Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli taas niin katkera fiilis kaverin fb-kirjoittelusta, että päätin tilastoida.

Vierailija
25.10.2012 |

Siis selvitystä siitä, että on hengaillut ja kutonut sukkaa koko päivän, ja että sellainen toiminta sopii hänelle erityisen hyvin...

(Ei käy säännöllisessa työssä, joskus vähän jotain pientä...)

Ja sittenpä päätin tehdä tilaston fb-ystävistäni, ja totesin että vain kolmannes on työssä, johon kuluu 8 tuntia tai enemmän päivästä aikaa.

Loput saatana hengaa, virkkaa, leipoo, taiteilee, opiskelee hitusen jotain turhanpäiväistä, poimii sieniä metsästä, juo viinaa tai matkustelee. Ja saa yhteiskunnalta tulonsiirtoja.

Ja kuten varmaan huomasitte, mä kuulun itse niihin työssäkäyviin veronmaksajiin, ja olen aivan vitun väsynyt ja kypsä. Mäkin ehkä tahtoisin vaan vetää lonkkaa sohvalla, mutta en kehtaa. Joo, no oma moka toki, mitäs käyn töissä...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat asiasta pultit? Omapa on kaverisi asia mitä tekee ja jos noin kateeksi käy niin tee itse samalla tavalla.

Vierailija
2/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat asiasta pultit? Omapa on kaverisi asia mitä tekee ja jos noin kateeksi käy niin tee itse samalla tavalla.

Mähän just sanoin että voisinhan mäkin noin toimia mutta kun en KEHTAA. Ja oma mokani tosiaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan sua siihen pakota. Saat tismalleen samat tulonsiirrot kuin kaverisikin. Leppoisa elämä on vaan irtisanomisen päässä sullekin.

Vierailija
4/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti työpäivää. Jää töitä muillekin enkä ainakaan minä saa mitään tulonsiiirtoa, koska olen itse valinnut osa-aikaisuuden.

Vierailija
5/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen päätä omasta elämästään ihan itse. Jos haluaa elää vain yhteiskunnan tuilla, niin eiköhän menotkin ole sen mukaiset - nämä ihmiset tuskin pystyvät tekemään mitään isompia hankintoja tai esim. matkustella.

Ja toisekseen, ei kannata sinisilmäisesti uskoa kaikkea mitä Facebookissa kirjoitetaan. Luulisin tuollaisenkin hehkutuksen olevan vaan silmänlumetta. Ei haluta kirjoittaa niistä negatiivisista fiiliksistä ja yritetään näyttää ulospäin, että kaikki on niin hienoa ja ihanaa.

Vierailija
6/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti työpäivää. Jää töitä muillekin enkä ainakaan minä saa mitään tulonsiiirtoa, koska olen itse valinnut osa-aikaisuuden.

mutta nykyistä työtäni en voi hoitaa osa-aikaisena, eikä vaihtoehtoja ole tarjolla. Joko siis kokoaikaisena tai työttömänä. Jatkan raatamista.

-ap-

Vierailija
7/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta downshiftaus on hieno juttu, varsinkin jos on lapsia. Yleensä niillä ihmisillä, jotka eivät huku työntekoon on arvomaailma paikallaan. Toki on sitten niitä, jotka ovat kutsumusammatissaan ja nauttivat työnteosta siinä missä toinen siitä ruahallisesta elämäntyylistä. En näe ongelmaa, varsinkaan silloin kun sen tekee omalla kustannuksella.

Vierailija
8/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyistä työtäni en voi hoitaa osa-aikaisena, eikä vaihtoehtoja ole tarjolla. Joko siis kokoaikaisena tai työttömänä. Jatkan raatamista. -ap-

Tiedän ihmisiä (kork.koulutettuja), jotka ovat vaihtaneet yksinkertaisempaan työhön leppoistaakseen. Käytännössä tämä kyllä tarkoittaa, että rahaa ei yleensä jää matkailuun, suurempaan asuntoon tms. Puolensa ja puolensa siis.

Vierailija
9/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta downshiftaus on hieno juttu, varsinkin jos on lapsia. Yleensä niillä ihmisillä, jotka eivät huku työntekoon on arvomaailma paikallaan. Toki on sitten niitä, jotka ovat kutsumusammatissaan ja nauttivat työnteosta siinä missä toinen siitä ruahallisesta elämäntyylistä. En näe ongelmaa, varsinkaan silloin kun sen tekee omalla kustannuksella.

Mun tuntemastani porukasta ei voi kyllä puhua mistään downshiftauksesta, kun ne ei oo ikinä olleen high...Paitsi ehkä pilvessä. Saavutus se kai sekin on kolmekymppiseksi asti vaan hengailla (ja jatkaa samaan malliin) ja vain muutamalla on lapsi.

Vierailija
10/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen, väsynyt ja katkera.

Jos jollakin on mahdollisuus olla kotirouvana, niin se on tosiaan etuoikeus. Syo se heille, joilla ei ole intohimoja työuran suhteen.

Vierailija
11/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vaikka sun kavereille maksetaan siitä, että he eivät tee mitään, niin sullekin sentään maksetaan

- siitä että lomailet

- siitä että viitsit palata lomaltasi töihinkin

- silloin kun olet sairas, sulle maksetaan työterveyshuolto ja palkka sairaspäiviltä

- jos työpaikalla tapahtuu jotain järkyttävää, esimerkiksi kopiokonetta on siirretty metrin verran kysymättä sulta, saat siitä hyvästä saikkua ja siitäkin sulle maksetaan

Jos niille sun kavereille ei maksettaisi perusturvaa, saisit sinäkin heittää hyvästit em. eduille, puolittaa palkkasi ja alkaa tosissaan kilpailemaan muiden kanssa oikeudestasi tehdä työtä, sillä silloin työntekijöillä ei olisi käytännössä mitään oikeuksia. Se perusturva tuo turvaa myös niille jotka käyvät töissä.

Vierailija
12/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisi olevan sun tavoin töissä.

Se ruoho vaan näyttää vihreämmältä toisella puolen...

Vierailija
13/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tulonsiirtoja tässä voisi saada. Me ei ainakaan saada muuta kuin lapsilisät jotka saa kaikki oli töissä tai ei.

Eli emme käy töissä ja lapset ovat jo koululaisia.

Emme ole työttömiä työnhakijoita eli emme saa työkkäriä/ansiosidonnoista ym.

Emme ole myöskään soskan asiakkaita.

Ja valitettavasti emme ole myöskään lottovoittajia ;)

Mutta elämme omilla säästöillä,osinkotuloilla ja pienellä perinnöllä.

On se saatana kiva hengailla ja vaikka virkata jos haluaa.

Vierailija
14/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihuijari-yh:lla ainakin.

Näitä on tullut seurattua, ja kyllä vituttaa se yhteiskunnan lypsäminen ja loisiminen.

Ja näitä etuuksia oikeasti riittää noilla veltoilla paskoilla.

-Yh-korotukset ja elarit

-Lapsikorotukset TT-tukeen

-Asumistuki

-Ilmainen virikehoito lonttaperse lapsitehtaan kakaroille

- paljon alennuksi a ja etuuksia työttömälle raukalle+ yh-lapsille.

Tuohon päälle tietysti uuden miehen täydet palkkatulot, mies pidetään eri osoitteessa, että ei menetä tukia, ja joudu jopa maksamaan elämisestään.

Niin ja exältä tietysti lypsetään kaikki mitä irti saa, ja silti itketään ja valitetaan, kun ei rahat riitä... Enkä toisia yhtä materialistisia lapsia ( ja äitiä) tiedä, kuin tämä luuseri ja lapsensa.

Vierailija
15/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omavalintainen työttömyys yhteiskunnan tuilla on perseestä, mutta itse olen valinnut osa-aikatyön ja aikaa jää ihanasti muuhunkin. Sinä voit ap tehdä samoin, varsinkin jos sinulla on puoliso. Ai niin, mutta et halua luopua hienosta asunnosta etkä autosta etkä matkoista etkä siitä etkä tuosta, eikö? =)

Vierailija
16/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin valinnut downshiftauksen, enkä ota mitään vastaan valtiolta. Käyn töissä vain sen verran kuin täytyy.

Tämä on elintasokysymys. En tarvitse mitään materiaa niin paljon, että paiskisin hommia niska punaisena 8h/5päivää. Valintoja, valintoja..

Vierailija
17/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole sitten sun oma valinta?

Vierailija
18/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tulonsiirtoja tässä voisi saada. Me ei ainakaan saada muuta kuin lapsilisät jotka saa kaikki oli töissä tai ei.

Eli emme käy töissä ja lapset ovat jo koululaisia.

Emme ole työttömiä työnhakijoita eli emme saa työkkäriä/ansiosidonnoista ym.

Emme ole myöskään soskan asiakkaita.

Ja valitettavasti emme ole myöskään lottovoittajia ;)

Mutta elämme omilla säästöillä,osinkotuloilla ja pienellä perinnöllä.

On se saatana kiva hengailla ja vaikka virkata jos haluaa.

tätä en ymmärrä. mitä sitten kun säästöt loppuvat jos kumpikaan ei töissä

Vierailija
19/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta omavalintainen työttömyys yhteiskunnan tuilla on perseestä, mutta itse olen valinnut osa-aikatyön ja aikaa jää ihanasti muuhunkin. Sinä voit ap tehdä samoin, varsinkin jos sinulla on puoliso. Ai niin, mutta et halua luopua hienosta asunnosta etkä autosta etkä matkoista etkä siitä etkä tuosta, eikö? =)

itseasiassa mun puoliso on huomenna viimeistä päivää työssä ennenkuin lomautus alkaa. Ja jos kävisin osa-aikaisesti työssä, tarvitsen siihen mun autoa, joka on niinkin vitun upea peli, kuin 300 000 kilsaa ajattu ooppeli. Meillä on ihan tavallinen koti ja kerran kesässä ehditään matkustamaan, ehkä jopa Ruotsiin asti. Niin sä voit nyt tunkea tuon hymiön perseesees, ja mä voin jatkaa valittamista siitä etten kehtaa alkaa loisimaan ja virkkaamaan, vaan käyn tunnollisesti töissä vaikken jaksaisikaan ja maksan veroja myös sitä varten että mun ystäväni voivat vain virkata.

Ilmeisesti kaikkien mielestä kolmekymppiset virkkaajat ja viinan juojat on ihan ok, mitä sitä turhaan työllä itseään rasittamaan?

-ap-

Vierailija
20/65 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tulonsiirtoja tässä voisi saada. Me ei ainakaan saada muuta kuin lapsilisät jotka saa kaikki oli töissä tai ei. Eli emme käy töissä ja lapset ovat jo koululaisia. Emme ole työttömiä työnhakijoita eli emme saa työkkäriä/ansiosidonnoista ym. Emme ole myöskään soskan asiakkaita. Ja valitettavasti emme ole myöskään lottovoittajia ;) Mutta elämme omilla säästöillä,osinkotuloilla ja pienellä perinnöllä. On se saatana kiva hengailla ja vaikka virkata jos haluaa.

tätä en ymmärrä. mitä sitten kun säästöt loppuvat jos kumpikaan ei töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi