***** TAMMIQ:n MAMIT TÄNNE, JOULUKUUN 1 PVÄ***
Kommentit (28)
Päinvastoin kuin MeeriMaaria, minä en nukkunut viime yönä hyvin. Esikoinen 1v7kk herätti yskimällä/itkemällä tosi monta kertaa, ainakin viidesti kävin häntä rauhoittelemassa ja tuttia etsimässä. Mieskin on reissussa, niin aina oli pakko vaan itse nousta. Ja sitten kun ei aina muista että maha rajoittaa, meinaan pompata vauhdilla sängystä, mutta kun ei toi keskikroppa oikein enää anna myöten =) Onneksi muutaman tunnin sain kuitenkin nukuttua ennenkuin kello herätti. Nyt olen taas työpaikalle raahautunut, työpäiviä tämän jälkeen jäljellä vielä/enää neljä...
Eilen pesin ekan koneellisen pelkkää vauvanpyykkiä, täytyy tänä iltana sitten niitä silitellä, ihanaa =) Totesin että meillä on ihan tuhottomasti sellasia 68-74 senttisiä vaatteita, ihan pieniä ei niinkään paljon. Pitäisi varmaan pari 56/62 senttistä bodya vielä ostaa, niin on sitten vaihtovaatetta kun pukluja kuitenkin tulee eikä sitten tarvitse koko ajan samoja vaatteita olla pesemässä.
(.) Masussa kaikki hyvin, vauva liikkuu vilkkaasti ja muutenkin olen nyt ollut ainakin henkisesti paremmassa vireessä sen tiistain TAYSin keikan jälkeen. Noita pieniä vaatteita kun hiplailee niin ei millään enää malttaisi odottaa että saisi masukin syliin hellittäväksi =)
Nyt hakemaan kahvia että herää tähänkin päivään, jaksuja kaikille!
Suffis rv 33+2
Täällä on kans herätty jo 6.30, mikä on ihan tavallista meidän neidille, ja ite nukuin huonosti/vähän. Olin illalla kaverin luona kylässä ja maltoin tulla vasta myöhään kotiin ja uni tuli vasta 12, sit yöllä mies kuorsas, oli varmaan mielissään kun tökin ja kiroilin koko ajan =)
Kohta lähetään tytön kanssa ulkoileen. Mahaa kyllä vähän kiristelee jo valmiiks, mutta ollaan sen aikaa mitä jaksaa, ja täytyy sitten levätä tosiaan koko tytön päiväunien aika. Iltakin kun pitää jaksaa kun mies menee töistä suoraan harrastuksiinsa.
Sitä on muuten pitäny kysyä jo monta päivää, että janottaako teitä muita kovasti? Musta tuntuu että on koko ajan jano. Muistan tän kyllä edellisestä raskaudesta, mutta olin unohtanu että tämmönenkin tässä lopussa tulee.
Mä en oo pessy enkä laittanu edelleenkään mitään. Tänään on kyllä vakaa aikomus ettiä jostain yhdet vaatteet, mistä en tiiä yhtään mihin olen laittanu. Ostin siis joskus viikkoja sitten 50cm haalarin ja bodyn, aattelin että voi olla vaikka kotiutumisvaate. Laitoin suoraan pussissa, hintalappuineen kaappiin ottamaan, ja nyt kun oon noita kaappeja järjestelly niin tajusin ettei ole mistään tullu vastaan. Harmittaa jos on menny vahingossa vaikka roskiin (tyttö on innokas roskien viejä) tai jotain. Makso kuitenkin jotain 20¿ ja tietysti sekin harmittaa, että kun ees jotain on tälle kakkosellekin ajatuksella ostanu, niin jos on sitten hukkunu...Mutta täytyy ettiä sitä pussia tänään.
No juu, taidetaan alkaa pukea pikkuhiljaa.
Kölli 33+1
Niin se tosiaan tuli se joulukuu... Kyllä täs huushollis on koko viikko menny tähän asti ihan hukkaan, väsyttää ihan sikana ( ja mua kans välillä janottaa tosi kovaa). Mä teen aina kaikkia hommalistoja, mutta nyt on maanantain työtki osaksi tekemättä... Ja joulu jo kopistelee ovella, seki vielä! Ennemmin syksyllä mulla oli aiva mahtavat joulufiilikset, mut nyt enemmänki kauhistuttaa, että mitä kaikkee jää tekemättä, tuntuu ettei kukaan ehdi auttamaankaa. Huomenna kuitenki pidetään askartelu ja leipomispäivä yhden kaverin ja sen tyttären kera, jos se vaikka siitä joulumieli löytyis uudestaan! En mä ny sillä, että aina joka joulu pitäis olla tiptop kaikki paikat, tai kaikki perinteiset jouluherkut tehtynä (moniko oikeesti tykkää lanttulaatikosta...)Mä haluaisin saada nuo lasten huoneet valmiiks!!! Onneks mies pitää talvilomansa jo ennen joulua, jos se vaikka helpottas!
Muuten ei mitään uutta, vauveli heiluu ja pönkää nahasta läpi.
Nyt on kiire p**kalle, tuun ehkä myöhemmin uudestaan, jos tulee jotain mieleen...
Voikaa hyvin, hieno ilma tulos tälle päivälle!!!
H 32+2
Toissa yö oli uneton yö, (se vähäinen mitä nukuin oli painajaisia täynnä! Käytiin edellisenä päivänä tutustuun sinne synnytyssaliin ja sit näin painajaista siitä synnytystuolista!) kävin siellä äippäpolilla eilen niin kai se vaikutti sitten siihen unettomuuteen kun pisti vähän(!) jännittämään et mitä tuleman pitää... nukuin sitten eilen iltapäivällä 2,5 h päikkärit, heräämättä! sit menin nukkuun jo ennen 10 ja sit tuossa 8 nousin ylös, vessa reissuja oli taas yöllä tosi monta eli yö meni sellasilla torkahduksilla niiden välis...
Niin, siellä äippäpolilla otettiin vaavin sydänkäyrä ja hyvältä näytti :) Tehtiin alatutkimus ja kohdunkaula on siis pehmentynyt ja lyhentynyt, mutta kuitenkin vielä kiinni, onneksi. Lääkäri meinas et jos edes vielä viikko, mielellään kaksi saataisiin lisää niin olis " turvallisempaa" synnyttää. Saa nähä miten käy... toivotaan että masu-asukki jaksais myllertää siellä vielä jonkin aikaa. Eilen sieltä tulon jälkeen taas supisteli ja yöllä... mutta pistän sen tutkimuksen piikkiin, et jos se aiheutti ne. Tällä hetkellä tuntuu ihan normaalilta. Pistin tuossa toisen koneellisen vauvan pyykkiä pesuun ja täytys alkaa noita edellisiä silittämään, sit pitäs hankkia viimeiset joululahjat ja paketoida ne, ostaa joulupostimerkit ja kirjoittaa joulukortit valmiiksi... ettei kaikki jäis sit tekemättä jos sattuu että lähtö tuleekin.
Jos tässä nyt ei mitään hälyyttävää tapahdu aikaisemmin niin äippäpolille on sit vielä aika 22.12., mut toivoisin silti et jos tämä vaavi aikoo syntyä nyt joulukuussa niin syntys sillai et ois toivoa päästä kotiin jouluksi :) Parempaa joululahjaa tuskin voi toivoa...
Mut nyt silittämään pienen pieniä vaatteita :)
Niin ja HYVÄÄ ALKANUTTA JOULUKUUTA KAIKILLE!
milla_s rv 34+6
... kävi nimittäin itselle niin ohrasesti, että en toissa yönä enää aamuyöstä saanut unta ja nousin sängystä sillä seuraksella, että astuin rappusissa viimeisen askelman ohi ja mursin jalkapöydästä pikkuvarpaan luun.
Nyt on kipsi jalassa seuraavat 4 viikkoa, toivottavasti vauva ei haikaile maailmaan ennen laskettua päivää, johon on tänään tasan 5 viikkoa... Taitaa jouluvalmistelut jäädä meillä aika vähille. Täytyy kutsua äiti jouluksi laatikoiden kanssa kylään (minä nimittäin todella tykkään jopa lanttulaatikosta!!).
Jos joku on kuullut kokemuksia loppuraskaudesta jalka paketissa tai jopa kipsin kanssa synnyttämisestä, olis kiva kuulla vinkkejä. Mutta ei kiitos mitään kauhukuvia, vuorokauden kokemuksella (ja tietty elämäni ekaa kertaa mikään paikka paketissa ja kyynärsauvat kaverina) tiedän että tämä ei ole helppoa, ei mukavaa eikä kivutonta.
Iloista alkanutta joulukuuta kaikille ja tsemppiä tulevaan!
Jonsku 35+0
Labrassa ronklasi täti molempia käsiä ennen kuin vihdoin onnistui löytämään suonen. Onneksi mua ei piikit pelota, tätille meinas iskeä epätoivo.
Neuvola oli sitten labran jälkeen. Pissa puhdas, paineet hyvät, kohtu kasvanut omalla (keski)käyrällään (nyt 32). Äänet kuulu niinkuin ennenkin. Paino tippunut kahdessa viikossa 3,5 kiloa. Olen takaisin siinä mistä lähdinkin joskus toukokuussa. Odotin kauheita nuhteita, mutta yllätyksekseni täti kyseli vaan, että syönkö joka päivä lämpimän aterian (kyllä todellakin). Vähän se tsiigas aiemipia nlakortteja ja totesi, että taitaa raskausajat sua vaan laihduttaa. Minä olin mielessäni valmistellut pitkää puhetta siitä, miten vaikea mun on saada painoa nousemaan ja samalla välttää sokereita ja liikarasvoja. Noh, katsotaan rauhassa mihin lukemiin tässä päädytään.
Sitten otin esille ne supparit, eipä niissäkään mitään järin uutta ihmeteltävää ole. Jos on tullakseen, enää ei pidätellä. Jep.
Miehen komennosta puhuin vielä yhdestä asiasta. Toissa iltana kihnutin jalkapohjiani, ja samalla kerroin että kutinakin voi olla oire jostain vaivasta. Mies pomppasi pystyyn ja vannotti, että puhun terkkarille asiasta. Niin sitten aukaisin pääni ja ajattelin, että teen kärpäsestä härkästä. Sitä loppuvaiheessa maalailee niin herkästi piruja seinille. Terkkari sanoi, että tosi hyvä kun otin asian esille. Hän oli kuulemma ollut kahden vaiheella laittaako mut sappiarvokontrolliin pissan värin (tummuuden) takia. Sen värin saattaisi selittää sokeriarvojen takia pidetty paasto, mutta jotenkin tuo kutina liittyi siihen kuvastoon.
Huomenaamuna taas syömättä labraan, tuloksia saa odotella joskus ehkä maanantaina. Mitähän mun olisi hyvä tietää raskaushepatoosista? Nyt en tiedä mitään.
enyo 35+2
No ainakin otat varman päälle rauhallisemmin loppuajan. Jos tuo ei hidasta niin seuraavaksi ne laittaa tykinkuulan toisen jalan painoksi ;)
Kaipa se synnytys sujuisi kipsinkin kanssa, nim. " Kokematon" .
Mutta lanttulaatikko on lähes parasta mitä tiedän!
Me kuokitaan vanhempien pöydissä joulunajan ruokailut. Mutta minä ole se, joka ostaa kauppojen laarit tyhjiksi lanttulaatikoista joulun jälkeen. Hamstraan ja syön sitten pitkin vuotta. Hullu, mikä hullu.
Raskausajan tavallisin maksasairaus on raskaushepatoosi. Sitä voidaan nimittää myös hepatogestoosiksi tai raskauskolestaasiksi. Kyse on viimeisen raskauskolmanneksen aikana ilmaantuvasta maksan toimintahäiriöstä, joka uusii n. 50%:ssa myös seuraavissa raskauksissa.
Oireet
Raskaushepatoosin oireena on kutina, joka ilmaantuu yleensä 32. raskausviikon jälkeen. Kutina on pahinta jalkapohjissa ja kämmenissä. Odottava äiti ei useinkaan osaa ajatella kutinan olevan raskauteen liittyvä. Kutinaoireista on kuitenkin aina syytä mainita neuvolakäynnillä. Diagnoosi tehdään laboratoriokokeiden perusteella.
Hoito
Raskaushepatoosi on odottavalle äidille vaaraton, mutta saattaa lisätä sikiön riskejä raskauden loppuviikkoina. Hoitona on lepo, vähärasvainen ruokavalio sekä mahdollisesti kutinaoireita lievittävä lääkitys. Parantavaa hoitoa ei ole. Sikiön vointia seurataan tarkoin liikelaskennan, sydämen sykekäyrien sekä ultraäänitutkimusten avulla. Lisäksi maksan toimintaa seurataan laboratoriotutkimuksilla.
Synnytys käynnistetään yleensä noin 38. raskausviikolla. Äidin kutinaoireet häviävät nopeasti synnytyksen jälkeen ja maksa-arvot normalisoituvat yleensä parissa viikossa.
Raskaushepatoosi ei ole este uudelle raskaudelle, vaikka se toistuukin usein seuraavissa raskauksissa. Seuraavaan raskauteen on kuitenkin hyvä pitää muutaman vuoden väli, jotta maksa saa välillä levätä.
Eli raskaushepatoosia koskeva teksti on kopioitu täältä: http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/01_Aeitiys_ja_isyys/05_Raskaus/0…
... ja typerän onnellinen hymy (virne) naamalla koko ajan! Lääkäri nimittäin otti ja tutkaili vauvaa ultralla kokonaiset 40 minuuttia. Tuli sitten nähtyä rakas pikkuinen kaikista mahdollisista kulmista - paitsi tietysti jalkovälistä ;) (edelleenkään ei siis tietoa, kumpi on tulossa...). Oli se NIIN suloista nähtävää; mukaan saatiin vielä 3D kasvokuvakin. Parasta tietysti on, että kaikki on loistavasti kunnossa!
Mulla on polille vielä kaksi aikaa ennen h-hetkeä: kätilön kanssa pelkokeskustelu (mullahan on se sisätutkimus- tai oikeastaan spekulakammo) on 22.12. ja sitten magneettikuva ja lääkäriaika 5.1. Nyt alkaa olla olo jokseenkin turvallinen tulevan suhteen - ekaa kertaa mua kohdellaan hyvin tässä pelkoasiassa. KUKAAN ei oo ekan neuvolalääkärin jälkeen moittinut mua tästä fobiastani. Alan siis pikku hiljaa uskoa, että saan sittenkin synytettyä vaavini :).
Joulua en hirmuisesti oo ajatellut täällä kotona laitella, kun kuljetaan sukulaisissa pyhät. Tietty sitä jonkun verran tulee leivottua ym., mutta esim. siivousten kanssa otan mahdollisimman rennosti. Tietty sekin helpottaa, että vasta on saatu muuton jälkeen tavarat paikoilleen, koti kuntoon ja sillai, niin ei kamalasti edes oo tarvetta ruveta riehumaan. Eipä silti että aikaakaan olis liiemmälti: äippäloman alkuun (19.12.) asti töissä pitää kyllä sellaista haipakkaa, etten varmasti jaksa tai edes ehdi kamalasti puuhailla. Parasta jouluun valmistautumista on musta aina ollut joulukorttien askartelu ja lahjojen paketoiminen Vesa-Matti Loirin joululevyn soidessa taustalla. Jos lasissa on vielä glögiä ja lähettyvillä pipareita, torttuja tai suklaata naposteltavaksi, niin jo on kumma, jos ei arkikiireet unohdu ja joulutunnelma syty... ei siihen tarvita miljoonia siivousminutteja.
:) SolAngel & Rontti 32+0
Se on äitiysloman ensimmäinen päivä. Otinkin siitä kaiken irti ja nukuin puoli kymmeneen. Huomenna on kuitenkin neuvola jo klo 9, joten ajattelin nyt ottaa todella rennosti koko päivän. Tosin koti on kuin pommin jäljiltä, siivoamista ja paikkojen järjestelyä olisi vaikka kuinka, imuroinnista ja pölyjen pyyhkimisestä puhumattakaan. Mutta no hätä. Tän päivän pyhitän ainoastaan nyt itselleni ja teen pelkästään sen mitä haluan (kuten äsken innostuin ihan ex tempore pihaa kolailemaan reilu puoli tuntia).
Se on joulu tosissaan tulossa. Hieman oon mielessäni miettiny joulusuunnitelmia. Ollaanko tämä joulu kotona vai uskaltautuisinko lähtemään jouluksi reissuun (250 km:n päähän)? Onko kellään kokemuksia reissaamisesta viimeisten viikkojen aikana? Jouluna kuitenkin alkaa 38.raskausviikko, joten silloin voi hyvinkin tulla lähtö eteen, jos vauva innostuu tulemaan maailmaan etuajassa. Toisaalta taas tämä raskaus on ollut suhteellisen ongelmaton ja " helppo" , joten en olis yhtään ihmeissäni vaikka vauva suostuis tulemaan maailmaan vasta tammikuun lopussa. Että aika kinkkistä... Mutta mielelläni kuulisin teidänkin mielipiteitä asiasta.
Vauva on ollut ihmeen " hiljainen" tämän viikon aikana. Siis liikkeitä tulee edelleen reilusti (vauvan jumpatessa voin laskea sen 10 liikettä viidessä minuutissa), mutta jotenkin niistä on kadonnut se voima. Olen koittanut itseäni rauhoitella että kyse on varmasti siitä, että vauvalla on nyt vähän tilaa ja ahdasta massussa, mutta silti se mietityttää... Tämä kun on alusta alkaen kuitenkin ollut sellainen vipeltäjä, että oksat pois (potkut tuntuivat jo rv.19 mahan läpi käteen). Onneksi huomenna on se neuvola, jos se hieman rauhoittaisi mieltäni... :) Ja saapa nyt nähdä, että onko vauva edelleen perätilassa, vai miten päin siellä kellii! :)
-Niiga
rv. 33+5
Vähän pelottaa, mutta tarpeen vissiin koittaa rauhoittua. Paniikki tuskin auttaa asiaa.
enyo 35+2 (edelleen)
Ajatelkaa saadaan vastata nyt ku kysytään laskettua-aikaa et enskuussahan se jo on;)))
Onneks nuo kelitkin muuttu jouluiseks ja ihana pikku pakkanenkin täällä on.
Täällä viimeyö meni ihanasti taas nukkuessa ja koko porukka nukuttiinkin hyvin.
Tyttö oli parituntia kerhossa ja käytiin miehen kans vähän kaupoissa sen aikaa.Eipä tossa ajassa paljoa ehdi,vaan saatiin peräti yks lahja ostettua;)
Menen uudelleen piipahtaan ku vähän ensin levähän kotona,jos sitten sais useamman lahjan ostettua.
Mies lähti kattomaan tonttia anopille ja apille.Me ollaan tälläsia himo rakentajia.Anoppilla ja apilla lähtee kuudes itse rakentama talo nousemaan jos vain tontin saavat.
Vuodesta-98 ollaan rakennettu talo miehen sisarukselle,-99 miehen porukoille,meille kaks taloa vm-01 ja -05 ja nyt uusi mummula alkaa taas nousemaan kesällä -06 luultavasti..
Sitten lisäks mun sisarukselle rakennetaan kesällä huvila ja meille muutaman vuoden sisällä kans huvila.Ja talot nousee aina omin voimin pitkästä tavarasta.
Onneks tykätään kaikki rakentamisesta,vois mennä nopsaan sukset ristiin ku kokoajan joku rakentaa..
Oikein sormia jo syyhyttää et pääsee raksalle ja varsinkin ku se ei ole onneks oma,ei tarvi ihan kokoaikaa siellä kumminkaan viettää,eikä tehdä valintoja;)
Lanttulaatikosta kyseltiin,täällä kans yks joka rakastaa lanttulaatikkoa.Varsinkin ite tehtyä,kaupankin kelpaa.Jouduin jo yhden rasian ostaan ja syömään sen;)
Masuun ei uutta,kova möyrintä on päällä edelleen.Ummetus vaivaa ja eilen olikin tyhjäys päivä,hyi..mitä juttuja;)
Voi hemmetti kuinka kipeää kävi:((((
Ens viikon äitipolikäyntiä odotellen,joka on keskiviikkona.
Lumista torstaita toivottelee
Vell@ rv32
Esikoiseni syntyi 38+3, joten uskoisin viettäväni laskettua aikaa lähellä olevat viikot pääkaupunkiseudulla, josta pääsen nopeasti Jorviin synnyttämään. Eka synnytys meni joutuisasti eteenpäin ja silloin jo kätilö varoitteli, että kannattaa varmaan tulla sitten seuraavan kerran nopeasti eikä jäädä turhia odottelemaan. Itsestäni ei olisi kiva synnyttää vieraassa sairaalassa, vaan lähellä kotia.
Muistan kyllä yhden ystäväni reissanneen Tallinnaankin äitiyslomalle jäätyään, sitä kyllä hirvittelin, että olisi siinä ollut melkoinen kulttuurishokki mennä synnyttämään johonkin tallinnalaiseen lasarettiin ja sitten lapsukaisella olisi aina ollut syntymäkaupunkina Tallinna...
Ihanaa, mulla on enää ensi viikko töitä ja sitten jään mammikselle. Supistelut ovat kovasti helpottaneet, onneksi. Mites teillä muilla, jotka olette olleet supistelujen vuoksi sairaslomalla, onko supistelu helpottanut?
T.Pallotuija 33+
Ihana ilma!! Kyllä oikein piristää mieltä, kun on lunta ja pikku pakkanen. Lisää tätä!! Viime yö meni hyvin viiteen asti. Sen jälkeen heräsin supisteluihin. Ei mitään kovia suppareita ja aluksi sai siinä välissä vielä torkuttuakin, mutta kuudesta seitsemään suppaili viiden minsan välein. Onneksi ei kuitenkaan kovaa. Nousin seiskalta ja silloinkin vielä supisteli välillä, mutta sitten helpotti. Onneksi mies vei pojan aamupäiväksi päiväkotiin.
SolAngel:samoilla linjoilla eli askartelin tänään joulukortteja (siis minä-rähmäkäpälä) Loirin joululevyn soidessa. Tuli joulufiilis, vaikka glögi puuttuikin =) .
Vell@: tiedän tunteen. Toivottavasti tämä vaiva joskus loppuu.
Joululaatikoista...ihania. Oon jo monena vuonna tehny itse porkkana- ja lanttulaatikot. Imelletyn muusin teon jätän suosiolla äiteelle, joka tekee siitä aivan taivaallista. Nami!! Jouluaattona ollaankin perinteisesti mun vanhempien luona ja joulupäivänä anoppilassa.
Neuvolassakin tuli taas käytyä kontrolissa eikä oikeastaan mitään uutta kuulunut. Alapaine on karvan verran hilautunut ylös, mutta ei huolta (ainaskaan vielä). Pikku-hemuli köllöttelee yhä pääsääntöisesti poikittain (välillä enemmän perätilassa) joten tilannekatsaus asian tiimoilta on parin viikon päästä. Sais kääntyää, kun ajatus sektiosta ei hirveästi lämmitä mieltä. Toisaalta, lapsen paras on aina paras.
Lauantaina lähdemmekin ajelemaan pohjois-pohjanmaalle viikoksi eli nettipimento alkaa. Tuleekohan sitä vierotusoireita. Hope not. Sitten alkaakin vimmattu joululahjojen etsintä.
Pirtsakkaa loppu viikkoa kaikille!
KS16 32+6 (kai?)
Niiga:tietenkin voi jo hiukan varautua, että jos supisteluja alkaa tuntumaan, niin heti auton nokka kohti kotiseutua. Onhan se varmaan aika rankkaa olla autokyydissä, mutta 250km ei mielestäni paha matka, jos tosiaan heti liikenteessä kun supistelut alkanut. Eihän se lapsi syntyne ihan hirmu äkkiä kuitenkaan?!Vai oletko jo uudelleen synnyttäjä tai onko syöksysynnytyksiä äidilläsi, siskollasi??Yleensähän ne menee muutamia päiviä yli sen 38 vkoa......
Mä itse lähden 550km Hesasta kotikonnuille rkv 36-37. Enkä hötkyile asian vuoksi, sillä ei ole mitään supisteluja ollut ainakaan tähän mennessä siihen malliin, että alkaisin varomaan. Sitä istumista mietin kyllä, että luultavasti p**se ja selkä on tulessa, vaikka väliin pysähdytään ja oiotaan jäseniä......Kova paikka kuitenkin. Mullakin esikoinen tulossa, niin ei se sieltä tunnissa parissa tule kuitenkaa. Menee sit kotikonnun sairaalaaa, jos ihan oikeesti alkaisi tapahtua jouluviikon aikana/uuden vuoden tienoilla. Mut eeeeiiiii, mulla siis la vasta 21.1.06 joten ihan turhaa mun miettiä mitään synnytysjuttuja vielä...
Meeris
Hei vaan kaikille,
eipä ole taas tullu kirjoiteltua, ei ole oikein mitään asiaakaan...
Glögiä tässä hörpin ja joulukortteja pitäis alkaa kirjotella, sitähän täällä muutama muukin puuhaili. Meillä on tosin tänä vuonna ihan ostokortit, eikö taatusti joululevyt soi ;-)
Tänään olis eka kerta neuvolan perhevalmennusta. Saas nähdä mimmosta siellä mahtaa olla. Ihan mielenkiinnolla odotan...
ks16: oletkos kuullut, että asiaan perehtyneet vyöhyketerapeutit tekevät myös vauvan kääntöyrityksiä? Ei varmaan joka paikkakunnalta löydy osaajia, mut esim. Tampereella ainakin. Olen kuullut erittäin positiivisia ja onnistuneita kokemuksia asiasta. On ainakin hellävaraisempi toimenpide kuin lääkärin tekemä, eikä siitä mitään haittaakaan ole jos ei onnistu...
Hyvää vointia kaikille!
-kitiki 33+5-
ja kun kerrankin paino oli kohdallaan (noussut vaan 200g kahes viikos) ja hemoglobiinikin noussut 124.. Niin " ihana" terkka olikin sitten ihan idiootti. Pyysin lähetettä pelkopolille, mutta kuulemma ei voi ilman syytä kirjottaa.. mä sanoin että kaikki siinä synnytykses pelottaa, mut ei.. Lisäks vauva on edelleen perätilas ja sekin oli mulle yllätys et perätila vauvaa ei aleta käynnistelee ja yli ei anneta mennä.. ja seuraava neuvola käynti on viikol 34, mut sillonkaan ei viel lähetettä äitipolille laiteta vaik oiskin perätilas. Eli mitäs jos vauva lähtiskin etuajas tulee, niin onko se sit automaattisesti sektio, sitä unohin eilen kysyä..? Mä en haluis kumpaakaan. Enkä käännöstäkään. miksei se haikara voi tuoda niitä lapsia.. ;(
Sitten se neuvolan täti yritti rauhotella että ei se mikään iso ole, tais vaan sanoa kun mä pelkään et on joku nelikilonen..
Ikinä en oo neuvolasta niin huonoil fiiliksil lähteny kun eilen.
Susku 32+3
Kuudelta sitten heräsin :) Mutta hyvin nukuttu yö takana!Nyt ei auta valittaa!!
Meillä on neljä joulukalenteria,niitä joululyhtykalentereita. Hyviä palkintoja jaossa, muun muassa oliko jopa 30 Peugeot autoa!Jos mua nyt onnistas, kun sen Kismet laatikonkin (eilisessä pinossa lisää) voitin!!!Voittoputki aukaistu!! :D
Vauvakin heräsi aamiaisen jälkeen ja elämöi taas kaikilla lihaksillaan masussa!!!Ihana, oma vauvveli!!!
Kaikki hyvin, toivoen muillakin!!!Hyvää torstaita ja joulutunnelmaa!!