Paljon ruokaan kuukaudessa "saa" mennä?
jos perheessä yksi aikuinen, lapset 8v ja 5v??
Miltä 150€ kuulostaa? pärjääkö 100€?
Paljonko teillä menee ja perheen koko
Kommentit (24)
ja kauppaan menee 900-1200 riippuen onko juhlapyhiä tms jolloin kutsutaan vieraita ja kokkaillaan enemmänkin. Tuossa summassa on kylä mukana hygieniatarvikkeet ja wc-paperit ja herkut + oluet/siiderit.
Päivittäistavaroihin (eli ruoka plus pesuaineet, paperit sun muut market-tavarat, ei kuitenkaan kaljat eikä viinakset) kuluu 800+ euroa kuukaudessa. Eli viikonlopun ruokaostokset jossa pyritään hankkimaan seuraavan viikon pääateriat, kuluu noin 150. Pari kauppareissua viikon aikana jolloin täydennetään leivät ja hevit, tekee sen noin 50. Leivät pyritään leipomaan itse, koska leivän kilohinta on sikamaisen korkea verrattuna tarvikkeiden hintaan. Leivän hävikki muodostuu myös helposti isoksi.
Sisältää siis kaiken mitä ostan ruokakaupasta (eli siivousaineet, wc-paperit, yms.) ja työpaikkaruokailun (tosin välillä otan eväät mukaan). Minusta summa on ihan kohtuullinen, tosin ostan ruuat lähikaupasta, joka on kalliimpi kuin esim. Prisma. Useat paketit ovat myös aika isoja, eikä kaikkea voi pakastaa, eli välillä tulee heitettyä ruokaa roskiin, kun ehtii pilaantumaan ennen kuin olen syönyt kaiken.
Lihaa en osta ollenkaan.
Siis yhteensä ruokakauppaan ja työpaikkaruokailuihin. Josksu syön eväitä, ja mies syö halvemmalla koulussa( ope), eli maksaa noin puolet siitä mitä minä, En ole niin tarkkaan laskenut, sillä ruokalaskuissa on myös pesuaineet ja tarvikkeet.