Äh mitä mä teen tuon ukon kanssa? Uhkaa...
Ensin vähän taustatietoa, ei liikaa kuitenkaan sillä en halua, että minua tunnistetaan. Sukulaisille en halua puhua tästä.
Minulla on ulkkismies ja lapsia hänen kanssaan. Emme asu Suomessa. Mieheni on aika dominoiva. Olen kuitenkin ollut aika onnellinen, kai, nämä vuodet. Olemme jo pitkään yhdessã.
Olen vähän alistuvaa sorttia.
Ongelma mistä haluaisin nyt avautua, on seuraava:
Eilen illalla yksi lapsista ei halunnut tehdä mitä isä sanoi. T (mies) huusi lapselle että saat pepullesi. Lapsi alkoi itkeä ja meni sänkynsä alle piiloon. T meni sitten sinne lapsen huoneeseen, paiskasi oven kiinni ja karjui. Uhkasi lyömisellä ja karjui meille muille, että ette tule väliin.
Tietenkin menin sinne huoneeseen ja sanoin älä lyö. T karjui ulos ja heti. Toinen lapsi juoksi huoneseen ja huusi isä et lyö ja huitaisi isää, niin tosi viisasta, ja osuikin seinään eikä T:hen. T löi lasta kovaa takamukselle. sanoin t:lle lopeta ja halasin lyötyä itkevää lasta. T karjui minulle pois ja puristi kovaa käsivarttani ja työnsi minut huoneesta ja paiskasi oven kiinni. Avasin sen ja sanoin lopeta. T karjui minulle ja luonani oleva lapsi huusi lopeta isä. T lähti huoneesta. laitoin lapset nukkumaan.
Aamulla eli tänään T on ollut tosi vittuuntunut ja sanoi minulle että se oli vika kerta kun tulet väliin, seuraavan kerran saat turpaasi, en pidättele kättäni, lyön sua. T ei ole ennen lyönyt minua. Lapsia on mutta sanoo ettei se ole lyömistä kun on pepulle jalkoihin ja reisille kädellä. En saa häiritä hanen kasvatusmetoodiaan. Olen kuulemma muuttunut enkä saa koskaan enää tulla väliin tai saan turpaan. Menen valiin taas kun on tarve, sanoin sen ukolle. Vaikka löisi. Olisi paljon asiaa vielä mutta jatkan myöhemmin. Ihana avautua jollekin, vaikka av-mammalle...
Kommentit (118)
En katsoisi hetkeekää. Ottaisin lapseni ja lähtisin. Varmasti löydät onnellisemmankin parisuhteen ja tulevaisuuden sinulle ja lapsillesi.
todella alistetulta. Ettekö koskaan vieraile suomesa? Sinun täytyy nyt öytää rohkeus itsestäsi ja lopettaa tuo alistuminen. HETI!
sä olet ihan fiksun oloinen ja tarkoitin vaan omat viestit sulle helpotukseksi, jos haluat vielä perustella kantaasi miehellesi, en tosiaan ole sua syyllistämässä. Paikka ja aika näiden asioiden läpikäymiseen vaan pitää olla tarkkaan harkittu, ja sun perustelujen aivan jäätäviä, vaikka miestä ei varmaan kannata myöskään henkisesti jyrätä. Kai ne sun mies ja suku lapsia rakastaa, mutta toi kurittaminen ja väkivalta on se väärä keino, johon haluat ja vaadit muutosta. Tosin jos miehesi on sanonut että sun mielipiteellä ei ole väliä ja hänen mielipiteisiinsä ei voi vaikuttaa, niin todella hankalassa paikassa kyllä olet. Voihan sitä silti yrittää, mutta itse olet ainoa joka tietää onko muutokseen mitään mahdollisuuksia.
ps. Olipa hoonoo soomee multa, en näköjään saanu tota Kirsti Lonkan nimeä oikein kahteen viestiin.
sait iskä sentään sukunimen oikein, anna ku mamma näyttää.
Ylen Ohjelmassa oli vieraana kasvatuspsykologi Kirsi Lonka. Ja Yle-Areenan sivujen mukaan pitäisi kuulua myös ulkomailla.
Ohjelman esittely: "Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Se on henki lastenkasvatuksessa tänäkin päivänä, niinkö pitäisi olla, kasvatuspsykologian professori Kirsti Lonka vastaamassa." Haastattelu alkaa jo kohdassa 35.00.
http://areena.yle.fi/radio/1741735
kuin olet oikeassa ja jos puutut asiaan, ei hänellä ole mitään sanomista. Hänen uhkaukset ovat kohtuuttomia ja kysyisin, ymmärtääkö, että lyöminen ja väkivallalla uhkaaminen on aivan väärin. Jos mies ei ymmärrä, kertoisin ainakin neuvolassa.
saanut omasta kodistaan, eikä käsitä, että se on väärin.
Ei tuo mitään kasvatusta ole vaan väkivaltaa.
Kyllä lapset sua kiittää aikuisina kun et älynnyt lähteä ajoissa.
Lue tekstisi ja mieti, miltä näytätte arkuissa hakattuina. Se kun on sinun tulevaisuutesi.
Toivottavasti miehesi antaa lapset mukaasi,koska eihän tuosta mitään tule.
Ajattepa sitten kun lapset on teinejä,saavat varmaan turpaansa kun eivät tottele
Laitoin aamupalaa ja T oli koko ajan vihainen. Sanoi etten saa tulla enää ikinä väliin, hänen asioihinsa ei puututa. Sanoin että en hyväksy hänen kasvatustapaansa ja tulen väliin. T söi olohuoneessa aamupalansa, ei meidän kanssa keittiössä. Sitten hän lähti yhden lapsen kanssa ulos. Huomasin, että hän vei roskat mukanaan. Tuon voisin ottaa anteeksipyyntönä, hän ei vie muutoin roskia varsinkaan pyytämättä. Puolen tunnin päästä lapsi tuli kotiin ja sanoi että isä lähti kaupungille. Niin tyypillistä, vihaisena lähtee kotoa ilmoittamatta.
Kerran T sanoi ettei koskaan löisi minua ja jos tekisi sen niin suhde olisi kerrasta poikki, eroaisimme sitten. Ehkä tuo olikin vain pelkkä uhkaus. En tiedä. En usko että hän eroaisi noin helposti. Välillä minusta tuntuu, että ero ei olisikaan huono juttu, jos saisin lapset itselleni. Mutta ongelma on tässä se, että kerran T:n serkku erosi ja sanoi että ero on ok mutta jos ei saa nähdä lastaan niin tappaa lapsen. Lapsen äiti muutti exänsä lähelle ja serkku saa tavata lasta aina kun haluaa. T sanoi vuosia sitten, että tekisi ihan samoin, tappaisi lapsensa ja vaikka itsensä jos ei saisi lapsia eron tullen. Silloin olin vielä ihan rakastunut ja ajattelin että onneksi me emme koskaan eroa... nyt vanhempana mietin että miten voisikaan käydä... jos eroaisimme niin haluaisin. Palata Suomeen, lasten kanssa! Mutta T ei ole paha, en saisi riistää lapsia häneltä. Ap
Hän on miehesi kaltainen. Tänään meidän pitkä suhde päättyi. Olen todella onnellinen!
Laitoin aamupalaa ja T oli koko ajan vihainen. Sanoi etten saa tulla enää ikinä väliin, hänen asioihinsa ei puututa. Sanoin että en hyväksy hänen kasvatustapaansa ja tulen väliin. T söi olohuoneessa aamupalansa, ei meidän kanssa keittiössä. Sitten hän lähti yhden lapsen kanssa ulos. Huomasin, että hän vei roskat mukanaan. Tuon voisin ottaa anteeksipyyntönä, hän ei vie muutoin roskia varsinkaan pyytämättä. Puolen tunnin päästä lapsi tuli kotiin ja sanoi että isä lähti kaupungille. Niin tyypillistä, vihaisena lähtee kotoa ilmoittamatta. Kerran T sanoi ettei koskaan löisi minua ja jos tekisi sen niin suhde olisi kerrasta poikki, eroaisimme sitten. Ehkä tuo olikin vain pelkkä uhkaus. En tiedä. En usko että hän eroaisi noin helposti. Välillä minusta tuntuu, että ero ei olisikaan huono juttu, jos saisin lapset itselleni. Mutta ongelma on tässä se, että kerran T:n serkku erosi ja sanoi että ero on ok mutta jos ei saa nähdä lastaan niin tappaa lapsen. Lapsen äiti muutti exänsä lähelle ja serkku saa tavata lasta aina kun haluaa. T sanoi vuosia sitten, että tekisi ihan samoin, tappaisi lapsensa ja vaikka itsensä jos ei saisi lapsia eron tullen. Silloin olin vielä ihan rakastunut ja ajattelin että onneksi me emme koskaan eroa... nyt vanhempana mietin että miten voisikaan käydä... jos eroaisimme niin haluaisin. Palata Suomeen, lasten kanssa! Mutta T ei ole paha, en saisi riistää lapsia häneltä. Ap
Lastesi elämä on helvettiä, kauhistuttavaa ahdinkoa koko ajan, ja sinä olet sitä mieltä, että tuollainen on OK?
Sinustako mies, joka mieluummin tappaa lapset kuin antaa heidän elää, on hyvä mies!
Sano nyt vielä, että se on harras islaminuskon noudattaja, herkkä ja ihana mies, jolla on käsikranaatti taskustssa siltä varalta, että tulee itsemurhaiskumääräys.
Pääsenhän minä nettiin, en ole sanonut etten pääse, mutta minulla ei ole tulostinta jos pitää tulostaa lomakkeita ja en osaa poistaa sivuhistoriasta yksittäisiä sivuja, vain kaiken kerralla, ja se olisi epäilyttävää. Emme normaalisti poista sivuhistoriaa.
En voi noin vain lähteä, minulla ei ole rahaa toiseen asuntoon enkä voi lentää Suomeen ja viedä lapsia ilman T:n lupaa. Ja mitä häntä tunnen, hän tekee kaiken mahdollisimman vaikeaksi minulle, jos en toimi kuten haluan. Ap
varmaankaan ole naimisissa suomalaisen miehen kanssa.Miksi otatte ulkomaalaisen miehen ja muutatte ulkomaille,jos tämä tapaus on sellainen.Olette tyhjän päällä ulkomailla miehen armoilla,mutta itseppähän vakka kantensa valitsee.
Jos olisin nyt uudelleen se teini, tekisin tuhat asiaa erilailla. Ap
sovit jonkun läheisen kanssa peitetarinasta. Että tämä läheinen (sun vanhempi) on vakavasti sairaana ja lähdet sitten Suomeen lasten kanssa sen takia. Hankit Suomesta asunnon ja muutrat lasten kirjat tänne. Vetkuttelet paluuta eri syillä. Tulisiko mies väkisin hakemaan? Ainakin erotilanteessa voitaisiin jo katsoa että asutte Suomessa?
Lapsi/a on jo koulussa. T ei ehkä suostu, että otan koululaiset mukaan jos ei ole loma-aika. Olisiko tuo kaappaus, jos jäisin lomalla Suomeen? Käyn siellä toki joskus mutta Jos emme palaisi niin tekisin rikoksen :( En voi ottaa riskiä, voisin menettää lapset. Ap
ja sinne jäämistä, siitähän vasta soppa syntyisi. Kyllä nämä asiat pitää pystyä normaalia laillista tietä hoitamaan. Varmasti asunto ja raha-asiat järjestyvät, kun alat ottaa selvää asioista. Lainaat vaikka Suomen sukulaisilta rahaa.
että hän lyö sinua? Eli pelkäät kotonasi ja parisuhteessasi,eikä se saa sinua tajuamaan että jotain on pielessä? Ja pahasti. Itkit ääneen jotain hänen tekemäänsä ja siltikään ei auennut sinulle että miehessä olisi jotain vikaa? En tiedä missä asutte yms. mutta miehen on haettava apua ja nopeasti tai sinun on otettava ja lähdettävä lasten kanssa. Muuten kohta joku on ruumis ja veikkaan, että se on eka murrosikään tuleva tytär teidän perheessä.