Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh mitä mä teen tuon ukon kanssa? Uhkaa...

Vierailija
10.11.2012 |

Ensin vähän taustatietoa, ei liikaa kuitenkaan sillä en halua, että minua tunnistetaan. Sukulaisille en halua puhua tästä.

Minulla on ulkkismies ja lapsia hänen kanssaan. Emme asu Suomessa. Mieheni on aika dominoiva. Olen kuitenkin ollut aika onnellinen, kai, nämä vuodet. Olemme jo pitkään yhdessã.

Olen vähän alistuvaa sorttia.

Ongelma mistä haluaisin nyt avautua, on seuraava:

Eilen illalla yksi lapsista ei halunnut tehdä mitä isä sanoi. T (mies) huusi lapselle että saat pepullesi. Lapsi alkoi itkeä ja meni sänkynsä alle piiloon. T meni sitten sinne lapsen huoneeseen, paiskasi oven kiinni ja karjui. Uhkasi lyömisellä ja karjui meille muille, että ette tule väliin.

Tietenkin menin sinne huoneeseen ja sanoin älä lyö. T karjui ulos ja heti. Toinen lapsi juoksi huoneseen ja huusi isä et lyö ja huitaisi isää, niin tosi viisasta, ja osuikin seinään eikä T:hen. T löi lasta kovaa takamukselle. sanoin t:lle lopeta ja halasin lyötyä itkevää lasta. T karjui minulle pois ja puristi kovaa käsivarttani ja työnsi minut huoneesta ja paiskasi oven kiinni. Avasin sen ja sanoin lopeta. T karjui minulle ja luonani oleva lapsi huusi lopeta isä. T lähti huoneesta. laitoin lapset nukkumaan.

Aamulla eli tänään T on ollut tosi vittuuntunut ja sanoi minulle että se oli vika kerta kun tulet väliin, seuraavan kerran saat turpaasi, en pidättele kättäni, lyön sua. T ei ole ennen lyönyt minua. Lapsia on mutta sanoo ettei se ole lyömistä kun on pepulle jalkoihin ja reisille kädellä. En saa häiritä hanen kasvatusmetoodiaan. Olen kuulemma muuttunut enkä saa koskaan enää tulla väliin tai saan turpaan. Menen valiin taas kun on tarve, sanoin sen ukolle. Vaikka löisi. Olisi paljon asiaa vielä mutta jatkan myöhemmin. Ihana avautua jollekin, vaikka av-mammalle...

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aika lyhyt pinnainen ja kova ääninen. Huutaa helposti suuttuessaan ja vaikkei huutaisikaan, niin lapsi tulkitsee huutamiseksi kun on niin kova ääni. Ei ole koskaan lyönyt tai läpsäissyt, ei ole edes uhannut lyömisellä. Silti lapsi ahdistuu tuosta huutamisesta ja sanoo usein, että hän olisi mieluummin kuollut kuin asuisi huutavan vanhemman kanssa. Eli on lapselle todella ahdistavaa ja pelottavaa elää kun joutuu koko ajan pelkäämään, että koska taas saa selkäänsä. Ja sitä paitsi vihassa lyöminen on pahinta, mitä voi lapselleen tehdä. Itsekin sanoit pelänneesi, että mies lyö vauvamahaan vaikkei ole sua aiemmin lyönyt. Mietipä, pelkääkö sun lapset vai ei?

Vierailija
42/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nauhottaisin kameralla tai hankkisin jonkun todistajaksi....muuttaisin lasten kanssa pois. EI ole tervettä kasvaa ja kehittyä väkivallan pelossa. Todistusaineisto olisi siinä mielessä hyvä, että saisit yksinhuoltajuuden, ettei lapset joutuisi väkivaltaiselle miehellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin puhua lapsille, että lyöminen on todella väärin ja sillä uhkaaminen myös, kuten isä teki eilen. Lapset kuulivat kun T uhkasi antaa minulle turpaan ensi kerralla kun tulen väliin. Lapset vain nauroivat että heistä peppuläpsyt on hauskoja ja he antavat isälle pepulle jos tämä vielä sanoo äidille rumasti. He eivät ymmärtäneet kun puhuin miten väärin se on. Äsken kaksi lasta riitelivät ja isompi antoi toiselle pepulle luudalla :(

T uhkaa usein lapsia että hae mun vyö, missä mun vyö, saat sillä pepulle. Ei ole koskaan oikeasti tehnyt sitä.

Nyt esittää niin rakastavaa isää taas.

Minne menisimme edes? Minulla ei ole yhtään omaa rahaa, ei edes omaa tiliä (Suomessa on oma tili mutta tyhjä)

En voisi ostaa lippuja Suomeen ja vaikka voisinkin, se olisi lapsikaappaus ja menettäisin varmaan huoltajuuden!

Niin, nyt on myöhäistä itkeä kun maito on jo maassa, lapset tehty ulkkiksen kanssa. En tekisi sitä enää uudelleen enkã muuttaisi ulkomaille. mutta tässä ollaan nyt, valitettavasti, ja tosi hankalan miehen kanssa. Ei varmasti anna lapsia noin vain minulle! Jos pääsisimme jotenkin Suomeen... Ap

Vierailija
44/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas NIIIIN tyhmiä.

Siis mitä te oikeasti kuvittelette ap:n voivan tuossa tilanteessa tehdä?

Ihan oikeasti? Ulisette kuin idiootit, että suojele lapsiasi- no niinhän ap on parhaansa mukaan tehnyt. Mutta ei ap voi millään verukkeella ottaa lapsia ja lähteä suomeen, se on lapsikaappaus.

Ja jos ap on, kuten perus typerä av-kotimamma, hänellä ei ole mitään omaa tuolla miehensä maassa. Kun pitää olla vaan tyhmä ja sinisilmäinen ja vääntää hirveä kasa lapsia, kun on niin kivaa olla vaan kotona huolta kantamatta.

Ja riippuen kovasti maasta jossa ap on, tuollainen lasten kuritus ei todennäköisesti ole mikään rikos, vaan ihan tavallinen tapa. Hyvin monessa maassa lapsia kasvatetaan myös lyömällä, ja oikein hyviä ihmisiä heistä tulee kuitenkin, keskimäärin paljon onnellisempia kuin kieroon kasvavista paapotuista suomikersoista, joilla on aivan ylisuuria kuvitelmia itsestään.

Vierailija
45/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse selvää miten asuinmaassasi toimitaan avioeron yhteydessä, älä usko pelkästään miehen puhetta (nyt sinä varmaan sanot, ettet osaa asuinmaasi kieltä ja ettet monen vuoden asumisen jälkeenkään tunne sieltä ketään).

Ihana isä ei uhkaile vaimoa ja lapsia niin, että lapsi menee sängyn alle piiloon. Ja on ihan turha saivarrella, että saa lyödä pepulle mutta päähän ei. Hysteerisen ihmisen läpsäiseminen, että hän tulisi tolkkuihinsa, ei nyt sovi tähän ketjuun ollenkaan. Ja sehän on sellaista leffapsykologiaa ...

Hyvä kuitenkin että menit väliin, silloin lapset tietävät etteivät he ole yksin isänsä armoilla.

Vierailija
46/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He nauhoittavat tilanteita (uudet puhelimet nauhoittavat tosi hyvin vaikka taskusta käsin), jotka uhkaavia/tilanteita, jolloin isä kurittaa/uhkailee lapsia.

>sukulaisesi vie sinut lapsineen Suomen suurlähetystöön tai konsulaattiin, ottaa etukäteen Suomesta käsin selville, voivatko siellä auttaa teitä, kun kuvatunlainen tilanne on käsillä..

Suomessakin on jokin Kaapatut lapset ry., josta voisi sukulaisesti tai sinäkin kysyä neuvoa jo etukäteen, kuinka kannattaisi toimia, jotta saat itsesi ja lapsesi Suomeen turvallisesti ja kuinka toimia niin, ettei ole mahdollisuutta myöhemminkään lasten huoltajuuden menettämiseen. Esim. minkälaisia todisteita miehen väkivaltaisuudesta, uhkailusta tappaa lapset eron sattuessa jne.

Hurjasti voimia sinulle.

Vierailija
47/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,5 prosentin todennäköisyydellä miehesi tulee olemaan jatkossa väkivaltainen sinua ja lapsiasi kohtaan.

Väkivalta tulee aikaa myöten raaistumaan.

Kulttuurista riippumatta väkivaltaisten toiminta noudattaa aina samaa kaavaa. Yleensä siihen liittyy myös mustasukkaisuus.

Vierailija
48/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin hyvältä, että joku kuuntelee. Vaikka vain näin av-palstalla. Osaan maan kielen hyvin, lukea, kirjoittaa ja puhua. Minulla on oma kännykkä, tietokonetta T käyttää kanssani etten voi ihan kaikkia sivuja avata. Hän ei kyllä puhu suomea mutta onhan noita käännösohjelmia netissä. Minulla on pari leikkipuisto-kaveria, yksi heistä auttaisi varmasti jos tarvitsisin yösijaa tms. Mutta T tuntee hänet myös ja tietää missä tuttuni asuu jne.

En usko, että sukulaiseni tulisi meille pitkäksi aikaa :( korkeintaan viikon on joku joskus ollut. Aika harvoin meillä käy ketään. En tiedä uhkailisiko T vierailun aikana, tähän asti on ollut ihana ja mukava rakas vävy. Ei hänestä uskoisi tuota mitä sieluni on tänne tänään oksentanut.

Niin, olen kotimamma, juu ja tuloton sellainen :( Saan mieheltäni elintarvikerahaa kerran kuussa.

Vierailija
49/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä, että hän oikeasti toteuttaisi noita uhkauksiaan. Yrittää kaiketi vain olla perheen pää ja määrätä meitä. Haluaa kaiken tapahtuvan kuten hän haluaa. Mutta että tappaisi oikeasti saati sitten löisi minua, en usko. Vai ajattelevatko kaikki "alistetut" vaimot näin? :(

ap

Sun mielestä on ok niin kauan kun ei toteuta uhkauksiaan eli nakuttele sua turpaan. Kunhan tyytyy lapsia läiskimään niin ei oo paha mies, kunhan uhkailee. Jep jep...

Vierailija
50/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteutat suunnitelmasi silloin, kun tukijoukkosi ovat Suomesta vieraisilla luonasi.

Tai minä voin naamioida numeron tuonne johonkin seuraavaan viestiin ja talletat sen puhelimeesi jonkun naisystävän nimenä.

Vierailija
51/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä olet kamalassa tilanteessa!

mitään muuta en osaa sanoa kun kauheesti voimia ja toivon todella että pääset ukostasi eroon!

Vierailija
52/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko sos.turvatunnus ulkomailla olla vaikkapa 0958 -alkuinen? Tai päättyä lukuihin A4401?

Kiitos neuvosta?

Vierailija
53/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhat poikki ettet tee vahingossakaan lapsia ja sitten elät vankina avioliitossasi sen 20v.

Suomi on hyvä maa elää niin yritä saada miehesi suomeen asumaan.

Pari vuotta yhdessä ja sitten eroat.

Teidän tilanne tulee toistumaan ja pahenemaan.

Pitikö vauva vielä tohon tilanteeseen tehdä?

Vierailija
54/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, onko tämä näin vakava asia ihan oikeasti? En ajatellut ihan maastapakoa ja oikeaa eroa aloitusviestiä kirjoittaessani! Voi ei :( Mitä jos kaikki kuulostaa vain pahemmalta kirjoitettuna? Mieheni on välillä tosi mukava.

Äsken lapset oikein riitelivät kuka saa käydä rautakaupassa isukin kanssa!

Kiitos sinulle tuosta kaapatut lapset-tiedosta, voin käydä sillä sivulla luurillani, tätä T ei koskaan käytä, kiitos :) Ap

Vierailija
55/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ja minulla on Suomen kansalaisuudet ja lapsillakin on sosiaaliturvatunnuksetkin, heillä on myös asuinmaamme kansalaisuus, minulla ei. Ap

Vierailija
56/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittamassa päivällistã ja T komensi lasta "siivoamaan huoneesi tai satutan sinua" .

Sanoin että en pidä siitä miten uhkailet lapsia, lopeta se. T alkoi jatkumaan minulle, että en ymmärrä mitä sä oikein yrität, mitä ajat takaa, minulle on paskan yhdentekevää mitä sinä haluat, lopeta tuo tai mä tuun hulluksi!

Pysyin rauhallisena ja sanoin että en halua hänen uhkailevan lapsia väkivallalla. Samaa huutoa jatkui. Ap

Vierailija
57/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä maassa perheväkivalta on rikos, niin luulisi paikallisista viranomaisista olevan apua.

Jos ei ole, niin järjestä asiat niin että pääset pakenemaan kun tilanne pahenee.

Vierailija
58/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelin lasta läimäytykseltä iskemällä etu- ja keskisormella miestä silmiin. Meni shokkiin, kiroili kovasti ja törmäsi lapsen kirjahyllyyn. Sitten otin lapsen kainaloon ja autonavaimet miehen taskosta. Ajoimme ystävällemme. Seuraavana päivänä hain eroa.

Ainoa ero minun ja ap:n välillä on että minä suojelin lastani ja ap ei oikein osaa toimia tilanteen vaatimalla tavalla...

Vierailija
59/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos surffaat paikallisten viranomaisten ja järjestöjen sivuilla niin poista sivuhistoria. Ainakin Britanniassa on perheväkivallan uhreille turvakoteja ja auttavia puhelimia.

ÄLÄ aliarvioi uhkauksia!

Lapseen kajoaminen on RIKOS useimmissa maissa. Vanhempi osoittaa, että heikompaa saa nöyryyttää ruumiillisesti. Kyse on lapsen oikeudesta omaan koskemattomuuteeen, EI edes siitä sattuuko se. Voimia ap!

Vierailija
60/118 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on olemassa turvakoteja. Mutta onko tilanne oikeasti noin vakava? Etten tee kärpäsestä härkästä? Isukki kertoi niin kauniissti iltasadun yhdelle lapselle vaikka juuri hetki sitten komensi lasta tekemään jotain ja tämä ei totellut heti ja T huusi tottele heti vai pitääkö minun nousta. Sitten huusi että nousen nyt ja lapsi juoksi piiloon. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän