Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon ruokaan kuukaudessa "saa" mennä?

Vierailija
04.11.2012 |

jos perheessä yksi aikuinen, lapset 8v ja 5v??

Miltä 150€ kuulostaa? pärjääkö 100€?

Paljonko teillä menee ja perheen koko

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€/pv kolmelle todella vaikealta..tätä kokeiltiin ja pärjättiin lapsille sain ruokaa mutta itse jouduin usein tyytymään vain juomaan teetä tai syömään leipää. Haluaisin nyt tietää onko ongelma siinä mitä ruokaa ostaa vai kuulostaako n.100€/kk kolmelle myös muista todella vähäiseltä?

Lapset tottuneet hyvään ruokaan eivätkä syö sika-naudan jauhelihaa, eineksiä (esim.lihapulla-pussi välillä tarjouksessa alle eurolla) tavallinen makaroonikaan ei meinaa upota jne.

Ovat syöneet maustamatonta kalkkunaa/kanaa, paistijauhelihaa, lohta, seitä, täysjyvä pastaa ja riisiä esimerkiksi.

Vierailija
2/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä pärjää pakon edessä, mutta jo tuo meidän kymppi per päivä karsii "parempia" tuotteita (vaikka hyvin syödäänkin, tosin sesongin ja tarjousten mukaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sellainen 800 - 1000 euroa varmaan, välillä ehkä enemmän. Todella vähällä yrität tulla toimeen, voinko tiedustella miksi?

Vierailija
4/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.

8-vee on jo koulussa, mutta miten 5-vee, saako ruuan hoidossa vai onko kotona ja hänen päivän ruuat tulisi kattaa tuolla samaisella 100 eurolla ?

Ruuan hinta on nykyään törkeän kallista. Vaikka meillä tehdään kotiruokaa ja huomioin tarjoukset, tuntuu, että se on aina 100e/ostoskerta. Yritän pärjätä 600e/kk käyden vain kerran viikossa isommin ja 1-2 pienempää täydennystä. Tohon sis.pesuaineet,vaipat, wc-paperit. Ei meinaa onnistua... Tässäkin kuussa 800e. Hullua! Perheessä kaksi aikuista ja yksi lapsi.

Vierailija
5/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo epäillä itseäni. =)

Vierailija
6/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes 1000€ kuukaudessa ruokaan, vaihtelee n. 800-1000€:n välillä. Lapset 2v,4v ja 7v. Olen lasten kanssa kotona, 7v syö koulussa, mutta kuluttaa sen verran että saattaa syödä kolmekin lämmintä ateriaa päivässä. Ruuat tehdään laadukkaista raaka-aineista, eineksiä eivät edes kelpuuta. Onneksi ei tarvitse tutkailla niitä tarjouksia kaupassa, vaan voi ostaa mitä haluaa :)

Vierailija
7/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti vain taivas on kattona..

nyt ollaan yritetty ns. köyhäillä ja on jo mennyt nelisensataa. Pyritään käymään kerran kaksi viikossa kaupassa.

Kahden päivän jälkeen huomaan, että kumpikin haluaa jotain toista sapuskaa kuin oli suunniteltu. ja taas suunnitelmat paukkuu! :(

Vierailija
8/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luulisin että jos toimit huolellisesti ja taloudellisesti summa voisi olla 400-600 kolmelle. Satasella nälkiinnytät lapsesi - anteeksi että sanon näin. Jos sinulla on noin tiukkaa saat varmaan jotain tukea jostakin että saat ostettua lapsillesi ruokaa.

Vierailija
9/24 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v "ilmaisen" aamiaisen, lounaan ja välipalan hoidossa

Vierailija
10/24 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuopiskelijatalous (+ mulla on keliakia). En ihan tarkkaa arvioo osaa sanoo ku ostan aika paljon herkkuja/energiajuomia, mutta heitetaan arvio et varsinaiseen ruokapuoleen menisi n. 200-250e/kk.

Eiköhän ruokaan saa mennä just sen verran ku kukin tarpeelliseksi katsoo.

Vierailija
11/24 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee 300 euroa kuukaudessa ja se on tosi vähän. Meillä on esimerkiksi joka viikko yksi puuropäivä ja muutenkin pitää olla tosi tarkkana. Tuo 300 euroa ei sisällä tupakkaa tai alkoholia, mutta pieniä hygienia- ja siivousaineita kyllä.

Vierailija
12/24 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tuo 100€ ei ole meillä summa joka jää laskujen jälkeen käteen. Koitan laittaa säästöön 700€/kk useamman kk ajan erästä suurta hankintaa varten. Täällä ihmiset usein vauhkoaa miten ei osteta viipaloitua juustoa, lohta, vanukkaita ja marjat kerätään itse, kakut leivotaan synttäreille itse jne. Joten lähemmäs 1000€ ruoka ostokset oli aika yllätys!

Luulen että 200€/kk riittää meidän 3hlö poppoolle säästökurin ajaksi...?

Vierailija
13/24 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jää käteen 1370 kuukaudessa ja en ole kauheasti eritellyt paljonko ruokaan menee.Kaikki menee kyllä mitä tulee rahaa.Mutta pienin käyttää vaippoja,vaatteita ostetaan uutena...

Vierailija
14/24 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun hankinnan vuoksi.

200€/kk on reilut 6€ päivässä. Mietipä millä sillä saa!

Tilapäisesti tuo raha riittää jos kaapeissa on kuivatavaraa yms, mutta pidemmän aikaa ei pysty millään ruokkimaan lapsiasi tuolla rahalla.

onneksi tuo 100€ ei ole meillä summa joka jää laskujen jälkeen käteen. Koitan laittaa säästöön 700€/kk useamman kk ajan erästä suurta hankintaa varten. Täällä ihmiset usein vauhkoaa miten ei osteta viipaloitua juustoa, lohta, vanukkaita ja marjat kerätään itse, kakut leivotaan synttäreille itse jne. Joten lähemmäs 1000€ ruoka ostokset oli aika yllätys!

Luulen että 200€/kk riittää meidän 3hlö poppoolle säästökurin ajaksi...?

Vierailija
15/24 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee ruokakauppaan vähintään tuo 100€/kk. Tosin sisältää mm. wc-paperit ja kodin siivousvälineet myös.

Ja pihtailen parhaani mukaan silti. Ostan lihat aina tarjouksesta, en osta ollenkaan esim. leikkeleitä, marjat/sienet kerään itse jne...

Vaikea siis uskoa, että tuolla summalla selviäisi yhden aikuisen lisäksi vielä kaksi lastakin, kun mulla on vaikea ruokkia vain se aikuinenkin tuolla summalla.

200€/kk kuulostaa jo realistisemmalta, mutta kyllä siinäkin saa aika paljon piheillä.

Vierailija
16/24 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden päivän jälkeen huomaan, että kumpikin haluaa jotain toista sapuskaa kuin oli suunniteltu. ja taas suunnitelmat paukkuu! :(

Nuo kirjoitetaan ostoslistaan ja toiveet toteutuu seuraavalla viikolla. Millä sitä budjettia pitää jos loppuviikolle on ostettuna 2 ruokatarvikkeet per päivä.... hullua.

Ap yrittää kyllä sairaan tiukkaa budjettia.

Meillä menee satanen viikossa, tosin en hirveästi pihtaile vaan ostan lihat, kalat, kasvikset hintoja tuijottamatta. Ostoskoriin tulee molempia: sisäfilettä herkutteluun sekä possun lapaa uuniin laitetavaksi. Ilman filettäkin toki pärjää pelkillä halvemmilla ruhon osilla. Jos oikein hintalappuja toljottaisi, niin satkulla vois pärjätä parikin viikkoa. Mitään puuropäiviä ei voi pitää, koska lapsi saa sitä tarhassa joka aamu. Pelkällä puurollako lapsen pitäisi yrittää pärjätä yhtenä päivänä viikossa?

Vierailija
17/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan rahaa käytössä runsaasti useillakin täällä vastanneilla. Huh huh, aikamoisia summia ruokaan. Mutta jokainen tuloillaan, toki.

Uskon, että ap pärjää nippa nappa 200 euron budjetilla ostamalla peruselintarvikkeita ja tekemällä itse paljon. Seuraamalla tarjouksia ja ostamalla viimeisen päivän tuotteita, joita sitten joko suoraan tai esivalmistellen laittaa pakkaseen.

Nyt en ihan tarkkaan lukenut, että onko vaippaikäinen lapsi? Onkohan kukaan laskenut, paljonko edullisemmaksi tulisi sideharsovaipat vrt. valmiit vaipat? Onhan ne työläämpiä ja toki pesukoneen käyttämä sähkökin on laskettava, mutta...jos pitää säästää niin tämäkin kannattaa ottaa huomioon.

Mutta tsemppiä itsekullekin sen ruokalaskunsa kanssa.

Vierailija
18/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 3 lasta.

Kaikki syö yhden aterian/ arkipvä töissä tai koulussa, niitä ei ole laskettu mukaan.

Syödään hyvin, perusruokaa hyvistä raaka-aineista. Kotimaista kalaa 1-2 krt/ vko.

En laske ruokakuluihin pesuaineita, vessapapereita tms., koska emme syö niitä.

Vierailija
19/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis valinnoista ja siitä, mikä tuottaa iloa elämään. Mellle ruoka on tärkeää. Koska asutaan hyvien liikenneyhteyksien äärellä ei tarvita autoa, kahdesta autosta puhumattakaan. Ei matkusteta "Thaimaaseen" vuosittain, ei pörrätä risteilyillä. Jos mennään Tukholmaan tai Tallinnaan, mennään sinne olemaan. Harrastuksiin ei mene paljon rahaa. Koti on velaton.

Meillä molemmat freelanncereita, tulot epäsäännölliset ja aika pienet. Tällä lailla ollaan kuitenkin opittu ja halutaan elää. Osataan elää myös todella niukasti. Harrastan ruuanlaittoa ja sitä kautta voi säätää paljon perheen rahamenoja.

Hyvä ruoka ja yhdessä syöminen on hyvä tapa nauttia elämästä. :)

21

Näyttää olevan rahaa käytössä runsaasti useillakin täällä vastanneilla. Huh huh, aikamoisia summia ruokaan. Mutta jokainen tuloillaan, toki.

Uskon, että ap pärjää nippa nappa 200 euron budjetilla ostamalla peruselintarvikkeita ja tekemällä itse paljon. Seuraamalla tarjouksia ja ostamalla viimeisen päivän tuotteita, joita sitten joko suoraan tai esivalmistellen laittaa pakkaseen.

Nyt en ihan tarkkaan lukenut, että onko vaippaikäinen lapsi? Onkohan kukaan laskenut, paljonko edullisemmaksi tulisi sideharsovaipat vrt. valmiit vaipat? Onhan ne työläämpiä ja toki pesukoneen käyttämä sähkökin on laskettava, mutta...jos pitää säästää niin tämäkin kannattaa ottaa huomioon.

Mutta tsemppiä itsekullekin sen ruokalaskunsa kanssa.

Vierailija
20/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka arjen perusruoka onkin simppeliä, minulta katoaa viimeisetkin motivaation rippeet ruoanlaittoa kohtaan jos vielä kerrankin pitää alkaa köyhäilemään ruoan suhteen! Vuosia sitä jaksoin, vaan sitten tuli mitta täyteen.