Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee ihan törkeesti rahaa kummilapsiin!

Vierailija
25.10.2012 |

Meillä on 6 kummilasta. Jokaisen vanhemmat pitävät aktiivisesti lapsilleen nimipäivä- ja syntymäpäiväjuhlia.

Kaikille kun ostaa nimppari- ja synttärilahjat, ja lisäksi joululahjat, menee vuodessa monta sataa, vaikka yritän ostaa niin halpaa kuin mahdollista (ilman että lahja on täysin turhaa krääsää).

Ja tää raha todella tuntuu, kun itse olen opiskelija ja miehenkään palkka ei ole suuri.

Ja ihan turha sanoa, etteivät kummilapset tai näiden vanhemmat odota mitään kallista (=hyvää) lahjaa. Jos menisin tyhjin käsin, tai joidenkin itse kutomien villasukkien kanssa (pelkkien niiden) niin kyllä siitä ei olisi itku kaukana kummilapselta, ja kummilapsen vanhemmat eivät pitäisi lahjaa minään. Kaduttaa jo, että ollaan edes suostuttu kummeiksi.

Tästä voi tulla kakkaa, mutta olen sitä mieltä, että kummilapsista ei ole kummille juuri mitään iloa/etua, pelkkää menoa ja vaivaa. Kummius näyttää nykyään olevan vaan sitä, että kummi lupautuu käyttämään kummilapseensa tämän 15 ensimmäisen ikävuoden aikana vähintään n. 1500 euroa rahaa (ylärajaa ei olekaan), ja vahtimaan tätä silloin kun kummilapsen vanhemmat haluavat lähteä bilettämään. Huono diili, sanon minä!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat voit ainakin jättää väliin, koska nehän tulevat Joulupukilta eli kun et itse ole lahjaa antamassa, ei kummilapsikaan voi tietää keneltä lahjoja on saanut. Tämä toimii tietenkin vaan niille, jotka vielä pukkiin uskovat. Kummilasten vanhemmat kyllä varmasti ymmärtävät.

Vierailija
42/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kerännyt kahdelle kummilapselleni muumimukeja. Onhan se vähän tietty tylsää, että aina tietää mitä saa, mutta on edullinen lahja (Prismassa 13,90€) ja joka synttäreinä ja jouluna on uusia mukeja aina saatavilla. Itse asiassa kun nyt mietin, niin monet antamistani mukeista ovat jo tuotannosta poistuneita/kausimukeja ja niiden arvo noussut, joten nehän ovat sitten ihan arvokkaitakin tulevaisuudessa. Eli jos nyt tuntuu tylsiltä, niin varmasti joskus arvostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummiksi. Itse olet osasi valinnut. Opettele sanomaan "EI". 6 kummilasta on todella paljon, en tajua sinua.

Vierailija
44/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat minulta usein järkilahjoja.Kummilapset ovat jo yläaste/lukioikäisiä ja pidän tapana käydä Iittala outletistä ostamassa lahjat.Kivi-lyhtyjä,Mariskooleja saa sieltä tosi halvalla.Pienet Mariskoolit usein n.10€ kappale.

Vierailija
45/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ein sanominen ole niin helppoa.. vaikka kummilapsia olisikin monen monta. miten sanot ei oman lapsesi kummille joka vastaavasti pyytää sinua lapsensa kummiksi? pakko on suostua tai katkeaa oman lapsen kummisuhde kokonaan.

mulle kummilapset on suuri suuri taakka. ja myönnän että ostan heille turhaa krääsää lahjaksi, koska lahjabudjetti on n.5e. mulla ei ole rahasta pulaa, mutta ei vaan kiinnosta kummilapsiin rahaa laittaa, ne ei vät ole läheisiä tai tärkeitä muutenkaan, ainoastaan "pakollinen paha."

Vierailija
46/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joille kummius tuntuu taakalta, ovatko kummilapsenne sukulaisten vai kavereiden lapsia? Itselläni on vain yksi kummilapsi, sisarukseni lapsi. Hänellä on yksi sisarus ja enempää pieniä ei lähisuvussa olekaan, molemmat ovat minulle todella rakkaita. Sen sijaan en osaisi kuvitella itseäni muun kuin sukulaislapsen kummiksi, pitäisi olla todella TODELLA läheinen ystävä, jollaista ei tällä hetkellä oikeastaan edes ole.

Aloittajalle sanoisin, että anna pelkästään joulu- ja syndelahjat ja pienet nekin. Ja jos lapset eivät ole edes sukua eikä kiitosta lahjoista kuulu, laita seuraavaksi pelkkä kortti.

Vierailija
47/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joille kummius tuntuu taakalta, ovatko kummilapsenne sukulaisten vai kavereiden lapsia?

Meillä tuo menee päinvastoin kuin sinulla: sukulaiskummilapset tuntuvat taakoilta, hyvien ystävien lapset ovat niitä, joiden kanssa olisi luontevampaa olla yhteyksissä. Mutta kyse ei olekaan sisarusten lapsista, se olisi varmasti eri juttu.

Vierailija
48/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munhan pitäisi järjestää noita sitten tasapuolisuuden nimissä kaikille kuudelle! ja missä välissä ehtisin? Kuten kirjoitin, olen opiskelija. Päivät koulussa ja illat menee lukiessa, sen mitä omilta lapsilta ja huushollaamiselta ehtii. Aika omillekin lapsille on kortilla, saati sitten että pitäisi jostain repäistä kuudelle muulle "laatuaikaa". Ideasi on tosi kiva niille, joilla on yksi tai max. kaksi kummilasta, sekä aikaa. ap

Vanha sanonta että on turha itkeä jos paska on housussa sopiin tähän loistavasti.

Vierailija
49/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka antoi aikaa, jonka luona oli yökylässä jne kuinh että olis ollut kalliita lahjoja. rahalla ei voi pientä ostaa

Vierailija
50/50 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummivanhemmat ei koskaan tullut juhliini enkä minä lahjaa saanut. Eiköhän ihmiset ymmärrä että ei ole varaa ostaa mitään ihmeempiä lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan