Uusavuton äiti täällä kyselee kasvatusneuvoja!
Lapseni 8 v ei osaa olla kavereiden kanssa, vaan aina menee riehumiseksi ja säheltämiseksi koko homma. Eikö tuon ikäisten vielä pitäisi leikkiä? Lapseni vaan sählää jotain kavereiden kanssa ja vierailut on hyvin levottomia. Miten yrittäisin selvittää tätä ongelmaa? Käskenkö vaan mennä heidän ulos aina kun alkaa levoton käytös? Jotenkin tuntuu että ajaa nyt lapset ulos - ei sekään ole mukavaa.
Kommentit (3)
Olen kyllä yrittänyt puhua, puhua ja puhua. Yksin ollessaan lapsi kuuntelee ja näyttää ymmärtävän asian, mutta kun taas on kaveri kylässä, sama meno jatkuu.
Helppo olisi paeta diagnoosin (ADD) taakse, mutta en halua. Eli lapsella siis todettu ADD 5 vuotiaana.
Tuntuu että jotenkin tuota asiaa olisi saatava parannettua. Huono kasvatus! Ja nyt haluaisinkin vielä lisää vinkkejä että mitä voisin tehdä! -ap
Jos tuo käytös toistuu sen yhden ja saman kaverin kanssa, niin, ehkäpä se vika on siellä päässä..
Minä sitten vähän rajottaisin ainakin tämän tämmösen kaverin kanssa oloa, kun siitä ei näytä mitään hyvää seuraavan.
Jospa se viesti menisi sitten perille.
Tai jos tarve on... niin lapsi on erotettava kokonaan tuollaisesta häirikkö tyypistä, ettei hän itse mene pilalle.
Ootko antanu käytöksestä rangaistuksia yms?
Muista kuitenkin, lasta et myöskään voi pakottaa leikkimään! leikkii jos leikkiäkseen tai sitten on leikkimättä. Sillä sipuli.
vaan ota asia puheeksi lapsen kanssa rehdisti ja reilusti!
8v. on kuitenkin jo koululainen joten eiköhän hän ihan hyvin ymmärrä sellasta selkeää suomen kielen puhetta. Kerrot mikä sinua vaivaa ja mistä et oikein pidä ja kuuntelet mitä lapsi vastaa ja sitten teet lopuksi myöskin ihan kunnolla selväksi että tuollanen jatkuva riehuminen ja levoton käytös saa nyt luvan loppua tässä huushollissa.
Pitäähän sun pystyä keskustelemaan tästä asiasta lapsesi kanssa, eikä ikäänkuin paeta tätä tilannetta, heittämällä vaan lapsi ulos.