Tuli taas niin katkera fiilis kaverin fb-kirjoittelusta, että päätin tilastoida.
Siis selvitystä siitä, että on hengaillut ja kutonut sukkaa koko päivän, ja että sellainen toiminta sopii hänelle erityisen hyvin...
(Ei käy säännöllisessa työssä, joskus vähän jotain pientä...)
Ja sittenpä päätin tehdä tilaston fb-ystävistäni, ja totesin että vain kolmannes on työssä, johon kuluu 8 tuntia tai enemmän päivästä aikaa.
Loput saatana hengaa, virkkaa, leipoo, taiteilee, opiskelee hitusen jotain turhanpäiväistä, poimii sieniä metsästä, juo viinaa tai matkustelee. Ja saa yhteiskunnalta tulonsiirtoja.
Ja kuten varmaan huomasitte, mä kuulun itse niihin työssäkäyviin veronmaksajiin, ja olen aivan vitun väsynyt ja kypsä. Mäkin ehkä tahtoisin vaan vetää lonkkaa sohvalla, mutta en kehtaa. Joo, no oma moka toki, mitäs käyn töissä...
Kommentit (65)
"Minulla olisi periaatteessa mahdollisuus viettää päivä kotona virkaten. Omat tuloni ovat pienet, mutta mieheni tienaa yli keskiarvojen, joten pystymme myös matkustamaan."
Hienoa tämä tasa-arvo: naiset naivat ylöspäin ja ottavat iisimmin miehen painessa duunia heidänkin edestään sitten.
Olen varmaan valinnut aikanaan laman, sairaudet, korkojen nousun 17:ään prosenttiin jne. Fiksumpaa toki olisi ollut valita toisin. Tyhmä minä!
Tiedät itsekin, että 20 vuoden takainen lama-aika ja koron nousut on poikkeuksia? Ikävää toki niille, jotka joutuivat silloin kärsimään mutta ei sen kaikkien rahatilannetta selitä. Minä olen myös läpikäynyt vaikean sairauden ja toivun siitä erilleen ja juuri se on saanut miettimään elämää uudelta kantilta.
pk-seudulla ei voi asua halvalla vaikka minkä asumismuodon valitsee. Sairauksista on monenlaisia seurauksia talousmielessäkin. Ja niin edelleen.
pk-seudulla ei voi asua halvalla vaikka minkä asumismuodon valitsee. Sairauksista on monenlaisia seurauksia talousmielessäkin. Ja niin edelleen.
Totta kai sairauksista seurauksia. Mutta minä sanoin jo alun alkaen, että jos perheessä on kaksi työssäkäyvää(ei siis sairaslomalla olevaa) niin se on valinnoista kiinni mihin ne rahansa laittaa. Ei mekään halvalla asuta uudessa omakotitalossamme ja palkkamme eivät todellakaan päätä huimaa, mutta silti olemme tehneet omat valintamme. Siksi aapeen on naurettavaa kitistä, kun itsekin voisi halutessaan samat valinnat tehdä.
Millanen kaveripiiri sulla oikein on ?
Mun tutuista tai ystävistä kaikki on töissä , opiskelevat tai ovat eläkkeellä. Itse olen ollut täyspäiväsesti työssä 24 vuotta ( no , 2,5 vuotta siitä kyllä äitiyslomia) ja olen kyllä tykännyt työstäni. On minulla silti vapaa-aikaakin. Kuka jaksaa virkata kotona loputtomiin...
ei ole yhtään huonompi vaikka ei olisikaan vienyt joltain toiselta työpaikkaa sen 15 vuoden ajan.