Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät tullaan jatkossa pakottamaan "ilmaiseksi" töihin.

Vierailija
04.11.2012 |

Kohta Suomessa on kansanosa, joka tekee töitä, muttei saa palkkaa kuin työttömyyspäivärahan ja kulukorvauksen verran.

Loppu toimeentulonsa hakevat sossusta ja raatavat töissä 7 tuntia päivä viitenä päivänä viikossa.

Tähänhän kokoomus ja SDP:n oikeistosiipi tähtäävät.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:34"]

Vanhusten ja vammaisten hoidossa kaikki pärjäisi ihan varmasti.

Kaikki työttömät vaan tekemään työttömyysrahaa vastaan ainakin 3 päivää viikossa vanhain- ja vammaiskoteihin töitä. Noissa laitoksissa on resurssipula ja apukäsiä tarvitaan, jotta ammattilaiset voi keskittyä paremmin osaamiseensa!

Kannatan, vaikka olen itsekin ollut työtön.

[/quote]

Hyvä idea, siitä vain huomenna heti aamusta kävelet jonnekin vanhuksia kääntelemään tai vammaisia syöttämään ja joku muu saa palkkatyösi, kun työnantajasi huomaa, että et enää tule. Mahtavaa!

Vierailija
42/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täähän ois malliesimerkki kommunismista eihän niistä töistä kannattais enää kellekkään maksaa kun joku tekee hommat ilmaseks. Tähtääköhän se oikeisto ihan oikeasti tähän luulis, että ne haluaa kilpailua työmarkkinoille, mutta mitään kilpailuahan ei ole jos joku tekee työt ilmaseks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2012 klo 10:29"]

Kohta Suomessa on kansanosa, joka tekee töitä, muttei saa palkkaa kuin työttömyyspäivärahan ja kulukorvauksen verran.
Loppu toimeentulonsa hakevat sossusta ja raatavat töissä 7 tuntia päivä viitenä päivänä viikossa.
Tähänhän kokoomus ja SDP:n oikeistosiipi tähtäävät.

[/quote]

Uuteen hallitukseen tulevat puolueet tähtäävät tähän. SDP ei mene hallitukseen.

Vierailija
44/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein.

Vierailija
45/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tälläinen systeemi toteutuu, niin se tarkoittaa että kenelläkään ei ole kohta työtä. Ei edes korkeakoulutetuilla, koska kaikki voidaan teettää sosiaaliavustuksilla "töissä" olevilla ilmaistyöntekijöillä. Vain valvojiksi tarvitaan muutama pysyvä työntekijä työsuhteeseen.

Sossun/kelan ei muutenkaan tulisi tukea työllistymistä maksamalla/tukemalla työntekijöiden palkkoja. Palkkakustannusten maksu tulisi kuulua aina pelkästään työnantajalle eikä yhteiskunnalle.

Mennään lujaa sitä kohti, että pysyviä työntekijöitä ei palkata ja kaikki teetetään harjoittelijoilla ja erilaisilla tuille elävillä työntekijöillä. Kuka nyt ketään palkkaisi jos ilmaiseksikin saa!

Vierailija
46/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä askel vielä  huonompaan on enää se,että poliisi tulisi hakemaan töihin...

Vierailija
47/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:39"]

Jos tälläinen systeemi toteutuu, niin se tarkoittaa että kenelläkään ei ole kohta työtä. Ei edes korkeakoulutetuilla, koska kaikki voidaan teettää sosiaaliavustuksilla "töissä" olevilla ilmaistyöntekijöillä. Vain valvojiksi tarvitaan muutama pysyvä työntekijä työsuhteeseen.

Sossun/kelan ei muutenkaan tulisi tukea työllistymistä maksamalla/tukemalla työntekijöiden palkkoja. Palkkakustannusten maksu tulisi kuulua aina pelkästään työnantajalle eikä yhteiskunnalle.

Mennään lujaa sitä kohti, että pysyviä työntekijöitä ei palkata ja kaikki teetetään harjoittelijoilla ja erilaisilla tuille elävillä työntekijöillä. Kuka nyt ketään palkkaisi jos ilmaiseksikin saa!

[/quote]Aivan. Mutta täthän ne tällähetkellä työsuhteessa olevat eivät kateudeltaan tajua. Luulevat että työttömän elämä on yhtä juhlaa kun korvauksia saa.

No, kateus vie kalatkin vedestä ja näköjään palkat kaikilta :(

Vierailija
48/96 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen työtön. Monia vuosia työelämässä olleena en koskaan kadehtinut tai paheksunut työttömiä ja heidän saamiaan "etuisuuksia". Kun nyt olen itse samassa veneessä heidän kanssaan huomaan ettei olisi ollut edes syytä.

on niin helppo vihata ja huudella kuinka asioiden tulisi olla kun on itse ihan eri asemassa. Toistaiseksi ainakin.

Vierailija
49/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:08"]

Kaikki työttömät vaan tekemään työttömyysrahaa vastaan ainakin 3 päivää viikossa vanhain- ja vammaiskoteihin töitä. Noissa laitoksissa on resurssipula ja apukäsiä tarvitaan, jotta ammattilaiset voi keskittyä paremmin osaamiseensa!

[/quote] En kannata.Työ vanhusten parissa edellyttä kyllä sellaista luonnetta ja erityisominaisuuksia, joita kaikilla ei kertakaikkiaan ole.

Tässä näemme vammais-ja vanhus- yms. hoivatyön arvostuksen ,asiasta mitään tietämättömät antavat ´viisaita´ neuvojaan kuvitellen kai tuon työn olevan vain jotain  sellaista ,johon pystyy ´kuka vaan´...

Näin ei tosiaankaan ole. Tämä selviää jo ajattelemalla itseään siinä tilanteessa helposti :jos itse olisin vanhus,niin en todellakaan haluaisi palvelijakseni ketään sinne työvoimatoimiston pakolla lähettämää vastentahtoisesti työhönsä (ja minuun) suhtautuvaa nuorta.

Ei kiitos,mielummin ei.

On ajateltava asiaa myös työn kohteen kannalta. Ei vain,että "mihinhän nämäkin työttömät nyt saataisiin sijoitettua,mitä heille löydettyä..."

[/quote]

Ymmärsitte väärin.

Ette taida itse arvostaa vanhusten tai vammaisten parissa työtä tekeviä.

Apukäsi ei ole sama asia kuin ammattilainen. Ei apukäsi voi syrjäyttää ammattilaista...

Turha tänne kai mitään taas kirjoittaa, kun tahallaan ymmärretään väärin. Idiootteja on monenlaisia.

Ilmaista rahaa vain kaikille! Antaa niiden sote alalla kuolla vaan siihen resurssipulaansa... ei kannata antaa kenenkään auttaa. Vittuuntukoot vaan työtaakkaansa.

Alankomaissa opiskelijat asuvat ilmaiseksi jossakin vanhustentalossa sitä vastaan, että pitävät vanhuksille seuraa...

Vituttaa tällaiset tahalleen väärin ymmärtävät urpot... tai sitten ahneet sossupummit, joita ei saa laittaa töihin rahansa eteen...

Ahneita paskakasoja on monenlaisia. Sen huomaa näistä kommenttiini vastanneista....

Vierailija
50/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:08"]

[/quote] En kannata.Työ vanhusten parissa edellyttä kyllä sellaista luonnetta ja erityisominaisuuksia, joita kaikilla ei kertakaikkiaan ole.

Tässä näemme vammais-ja vanhus- yms. hoivatyön arvostuksen ,asiasta mitään tietämättömät antavat ´viisaita´ neuvojaan kuvitellen kai tuon työn olevan vain jotain  sellaista ,johon pystyy ´kuka vaan´...

Näin ei tosiaankaan ole. Tämä selviää jo ajattelemalla itseään siinä tilanteessa helposti :jos itse olisin vanhus,niin en todellakaan haluaisi palvelijakseni ketään sinne työvoimatoimiston pakolla lähettämää vastentahtoisesti työhönsä (ja minuun) suhtautuvaa nuorta.

Ei kiitos,mielummin ei.

On ajateltava asiaa myös työn kohteen kannalta. Ei vain,että "mihinhän nämäkin työttömät nyt saataisiin sijoitettua,mitä heille löydettyä..."

[/quote]

Ymmärsitte väärin.

Ette taida itse arvostaa vanhusten tai vammaisten parissa työtä tekeviä.

Apukäsi ei ole sama asia kuin ammattilainen. Ei apukäsi voi syrjäyttää ammattilaista...

Turha tänne kai mitään taas kirjoittaa, kun tahallaan ymmärretään väärin. Idiootteja on monenlaisia.

Ilmaista rahaa vain kaikille! Antaa niiden sote alalla kuolla vaan siihen resurssipulaansa... ei kannata antaa kenenkään auttaa. Vittuuntukoot vaan työtaakkaansa.

Alankomaissa opiskelijat asuvat ilmaiseksi jossakin vanhustentalossa sitä vastaan, että pitävät vanhuksille seuraa...

Vituttaa tällaiset tahalleen väärin ymmärtävät urpot... tai sitten ahneet sossupummit, joita ei saa laittaa töihin rahansa eteen...

Ahneita paskakasoja on monenlaisia. Sen huomaa näistä kommenttiini vastanneista....

[/quote]

Minä en tule ilmaiseksi juoksupiiaksesi. Sinä saat palkan joten sinä teet myös työt!

Vierailija
51/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 02:42"]

Jos töitä ei taulukkopalkalla löydy, eikö silloin kannata kokeilla tärppäisikö jos palkkatoivomus onkin pienempi? Kyllä varmasti alkaa löytyä kun tarpeeksi tulee palkassa vastaan.

[/quote]Mutta kun sillä palkalla pitäisi tulla toimeenkin.. ja kuka ei vielä tajua että kohta tippuu kaikkien palkat kun työnanatjat huomaa että pilkkahinnallakin saa työntekijöitä?

käy kuten esim Saksassa, ihmiset tekevät kahta-kolmea työtä ja silti vaikea pärjätä taloudellisesti.

Vierailija
52/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en välitä pätkän vertaa vaikka joutuisin mummoja ulkoiluttamaan. Yritin kaksi kertaa päästä sairaanhoitajaksi, eikä minua hyväksytty sisälle vaikka pääsykoeosio meni virheettömästi. Mutta enpä voi olla miettimättä sitä mummoa, jolle minä olisin ainoa sosiaalinen kontakti viikossa. Tottakai hoitajakontakti vähenee jos potilaalle on tarjolla ilmaista seuraa. Ilmaiseksi en aio alkaa hymyilemään ja kysymään kuulumisia. Vanhat ihmiset eivät herätä minussa sääliä. Eivätkä sairaat, tai lapset. Lasten kanssa työskentely olisi toki mieluisampaa ja todennäköisempää koska siitä on jo aiempaa kokemusta. On mielestäni kaikkien kannalta hyvä, että heidän maailmassa on myös köyhiä ja syrjittyjä kertomassa miltä maailma näyttää toisesta näkökulmasta.

Vierailija
53/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 02:42"]

Jos töitä ei taulukkopalkalla löydy, eikö silloin kannata kokeilla tärppäisikö jos palkkatoivomus onkin pienempi? Kyllä varmasti alkaa löytyä kun tarpeeksi tulee palkassa vastaan.

[/quote]Aivan, kyllä 9 euroa per päivä pitää riittää jokaiselle.

[/quote] Mihin se sinulla kaupassa asioidessasi riittää ?

Et saa sillä rahalla yhtään sen enempää kuin muutkaan .

Et, vaikka olisi joutunut sen edestä kaivamaan sata metriä kaapeliojaa savimaahan ja louhikkoon ,upottamaan kaapelin ja vielä peittämäänkin sen ja siistittyä ympäristön työn jäljiltä !

Muutaman säilykepurkin saat korkeintaan  sillä rahalla  ja ehkä maitolitran . Sen leivän kanssa onkin sitten  jo vähän niin ja näin.

Margariinin saatkin  jättää seuraavaan 9euron ostostoslistaan ....

[/quote]76 harrasti oletettavasti sarkasmia. Onnistuneesti.

Vierailija
54/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ´ahneutta´ siinä ,jos haluaa alan sopimuspalkan, tai EDES minimipalkan työstään.) EUROA on tuntipalkka EI mikään  päiväpalkka (...josta muuten  siitäkin napataan vielä  verot pois) Mainospostin jakajana joudun esim. minä tekemään joskus jopa 8 tunnin työpäiviä ,joista käteen jää n. 12,50/työpäivä !

Mitä saan kahden viikon (= n.4 kertaa se  8 tuntia työtä) palkalla siitä hommasta ? Vastaus: ei edes alennuskenkiä marketin korista!

Vierailija
55/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:30"]

Ei ole mitään ´ahneutta´ siinä ,jos haluaa alan sopimuspalkan, tai EDES minimipalkan työstään.) EUROA on tuntipalkka EI mikään  päiväpalkka (...josta muuten  siitäkin napataan vielä  verot pois) Mainospostin jakajana joudun esim. minä tekemään joskus jopa 8 tunnin työpäiviä ,joista käteen jää n. 12,50/työpäivä !

Mitä saan kahden viikon (= n.4 kertaa se  8 tuntia työtä) palkalla siitä hommasta ? Vastaus: ei edes alennuskenkiä marketin korista!

[/quote]Jännittävintä että ahneeksi haukkuvat he joilla on (vähintään9 kohtuupalkka. Luultavasti asenne olisi toinen jos itse olisi joutumassa esim yhdeksän euron korvauksella per päivä tekemään 40 tuntia töitä viikossa.

Vierailija
56/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä henkilö, joka kirjoitti tuon USA mielipiteen. Voi miten väärin voikaan taas mennä mielipiteessään, kun heti aletaan haukkumaan ja nimittelemään. Tulisi varmaan Suomalaiseen tapaan puukkoakin kitusiin, jos ihan kasvokkain tällaista sanoisi :D.

Ok, menen itse asiaan. Kyllä, katson televisiosta vain amerikkalaisia ohjelmia, ja siihen on luonnollinen selitys. 

Tällä hetkellä USAssa työttömyysprosentti on suunnulleen 5.4 % luokkaa, eli tarkoittaa sitä, että maassa on käytännössä täystyöllisyys. Kaikille halukkaille löytyy kykyjä vastaavaa työtä. 

Väestöltään ja pinta-alaltaan pienessä homogeenisessa Suomessa on hankala nähdä USAn diversiteettiä, ja ymmärrän hyvin, että tuosta suppeasta näkökulmasta ("pirtin ikkunasta") katsottuna USAa on hyvin vaikea ymmärtää ja hahmottaa järjellisesti. Keskusteluissa mennään aika pian henklökohtaiselle tasolle, kuten tässäkin nyt nähtiin.

USAssa on suuri keskiluokka, joka asuttaa maata ja taloja erilaisissa yhteisöissä ja ympäristöissä pohjoisesta etelään ja lännestä itään. Niin mekin kuulumme tähän amerikalaiseen tavalliseen keskiluokkaan. Asumme talossa, ja maksamme asuntolainaa. Palkasta maksamme veron, sosiaaliturvamaksut, terveysvakuutukset, kiinteistöveron, vakuutukset ym. tavalliset maksut, kuten tavallinen keskiluokka tekee.  Meillä on kaks velatontai autoa, ja asumme suhteellisen mukavasti. Naapurusto on tavallista amerikkalaista työtätekevää väkeä. On myös eläkeläisiä ja tietenkin meitä muualta tulleita, ja kaikki elämme tässä communityssä sulassa sovussa. Jaamme alueen palvalut myös niiden köyhimpien ja rikkaimpien kanssa, sillä heitäkin tässä asuu.

Seuraavassa linkissä vertalu millainen amerikkalainen keskikuokka on kolmessakymmenessä eri kaupungissa. Muistaakseni köyhyysraja on täällä n. 24 000 dollarin tulot vuodessa. 

http://www.npr.org/sections/money/2015/03/19/394057221/how-much-or-little-the-middle-class-makes-in-30-u-s-cities

Vierailija
57/96 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/96 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä USA:ssa tapahtuu, pysyittäiskö ihan täällä Suomessa.

Vierailija
59/96 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ilmaistyöt eli "kokeilut ja harjoittelut" (9 e/päivä) eivät ole johtaneet omalla kohdallani mihinkään muuhun kuin turhautumiseen. Ja niitä siis takana muutaman vuoden aikana 6kk+1kk+2kk+1kk+1kk. Kaikki paikat olisivat minut mielellään ottaneet töihin, mutta ei ole kuulemma varaa palkata ketään. Lisää palkatonta vielä itkettiin työnantajataholta, mutta mikä minua motivoisi koko ajan ilmaiseksi työpanokseni ja osaamiseni antamaan?

Ironisinta on se, että olen ollut pääasiassa "kokeilemassa" töitä johon minulla on koulutus ja työkokemustakin. Ainoastaan yksi noista paikoista oli itselleni "uusi ala" ja itselleni siis hyödyllyllisin.

Jatkossa ei motivaatio riitä ilmaishommiin, jos jatkoa työsuhteen muodossa ei ole tarjolla. Jos pakotetaan, niin en todellakaan anna täyttä työpanostani ja leikin tyhmää/ohjattavaa. Kaikki työttömäthän ilmeisesti todetaan kuntoutustarpeisiksi (eli orjatyö kutsuu), niin toimikaamme sitten sen mukaan siellä "töissä". Eihän meiltä voi samaa silloin vaatia kuin työkykyisiltä (=työssäkäyviltä).

Vierailija
60/96 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2012 klo 10:35"]

tämä ainakin auttaisi siihen kansanosaan, jotka eivät ole päivääkään töissä olleet vaan makaavat verovaroin kotona ja kokevat "ettei kannata" mennä töihin kun kotona "tienaa" yhtälailla.
Miksi ihmeessä pitäisi saada rahaa vain kotona olemalla siis vastiikkeettomasti?

[/quote]

Tarkoitatko pääomatuloilla eleleviä? -Niihin ei auta edes kuntouttava työtoiminta, koska he ovat niin syrjäytyneitä, etteivät edes ilmoittaudu työttömiksi työnhakijoiksi.

Veroprogression ulottaminen toisten työstä riistettyyn rahaan voisi olla paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi