Miksi media vaikenee homoartisteista?
Miksi joidenkin artistien tai julkisuuden henkilöiden kohdalla vaietaan täysin siitä, että ovat homoja?
Minua siis ihmetyttää, että julkisuudessa on omat likasankojulkkikset, joita riepotellaan eikä vältellä esittämästä heistä yleisöä ärsyttäviä ja provosoivia juttuja, mutta jostain syystä homoseksuaalit on jätetty rauhaan. Kenen intressi se on?
(En siis toivoisi, että media riepottelisi jotakuta artistia tämän vuoksi mutta minusta on mielenkiintoista, että ottaen huomioon, kuinka säälimätön keltainen lehdistö välillä on, näistä asioista vaietaan. Sillanpää sai esimerkiksi monta vuotta olla rauhassa homo, ennen kuin asia julkistettiin.)
Kommentit (96)
julkkiksen tai sen paremmin tavallisen kadunkulkijan homoseksuaalisuudesta ei saa julkisuudessa kertoa ilman henkilön antamaa lupaa. Muuten lehti on käräjillä, oli se sitten yleisön mielestä roskalehti tai ei.
Terveisin edelleen se toimittaja
heterojulkkistenkaan puolisot ole mitään yleistä riista jos julkkikset itse ei tuo heitä esiin. Mulla ei ole monen julkkiksen puolisosta mitään käsitystä siksi koska julkkis on päättänyt pitää perheasiansa yksityisasianaan, enkä koe tässä nyt olevani salaliiton uhri kun lehdet ei levittele ihmisten yksityisasioita.
Niillä roskalehdilläkin pitää olla kuitenkin jonkinlaista totuuspohjaa kirjoitteluissaan.
hankkia kuvamateriaalia, jos haluaisivat näyttää, millaisessa seurassa joku henkilö esiintyy tai vaikkapa missä ravintolassa. Ei tarvitsisi edes mitään väitettä, pari kuvaa vain.
Olen tietysti iloinen, että tähän ei ole lähdetty.
ap
yleisesti ruveta käyttäämään homo-etuliitettä joka paikassa. Siis että seuravaksi huomiseen sää ja homometeorologi x. Ja nyt a-studio, jossa homokirjeenvaihtajamme y kertoo Kreikan viimeisimmät kuulumiset. Seuraavaksi siirrymme perjntai-illan viihteen pariin, talkshown vetäjinä homojuontajat z ja ö. Kaupan kassoilla voisi olla mimen perässä suluissa homo.
Kenen intressi on, ettei näin tehdä?
Siis ohan toi tosi tärkeä tieto, että kumpaan suuntaan se uutistenlukija olikaan kallellaan, vai oliko ehkä kenties molempiin suuntiin!
joitten homoutta pitäisi retostella vaikka ei retostella?
Tässä maassa on lainsäädäntö, joka säätelee mitä ihmisistä saa kirjoittaa ja millaisten tietojen julkaiseminen on laitonta ilman asianosaisen omaa kaapista ulostuloa.
jossa joku julkkis on samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa niin mikä ihmeen todiste se on mistään, kun ihmisillä on erittäin yleisesti samaa sukupuolta olevia kavereita? Toki heteroillakin on eri sukupuolta olevia kavereita mutta väittäisin että aika paljon harvemmin pelkästään kaveripohjalta.
homoushan tiedettiin alusta alkaen. Jari olisi sen itse halunnut jo tangovuonnaan kertoa, kun ei kokenut asiassa olevan mitään salattavaa.
Mutta toimittajat kehoittivat olemaan hiljaa eivätkä kirjoittaneet homoudesta! Päin vastoin väännettiin väkisin juttu, jossa muka Sillanpäällä ja Taavitsaisella olisi sutinaa ja Jari olisi ollut se innokkaampi osapuoli :D
Pelättiin, että homous karkoittaa faneja ja tällä konstilla saatiin Jari pysymään koko kansan suosikkina.
enää ei ole tämmöistä. Mun mielestä siitä kyllä kerrotaan nykyään lehdessä, jos joku itse sanoo olevansa homoseksuaali. Tuskin tuollainen salailu onnistuisi.
Ehkä siinä kuitenkin ollaan vähän varovaisia vielä, että jos joku ei oikein painota suuntautumistaan vaan kertoo sen sivulauseessa, niin sitä ei niin herkästi noteerata.
jossa joku julkkis on samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa niin mikä ihmeen todiste se on mistään, kun ihmisillä on erittäin yleisesti samaa sukupuolta olevia kavereita? Toki heteroillakin on eri sukupuolta olevia kavereita mutta väittäisin että aika paljon harvemmin pelkästään kaveripohjalta.
ovat ravintolakäynnin jälkeen fyysisesti lähekkäin? Käsi kädessä? Katsovat toisiaan ja ovat lähekkäin?
Noita esimerkkejä heteroista taas on jo kyllästymiseen asti: aina julkkiksella on joku "uusi rakkaus", vaikka se toista sukupuolta olisi sisko tai vaikka talonmies.
käsi kädessä ravintolassa? Ei oikeasti tulee mieleen yhtäkään vaikka Seiskaa joskus luen pizzerissa.
Niillä roskalehdilläkin pitää olla kuitenkin jonkinlaista totuuspohjaa kirjoitteluissaan.
hankkia kuvamateriaalia, jos haluaisivat näyttää, millaisessa seurassa joku henkilö esiintyy tai vaikkapa missä ravintolassa. Ei tarvitsisi edes mitään väitettä, pari kuvaa vain.
Olen tietysti iloinen, että tähän ei ole lähdetty.
ap
Jatkuvasti näkee roskalehdissä juttuja, että "Laulaja Sirpaliisa Möllikäinen poistui ravintolasta tumman miehen kanssa" ja siihen perään arvailuja suhteen laadusta. Joskus on ihan kuvakin todisteena.
Että kyllähän tätä valitettavasti esiintyy.
lähtee ravintolasta jonkun miehen kanssa niin kyllä se on huomattavasti vahvempi todiste mahdollisesta sutinaista kuin se että nainen lähtee ravintolasta toisen naisen kanssa :). Varsinkin kun jostain naisten keskinäisestä koskettelusta tai halailusta raflassa lienee aika vaikea sanoa että ollaanko siinä nyt kavereita vai ei. JOS on niin että heteroista on enemmän noita raflastalähetmisspekuloista, niin kyllähän siinä nyt maalaisjärjellä on kyse siitä että homo- tai lesbosuhteet on huomattavasti vaikeampi bongata, jos nyt ei suoraan lähdetä suutelemaan. Eikä nykyään vissiin siitäkään voi välttämättä enää päätellä bb-tyyliin :D.
käsi kädessä ravintolassa? Ei oikeasti tulee mieleen yhtäkään vaikka Seiskaa joskus luen pizzerissa.
Onhan niitä ainakin seiskan julkkisjuorut-palstalla. Yleensä juoru perustuu lukijan kertomukseen ja oheen on liitetty joku suttuinen kännykkäkamerakuva. Jotkut ulkomaalaiset lehdet harrastaa enemmänkin ja näitä juttuja on sitten suomennettuna jossakin iltapäivälehtien sivuilla. Tuskin saa Rihanna sun muut maailmantähdet käydä rauhassa yökerhossa vastakkaista sukupuolta olevan kaverin kanssa.
jonkun homoudella tai lesboudella jos asiasta ei ole varmaan tietoa, koska sillä voi oikeasti olla paljon isompi vaikutus ihmisen elämään kuin heterosuhteen spekuloinnilla.
lähtee ravintolasta jonkun miehen kanssa niin kyllä se on huomattavasti vahvempi todiste mahdollisesta sutinaista kuin se että nainen lähtee ravintolasta toisen naisen kanssa :). Varsinkin kun jostain naisten keskinäisestä koskettelusta tai halailusta raflassa lienee aika vaikea sanoa että ollaanko siinä nyt kavereita vai ei. JOS on niin että heteroista on enemmän noita raflastalähetmisspekuloista, niin kyllähän siinä nyt maalaisjärjellä on kyse siitä että homo- tai lesbosuhteet on huomattavasti vaikeampi bongata, jos nyt ei suoraan lähdetä suutelemaan. Eikä nykyään vissiin siitäkään voi välttämättä enää päätellä bb-tyyliin :D.
Voi olla todiste suhteesta, mutta onhan aina olemassa se mahdollisuus, että ovat pelkästään kavereita, jotka ovat olleet yhdessä juhlimassa. Ja silti roskalehdet riepottelevat...
julkisuuden ihminen itse määrittelee, mitä tietoja hän itsestään haluaa kertoa julkisuuteen. Niillä roskalehdilläkin pitää olla kuitenkin jonkinlaista totuuspohjaa kirjoitteluissaan. Jos joku henkilö haluaa salata homoutensa, hän ei siitä tietenkään julkisuudessa puhu tai esiinny kumppaninsa kanssa julkisesti, eikä kukaan toimittaja voi oikein jukisuudessa kirjoittaa, että joku ihminen on homo, jos hän sen itse kieltää. Homouden tai kirjoittamisen. Syitä miksi joku ihminen haluaa salata seksuaalisen suuntautumisensa aktiivisesti voi jokainen mietiskellä tykönään.
Nämä, joiden kaikki asiat ja koko elämä on viikosta toiseen levitettynä keltaisen lehdistön ja juorulehtien sivuilla, ovat tehneet sen valinnan itse. Heille kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.
Jari Sillanpää tuli itse kaapistaan ulos. Ei sitä mikään lehdistö "julkistanut". Toiset julkisuuden henkilöt ovat alusta asti avoimesti sitä mitä ovat, koska eivät katso, että heidän seksuaalisella suuntautumisellaan on mitään vaikutusta esim. heidän töihinsä. Ja usein tällaisten ihmisten homous saa olla ihan omassa arvossaan. Harvoin se nousee teemana esiin. Mutta taatusti on meidän kaikkien tietämiä homoja, jotka eivät syystä tai toisesta halua olla sitä avoimesti. Se on tietysti kurjaa, mutta mielestäni se on jokaisen ihmisen oma asia, että missä vaiheessa, jos koskaan, kertoo julkisuuteen homoudestaan. Tässä yhteiskunnassa se valinta on valitettavasti tehtävä, eikä roskalehtien kaivelu ja lisääntyvä kirjoittelua näkemykseni mukaan muuttaisi asenneilmapiiriä yhtään suvaitsevaisemmaksi.