Millaista opiskella yliopistossa aikuisena?
Kommentit (31)
Palkkion he saavat työstään joka tapauksessa. Mä vaadin sen hukatun ajan takaisin minkä idioottimaisuudessani dumppasin yliopistoon. Kuten jo sanottiin, yliopistoissa ei opi mitään (välittömän) hyödyllistä. En edelleenkään ymmärrä miten pääsin sisään yliopistoon aikoinaan. Mua ei olis pitäny päästää sinne alun alkaenkaan. Eipä sitä nuorempana voinut tietää paremmin mitä se opiskelu olisi. Kaiken olisi saanut tehdä itse kun luennoitsijat olivat kyvyttömiä esittämään mitään liian monimutkaisia ideoita. Tai he olivat muuten vain mielenkiinnottomia persoonia, ainakin salin edessä. Oppia voi luentosalin ulkopuolellakin, ja suosittelen lämpimästi tätä opiskelumuotoa kaikille. Tulevaisuudessa luennoitsijat voidaan korvata roboteilla. Miksipä ei tietokonetta voisi laittaa lukemaan oppimateriaalia esim. Windowsin omalla Narrator-äänellä. Ainoat erot ovat siinä, että tietokoneen voi laittaa paussille, eikä se ylläpidä läsnäolopakkoa. Luennoitsijoiden työ on opetusjärjestelmän hyväksikäyttöä ja rahastusta.
olisi kiva tietää, millainen lääkäri olisit, jos sinusta ohjaus on tarpeetonta ja luennot tiedon kaatamista päähän.
Eikö ne juuri tee enemmän käytännön hommia?
kuulostat kyllä elämääsi vihaavalta jurnuttajalta
Joku vähä-älyisempi voisi sanoa, että minä kuulostan enemmän sellaiselta, joka vihaa yliopistoja, ennemmin kuin omaa elämää. Mene ja tiedä. Eipä mulla ole kokemuksia kuin yhdestä niistä kymmenistä yliopistoista, joita on maan joka kolkassa, kuin etäispesäkkeitä konsanaan.
- 17.
kuulostat kyllä elämääsi vihaavalta jurnuttajalta
Joku vähä-älyisempi voisi sanoa, että minä kuulostan enemmän sellaiselta, joka vihaa yliopistoja, ennemmin kuin omaa elämää. Mene ja tiedä. Eipä mulla ole kokemuksia kuin yhdestä niistä kymmenistä yliopistoista, joita on maan joka kolkassa, kuin etäispesäkkeitä konsanaan.- 17.
Olet kyllä kiinnostavin ihminen pitkään aikaan :) Sustä mä pidän ;)
sano nyt opiskelitko lääketiedettä?
Tivaaminen on epäkohteliasta. Ethän sä haluais olla epäkohtelias netissä?
sano nyt opiskelitko lääketiedettä?
Tivaaminen on epäkohteliasta. Ethän sä haluais olla epäkohtelias netissä?
;)
-sama
Suomessa yliopistossa opiskelee nimenomaan aikuisia :)
Itsekin opiskelin aikuisena ja siinä oli omat puolensa. Mulla opiskelu oli tehokkaampaa. Sain kyllä paljon aikaiseksi ja hyvät verkostot. Ja ei, yksinään ei voi asiantuntijaksi kasvaa. Siihen pätevöidytään vain osana tiedeyhteisöä.
Itse opiskelin tietojenkäsittelyoppia enkä ollut missään tekemisissä muiden opiskelijoiden kanssa koko aikana. Oikein hyvin on asiantuntijana tullut yrityksissä pärjättyä opintojen jälkeen.
kun ei ole vielä vanha mutta ei todellakaan enää nuori. Jos aloittaa tekemään ensimmäistä tutkintoaan eikä ole työn ohessa opiskeleva tradenomi, jolla on jo verkostot.
Useimmat isoilla luennoilla ei edes tunne toisiaan joten ei tule mitään sellaista "kattokaa, kuka toi on, onpa se vanha" -juttua tms.
Palkkion he saavat työstään joka tapauksessa. Mä vaadin sen hukatun ajan takaisin minkä idioottimaisuudessani dumppasin yliopistoon. Kuten jo sanottiin, yliopistoissa ei opi mitään (välittömän) hyödyllistä.
En edelleenkään ymmärrä miten pääsin sisään yliopistoon aikoinaan. Mua ei olis pitäny päästää sinne alun alkaenkaan. Eipä sitä nuorempana voinut tietää paremmin mitä se opiskelu olisi. Kaiken olisi saanut tehdä itse kun luennoitsijat olivat kyvyttömiä esittämään mitään liian monimutkaisia ideoita. Tai he olivat muuten vain mielenkiinnottomia persoonia, ainakin salin edessä. Oppia voi luentosalin ulkopuolellakin, ja suosittelen lämpimästi tätä opiskelumuotoa kaikille.
Tulevaisuudessa luennoitsijat voidaan korvata roboteilla. Miksipä ei tietokonetta voisi laittaa lukemaan oppimateriaalia esim. Windowsin omalla Narrator-äänellä. Ainoat erot ovat siinä, että tietokoneen voi laittaa paussille, eikä se ylläpidä läsnäolopakkoa. Luennoitsijoiden työ on opetusjärjestelmän hyväksikäyttöä ja rahastusta.
olen eri mieltä. Nykyään on kurssien jälkeen kyselyt oppilaille, ja ei kukaan luennoitsija halua saada huonoja arvosteluja kurssistaan oppilailta.
Minusta opettajat ovat lujilla varmasti jaksamisen kanssa. Vaativa työ. ja palkkauskin tulee nykyään suureksi osaksi henkilökohtaisen osaamisen mukaan, eli varmaan katsotaan näitä oppilaiden arvioita. Sehän on opettajien kilpailuttamista toisiaan vastaan.
Minä opiskelin noin kolmekymppisenä. Koska ei enää bileet ja muu paljon nuorempien kanssa sosialisointi kiinnostanut, keskityin hoitamaan opintoni tehokkaasti ja nopeasti alta pois. Kolmesssa vuodessa tuli sitten maisteriksi opiskeltua.
Eipä tuossa mitään ihmeellistä minusta ollut että aikuisena opiskelee, yliopistolla kuitenkin opiskellaan varsin itsenäisesti eikä niiden muiden kanssa tarvi juuri tekemisissä olla jos ei halua. Useimmat isoilla luennoilla ei edes tunne toisiaan joten ei tule mitään sellaista "kattokaa, kuka toi on, onpa se vanha" -juttua tms.
joku kirjoittaa kärkkäästi ja puhuu asioiden oikeilla nimillä :DDD