Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi tuntea ekat raskaus oireet?

Vierailija
06.11.2012 |

Kertokaa omasta kokemuksestanne ja faktoista, kiitos :) Sekä kertokaa mitä teidän ihan ensimmäiset oireet olivat.

Onko mahdollista oireilla vaikka panosta olisi vasta kaksi ja puoli viikkoa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin maanantaina, vuodon olisi pitänyt alkaa sunnuntaina. Testin tulos oli epäselvä. Tai se oli kai hyvin hyvin heikosti positiivinen, mutta viiva oli melkein näkymätön, eikä kelvannut ainakaan miehelle. Tänään uudella testillä.

Vierailija
2/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinä päivänä kun piti kuukautisten alkaa, menin hissiin jossa leijaili kova parfyymi ja alkoi kuvottamaan ihan samalla tavalla kuin ekassa raskaudessa. Sanoin miehelle kun tulin kotiin, että no niin, raskaana ollaan ja niin oltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää näytti turvonneelta viikko ennen kuukautisia. Huomasin pyyhkiessä. Muut raskausoireet tulivat vasta, kun kuukautiset jättivät tulematta.

Vierailija
4/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... Viikko siitä, kun oli ollut ovulaatio, tunsin todella voimakasta kouristelua alavatsassa. Luulin, että kuukautiset alkavat viikon etuajassa,  mutta alkio varmaan kiinnittyi silloin. Kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, mulla oli todella voimakasta valkovuotoa. Ei kipuja, valkovuotoa vain. Viisi päivää siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, tein positiivisen raskaustestin. Nyt alkoi Rv 25 ja vauva potkii tarmokkaasti masussa. :)

Vierailija
5/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui pystysuoria tuntemuksia kohdussa 5-7 pv ovulaation jälkeen. Sitten alkoi menkkatuntemukset ilman verta 4 pv ennen kuin olisi pitänyt alkaa. Samoin mulla oli aivan järjetön nälkä! Söin niin paljon etten ole ikinä syönyt. Ja tajusin olevani raskaana vasta kun kk ei alkaneetkaan.

Vierailija
6/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää ennen kuin kuukautiset olisivat alkaneet.

Istuin bussissa ihan rauhassa ja äkkiä tunsin pienen kuvotuksen häivähdyksen ja samoin kävi hississä.

Tein heti kp28 testin ja plussa tuli.

Siinä ne raskausoireet sitten olikin eli noiden kahden häivähdyksen jälkeen ei ollut mitään pahoinvointia ym.

Vierailija
7/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 4-5 päivää ennen menkkojen alkua. Oireena pahoinvointi ja huono olo.

Vierailija
8/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekoina oireina tuntemukset tisseissä, ne on tulleet noin kaksi viikkoa ovulaatiosta. Samoin menkkamaiset säryt ja lämmön nousu. Muut oireet, kuten pahoinvointi, ovat mulla alkaneet rv6-7.

Kahdella ekalla kerralla "tiesin olevani raskaana", kolmannella kerralla osasin epäillä, mutta olisin hyvin uskonut negatiiviseksikin.

Vierailija
9/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireenhippuset alkaneet viikon kuluttua ovulaatiosta (eli vajaa viikko ennen menkkojen alkua).. selkeää epäilystä on ollut siis ilmassa, mutta missään nimessä en ollut "varma" asiasta.

Oireet poikkesi normaalista olosta ennen menkkoja. Lisäksi oli jotain vilunväristyksiä, väsymystä ja nippailua kohdun seudulla. Pahoinvointi alkoi vasta joskus rv 6-7.

Vierailija
10/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuvottaa ja vatsasta nippaili. Eka yrityskierto meneillään, voisiko tärpätä näin äkkiä?

Vierailija
11/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään ihan noin nopeaa... Taidat toivoa niin kovasti että oireeton tulee kuviteltua.

Vierailija
12/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoneille (e-pillereidenkin suhteen) ja minä tunsin ensimmäiset raskausoireet jo muutaman päivän ovulaation jälkeen, ehkä 5vrk ovulaatiosta. Minulla oli tuossa kierrossa vielä ovulaatio myöhässä (mitä en tietenkään siinä vaiheessa tiennyt) ja olin ihan varma, että minulla on kohdunulkoinen raskaus tms. Kun tein viikon verran melkein joka päivä raskaustestin ja ne näyttivät aina vaan negaa! :D No tietenkin näyttivät kun se ovulaatio oli ilmeisesti viikon myöhässä.

Oireita oli palelu ja lisääntynyt virtsaamistarve heti alkuun. Sitten päivää ennen positiivista testiä (testi oli sitä edeltävänä päivänä negatiivinen) tunsin yhtäkkiä liikennevaloissa seisoessani sellaisen "humauksen" kuin verenpaine olisi yhtäkkiä heittänyt ja vatsa kääntynyt ylös alaisin. Pahoinvointi alkoi vasta sitten rv 6-7.

Vierailija
13/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa turposi hiukan ja sanoinkin muille ihmisille, että nyt tapahtui jotain. En tietty lähtisi raskausoireiksi väittämään, mutta noin vuoden yrittämisen jälkeen tunsin selvästi, että tuo kuukausi oli erilainen.

Vierailija
14/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulla oli tuota alavatsan nippailua ja turvotusta todella varhaisessa vaiheessa. Mulle jäi ikään kuin ne ovulaatiokivut päälle (joita luulin menkkakivuiksi kun se ovulaatio oli myöhäinen).

Mutta vaikka ap olisikin raskaana niin todella suuri osa raskauksista päättyy aivan alkuvaiheessa eli eivät jatku edes siihen plussatestiin asti. Eli ole varovaisen optimistinen, mutta silti realisti asian suhteen ;)

-8-

Vierailija
15/27 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa yhdynnästä. Ja sitten voin pahoin koko ajan, joka päivä. En tosin oksentanut kuin kerran. Kaikki hajut oli liikaa, joku täti liiallisella parfyymillä bussissa oli saada oksennukset niskaan jne. Joten arvasin ennen kuin tein testin että asiat on näin.

Vierailija
16/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kanssa, että onkohan nyt tärpännyt. Ovulaatio tuntui vatsassa yhdyntäpäivänä. Seuraavana päivänä olin poikkeuksellisen väsynyt ja nukuinkin puolentoista tunnin päiväunet. Alavatsassakin on ollut erilaisia tuntemuksia kuin yleensä. Lepopulssi on ollut korkea, vessassa joutuu käymään joka yö, portaiden nousu hengästyttää ja pyörällä töihin polkiessa ei tunnu olevan samanlaista "voimaa" kuin vielä kolme viikkoa sitten. Olen väsynyt ja voimaton yötä päivää. Pattereitakin laitoin isommalle.

Ekassa raskaudessa huima väsymys alkoi ennen kuukautisten laskennallista alkamispäivää, mutta luulin sen liittyvän uusiin työtehtäviin. Toisessa raskaudessa vatsa oli ihan todella turvonnut jo viikon kuluttua ovulaatiosta, ja luulin, että lapsia on tulossa oikea rypäle. Ultrassa selvisi, että keltarauhanen oli n. tennispallon kokoinen ja aiheutti sen, että housut ei menneet enää kiinni ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Tulossa olisi kolmas lapsi, ja olen miettinyt sitäkin, tuleeko näille tuntemuksille herkemmäksi, mitä useampi raskaus on takana? Ennen lapsia en tosiaankaan tuntenut vaikka ovulaatiota, mutta toisen lapsen jälkeen se on aika selkeä tunne.

Toisaalta, en ole vielä varmistanut, että olenko raskaana. Nämä voi kai olla jotain valeraskauden oireitakin.

17/27 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein blogiini top 10 oiretta raskauden alkamisesta. http://raskausopas.com/raskaus-oireet/

Vierailija
18/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut alhaalla keskellä alavatsaa outoja vihlaisuja? Tänään ollut koko päivän ajan usein. Eilen vähän vähemmän.

Pahoinvointi "aaltoja" tullut tiistaina, keskiviikkona ja eilen. Tänään ei erityisempää pahoinvointia. Väsymystä ollut koko tämän viikon. Voi johtua flunssastakin kyllä.

Sydämen tykytystä olen myös huomannut. Menee nopeasti ohi.

Valkovuoto on väritöntä, mulla mielestäni yleensä tässä vaiheessa enemmän valkoista ja toisenlaista. Rinnoissa hiukan arkuutta, tätä ollut joskus muutenkin ennen kuukautisia.

Menkat pitäisi alkaa vasta tiistaina niin en uskalla vielä testailla. Ovulaatio ollut mielestäni oireiden perusteella toissa viikon maanantaina tai tiistaina.

Voisikohan nämä oireet tarkoittaa raskautta vai onkohan vain oireita tulevista menkoista.

Vauva ei ole ollut suunnitelmissa, mutta alkoi nyt pelottaa erilaiset tuntemukset tässä kierrossa.

Vierailija
19/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin alle viikon päästä yhdynnästä. Kohdun alueella tuntui pientä "säkenöintiä" tai kipristelyä, kuin pienoisia sähköiskuja tai muuta vastaavaa, millaista en ollut tuntenut aiemmin. Sen huomasi vain paikoillaan rentoutuneena makoillessaan.

Vierailija
20/27 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohtui listasta että alku viikosta myös useampana päivänä yhtäkkiä ja hetkellisesti metallinmaku suussa, luin jostain että tämäkin voi tarkoittaa raskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi