Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan mukaan minulla on alkoholiongelma...

Vierailija
01.11.2012 |

Minulta siis kysyttiin alkoholinkäytöstäni ja vastasin, että juon yksi tai kaksi siideriä viikossa. Nuokin juon eri iltoina. Omasta mielestäni tuo ei ole "juopottelua lapsen seurassa" kuten terveydenhoitaja sen ilmaisi... Kysyin ihan asiallisesti, että mitä haittaa puolestatoista annoksesta seuraa, mutta terveydenhoitaja alkoi vain ympäripyöreästi puhua periaatteista ja siitä, miten alkoholi ei sovi lapsiperheisiin. On vähän hölmistynyt olo nyt!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hyi täti ainakin.

Vierailija
2/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätäminkäänlaista tarvetta äimistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo, mutta jos tämä tapahtui oikeasti, niin vaihda toinen th, tuo ei vaikuta ihan terveeltä.

Vierailija
4/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisen "raamatuvyöhykkeellä" ja ylipäänsä maaseudulla suhtautumine alkoholiin, varsinkin naisten alkoholinkäyttöön on vähemmän sallivaa kuin etelän suurissa kaupungeissa. Mutta ei neuvolatädillä ole oikeutta ruveta ripittää noin pienistä määristä. Parempi toisaalta kun menee neuvolaan ja he teettävät jonkun kyselyn jossa kysytään elintavoista, laitttaa ruksi että ei käytä alkholia ollenkaan. Silloin välttyy tuollaisesta.

Vierailija
5/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä törmäsin sellaiseen myös aikoinani. Sanoin että juon joka päivä lasillisen viiniä päivällisellä, samoin mieheni. Hän ihan kauhistui "päivittäisestä alkoholinkäytöstä" ja sain kuulla melkoisen saarnan aiheesta. Minä vaan totesin että säästäs kuule akka voimiasi, minä en aio tapojani muuttaa vaikka kuinka paasaisit. Ja sen jälkeen ei neuvoloissa käytykään, vaan lasten terveydenhuolto yksityispuolelta.

Vierailija
6/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini sanoi palaverissa koululla, että juo kerran kuussa. (ihmettelen kyllä miten sen voi tehdä kun tarkistan sen aina kun tulee illalla kotiin, lähinnä tupakan takia)

Nyt se joutuu sit jonkun psykiatrisen polin hoitajan juttusille kerran viikkoon. Ja joutuu oleen koulusta pois ja matkaakin tulee käynnille 4 km suuntaansa.

On sillä tytöllä vielä oppimista kelle kannattaa "uskoutua". No, eihän nuo aikuisetkaan osaa.

Vierailija
7/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa viskipulloa lahjaksi miehelleni lastenvaunujen kanssa. Myyjä katsoi minua todella karsaasti ja kysyi "Tuleeko omaan käyttöön?". Vastasin että tulee, miehelle. Myi sitten mutta todella vastentahtoisesti.

Mieheni tykkää viskistä, mutta juo tosi vähän. Tosin miehellä on ainakin 10 eri viskin kokoelma, ja pullot tyhjenee tosi hitaasti (Vie mielestäni hiukan liikaa tilaa, ja jos pullossa on ollut yksi annos jäljellä jo vuoden, se ärsyttää).

Vierailija
8/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin onko alkoholin käyttösi lisääntynyt viime vuoden aikana. Olin silloin 19 v ja vastasin rehllisesti, etä on. Mutta syy oli se, etten oikeasti paria kotona maistaamani viiniä lukuunottamatta ollut koskaan juonut alkoholia (alaikäisenä), ja ekana vuoten täysiikäisenä ne kerran oli laskettavissa, jäi vuoden aikna varmaan alle 10 annoksen:-)

Vierailija
9/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetti minulle ikätarkastuksessa ns audit testin, ja sen mukaan riskitasoni oli "kohonnut" eli yhden pinna verran oli yli "normaalin" Se johtuu siitä että minä olen joskus 20 vuotta sitten telonnut itseni pikkasen humalapäissäni ja jos rehellisesti vastaa siihen kohtaan kyllä, niin pistemäärä nousee neljällä.

joka tapauksessa hoitaja joka oli pohjoissuomalainen puheparteeensa perusteella alkoi sättiä alkoholinkäyttöäni ja sanoi että viikottaisesta 3-4 annoksesta pitää minun luopua.

No ei työpaikan hoitajalla ole lupa tietenkään ilmoittaa mun pomolle tms mutta joillakin on sellaine asenne ja he uskovat testin olevan erehtymätön.

Myöhempinä kertoina hoitaja ei ole sanonut mitään, hoitaja on silloin ollut syntyperäine helsinkiläinen, eikä myöskään lääkäri.

Vierailija
10/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholistiksi, koska joi 1-2 saunaolutta kerran viikossa. aiheuttaa kuulemma vakavan riskin lapselle.

Vierailija
11/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa viskipulloa lahjaksi miehelleni lastenvaunujen kanssa. Myyjä katsoi minua todella karsaasti ja kysyi "Tuleeko omaan käyttöön?". Vastasin että tulee, miehelle. Myi sitten mutta todella vastentahtoisesti.

Mieheni tykkää viskistä, mutta juo tosi vähän. Tosin miehellä on ainakin 10 eri viskin kokoelma, ja pullot tyhjenee tosi hitaasti (Vie mielestäni hiukan liikaa tilaa, ja jos pullossa on ollut yksi annos jäljellä jo vuoden, se ärsyttää).

Iahn asiatonta, pöyristyttävää käytöstä asiakaspalvelijalta.

Vierailija
12/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitusta kehiin, jos ihan oikeasti on totta.

Vierailija
13/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"alkoholin" käytöstä neuvoloissa?

Ettekö te nyt ole tehneet jo kotiläksyjä riittävästi tältä palstalta?

Taas uusi ls-ilmo tapaus.

Vierailija
14/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokuen vuosi sitteen, mutta Helsingin keskustassa, tarkemmin Kasarmitorin Alkossa.

Vierailija
15/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo ollenkaan ja vastasin kyselyyn että en juo. Neuvolaihminen totesi että ei näihin kyselyihin saa valehdella, kyllä jokainen joskus juo. Minut leimattiin siis valehtelijaksi ja teeskentelijäksi. Voitte uskoa, että julkisen puolen palvelut jäivät osaltamme siihen ja siirryimme yksityiselle.

Itse en ole koskaan juonut, kerran nuorena maistanut jotain lonkeroa. En tykkää alkoholin mausta ja allergiani takia esim ohra on kokonaan kielletty.

Kai se on ihan sama mitä niihin kyselyihin vastaa kun leimataan joko juopoksi tai valehetevaksi juopoksi.

Vierailija
16/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan pahasti, jos vaunujen kanssa siellä asioi. Olen hakenut viinipullon jos toisenkin, osan omaan käytöön ja osan lahjoiksi ja joka kerta saanut vähintäänkin mulkoilua osakseni.

Vierailija
17/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mikään laki ei velvoita tuollaiseen asiattomuuteen alistumista. Siellä ei selvästikään se älykkäin kansanosa työskentele näissä kyttäyshoitsulan tehtävissä, mikäli tällaista tapahtuu ihan enemmänkin? En silti oikein jaksa uskoa että tapahtuisi, vaikka kyllä niitä mätiä omenia mahtuu joka koriin. Että sikäli valitettavasti jopa uskon ap:n tarinaan.

Vierailija
18/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoissuomalaisuuteenko jotenkin kuuluu ihan natsisuhtautuminen alkoholiin?

Anoppini on pohjoisesta ja kun hän joi joskus nuorena niin piilossa enimmäkseen. Nykyisin ei ollenkaan, mutta se johtuu iästä. Hän saarnaa jatkuvasti miten hirveää se viina on ja että sen hintaa pitäisi nostaa ja että kansa pitäis kuivattaa.

Minulla on kanssa ollut kavereita pohjoisesta ja eräs nainen taas juo itsensä aina juhlissa hirveöään humalaan. Mutta hän kai on saanut tarpeekseen siitä holhoamisesta mikä siellä vallitsee ja on muutenkin aika jätkämäinen.

Vierailija
19/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole törmännyt koskaan vastaaviin.

Äiti olen ollut jo 20 vuotta, 8 raskautta, kuusi lasta.

Tänä aikana olen vastannut, jos jonkinmoisiin kyselyihin neuvoloissa, aina totuudenmukaisesti, eikä ole vielä ripitetty. Minulla on periaate, että puhun totta tai en puhu lainkaan. Olen tällainen ja tällaisena minut on hyväksyttävä ja myönnän, että olen huono vastaanottamaan ohjeita.

Alkossa asioin useaan kertaan vuodessa (Nikkilä, Kerava, Järvenpää, koska asuinkunnassani ei ole alkoa)ostan kotiin sekä lahjaksi, enkä koskaan ole saanut muuta kuin hyvää tai erittäin hyvää palvelua olin sitten yhden tai useamman lapsen kanssa liikenteessä.

Vierailija
20/32 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suuri niillä alueilla joissa on paljon syrjäytyneitä, että alkoholismin aiheuttama inhimillinen kärsimys suorastaan hyppää silmille. Ei pohjoisessa suhtauduta tiukasti alkoholiin koska ollaan takakireitä ei-eurooppalaisia kontrollifriikkejä, vaan siksi että se ongelma on suuri ja siirtyy sukupolvelta toiselle.

Ihan voitte tulle mun kotikylään käymään. Katsomaan mitä se meininki on, kun heti aamulla yhdeksältä jonotetaan kyläkauppaan ostamaan olutta kädet täristen. Myös pienten lasten kanssa. Se on irvokasta ja surullista, ja kertoo ettei niillä ihmisillä ole elämässään oikein enää mitään odotettavaa.

En oikein ymmärrä, miksi ap ja muut kirjoittajat reagoivat niin voimakkaasti. Kaikkihan me ollaan joskus eri mieltä elämäntavoistamme neuvolan kanssa. Ei siitä kannata pillastua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän