Banaanikärpäset
riesana keittiössä, miten pääsee parhaiten eroon????
Kommentit (25)
Niille voi tehdä ansan puolen litran limsapullosta. Se leikataan keskeltä kahtia ja suupuoli laitetaan nurin päin pysyyn alaosaan. Sinne sitten makeaa mehua ja vähän astianpesuainetta, että pintajännitys poistuu. Makea mehu houkuttelee kärpäset alas pulloon, mutta eivät enää osakaan tulla sieltä ulos ja hukkuvat sinne, kokeiltu on. Lisäksi olen suihkuttanut kukkamullan Raidilla, jos ovat sinne pesineet. Leipääkään ei kannata hedelmien lisäksi pitää esille, vaan säilyttää jääkaapissa, tukkeentuvat leipäpussiinkin...
Meidän remonttireiska antoi hyvän idean, kun sanoi, että kannattaa imuroida pikkukärpäset ja niin olen päässyt ' parvista' eroon. Muutama yksittäinen välillä lentelee. Meille ne tulee omenista (pihassa omenapuita).
Jäi roskapussi keittiöön ja tulin 10 päivän päästä kotiin kiin oli kämpässä TUHANSIA vitun banaanikärpäsiä, tässä nyt imuroinnut niitä kaappien ovien ja ikkunoiden luota mutta tuntuu että lisää tulee
Täytyy kokeilla tuota kukkien kastelutaukoa ja sitten tuota viiliseosta. Menee hermot, kun niitä pörrää siinä tiskialtaan ympärillä... Mulla onkin ollut hedelmät kaapissa jo aika kauan ja silti noita vaan tulee lisää jostain. Ehkä eivät olekaan banaanikärpäsiä???