Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla itsevarma ilman esittämistä?

Vierailija
03.11.2022 |

Itsellä on ollut ongelmia itsevarmuuden kanssa. Olen koittanut etsiä vinkkejä miten onnistua siinä, niin huomaa esittävinä jotain muuta.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin yleensä toimii, että panostan hyvään ensivaikutelmaan. Siis hypetän ja hehkutan ja psyykkaan itseäni, yritän innostaa ja kannustaa päässäni kun menen johonkin uuteen tilanteeseen, kouluun tai työhön ja oon niin positiivisuus ja ystävällisyys edellä kuin voi. Sitten helpottaa, musta pidetään ainakin enemmän kuin jos menen tosi jännittyneenä ja välttelevänä tutustumaan uusiin ihmisiin. Joskus jos on vaikka pitkä loma välissä tai ei muuten näe noita ihmisiä, alkaa taas vähän jännittää ja vaatii itseltä ihan tuota hehkutusta ja hyviin asioihin keskittymistä niin saa hommat taas sujumaan. Sitten ei tarvitse esittää.

Vierailija
2/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain ohiksena mieleen, että miksi epävarmuus, arkuus, ujous ym. ärsyttävät joitakin ihmisiä niin paljon? Minä olen koko ikäni saanut kuulla moitteita siitä, että olen "aran" oloinen. Arvostelua on tullut silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut jopa melko rentoutunut. Miksi pitäisi olla itsevarma tai itsevarman oloinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole välillä epävarma. Itsevarmuus tulee siitä että uskaltaa olla myös epävarma.

Vierailija
4/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten että on parempi itsevarmuus ja itseluottamus

Vierailija
5/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii itsetutkiskelua sekä omien vahvuuksiensa ja heikkouksiensa tunnistamista ja tunnustamista. Kun tunnet itsesi ja hyväksyt itsesi, uskallat olla myös läsnä ja kommunikoida etkä pelkää muita ihmisiä.

Vierailija
6/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin yleensä toimii, että panostan hyvään ensivaikutelmaan. Siis hypetän ja hehkutan ja psyykkaan itseäni, yritän innostaa ja kannustaa päässäni kun menen johonkin uuteen tilanteeseen, kouluun tai työhön ja oon niin positiivisuus ja ystävällisyys edellä kuin voi. Sitten helpottaa, musta pidetään ainakin enemmän kuin jos menen tosi jännittyneenä ja välttelevänä tutustumaan uusiin ihmisiin. Joskus jos on vaikka pitkä loma välissä tai ei muuten näe noita ihmisiä, alkaa taas vähän jännittää ja vaatii itseltä ihan tuota hehkutusta ja hyviin asioihin keskittymistä niin saa hommat taas sujumaan. Sitten ei tarvitse esittää.

Hyvä muuten, kunhan ei mene yli. Tunnistin kuvauksestasi vaan ihmisen, joka vaikuttaa epäaidolta kaikessa hypetyksessään.

Vierailija
7/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vain ohiksena mieleen, että miksi epävarmuus, arkuus, ujous ym. ärsyttävät joitakin ihmisiä niin paljon? Minä olen koko ikäni saanut kuulla moitteita siitä, että olen "aran" oloinen. Arvostelua on tullut silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut jopa melko rentoutunut. Miksi pitäisi olla itsevarma tai itsevarman oloinen?

Terve itsevarmuus herättää luottamusta. Esimerkiksi työyhteyksissä se on tosi tärkeää. Arka, ujo ja epävarma ihminen ei herätä luottamusta siitä, että hommat tulevat hoidetuksi.

Vierailija
8/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake it 'till you make it.

Vierailija
9/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeä aihe, hienoa kun nostit esiin. Nykyään näkee niin paljon huonoa itsetuntoa, mikä purkautuu töykeytenä, pöyhkeytenä ja itseriittoisuutena. On tosi hankalaa olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Itsevarmuuden kehittämistä kaipaisi todella moni.

Vierailija
10/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon sloganin keksijää pitäisi rangaista pahimman kerran.

Vierailija
11/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan somekulttuuri ja kuolautuminen ruokkii huonoa itsetuntoa. Ihmiset on liikaa yksin tai omissa kuppikunnissaan.

Vierailija
12/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fake it till you become it

Vierailija
13/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fake it 'till you fail it.

14/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin auttaa, että hyväksyy sen että ei ole itsevarma. Jos siitä tekee suuren ongelman ja keskittyy siihen, saattaa muuttua entistä epävarmemmaksi.

Jos on uusien ihmisten parissa ujo ja hiljainen, niin se on temperamenttipiirre, jota ei tarvitse muuttaa. Jos sitä pyrkii muuttamaan olemalla väkisin puhelias tms., niin totta kai sen kokee niin ettei ole oma itsensä.

Vierailija
15/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla yhteys omaan alapäähän tai siis libidoon, että ymmärtää sitä olipa heikko tai vahva.

Vierailija
16/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Se ainakin auttaa, että hyväksyy sen että ei ole itsevarma. Jos siitä tekee suuren ongelman ja keskittyy siihen, saattaa muuttua entistä epävarmemmaksi.

Jos on uusien ihmisten parissa ujo ja hiljainen, niin se on temperamenttipiirre, jota ei tarvitse muuttaa. Jos sitä pyrkii muuttamaan olemalla väkisin puhelias tms., niin totta kai sen kokee niin ettei ole oma itsensä.

Ei itsevarmuus ole mikään sellainen luonteenpiirre, jota ei voisi kehittää. Se vain vaatii itsetutkistelua, itsensä hyväksymistä ja tukea lähimmäisiltä. Terve itsevarmuus on ihan positiivinen asia, mihin kannattaa pyrkiä. Tekee elämästä miellyttävempää ja helpompaa.

Vierailija
17/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy itsesi juuri sellaisena kuin olet. Ja hupsis, et olekaan enää epävarma vaan itsevarma. Koska arvostat itseäsi.

Vierailija
18/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Vähän tuntuu, että kaikki kaatuu samaan aikaan päälle. Poikaystävä jätti, työpaikasta lomautus ja varmaan kohta irtisanominen, paras ystävänikin muuttui kylmäksi. Onneksi tapasin kivan miehen, hän antaa minulle itsevarmuutta pelkällä läsnäolollaan.

AP

Vierailija
19/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se on sama. Et poikkea muista.

Vierailija
20/173 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Vähän tuntuu, että kaikki kaatuu samaan aikaan päälle. Poikaystävä jätti, työpaikasta lomautus ja varmaan kohta irtisanominen, paras ystävänikin muuttui kylmäksi. Onneksi tapasin kivan miehen, hän antaa minulle itsevarmuutta pelkällä läsnäolollaan.

AP

Tsemppiä, kyllä se siitä jossain vaiheessa helpottaa! Hienoa, että olet löytänyt mukavan ihmisen vierellesi, se on arvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme