsessään ei tee kauheaa vahinkoa lapselle, vaan se pelko kun on tuollainen tilanne.

Koita selittää miehelle asiaa niin että hän ei ottaisi sitä miehisen arvovaltansa vähättelynä, vaan esitä asia niin että viisaana isänä hän varmasti ymmärtää sen, että nykyään ajat ovat muuttuneet ja sitä ei pidetä hyvänä asiana että lapset pelkäävät vanhempiaan, että siitä on heidän henkiselle kehitykselleen haittaa.

Koita kertoa, miltä lapsesta tuntuu kun isä jota hän kunnioittaa, ja joka on suurin auktoriteetti hänen elämässään, huutaa ja uhkaa lyödä, käyttäytyy kuin iso hirviö lapsen silmissä. Lapset näkevät asiat usein paljon pelottavampana kuin se oikeasti onkaan, kun itse on pieni kooltaan ja vilkas mielikuvitus.

Joku ihan pienikin asia voi jäädä lapsen mieleen ikuisiksi ajoiksi pelottavana.

Sano miehelle, että auktoriteetin voi säilyttää muullakin tavalla kuin hermonsa menettämällä ja lyömällä.

Sovi miehen kanssa, että jos hän haluaa rangaista lasta, hän voi läpsäistä takapuolelle, mutta ei liian kovaa, ja se pitää tehdä heti nopeasti, eikä niin että sillä ensin uhkaillaan ja pelotellaan pitkä aika, ja siihen tulee vielä toisetkin perheenjäsenet väliin.

Sopikaa myös niin, että kun miehellä on riitaa jonkun lapsen kanssa, että muut eivät mene silloin väliin, koska se että siihen sekaantuu muut, raivostuttaa miehen entisestään, ja asiat etenevät paljon pidemmälle kuin alunperin oli tarvetta.

Kun teillä on sopimus siitä mikä on sopivaa missäkin tilanteessa, ei ole syytä puuttua, kun toinen on vihan vallassa. Puhutte miehen kanssa vain siitä, miten pitäisi aikuisena ihmisenä osata hillitä itseään kapinoivatn lapsen edessä, vaikka se vaikeaa onkin.

Meillä esimerkiksi on ollut tilanteita, jossa minulla ja miehelläni on tullut kinaa jostain asiasta, ja teinityttäreni on tullut väliin vittuilemaan jotain miehelle tosi pahasti, ja sehän ei edesauta meidän kahden riitaa millään tavalla, olen sanonut tytölle että ole sinä hiljaa ja mene pois. Jos minä ja mieheni riidellään, meidän se pitää myös aikuisten kesken selvittää, meidän parisuhteestahan siinä on kyse. Ja yleensä on ollut myös niin, että kun minä olen riidellyt tyttären kanssa, mies ei puutu siihen millään lailla, kuin jossain ihan ääritilanteessa.

Vierailija
37/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oonko mä pösilö vai missä vika?

Lyöminen ja pyllylle läppäisyhän on nyt kaksi aivan eri asiaa.

Kasvatuksen kannalata aikuisten olisi kuitenkin päästävä samoille linjoille mahdollisista maan tavoista ja kulttuuri eroista huolimatta.

Kaiken lisäksi ne yhteiset kasvatuslinjat olisi löydettävä ja sovittava yhteisesti jo paljon ennen vastaavia tilanteita. tässä tapauksessa oli jo vähän sitä tuntua, että lapset alkaa pompottaa vanhempiaan.

Ei kait isä tässäkään mikään lastensa hakkaaja ole? Vai jäikö multa jotain ymmärtämättä?

Lapsilla pyllylle ja aikuisilla kevyttä poskelle läpsäisyähän käytetään yleisesti mm. tilanteessa, joissa lapsi, tai aikuinen panikoi.

Vierailija
38/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole pikku läppäisy pepulle vaan ihan kunnolla lyöminen. Iho tulee punaiseksi ja lapsi itkee. Ja useamman kerran ja T huutaa samalla ja riehuu. Varmasti pelottavaa lapselle. Nyt esittää ihan normaalia, kuorii hedelmiä lasten kanssa ja lapset ovat ihan normaaleja. Jos T sanoo minulle jotain niin vihaisella äänellä. Ei syönyt samaa ruokaa kuin me vaan teki itselleen omaa. Pitelee vauvaa sylissään ja on niin rakas isä. Kehuu vauvaa miten ihana on ja lässyttää sille. Tiedän, että vauvakin on tosi rakas T:lle, enkä haluaisi viedä lapsia häneltä. Mutta en tiedä mitä tehdä!

Ap

Vierailija
39/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei saa lyödä, siis LYÖDÄ!

Vierailija
40/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän taustatietoa, ei liikaa kuitenkaan sillä en halua, että minua tunnistetaan. Sukulaisille en halua puhua tästä.

Minulla on ulkkismies ja lapsia hänen kanssaan. Emme asu Suomessa. Mieheni on aika dominoiva. Olen kuitenkin ollut aika onnellinen, kai, nämä vuodet. Olemme jo pitkään yhdessã.

Olen vähän alistuvaa sorttia.

Ongelma mistä haluaisin nyt avautua, on seuraava:

Eilen illalla yksi lapsista ei halunnut tehdä mitä isä sanoi. T (mies) huusi lapselle että saat pepullesi. Lapsi alkoi itkeä ja meni sänkynsä alle piiloon. T meni sitten sinne lapsen huoneeseen, paiskasi oven kiinni ja karjui. Uhkasi lyömisellä ja karjui meille muille, että ette tule väliin.

Tietenkin menin sinne huoneeseen ja sanoin älä lyö. T karjui ulos ja heti. Toinen lapsi juoksi huoneseen ja huusi isä et lyö ja huitaisi isää, niin tosi viisasta, ja osuikin seinään eikä T:hen. T löi lasta kovaa takamukselle. sanoin t:lle lopeta ja halasin lyötyä itkevää lasta. T karjui minulle pois ja puristi kovaa käsivarttani ja työnsi minut huoneesta ja paiskasi oven kiinni. Avasin sen ja sanoin lopeta. T karjui minulle ja luonani oleva lapsi huusi lopeta isä. T lähti huoneesta. laitoin lapset nukkumaan.

Aamulla eli tänään T on ollut tosi vittuuntunut ja sanoi minulle että se oli vika kerta kun tulet väliin, seuraavan kerran saat turpaasi, en pidättele kättäni, lyön sua. T ei ole ennen lyönyt minua. Lapsia on mutta sanoo ettei se ole lyömistä kun on pepulle jalkoihin ja reisille kädellä. En saa häiritä hanen kasvatusmetoodiaan. Olen kuulemma muuttunut enkä saa koskaan enää tulla väliin tai saan turpaan. Menen valiin taas kun on tarve, sanoin sen ukolle. Vaikka löisi. Olisi paljon asiaa vielä mutta jatkan myöhemmin. Ihana avautua jollekin, vaikka av-mammalle...

Miksi Suomalaiset naiset ottavat ulkolaisen miehen aviopuolisoksi ja muuttavat ulkomaille,saavat lapsia ja loppuelämä sitten kärsitään.Tosin taitaa olla sama kun Suomalainen mies ottaa ulkolaisen vaimon ja hakkaa sitä tms.kummallista käytöstä ja noihinkin ratkasuihin päädytään juuri pinnallisista syistä kuten oi se oli niin hyvännäköinen tai kun sitä saa alistaa niin paljon kuin haluaa.kerran kaikki tietävät nämä systeemit miksi silti menevät ja sitten ruikutetaan jne.Tosin lasta ei saa lyödä.Ulkolaisen kanssa avioliitot ynm.suhteet onnistuu tosi harvoin.