Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua ajattelemaan! Parisuhdeasiaa

Vierailija
27.10.2012 |

Mieheni, jonka alkoholinkäyttö on häirinnyt aika ajoin parisuhdettamme ja perhe-elämäämmekin, joi viime viikonloppuna itsensä kovaan humalaan. Hän tappeli yöllä ulos lähtemisestä, repi mut ovelta pois edestään, jatkoi mesoamista lapsen nähden, lähti, meni baariin ja tuli aamulla mukiloituna kotiin, edelleen kännissä. Todellinen pohjanoteeraus, kuten mies itsekin sanoi, olevansa pohjalla siis. Hän häpesi ja sanoi nyt muuttavansa tapansa.

Eilen, perjantaina, mies halusi lähteä pienelle kävelylle klo 23 jälkeen. Baarissa oli pistäytynyt yhdellä (?) kaljalla.

Eikö tässä tilanteessa, kun pitää valita perhe tai omat itsekeskeiset tavat ja juominen, pitäisi karttaa pisarakin alkoholia? Luulisi, että se inhottaa, koska se on vaarantanut miehen paikan perheessämme. Hän sanoo, että hän on päättänyt hallita tilanteen eikä juo enää kotona, mutta eihän hän hallitse, mistä kertoo viimeksi viime viikonlopun kamala yö.

Sanoin, että hän ei ole nyt siinä asemassa, että voi itse päättää, miten elää, vaan jos hän haluaa jäädä, hän pysyy siellä ääripäässä niin kauan, että voin olla varma, että hän asettaa perheen ja meidän avioliiton etusijalle. Sitten joskus voimme taas miettiä, mikä olisi kohtuukäyttöä ja kohtuutapoja.

Mitä olette mieltä? Onko mies oikeassa? Onko hänstä perheenisäksi? Miten minun pitäisi suhtautua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo hyvältä vaikuta. Vastuu lapsista on kuitenkin tärkein.

Vierailija
2/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten elää (miiloin juo ja miten paljon) vai pitääkö hänen suostua minun ehtoihini, jotta voi jäädä vielä kotiin? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi joksikin aikaa vähentää juomista, mutta ei tuo ongelma tuosta mihinkään häviä. Joko hyväksyt tilanteen, tai lähdet kävelemään. Tietysti voit aikasi odottaa muutosta, mutta ennemmin tai myöhemmin tulet huomasmaan, että ei tuo miksikään muutu. Miestä rupee ketuttamaan, kun vahtaat ja määräät hänen juomistaan ja katoilee tasaisin väliajoin ryyppyreissuilleen. Ei kukaan voi pidemmän päälle määrätä kenenkään tekemisiä. Näin se vaan on.

Vierailija
4/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on monta kertaa luvannut muuttaa tapansa. Hän tekee kyllä paljon töitä, mutta se parisuhdeaika menee usein juomiseksi ja hän juo yllättävissäkin tilanteissa, kun meillä on tosi kivaa ja rentoa. Siihenhän se sitten kaatuu. Olen ehdottanut antabustakin, jotta minä voin olla pelkäämättä. Tähän asti mies ei ole suostunut, koska se on liina nöyryyttävää.

-ap

Mies voi joksikin aikaa vähentää juomista, mutta ei tuo ongelma tuosta mihinkään häviä. Joko hyväksyt tilanteen, tai lähdet kävelemään. Tietysti voit aikasi odottaa muutosta, mutta ennemmin tai myöhemmin tulet huomasmaan, että ei tuo miksikään muutu. Miestä rupee ketuttamaan, kun vahtaat ja määräät hänen juomistaan ja katoilee tasaisin väliajoin ryyppyreissuilleen. Ei kukaan voi pidemmän päälle määrätä kenenkään tekemisiä. Näin se vaan on.

Vierailija
5/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa valita ihan itse kumpaa haluaa.

Kumpi on nöyryyttävämpää, käyttää antabusta vai asua sillan alla?

Vierailija
6/6 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös sitä mieltä, että alko pois kokonaan niin kauan kuin asuu sinun ja lapsen kanssa saman katon alla. Lapsi on tärkein huolesi, moni aikuinen ei voi kuvitellakaan miten ahdistavaa lapsesta on nähdä oma vanhemapansa käyttäytyvän noin. Jos miehesi ei saa juomistaan kuriin niin ottaisin eron ja muuttaisin pikimiten lapsen kanssa omaan asuntoon. Olen työskennellyt alkoholistien kanssa ja voin sanoa, että harva saa tuossa tilanteessa enää tilannetta kuriin. Toki se on mahdollista. Sovitte selvät pelisäännöt ja ehdot, jotta mies ei voi jälkeenpäin sanoa ettei tiennyt. Siinä vaiheessa jos tekee "virheen" niin tekee tietoisen virheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme