Onko täällä joku tosiaan 13-vuotiaan seurustelua vastaan? Miksi ihmeessä?
Kommentit (79)
Tai sitten en ollut vaan lapsena haarojani levittelevä. :)
Mistä voin vaan olla ylpeä.
Vaikka moni sinne yritti tunkea ja himoja mulla oli vaikka kuinka.
että olit niin siveä pikkuteini, aploodit vaan sulle kun pidit niin hienosti jalkoja ristissä vaikka olit niin ihana että kaikki olisi miellellään kokeilleet. Mutta siis jos itse olet äiti niin ehkä kannattaisi ottaa huomioon se, että aika monet muut levittelee niitä haarojaan ihan siellä lapsiesi maailmassa. Näistä asioista on ihan tilastojakin ja olet varmaan kuullut sellaisestakin asiasta kuin teiniäitiys. Että ei kannata olla tyhmä. Kerro nyt ainakin ehkäisystä äläkä tuudittaudu johonkin siveään fantasiaan pikkupusuttelusta.
Tämä on sitä nykyajan menoa ja meininkiä!!! Ennen vanhaan osattiin olla ihan eri tavalla.
No kuhan opettaa lapsilleen raa'asti ja kylmänviileesti että mitä se jakolais toiminta on, niin ei heistä yleensä sitten sellaisia tule.
Kasvatuksella on paljonkin merkitystä millaiset tavat lapsi elämään omaksuu.
Tottakai puhun lapselleni myöskin ehkäisystä jne. + että puhuuhan siitä myöskin koulu.
16v. lähtien sitten ne seksin harrastukset vasta
että vaan sen takia koska itse et paneskellut nuorena, omat lapsesi eivät missään nimessä voisi sitä tehdä. Aika erikoisia teinejä ovat jos voit luottaa heihin sataprosenttisesti. Ja vaikka he olisivat kuinka kilttejä ja kunnollisia, niin milläs sen kontorloit että kenen kanssa he ovat? Sellaiset kiltit vekkiahmetytöt jollainen itse kai olit ovat aika harvianisia. Teineistä ei myöskään aina näe päälle että kuka on kova sekstailemaan.
AP opettaa myös poikansa halveksimaan niitä tyttöjä joita hän mahdollisesti panee. Siinä onkin sitten ihana paketti. Näitähän poikia on aina paljon, jotka ovat kodin siveyskasvatuksesta omaksuneet sen, että kunnon tytöt ei haarojaan levittele. Eli hän nussii ja haukkuu huoraksi päälle. Useimmat terveet teinipojat kyllä rupeavat hommiin jos vaan haluakas tyttö tulee vastaan, elleivät ole ihan nysväkkeitä.
Mun 19v (gansta) poikaystävä kävi jututtamassa mun vanhempia ja vähän uhkailikin. Jättivät meidän rakkauden rauhaan. Olin 13v.
Täräytti nyrkillä keittiön oveen ja heitti pöydän rivitalon ikkunan läpi takapihalle.
Loppui se vainoaminen.
-nuorirakkaus
kaikkein roisimmin meikattu duunariperheen siideripissis voi olla oikea siveyden sipuli ja vastaavasti hyvän perheen kympin tyttö sellainen puuma että pois alta. Jos hän osa naaimoida seurustelunsa viattomaksi käsistä pitämiseksi niin sittenpähän osaa. Mutta sitten jos hän antaa koko lätkäjoukkueeelle ennekuin on 16 niin vanhempien pitäisi herätä ja pitää edes jonkinlainen puhuttelu. Esim että jos jälkikasvua putkahtaa nin isäehdokas pitää löytyä.
olla oikeaa seurustelua se on leikkiä silloin.
Mun 19v (gansta) poikaystävä kävi jututtamassa mun vanhempia ja vähän uhkailikin. Jättivät meidän rakkauden rauhaan. Olin 13v.
Täräytti nyrkillä keittiön oveen ja heitti pöydän rivitalon ikkunan läpi takapihalle.
Loppui se vainoaminen.-nuorirakkaus
Otti naisensa mustasukkaisen perheen pauloista! Onnea teille.
Minullakin on neljä tytärtä (13,15,17 ja 19 ja tiedän takuuvarmasti että vain vanhin seurustelee. Siitä sen tietää kun ovat aina kotona. Olin itse samanlainen, ekoilla treffeillä olin 19-vuotiaana. En ole katunut. Ihmetyttää tämä nykymeno. Omilla tyttärilläni ei ole mitään mielenkiintoa seurustella, harrastukset täyttävät illat ja viikonloput. Ovat koulussakin menestyneitä. Ja tämän vanhimman poikaystävä on 20-vuotias, ovat tapailleet pari kuukautta. Poika on usein meillä, ihana tyyppi!
Voin sanoa, että teidän on mahdotonta kontrolloida täysin teininne elämää. Jos hän tahtoi harrastaa seksiä, hän harrastaa seksiä ettekä voi sille mitään, koska ette saa tietää. Monet nuoret myös seurustelevat kertomatta vanhemmille pelätessään reaktioita. Mielestäni viisainta olisi kertoa teinille, mitä seurusteluun kuuluu ja vahvistaa itsetuntoa, jotta tämä kykenee tarvittaessa tietämään rajansa ja sanomaan ei. Kyllä nuorillakin on aivot, teidän tehtävänne on opettaa heitä käyttämään niitä, eikä kieltää kaikkea. Kyllä seurustelu on kaikkea muutakin kuin seksiä, se kannattaisi opettaa lapsille.
isäsuhteessa on totaallisesti jotain vikaa ja vanhemmilta saadussa turvallisuuden tunteessa.
isäsuhteessa on totaallisesti jotain vikaa ja vanhemmilta saadussa turvallisuuden tunteessa.
Mä olen ollut aina sellainen pikkutyttömagneetti. Perhetuttavieni 11-12 v tytöt ovat peräti ängenneet minun kanssani saunaan ihan alasti ja minua se on lähinnä nolottanut ja olen yrittänyt olla ikään kun ei mitään olisi. Luulen että se on sellaista kokeilunhalua vaan. En ole kuullut myöhemminkään että kyseiset tytöt deittailevat itseään paljon vanhempia miehiä. Toinen niistä jo naimisissa.
Kiinni, rakastuneet seurustelee, halusittepa tai ette. Ottakaa hiekat pois pilluistanne ja tutustukaa 2010-lukuun.
mutta sä näet vain tämän puolen, etkä kuule niitä poikien juttuja :)
treenit vievät niin paljon aikaa, että sitten ne yksi tai kaksi harvaa vapaailtaa viikossa ovat kyllä kotona.
Kopissahan ne nyt tottakai varmaan lesovat vaikka mitä
Olen itse aloittanut seurustelun todella varhain, maaaliskuussa olin täyttänyt 13 v ja kesällä alkoi vuosia kestänyt romanssi. Lapsena.Äitini oli alkoholisti joka ei nähnyt siinä mitään kummallista, ylpeili sillä että minulla oli poikaystävä.
Omille lapsilleni toivon kaikkea muuta kuin liian varhaisia aikuisten asioita.Niihin ehtii sitten kun psyyke on kypsynyt rauhassa.
Onneksi ovatkin rauhallisia ja lapsekkaita, tyttö täyttää joulukuussa 14v ja poika huhtikuussa 13v. Soisin niin mielelläni jokaiselle lapselle tasapainoisen ja pitkän lapsuuden. Aikaa turvaan ja perheen lämpöä.
13-vuotias ei myöskään kuulu tänne aikuisten keskustelupalstalle.
Hän ei kuitenkaan seurustele