G: Olisitko ollut 20 vuotiaana tarpeeksi kypsä vakavaan parisuhteeseen?
Kommentit (70)
olin 20v tavatessani mieheni, siitä tuli kesällä 18vuotta. 4 lasta, ensimmäinen syntyi kun olin 25.
Biletysvaihe minulla ehti olla jo, n. 18vuotiaana harrastin paljonkin yhdenyön juttuja.. olin valmis vakiintumaan kun oikea tuli kohdalle.
Olen ollut nykyisen mieheni kanssa 19-vuotiaasta asti (eli 8 vuotta). Sitä edellinen suhde kesti siitä kun olin 17 siihen kun olin 19. Näiden välissä meni muutama kuukausi niin että etsin kauheassa paniikissa uutta poikaystävää. Eli minä en 20-vuotiaana ollut todellakaan tarpeeksi kypsä olemaan ilman vakavaa parisuhdetta.
olin seurustellut jo 3 vuotta saman miehen(pojan) kanssa...
pian tulee täyteen 19 vuotta yhdessäoloa. Ei tainnut kuitenkaan vielä tuolloin olla yhteisiä ajatuksia mistään vakavasta ja pitkästä suhteesta, joka kuitenkin on muodostunut meille.
Olisin voinut ollakin, mutta silloin ei perheen perustaminen kiinnostanut pätkääkään.
Olin 20, kun aloin seurustella mieheni kanssa. Nyt ollaan 36, naimisissa ollaan oltu 12 vuotta ja lapsia on kolme.
20-vuotiaana tapasin tulevan avopuolisoni ja reilut pari vuotta oltu yhdessä (avoliitossa pian 2-vuotta) ja toivon todellakin että tämä jatkuu enkä näe estettä miksei jatkuisi. Kummatkin on saanut mennä menonsa ja nyt haluaa panostaa parisuhteeseen ja mahdollisen perheen perustamiseen.
Itsetunto murennettu teini-iässä, sen korjaamiseen meni kauan aikaa. En uskonut että kukaan voisi oikeasti rakastaa mua.
Oli niin huono itsetunto silloin, että en usko että olisin kyennyt tasapainoiseen suhteeseen kenenkään kanssa. Ei siinä toista osaa rakastaa, jos ei osaa antaa itselleenkään tarpeeksi arvoa.
Tapasimme, kun olin 14
Muutimme yhteen, kun olin 17
Eka lapsi syntyi kun olin 24, samana vuonna myös naimisiin
Toka lapsi syntyi ollessani 25
Kolmas hääpäivä tuloillaan ja tässä yhä porskutetaan.
Joten kyllä, olin mielestäni tarpeeksi vanha ja kypsä.