Onko täällä joku tosiaan 13-vuotiaan seurustelua vastaan? Miksi ihmeessä?
Kommentit (79)
13-vuotias ei myöskään kuulu tänne aikuisten keskustelupalstalle.
Mutta joo, en minä ainakaan vastusta tuon ikäisen seurustelua. Sellaista söpöstelyähän se vielä tuossa vaiheessa on.
Muistelkaas mammat, mitä itse teitte tuossa iässä....=)
tytön poikaystäväehdokas on 18-vuotias!!
No ei minustakaan kyllä lapset kuulu tälle palstalle, saahan aikuisilla olla oikeus johonkin omaan palstaan vai mitä?
Mutta empä näe esimerkiksi siinä mitään pahaa jos 13v seurustelee oman ikäisensä kanssa tai vaikkapa 15veen.
Omituista rakkaudenkaipuuta lapselta. Seurustelu on mielestäni ok yli 15v.
Heippa. Eli ootte jo varmaan lukenu täst mun poikkisjutust yms. Eli oon kyl vie neitsyt, mut mua mietityttää yksi asia. Ajatteleeko todella 13v pojat pelkästään tytön tissei, persettä, panemista, pelejä ja urheilua? Ja jättääkö ne muka heti sen jälkeen kun ne pääsee tytön kans sänkyyn? Mua mietityttää nämä asiat. Ja sitten vie kysyisin. Ikäsi? Milloin menetit neitsyytesi? Sattuiko se? Oletko edelleen saman henkilön kanssa yhessä/jos et ole niin kuinka kauan olit sen jälkeen saman henkilön kanssa yhdessä?
Ihmeellisiä kysymyksiä minulla, mutta oli vain pakko kysyä :) Kiitos jo etukäteen 02 elo, 2012, 10:35
Nipsu-Napsu Ligga1999// Joo se on totta, 13V. pojat ejattelee vaan tissei, panemista yms. no en oo menettänyt neitsyyttäni ja en seukkaa (nyt) ainakaan oon seukannut mut en ennää no pojat ovat kuin kuminauhoja sinkoilee edestakas ja niin edellee, ja pistää tyttökaverin mustasukkaiseks joten mä jätin sen jutun väliin :D toivotaan että sait vastauksesi
Minusta olisi paljon parempi, että 13-vuotias lapsi vielä miettisi muita juttuja kuin seurustelemista.
Mutta jos nyt oma tyttäreni (täyttää muutaman kk päästä 13) sattuisi alkaa hengailla jonkun pojan kanssa, varmistaisin vain, että ko. poika on samalla tasolla kehityksessä. Ei siis mikään 15-vuotias hormonihirmu. Seksi ei kuulu vielä 13-vuotiaiden elämään.
No oon ite 13vuotias,ja mä ainaki seurustelen samasta syystä varmaa kun te aikuisetki? eli rakastaa toista,ja haluu näyttää sen muille,oishan se nyt aika horomaista suudella poikaa jonka kanssa ei seurustele,ja saahan sitä nyt kaikkia seksi kiinnostaa,mutta en kyllä tunne yhtään mun ikäistä joka olisi heti valmis sänkyyn hyppäämään vaikka sillä asialla kovisteleekin, en kyl ymmärrä noita äitejä jotka tuolla kirjoittavat että "en todellakaan antaisi 13vuotiaaan seurustella" tms. miks tehä seurustelust joku numero,ja omalle äiteellenikin kerroin heti,koska ei se pysty siihen mitenkään vaikuttamaan,mä joko seurustelen sillai et se hyväksyy sen,tai sit ei
SInä 13-vuotias olet ilmeisesti kasvanut kodissa, jossa et saanut aikuisilta tarpeeksi rakkautta. Mistä luulet minun tietävän?
Mistä onnistuit löytämään tämän vanhan aloituksen etkä viitsinut tehdä uutta?
Mä en todellakaan tiedä,miks luulet etten oo saanut tarpeeks rakkautta,jote voit varmaan selventää mulle vähän?? ai että tekisin keskustelun et "mooro,mun mielestä 13vuotiaan seurustelu on oikein" öö ei,parempi ottaa kantaa näihin,jo olemassa oleviin keskusteluihi.
Kyllä olis paskamaista olla 13-vuotias, varsinkin jos äitinä on tuollainen diktaattori.
Mun poikani seurusteli 13-vuotiaana. Minusta se oli sikasöpöä. Mutta minusta ei myöskään seksi kuulu minkään ikäisten seurusteluun.
nimim. neitsyenä naimisiin
Useinkaan 13-vuotias ei ole tunnetasolla kypsä seurustelemaan tai oikeastaan kypsä kokemaan sen seurustelusuhteen päättymistä.Seksiin 13.v ei t o d e l l a k a a n ole valmis..senhän kieltää jo lakikin!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 09:28"]
Useinkaan 13-vuotias ei ole tunnetasolla kypsä seurustelemaan tai oikeastaan kypsä kokemaan sen seurustelusuhteen päättymistä.Seksiin 13.v ei t o d e l l a k a a n ole valmis..senhän kieltää jo lakikin!
[/quote]
Vatikaanissa 13-vuotias katsotaan kypsäksi harrastamaan seksiä aikuisen kanssa. Siellä laillinen raja on 13 ei 16v.
Onhan noita jakorasioita tyttären luokallakin jo 13 vuotiaina. Näillähän pojat harjoittelee ja mikä on helpompaa kuin se, että vanhemmat vielä sallii sen. Parasta pojille on vielä koti, missä tyttären tykönä saa yöpyä. Piparia ja aamupala päälle. Pussit tyhjinä ja maha täynnä
13 v on vielä niin lapsi, että seurustelu ei kuulu tuon ikäisille.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 10:56"]
Onhan noita jakorasioita tyttären luokallakin jo 13 vuotiaina. Näillähän pojat harjoittelee ja mikä on helpompaa kuin se, että vanhemmat vielä sallii sen. Parasta pojille on vielä koti, missä tyttären tykönä saa yöpyä. Piparia ja aamupala päälle. Pussit tyhjinä ja maha täynnä
[/quote]
Kirjoitat kuvottavasti tytöistä. Mitä ne pojat sitten ovat?? Aivan yhtä lailla jakavia!
Alkuperäiseen kysymykseen, 13 v. voi seurustella, jos kumppani on samanikäinen ja seurustelu on halaamista ja pussailua. Ei siis mitään seksiä!
Heh - olen todellakin. Ja en ole sairas. Poikani tuttavapiirissä on useita tällaisia typyjä, jotka ovat aloittaneet seurustelun jo kovin nuorina.
En tiedä, onko asiasta tehty tutkimusta, mutta uskaltaisin veikat tällaisten tyttöjen sosioekonomisen taustan... Harva kundi seurustelee jo 13-vuotiaana (miinus joku Robin).
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 16:20"]
Heh - olen todellakin. Ja en ole sairas. Poikani tuttavapiirissä on useita tällaisia typyjä, jotka ovat aloittaneet seurustelun jo kovin nuorina.
En tiedä, onko asiasta tehty tutkimusta, mutta uskaltaisin veikat tällaisten tyttöjen sosioekonomisen taustan... Harva kundi seurustelee jo 13-vuotiaana (miinus joku Robin).
[/quote]
Taas ihme yleistämistä ja tyttöjen arvostelua... Aivan samaa yleistämistä olisi, että jokainen poika yrittää saada seksiä joka tytöltä.
13-vuotian ei tarvi kyllä seurustella, oli tyttö tai poika. Joku leffassa käynti ok.
Mutta ihmettelen onko täällä oikeesti vaan näinkin sairaita vanhempia.
ETTEKÖ TE YMMÄRRÄ ETTÄ 13-VUOTIAS ON TEINI-IKÄINEN JA SILLÄ TULEE TEIDÄN VANHEMPIEN MIELIPITEISTÄ RIIPPUMAATTA KIINOSTUS SIIHEN VASTAKKAISEEN SUKUPUOLEEN??
Ette voi siis estää sitä, ellette ala kasvattamaan niinku Natasha Kambushia kellarissa.
Seuraatteko yhtään mitä esimerkis mannerheimin lastensuojelu liittokin sanoo tuosta asiasta? vai onko ihan täyttä p*skaa? eikö kiinosta?