Mitä mielikuvia Michael Kors -merkki herättää? Esim. laukut?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:54"]
Ovatko ne halvimmat 200-300 eur Korsin laukut todellakin nahkaa? Kuvittelin, että jotain muovia kun räpläsin muistaakseni sitä Hamilton mallia. Kyllä se varmasti ihan laukkuna toimivat ja minusta sellaisia keskihintaisia käyttölaukkujahan ne ovat ihmiselle, joka haluaa toimivan laukun muutamaksi vuodeksi mutta ei osta laukkua statussymboliksi. Mielestäni tonnien laittaminen laukkuihin kertoo huonosta itsetunnosta jos ei satu olemaan miljonääri. Enimmäkseenhän Suomessa persaukiset tai tavikset niitä yli tonnin Vuittoneitakin ostaa, koska suurimmalla osalla ihmisistä on sen verran säästöjä tai käyttävät sitten mahdollisesti luottoa.
En itse ostaisi Korsia ehkä juuri sen suuren logon vuoksi. Osa laukuista on ihan kivoja, mutta se suuri riippuva logo on aika nolo.
[/quote]
Nahkaa ovat ja minusta tosi hyvälaatuista hintaisekseen. Olen todella ollut yllättynyt tuotteiden hyvästä hinta-laatusuhteesta vaikkei merkki ehkä mikään kaikista eniten luksus olekaan. Vaatteet ovat myös minusta kivan näköisiä, klassisia muttei tätimäisiä.
Olen menossa ensi kuussa Nizzaan, kannattaako minun ostaa MK sieltä? Onko halvempaa kuin Suomessa? Mikä on hyvä tavaratalo, josta kannattaa etsiä mieleistä?
Ite oon 15-vuotias ja just tilasin tänää itelleni yhen MK:n laukun ja kieltämättä eka mietin LV:n laukkuu mut äiskä just sano sitä et olis aika huvittavan näköstä tän ikäsellä joku 700€ laukku koulussa... Joten taidan tyytyy nyt tohon...
Tylsä ja luksusta tavoitteleva oikeasti ei-kovin-luksus -merkki. Logot liian näkyvästi esillä. Ei oikein innosta, ostan mieluummin laadukasta mutta sellaista tavaraa, joka ei niin överisti mainosta jotain brändiä.
Todella peruslaukkuja ovat nämä ämkoot
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 20:02"]
Todella peruslaukkuja ovat nämä ämkoot
[/quote] MICHAEL Michael Kors laukut maksavat $200-300 ja allekin. Michael Kors on sitten $1000+, ainakin USAssa. TJMaxxista voi saada paljon halvemmalla jos onnistaa.
Musta se on aika nolo merkki. Siis vaikka Luis Vuittonia hakutaan siitä, että kuka kehtaa pitää jotai LV-logopaskalaukkua, mutta kun Michael Kors tekee saman, se on jotain niin tyylikästä. MK:ta ostaa vaan teinit, jotka haluaa näyttää, että niillä on varaa merkkituotteisiin, mutta joilla ei ole tyylitajua valita tyylikkäitä merkkituotteita. En usko, että ilman MK:n logoa kukaan teini ostaisi vastaannäköisiä laukkuja tai kenkiä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:05"]
Musta se on aika nolo merkki. Siis vaikka Luis Vuittonia hakutaan siitä, että kuka kehtaa pitää jotai LV-logopaskalaukkua, mutta kun Michael Kors tekee saman, se on jotain niin tyylikästä. MK:ta ostaa vaan teinit, jotka haluaa näyttää, että niillä on varaa merkkituotteisiin, mutta joilla ei ole tyylitajua valita tyylikkäitä merkkituotteita. En usko, että ilman MK:n logoa kukaan teini ostaisi vastaannäköisiä laukkuja tai kenkiä.
[/quote] Entas kate spade, minkalainen maine silla on Suomessa vai onko ihan tuntematon?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:08"]
[/quote] Entas kate spade, minkalainen maine silla on Suomessa vai onko ihan tuntematon?
[/quote]
tuntematon
Ei mitään, en tiedä yhtään minkä tyylisiä tuon merkin vaatteet ovat.
'Accessories and footwear generate most of Michael Kors' sales and appeal to a wide variety of demographics; the company's target customers are 25 to 54 years old, with annual income above $50,000. Kors' further growth strategy includes targeting a younger, affluent demographic, often overlooked by luxury brands.'
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:10"]
[/quote]
tuntematon
[/quote] Vahan huvittaa nama Suomen "Tunnetut Luksus Merkit", niita on muutama standardi ja muut sitten pissispaskaa :). Sama ostosten kanssa NYCissa pitaa kayda Macysisilla muita kauppoja ei noteerata. Luksus kauppoja ovat vaikka Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Barneys, Saks Fifth Avenue jne., niissa ei turisteja nay.
Samalla budjetilla saa italialaisen Furlan laukun, heillä on kivoja malleja ja nahka on erittäin laadukasta. Furlalla taitaa olla oma liike Helsingissä nykyään.
Ei mitään, en tunne kyseistä merkkiä.
Itse olen hankkinut Michael Kors-laukkuni jenkeistä, on laadukas, sopivan klassinen ja kaunis.
Itse ostan malleja ilman sitä riippuvaa "lukkoa", yhdessä laukussani on laatta. Näitähän on erilaisia, outletistä saa paljon halvemmalla, siis jenkeistä. Tyyliltään ostamani laukut vastaavat Spikes & Sparrowsin laukkuja, niistäkin pidän tyylin vuoksi. Pidän klassisista vaatteista ja asusteista.
Ajattelin itse asiassa ostaa tällaisen Helsingin Furlalta, on paljon paremman värinen purppura kuin se Pradan vastaava tote joka väri on minusta vähän tunkkaisempi, ja tämä yli tonnin halvempi vaikka nahka samaa laatua
http://www.furla.com/fi/eshop/urban-tote_727574.html
Mitä pidätte? :)
Korsin laukut ovat blogien ym pilaamia. Itsekin pidin laukkujen tyylistä aikaisemmin, mutta nyt ei tulisi mieleenkään enää hankkia moista massalaukkua. Samaten ne MK-kellot, massamassamassa. Jos haluan panostaa laukkuun useamman satasen, niin ostan jotain mikä ei heti tule jokapaikassa vastaan.
Merkkien elinkaari näkyy muutenkin hyvin blogeissa: Esimerkkinä laukku X, joka on hinnaltaan melko kallis, muttei kuitenkaan niin kallis etteikö työssäkäyvä ihminen parin-kolmen kuukauden säästämisellä voisi ostaa. Laukusta X on tullut ulkomaisissa blogeissa hitti. Sitten laukun ostaa Mungo-Anna, joka kieltämättä on bloggareista selkeä edelläkävijä. Sen jälkeen niitä rupeaa näkymään muilla vähän enemmän luetuilla bloggaajilla yksi toisensa jälkeen. Pikkuhiljaa vielä bloggaajat, joilla on edes jonkin verran tyylillistä uskottavuutta ryhtyvät joukolla ostamaan samaa laukkua. Siinä vaiheessa, kun eräs kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi (niin varmaan) lihonut bloggari ostaa laukun, niin laukun hohto on kadonnut.. Siitä ihanasta muotituotteesta ja jopa jonkin sortin statussymbolista tulee tavallistakin tavallisemman tanttaran ostos. Näin on käynyt myös Michael Korsille ja LV on menossa samaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:10"]
[/quote]
tuntematon
[/quote]Mä tykkään Kate Spadesta, mutta en tiedä löytyykö Suomesta. Aika hassua kyllä jos ei saa, kuitenkin suht tunnettu maailmalla.
Itse olen ostanut Michael Korsin laukkuja sen takia että pidän mm niiden ulkonäöstä. Ei liikaa hässäkkää (niitä löytyy ihan ilman jättimäisiä logojakin hei...). Ovat olleet käytännöllisiä, omasta mielestäni tyylikkäitä ja myös kestäviä. Yksinkertaisuudessaan näyttää hyvältä ja säilyy hyvännäköisenä myös pitkään. Multa löytyy sekä isoja jonne mahtuu läppärit sun muut kamppeet, keskikokoinen kaupunkilaukku ja sitten pieni ja suloinen "baarilaukku" jonne oikeastaan mahtuu vaan rahat, puhelin ja ehkä huulipuna. Hyvä hintalaatusuhde kaikenkaikkiaan. :) Ja olen 27v mimmi helsingistä.