Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole heikompaa tai parempaa ainesta. On vain ihmisiä.

Vierailija
05.11.2012 |

Tämä ei ole muuttumassa mihinkään. Jokaisella ihmisellä on samat ja yhtäläiset ihmisoikeudet. Turhaa vaahtoamista. Kukaan pikkunatsi tässä maassa ei koskaan pysty tähän tosiasiaan vaikuttamaan, koska suomi on länsimainen oikeusvaltio ja natsismin haamut ovat edelleen lähellä.

Jokainen on arvokas. Se on fakta jonka jokainen oikeusvaltio allekirjoittaa. Ja pulinat pois.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki ei anna periksi noin helposti. Luuseri.

niinpä minäkin ajatelin vielä jotain vuosi sitten että en ikinä luovuta ja laadilaa. Jos nyt vasta olet heräämässä siihen mitä tapahtuu, veikkaan että vuoden sisään tajuat taistelevasi tuulimyllyjä vastaan. Koskaan ei ihmiskunnan historiassa ole ollut pitempään kestänyttä rauhan aikaa eikä tule. Aina välillä joku saatananmoinen joukkotuho väsyttää ihmiset pariksi vuosikymmeneksi, kunnes kyseisen lahtauksen kokeneet on haudassa ja sitten taas mennään.

"eihän tämä oikein kai ole, mutta kun muutkin". Heikko ja vietävissä.

Minä olen niitä, jotka salakuljettivat homosetänsä ja juutalaisnaapurinsa turvaan omalla kustannuksellaan. =P

Vierailija
42/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä, jotka salakuljettivat homosetänsä ja juutalaisnaapurinsa turvaan omalla kustannuksellaan. =P

No mä perustin viime vuonna tänne maanalaisen armeijan johon mamut voi tulla kahville ;). Sittemmin olen ymmärtänyt että ihmisluonnolle Ei. Voi. Mitään. Sitten kun päästään todelliseen yhteiskunnalliseen henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan, kyllä minäkin varmasti teen jotain auttaakseni, mutta tässä olikin kyse sun naivista uskosta että se voidaan estää. Ei voida. Mieti asiaa siitä näkökulmasta että otetaan 10 kilttiä ja kunnollista lasta ja laitetaan niiden joukkoon yksi täydellinen kusipää. Ei mene kauan kuin koko ryhmä on paskana ja pari kiusattua siirtää saamansa arvet ties kuinka monenteen sukupolveen. Ja entä toisinpäin? Otetaan kymmenen kusipäätä ja laitetaan sinne joukkoon yksi kiltti. Buahahaha. Se on puhdasta matematiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kenenkään arvoa voi ottaa pois. Ei siksi, että pitäisin tuollaisia hirviöitä henkilökohtaisesti arvokkaina (todellakin vastenmielisiä ihmisiä)

Vastenmielinen, mutta arvokas? Tuossa ei ole mitään järkeä. Suunnilleen yhtä järkevää olisi todeta, että joku on "lyhyt, mutta pitkä".

Vierailija
44/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen, mutta arvokas? Tuossa ei ole mitään järkeä. Suunnilleen yhtä järkevää olisi todeta, että joku on "lyhyt, mutta pitkä".

t. normaali

Vierailija
45/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä perustin viime vuonna tänne maanalaisen armeijan johon mamut voi tulla kahville ;). Sittemmin olen ymmärtänyt että ihmisluonnolle Ei. Voi. Mitään. Sitten kun päästään todelliseen yhteiskunnalliseen henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan, kyllä minäkin varmasti teen jotain auttaakseni, mutta tässä olikin kyse sun naivista uskosta että se voidaan estää. Ei voida. Mieti asiaa siitä näkökulmasta että otetaan 10 kilttiä ja kunnollista lasta ja laitetaan niiden joukkoon yksi täydellinen kusipää. Ei mene kauan kuin koko ryhmä on paskana ja pari kiusattua siirtää saamansa arvet ties kuinka monenteen sukupolveen. Ja entä toisinpäin? Otetaan kymmenen kusipäätä ja laitetaan sinne joukkoon yksi kiltti. Buahahaha. Se on puhdasta matematiikkaa.

Ei tuollaiseen voi edes aikaansa enempää tuhlata. Kaikilla vain ei ole selkärankaa.

Kauniita unia kaikille, kyllä siihen pikkuisen enemmän tarvitaan kuin pari persua ja kokoomuksen leslkenkasvuinen nulikka, että länsimainen ihmiskäsitys, kartesiolainen ajatusrakennelma ja kaikki muut länsimaisen kulttuurin kulmakivet saadaan purettua. XD Niin, että nukun kyllä ihan hyvin ensi yönä.

ap

Vierailija
46/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole muuttumassa mihinkään. Jokaisella ihmisellä on samat ja yhtäläiset ihmisoikeudet. Turhaa vaahtoamista. Kukaan pikkunatsi tässä maassa ei koskaan pysty tähän tosiasiaan vaikuttamaan, koska suomi on länsimainen oikeusvaltio ja natsismin haamut ovat edelleen lähellä.

Jokainen on arvokas. Se on fakta jonka jokainen oikeusvaltio allekirjoittaa. Ja pulinat pois.

Jokaisella ihmisellä on sivistyneessä maassa samat ja yhtäläiset ihmisoikeudet: oikeus henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen, vapaus valita uskontonsa tai elää ilman uskontoa, vapaus valita vapaasti asuinpaikkansa, oikeus elää ilman syrjintää rodun, iän, sukupuolen tai sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, oikeus vapaasti valita puolisonsa tai elää ilman sellaista jne.

Vastikkeettoman rahan saaminen tai lisääntyminen eivät ole ihmisoikeuksia. :D

Mitä suurimmassa määrin. Siihen puuttuminen on yksilönvapauden rajoittamista mitä suurimmassa määrin.

lisääntymisen rajoittaminen on yksilönvapauden rajoittamista. Yksilönvapaus taas tarkoittaa ihan jotain muuta kuin ihmisoikeuksia. Esim. vankilatuomio rajoittaa kovasti yksilönvapautta, mutta se ei mitenkään riko ihmisoikeuksia olettaen että vankia ei kiduteta ja hänet on tuomittu lain mukaan, itse tekemästään rikoksesta, yhdenvertaisena lain edessä jne.

Se, että minulle ei myönnetä Kanadan kansalaisuutta, rajoittaa myös kovasti yksilönvapauttani, mutta ei ihmisoikeuksiani.

Vierailija
47/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kenenkään arvoa voi ottaa pois. Ei siksi, että pitäisin tuollaisia hirviöitä henkilökohtaisesti arvokkaina (todellakin vastenmielisiä ihmisiä)

Katsos kun ihmisarvo ei ole sen enempää minun kuin sinunkaan mielipiteestä kiinni.

ap

Vierailija
48/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on sivistyneessä maassa samat ja yhtäläiset ihmisoikeudet: oikeus henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen, vapaus valita uskontonsa tai elää ilman uskontoa, vapaus valita vapaasti asuinpaikkansa, oikeus elää ilman syrjintää rodun, iän, sukupuolen tai sukupuolisen suuntautumisen vuoksi, oikeus vapaasti valita puolisonsa tai elää ilman sellaista jne.

Vastikkeettoman rahan saaminen tai lisääntyminen eivät ole ihmisoikeuksia. :D

Mitä suurimmassa määrin. Siihen puuttuminen on yksilönvapauden rajoittamista mitä suurimmassa määrin.

lisääntymisen rajoittaminen on yksilönvapauden rajoittamista. Yksilönvapaus taas tarkoittaa ihan jotain muuta kuin ihmisoikeuksia. Esim. vankilatuomio rajoittaa kovasti yksilönvapautta, mutta se ei mitenkään riko ihmisoikeuksia olettaen että vankia ei kiduteta ja hänet on tuomittu lain mukaan, itse tekemästään rikoksesta, yhdenvertaisena lain edessä jne.

Se, että minulle ei myönnetä Kanadan kansalaisuutta, rajoittaa myös kovasti yksilönvapauttani, mutta ei ihmisoikeuksiani.

kuin rangaistuksena. Ihminen joka ei ole rikkonut mitään lakeja ei voi noin vain menettää oikeuttaan vapauteensa ja koskemattomuuteensa. Jos voisi, oltaisiin poliisivaltiossa ja hirmuhallinnon alla. Koska kuka sen saisi määritellä? Mihin raja vedettäisiin? Jokainensaa valita itse... ellei menetä vapauttaan rikkomalla toisten oikeuksia rikoksilla.

Vierailija
49/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siihen pikkuisen enemmän tarvitaan kuin pari persua ja kokoomuksen leslkenkasvuinen nulikka, että länsimainen ihmiskäsitys, kartesiolainen ajatusrakennelma ja kaikki muut länsimaisen kulttuurin kulmakivet saadaan purettua.

siihen tarvitaan meidän ajassa nämä tyypit, Internet ja miljoonakertainen toisto. Se on tehty eri muidoissaan ihmiskunnan historiassa tuhansia ja taas tuhansia kertoja, kunkin aikakauden heikkoihin kohtiin iskien. Parin vuoden sisään sinäkin ymmärrät sen.

Vierailija
50/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusoikeudet Suomessa

Suomen perustuslaissa perusoikeudet kuuluvat lähtökohtaisesti kaikille, ei siis ainoastaan Suomen kansalaisille. Ei siis enää voida käyttää termiä kansalaisoikeudet.

Suomen Perustuslain 2 luvussa on turvattu seuraavat oikeudet:

6 §. Yhdenvertaisuus.

7 §. Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen.

Kuolemanrangaistuksen ja kidutuksen kielto

8 §. Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate.

9 §. Liikkumisvapaus.

10 §. Yksityiselämän suoja.

11 §. Uskonnon ja omantunnon vapaus.

12 §. Sananvapaus ja julkisuus.

13 §. Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus.

14 §. Vaali- ja osallistumisoikeudet.

15 §. Omaisuuden suoja.

16 §. Sivistykselliset oikeudet.

17 §. Oikeus omaan kieleen ja kulttuuriin.

18 §. Oikeus työhön ja elinkeinovapaus.

19 §. Oikeus sosiaaliturvaan.

20 §. Vastuu ympäristöstä.

21 §. Oikeusturva.

22 §. Perusoikeuksien turvaaminen.

23 §. Perusoikeudet poikkeusoloissa.

Vierailija
51/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siihen pikkuisen enemmän tarvitaan kuin pari persua ja kokoomuksen leslkenkasvuinen nulikka, että länsimainen ihmiskäsitys, kartesiolainen ajatusrakennelma ja kaikki muut länsimaisen kulttuurin kulmakivet saadaan purettua.

siihen tarvitaan meidän ajassa nämä tyypit, Internet ja miljoonakertainen toisto. Se on tehty eri muidoissaan ihmiskunnan historiassa tuhansia ja taas tuhansia kertoja, kunkin aikakauden heikkoihin kohtiin iskien. Parin vuoden sisään sinäkin ymmärrät sen.

Vierailija
52/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet niin naurettavan pessimisten, että se on koomista. =)

Kaksi vuotta sitten kauhistuin että voi tsiisus, jos tämä pääsee jatkumaan ei hyvä heilu. Ja sittemmin olen saanut seurata että juuri ne asiat mitä pelkäsin ovat tapahtuneet, paitsi noin kymmenen kertaa nopeammin kuin edes uskalsin kuvitella. Kyllä se hieman pessimistiseksi vetää.

Vierailija
53/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe

16. artikla:

1. Täysi-ikäisillä miehillä ja naisilla on oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe ilman minkäänlaisia rodusta, kansalaisuudesta tai uskonnosta johtuvia rajoituksia. Heillä on yhtäläiset oikeudet avioliittoon, avioliiton aikana ja sen purkamisen jälkeen.

2. Avioliiton solmiminen tapahtukoon vain tulevien aviopuolisoiden vapaasta ja täydestä suostumuksesta.

3. Perhe on yhteiskunnan luonnollinen ja perustava ydinosa ja sillä on oikeus yhteiskunnan ja valtion suojaan.

Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus

Vierailija
54/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet niin naurettavan pessimisten, että se on koomista. =)

Kaksi vuotta sitten kauhistuin että voi tsiisus, jos tämä pääsee jatkumaan ei hyvä heilu. Ja sittemmin olen saanut seurata että juuri ne asiat mitä pelkäsin ovat tapahtuneet, paitsi noin kymmenen kertaa nopeammin kuin edes uskalsin kuvitella. Kyllä se hieman pessimistiseksi vetää.

you're part of the problem. Jos olet itse pessimisti, niin voisit edes olla sen verran solidaarinen, ettet lietso sitä toisiin.

Vierailija
55/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe

16. artikla:

1. Täysi-ikäisillä miehillä ja naisilla on oikeus solmia avioliitto ja perustaa perhe ilman minkäänlaisia rodusta, kansalaisuudesta tai uskonnosta johtuvia rajoituksia. Heillä on yhtäläiset oikeudet avioliittoon, avioliiton aikana ja sen purkamisen jälkeen.

2. Avioliiton solmiminen tapahtukoon vain tulevien aviopuolisoiden vapaasta ja täydestä suostumuksesta.

3. Perhe on yhteiskunnan luonnollinen ja perustava ydinosa ja sillä on oikeus yhteiskunnan ja valtion suojaan.

Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus

Avioitumiseen ja perheen perustamiseen, ei lisääntymiseen. Aviopuolisoilla on avioitumisensa jälkeen oikeus muodostaa perhe: muuttaa yhteen, hankkia yhteistä omaisuutta, harrastaa seksiä toistensa kanssa, he voivat periä toisensa jne.

Perhettä ei myöskään pidä ymmärtää vain ydinperheenä.

Vierailija
56/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitataan nimenomaan, vain ja ainoastaan lasten hankkimiseen. Sitähän se tarkoittaa. Aviopari= pariskunta, perhe= pariskunta + lapset.

Vierailija
57/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

persauksistaan pentuja, joita ei pysty edes hengissä pitämään ilman yhteiskunnan apua.

Vierailija
58/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

you're part of the problem. Jos olet itse pessimisti, niin voisit edes olla sen verran solidaarinen, ettet lietso sitä toisiin.

Mä voin jättää ei-pessimistit siihen viattomaan luuloon että asiat on hallinnassa. Ei ne ole. Mitä nopeammin tämä tajutaan, sen parempi. Hompanssi-invaasiota on pakko ruveta vastustamaan todella laajalla rintamalla ja paljon, paljon tiukemmilla otteilla kuin nyt tehdään. En minä täysin ole vielä luovuttanut koska yritän edes varoittaa. Vaikka camoon, ihan kuin se nyt mitään auttaisi, oikeasti. Ihmiset lilluu kuin sammakot keitinvedessä ja homppania & muut vastaavat lämmittää hitaasti. Kukaan ei oikeasti huomaa mitä tapahtuu ja miten omat käsitykset asioista muuttuu pikku hiljaa kovemmiksi ja kovemmiksi. Vai mitä mieltä itse olet kukkahattutädeistä? Rehellisesti?

Vierailija
59/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitataan nimenomaan, vain ja ainoastaan lasten hankkimiseen. Sitähän se tarkoittaa. Aviopari= pariskunta, perhe= pariskunta + lapset.

Vierailija
60/88 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

persauksistaan pentuja, joita ei pysty edes hengissä pitämään ilman yhteiskunnan apua.

Että jokaisella täysivaltaisella kansalaisella on OIKEUS perustaa perhe milloin vain, missä vain ja kenen kanssa haluaa.