Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi tuntea ekat raskaus oireet?

Vierailija
06.11.2012 |

Kertokaa omasta kokemuksestanne ja faktoista, kiitos :) Sekä kertokaa mitä teidän ihan ensimmäiset oireet olivat.

Onko mahdollista oireilla vaikka panosta olisi vasta kaksi ja puoli viikkoa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaanako12345 kirjoitti:

Onko kellään ollut alhaalla keskellä alavatsaa outoja vihlaisuja? Tänään ollut koko päivän ajan usein. Eilen vähän vähemmän.

Pahoinvointi "aaltoja" tullut tiistaina, keskiviikkona ja eilen. Tänään ei erityisempää pahoinvointia. Väsymystä ollut koko tämän viikon. Voi johtua flunssastakin kyllä.

Sydämen tykytystä olen myös huomannut. Menee nopeasti ohi.

Valkovuoto on väritöntä, mulla mielestäni yleensä tässä vaiheessa enemmän valkoista ja toisenlaista. Rinnoissa hiukan arkuutta, tätä ollut joskus muutenkin ennen kuukautisia.

Menkat pitäisi alkaa vasta tiistaina niin en uskalla vielä testailla. Ovulaatio ollut mielestäni oireiden perusteella toissa viikon maanantaina tai tiistaina.

Voisikohan nämä oireet tarkoittaa raskautta vai onkohan vain oireita tulevista menkoista.

Vauva ei ole ollut suunnitelmissa, mutta alkoi nyt pelottaa erilaiset tuntemukset tässä kierrossa.

Oireilua voi olla vaikka mitä ihan vain koska loppukierto, toisaalta raskaus voi olla täysin "oireeton".

Kun olin raskaana, niin oli kaikki menkkoja ennakoivat vatsakivut. Ainoa poikkeus oli yhtäkkiä alkanut voimakas pahoinvointi. Lähdin töistä kesken päivän, koska luulin saaneeni vatsataudin, niin voimakas pahoinvointi siis oli.

Kun raskaustesti oli positiivinen, ihmettelin miten "oireeton" olo pahoinvointia lukuunottamatta oli.

Ei mitään palstoilta luettuja "repäisykipuja", juilimisia, ei rintojen arkuutta, ei mitään.

Vierailija
22/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunsin alle viikon päästä yhdynnästä. Kohdun alueella tuntui pientä "säkenöintiä" tai kipristelyä, kuin pienoisia sähköiskuja tai muuta vastaavaa, millaista en ollut tuntenut aiemmin. Sen huomasi vain paikoillaan rentoutuneena makoillessaan.

Mulla oli viime lauantaina myös jotain omituista tuntemusta alavatsalla, mutta se ei ollut varsinaisesti kipua vaan jonkinlaista tunnetta vain. Tämä tuntui ihan seisten ja kesti Max. 10minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaanako12345 kirjoitti:

Onko kellään ollut alhaalla keskellä alavatsaa outoja vihlaisuja? Tänään ollut koko päivän ajan usein. Eilen vähän vähemmän.

Pahoinvointi "aaltoja" tullut tiistaina, keskiviikkona ja eilen. Tänään ei erityisempää pahoinvointia. Väsymystä ollut koko tämän viikon. Voi johtua flunssastakin kyllä.

Sydämen tykytystä olen myös huomannut. Menee nopeasti ohi.

Valkovuoto on väritöntä, mulla mielestäni yleensä tässä vaiheessa enemmän valkoista ja toisenlaista. Rinnoissa hiukan arkuutta, tätä ollut joskus muutenkin ennen kuukautisia.

Menkat pitäisi alkaa vasta tiistaina niin en uskalla vielä testailla. Ovulaatio ollut mielestäni oireiden perusteella toissa viikon maanantaina tai tiistaina.

Voisikohan nämä oireet tarkoittaa raskautta vai onkohan vain oireita tulevista menkoista.

Vauva ei ole ollut suunnitelmissa, mutta alkoi nyt pelottaa erilaiset tuntemukset tässä kierrossa.

Oireilua voi olla vaikka mitä ihan vain koska loppukierto, toisaalta raskaus voi olla täysin "oireeton".

Kun olin raskaana, niin oli kaikki menkkoja ennakoivat vatsakivut. Ainoa poikkeus oli yhtäkkiä alkanut voimakas pahoinvointi. Lähdin töistä kesken päivän, koska luulin saaneeni vatsataudin, niin voimakas pahoinvointi siis oli.

Kun raskaustesti oli positiivinen, ihmettelin miten "oireeton" olo pahoinvointia lukuunottamatta oli.

Ei mitään palstoilta luettuja "repäisykipuja", juilimisia, ei rintojen arkuutta, ei mitään.

Niin täytyy toivoa että olisi näin. On vain niin erikoinen olo, kun monta normaalista poikkeavaa asiaa yhtä aikaa.

Vierailija
24/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää menkkojen alkua aloin epäillä kun normaalia tiputteluvuotoa ei näkynyt. Juoksulenkillä rintoihin sattui ja oli muutenkin huono olo pienenkin hölkän jälkeen. Sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa, oli outo olo ja rintoja särki sellaisella tavalla, mitä en ollut kokenut. Tässä vaiheessa aavistelin raskautta. Muut oireet, joita bongailin oli enemmänkin pms-oireita, joita mulla on usein kierrossa. Negakierroissa tunsin paljon enemmän erilaista oireilua esim. vatsassa kuin plussakierrossa. Mulla oli esim. vihlaisuja, repäisyä, jomotuksia yms. paljon ovulaation ja menkkojen välissä - toisissa kierrossa enemmän kuin toisissa.

Vierailija
25/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kummassakin raskaudessa ensioireena heti hedelmöittymisen jälkeen pari viikkoa kestävä painajaismainen selkäkipu. Kipu on ollut sellainen, että olen itkenyt ja olo on ollut, kuin olisi rekan alle jäänyt ja saanut pesismailasta. Siis niin kipeä selkä, särkylääkettä ja itkua ja ekalla kerralla ajattelin, että nyt on selkä mennyt ja pahasti. No parin viikon päästä kipu loppui kuin seinään ja menkat ei alkanutkaan. Selkeä plussa heti. Toisen raskauden kohdalla tiesin heti, kun tuo selkäkipu tuli, että noniin ja raskaanahan sitä oltii. Pari viikkoa plussauksen jälkeen, olenkin alkanut voida pahoin ja oksentanut alusta loppuun ykkösen kohdalla. Saas nähä miten käy tämän toisen kohdalla :D Ensioireet siis heti hedelmöittymisen jälkeen on mahdollisia:) 

Vierailija
27/27 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ennen oletettua menkkojen alkua tuli hillitön tietyn ruoan himo. Sitä ruokaa oli vaan pakko saada. Koskaan aiemmin en ollut tuollaista himoa kokenut ja arvasin, että nyt on jotain erikoista tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä