Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreiden mielestä oppilaita ei saa rangaista mitenkään

Vierailija
25.10.2012 |

Ihan h moilasena katsoin tuota vaaliväittelyä kun Ville Niinistö selitti kuinka ei saa ikinä rangaista mistään. Hänen mielestään esimerkiksi se oli liikaa, kun alaikäinen nuori oli jäänyt kiinni tiupakoinnista koulussa, ja hänelle oli määrätty kotitehtäväksi kirjoittaa tupakoinnin vaaroista. Myöskään reppuja ei saa tutkia, jos epäillään siellä olevan aseita. En ole oikeasti tiennyt tuollaisia ihmisiä olevan olemassakaan. Eikö sitä kiinnosta yhtään muiden oppilaiden hyvinvointi ja turvallisuus ja oikeus saada keskittyä itse opiskeluun?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstinpätkästä jossa muutamalla lauseella vedetään suuria linjoja. Mä en ihan oikeasti ryhtyisi tästä vetämään pitkälle yksityiskohtiin meneviä päätelmiä siitä mitä Ville Niinistö sallii koulussa ja mitä ei käytännön tasolla. Mutta tätä samaa ala-arvoista paskaa on poliittiinen keskustelu nykyään ihan koko ajan. IKINÄ ei pyritä puhumaan rakentavasti asiasta, vaan alunperäinen tarkoitus on dissata jotain porukkaa, ja siihen riittää pari löysästi muotoiltua lausetta joista sitten ruvetaan rakentelemaan helvetinmoisia olkiukkoja. Itse asia on siinä täysin toisarvoisessa asiassa ja totuus uhrataan vääristelyn alttarille. Pääasia että saadaan joku näyttämään pahalta vaikka sitten väkisin. Tämä on erittäin surullista ja säälittävää.

Kukaan ei varmaan odottanutkaan, että näkisit tuossa mitään kyseenalaista, kun olit tehnyt johtopäätöksesi Niinistön mielipiteistä jo ennen kuin olit tenttiä nähnyt tai lainauksia lukenut. Uhraat totuuden täysin sokeasti oman ideologiasi alttarille, jossa vihreät eivät voi koskaan olla missään väärää mieltä. Tämä on erittäin surullista ja säälittävää.

Kukaan ei varmaan odottanutkaan, että näkisit tuossa mitään kyseenalaista, kun olit tehnyt johtopäätöksesi Niinistön mielipiteistä jo ennen kuin olit tenttiä nähnyt tai lainauksia lukenut. Uhraat totuuden täysin sokeasti oman ideologiasi alttarille, jossa vihreät eivät voi koskaan olla missään oikeassa. Tämä on erittäin surullista ja säälittävää.

Minähän katsoin tentin, jonka jälkeen tein tämän ketjun. Vastapuoli ei katsonut tenttiä tai odottanut lainausta vaan päätti oman mielipiteensä jo ennakkoon. Ymmärrätkö eron?

Minäkin katsoin tentin. En vain kuunnellut sitä, vaan myös ymmärsin ja sisäistin, mitä siinä sanottiin enkä keksi omiani.

Vierailija
82/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 vielä lisää että

tuon keskustelun kokonaisuuden perusteella on täysin naurettavaa väittää että Ville Niinistö esitti ettei opettajalle pidä antaa oikeuksia ottaa oppilaalta puukkoa.

Millään järkiperusteella tai suhteellisuudentajulla tai asiayhteyksillä ei ole merkitystä. Kun minä olen tätä mieltä niin se on ainoa totuus. Persulandia on täällä tänään.

Kun puolueen kannatus on noussut 3 % noin 17-20 prosenttiin niin sehän antaakin oikeuden öykkäröidä ja puhua "koko kansan" suulla.

Tiettyjä yhtäläisyyksiä on persujen vanhojen rasististen kommenttien ja argeuenttien ja vihreiden vihaamisen kanssa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuntavaalit ja noita voimankäyttöasioita ei päätetä kuntatasolla. Kuten ei esim. kerjäämiskieltoakaan.

Vierailija
84/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 vielä lisää että tuon keskustelun kokonaisuuden perusteella on täysin naurettavaa väittää että Ville Niinistö esitti ettei opettajalle pidä antaa oikeuksia ottaa oppilaalta puukkoa.

Millään järkiperusteella tai suhteellisuudentajulla tai asiayhteyksillä ei ole merkitystä. Kun minä olen tätä mieltä niin se on ainoa totuus. Persulandia on täällä tänään.

Minä koen tämän asian juuri samalla tavalla, mutta että kaikki järkiperusteet ja asiayhteydet siivutetaan toisen osapuolen toimesta. Kun on päätetty että Niinistö kannattaa opettajien oikeuksien lisäämistä, niin sehän kannattaa, aivan sama mitä se itse sanoo tai jättää sanomatta. Asia nyt vain on näin!

Vierailija
85/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi suurimmaksi osaksi täysin pimentoon koska sille ei Päiviltä jäänyt tilaisuutta puhua juuri mitään. Toimittajien olisi pitänyt ottaa Päivin kanssa erittäin paljon tiukempi linja ja sanoa että asiaan.

Vierailija
86/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä saisi jo monta asiaa paremmin toimimaan koulussa.

Mutta miksi sitä ei muut kannata?

Vierailija
87/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten sokeasti jotkut uskovat johonkin asiaan. Jokainen joka katsoi väittelyn ymmärsi, että Niinistö ei halua antaa opettajille oikeutta ottaa sitä puukkoa pois. Minä en oikeasti tiedä mitä sanoa kun vastassa on täysin vauhkoontuneita vihreiden kannattajia, jotka kannattavat vihreitä vaikka olisivat niiden kanssa eri mieltä. Kääntävät asian mieluummin päälaelleen. Oikeasti menkää kysymään siltä Niinistöltä itse suoraan, niin selviää teillekin. Vaikka ettehän te mene, kun voisi maailmakuva mennä rikki.

Tässä ei tarvitse olla mikään "täysin vauhkoontunut vihreiden kannattaja", vaan normaaliälyllä varustettu ihminen ymmärtääkseen tämän asian. Katsoin vaaliväittelyn ja ymmärsin aivan hyvin, mitä Niinistö tarkoitti. Suosittelen, että hankit apua vainoharhoihisi.

No mitä Niinistö tarkoitti? Mielenkiinnolla odotan miten lennokas tulkinta siitä tällä kerralla vedetään, jossa lopulta Niinistön sanomiset käännetään ihan päälaelleen.

Tulee mieleen ne ketjut, joissa persut selittävät edustajiensa sanomisia tarkoittamaan ihan muut mitä sanoivat. Osat vain vaihtuneet.

Minun ei tarvitse tulkita yhtään mitään, koska on päivänselvää, mitä Niinistö sanoi ja tarkoitti. Suosittelisin, että kuuntelisit, mitä Niinistö sanoo, mutta myös ymmärtäisit ja sisäistäisit hänen puheensa. Minä en aio kertoa sinulle, mitä Niinistö tarkoittaa, koska et sitä kuitenkaan ymmärtäisi. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, enkä aio haaskata aikaani turhaan.

Vierailija
88/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..osallistuvampia poliittisesti sekä parempia keskustelemaan kuin muut ikätoverinsa? Vaan miten pitäisivät järjestystä esim. erityisoppilaiden luokassa..? Sellaisten kanssa, joihin ei puhe tehoa koska se ei mene ns. läpi? Ihan vilpittömästi kysyn ja pohdin, koska muillakaan puolueilla ei ole ollut tähän fiksua vastausta.

Vierailija
89/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolueilta näitä koulumielipiteitä vaaleihin liittyen. Persut oli ainut puolue jolla ei silloin ollut mitään kantaa asioihin.

Vierailija
90/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin tyhmä, ettet edes itse tajua, miten vääristelet asioita. Kaltaisiltasi pitäisi ottaa äänestysoikeus pois.

Vihreää keskustelukulttuuria parhaimmillaan.

kuin sinne huudetaan.

Meni ihan ohi se toisen osapuolen aloittama haukkuminen ilman mitään sisältöä. Mutta vihreät varmasti pystyvät tuonkin paikallistamaan rivien välistä, kuten Niinistön kovan tarmon ajaa opettajille lisää oikeuksia poistaa mm. teräaseet oppilailta.

Sitä varten ovat muut ihmiset.

Vierailija
91/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaan miten pitäisivät järjestystä esim. erityisoppilaiden luokassa..? Sellaisten kanssa, joihin ei puhe tehoa koska se ei mene ns. läpi?"

Luuletko, että Helsingissä ei ole erityisoppilaita opettavia opettajia, jotka ovat äänestäneet Vihreitä?? Puhumalla, laittavat ulos, laittavat rehtorin puhutteluun jne kuten muidenkin puolueiden ehdokkaita äänestäneet opettajat?

Vierailija
92/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..osallistuvampia poliittisesti sekä parempia keskustelemaan kuin muut ikätoverinsa? Vaan miten pitäisivät järjestystä esim. erityisoppilaiden luokassa..? Sellaisten kanssa, joihin ei puhe tehoa koska se ei mene ns. läpi? Ihan vilpittömästi kysyn ja pohdin, koska muillakaan puolueilla ei ole ollut tähän fiksua vastausta.

yritti tässä tuoda esiin että keskustelun viimeisessä lauseessa meni öveksi. Siinä vaiheesa kun ruvetaan miettimään rangaistuksia ja saako ottaa puukon pois vai ei on jo liian myöhäistä! Muistaakseni hän sanoi ja sen jälkeen vielä joku toinenkin puhuja, että ongelmalapset erottuvat jo päivähoidossa ja siellä on se piste kun asioihin pitää puuttua isolla kädellä. Se että keskitytään rangaistuksiin on vain tulipalojen sammuttamista.

Vierailija
93/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti tässä tuoda esiin että keskustelun viimeisessä lauseessa meni öveksi. Siinä vaiheesa kun ruvetaan miettimään rangaistuksia ja saako ottaa puukon pois vai ei on jo liian myöhäistä! Muistaakseni hän sanoi ja sen jälkeen vielä joku toinenkin puhuja, että ongelmalapset erottuvat jo päivähoidossa ja siellä on se piste kun asioihin pitää puuttua isolla kädellä. Se että keskitytään rangaistuksiin on vain tulipalojen sammuttamista.

Niin, on hyvä miettiä, pitäisikö keskittyä tulipalojen estämiseen vai niiden sammuttamiseen.

Vierailija
94/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tulipalo on jo syttynyt? Eikö olisi järkevintä ensin sammuttaa se, ja sitten miettiä miten vastaisuudessa tulipaloja estetään?

Vierailija
95/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tulipalo on jo syttynyt? Eikö olisi järkevintä ensin sammuttaa se, ja sitten miettiä miten vastaisuudessa tulipaloja estetään?

Kaikki järkevät ihmiset tuon ymmärtävätkin.

Vierailija
96/96 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessa tuossa sanonut että opettajien toimivaltaa ei saa lisätä. Siinä koko keskustelussa puhuttiin hyvin yleisellä tasolla suurista linjoista, ja näistä linjoista Niinistö ajoi voimakkaasti ennaltaehkäisyä. Se mitä muuta hän ajoi ei käynyt selväksi, koska hänellä ei ollut toimittajien löysyyden takia riittävästi puheaikaa. Ja tämä keskustelu on epäreilu juuri siksi, että rääpitään suurennuslasin kanssa sellaisen ihmisen puheita joka ei saanut edes kunnolla sanoa sanottavaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän