Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt kamalan virheen ja ahdistaa niin että tuntuu mahdottomalta selvitä

Murtunut
19.07.2023 |

Olen tehnyt tyhmyyttäni ison virheen eräälle asiakkaalle, olen siis yrittäjä. En todellakaan tahallani vaan huolimattomuuttani/osaamattomuuttani. Nyt asia ahdistaa niin että koen fyysisiä oireita henkisen ahdistuksen lisäksi ja arjesta selviytyminen tuntuu vaikealta kun ajatukset pyörivät vain tuossa asiassa. Asian voi jotenkin korjata mutta luultavasti joudun maksamaan korjauksen omasta pussistani ja se voi tulla niin kalliiksi että joudun ottamaan lainaa sen takia. Minulla on vastuuvakuutus mutta se kattaa vain esine ja henkilövahingot, luulin että kattaa virheetkin mutta eipä katakaan.
Tuntuu niin vaikealta löytää tästä ulospääsyä kun koko pää ja mieli on niin solmussa. Samalla olisi kuitenkin pakko jatkaa arkea ja työtä jotta saan tienattua rahaa sillä tilanne vain pahenee jos en saa tehtyä laskutettavaa työtä.
Anteeksi, oli pakko purkaa mieltä jonnekin. Ehkä jollakulla on jokin lohduttava ajatus tai neuvo miten selvitä tästä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei huomaa niin ei ongelmaa.

Vierailija
2/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jonka voi rahalla selvittää, on selvitettävissä. Kyllä se siitä.

Kurjaahan se on mutta onneksi ilmeisesti kukaan ei ole kuollut tai pysyvästi vammautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan mokia mahtuu! Nyt vain korjaat tilanteen parhaasi mukaan, otat opiksesi, annat itsellesi anteeksi, ja menet eteenpäin. Kyllä se siitä!

Vierailija
4/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan kuollut tai loukkaantunut, ei ole ihmisille tapahtunut mitään. Asiakas tietää kyllä ja koitetaan saada asia hoidettua mutta se on hieman hankala ja työläs. Kyllä tästä varmaan rahalla selviää mutta se voi tietää minulle tuhansia euroja, ainakin, ja lisäksi omaa työtä jonkun verran. Tilanne on kestänyt jo jokusen viikon ja tuntuu että oma mieli ei kohta enää kestä tätä stressiä.

Ap

Vierailija
5/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrot, niin huoli helpottaa. Jos asiasta selviää rahalla, eikä tullut henkilövahinkoja tai kummaltakaan mene yritys alta, niin kaikki on hyvin.

Vierailija
6/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Jumalaa kadu ja pyydä syntejäsi uskossa anteeksi. Ne sinulle anteeksi annetaan.

Vierailija
7/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, rahalla selviät ja siitä otat opiksesi. Ihminen tekee virheitä, ihan me kaikki. Älä nyt suotta itseäsi lyttää enempää.

Kukaan ei ole loukkaantunut, kuollut, yms. No panic.

Vierailija
8/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile Jumalaa kadu ja pyydä syntejäsi uskossa anteeksi. Ne sinulle anteeksi annetaan.

No sillähän se maailma pelastuu.

Vierailija
9/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi häpeä siitä että olen mokannut tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Ap

Vierailija
11/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan ymmärrettävä reaktio tuollaiseen asiaan. Yrittäjälle vielä ikävämpi tilanne (stressin aiheutumisen kannalta) kuin tavalliselle työntekijälle noiden mainitsemiesi seikkojen takia. 

Tavallinen työntekijä voisi myös työterveyden kautta päästä työpsykologille juttelemaan ja käymään läpi tilannetta ja elimistöä rauhoittavia harjoituksia yms. Hengitystä, mindfullnessia ja muuta millä "huijataan" kroppaa uskomaan että asiat on paremmin kuin mitä mieli luulee. Jos tämä ei ole mahdollista rahallisesti, varmaan erilaisia self-help kirjoja stressiin yms voisit katsoa saisitko niistä ajatuksia ja harjoituksia. Voisit tsekata vaikka Grandellin Itsemyötätunto miltä se vaikuttaa.

Jaksamisia!

Vierailija
12/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta puhuminen, avoimuus, rehellisyys, se ihmisen kohtaaminen, keneen tämä moka kohdistui, ovat ainoita, joitka vievät eteenpäin.

Kaikki mokailee.

Vierailija
13/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on kurja tunne, ja tuttu niin monelle. Sinä selviät kyllä! Saa epäonnistua.

Vierailija
14/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtunut kirjoitti:

Ap

Sitää on nyt turha ruoskia itseään. Kerrot rehellisesti, mitä on tapahtunut, kerrot, että olet todella pahoillasi, pyydät anteeksi ja kysyt, miten mennään eteenpäin.

Vierailija
15/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista sanoista, ne oikeasti hieman auttavat!

Ap

Vierailija
16/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän olet 5 vuoden päästä noissa katastrofitunnelmissa? No et. Niele harmitus ja etiäpäin.

Vierailija
17/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtunut kirjoitti:

Ap

Sinua hävettää, kukaan muu ei ajattele, että sinun pitäisi hävetä. Meistä jokainen tietää mitä on kun tekee virheen. Asiakastasi varmasti harmittaa, mutta kyllä hän tajuaa, että et tahallasi mokannut.

Vierailija
18/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pää pystyssä ja selvitä asia rauhallisesti. Saat sen korjattua. Ei ole syytä hävetä! Itse arvostan ihmistä, joka rehellisesti pyytää anteeksi ja korjaa asian. Älä ole liian ankara itsellesi.

Vierailija
19/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista huolehita itsestäsi. Tarvitset lepoa ja terveellistä ruokaa, sillä tavalla aivotkin toimii paremmin ja saat stressin kuriin. Virheitä sattuu, isojakin. Ihmiset joutuu vankilaan ja selviytyvät siitäkin. Ja tosiaan, jos rahalla korjattavissa, niin rahaa voi aina tienata lisää. Voi myös olla hyvä idea käydä terapeutin puheilla muutaman kerran, sieltä voit saada parempia neuvoja ihan ammattilaiselta.

Vierailija
20/45 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uppoo sitä valtamerilaivojakin."

Virheiden tekeminen on täysin inhimillistä, kaikki me joskus töpeksitään. Jaksamista sulle , ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi