Mitä tulee mielee ihmisestä, jolla ei ole muuta koulutusta
kuin lukio, mutta harrastuksiin kuuluu kulttuuri (taidenäyttelyt, ooppera, teatteri, kirkkomusiikki), viinit ja ruoka ja golf, matkustelee ja lukee paljon?
Kommentit (44)
Miksi ap. ei maininnut työnteosta mitään avauksessa? Siksi vastaukset sen mukaan.
vakkariduunissa ylempänä toimihenkilönä ja Manager-tittelillä. Myös työssä voi oppia
koulutusta? Vaikea uskoa.Työskentelet erikoistietoja ja -taitoja vaativissa asiantuntijatehtävissä tai kuulut yrityksesi keskijohtoon.
Työllesi on ominaista itsenäisyys, vastuu ja korkean koulutuksen sekä ammattitaitosi hyödyntäminen.
Ehkä? Siinä voi kouluttautumaton pärjätä hyvin, ja rahaa riittää matkusteluun ja kaikenlaiseen huvitukseen.
Ehkä näillä ammattikorkeat ja yliopistot käyneillä ei vaan se ole uponnut päähän ettei se tutkinto takaa työpaikkaa, saatika hyväpalkkaista sellaista.
en usko, että kouluttamaton pääsee nykyisin töihin "oppimaan" kun koulutettujakin on tarjolla.
..aina voi kouluttautua lisää jos tarvitsee! Mua enenmmänkin ällöttää semmoset jotka snobbailee jollain tutkinnoilla! Itsellä pelkkä lukio takana, koulunkäynti ei motivoi koska se on mielestäni ajanhaaskausta oikeasti älykkäälle ihmisille - siellä turhautuu. Ei kiinnosta mennä pyörittelemään palikoita kun voi sillä ajalla tienata rahaa. Ja vapaa-ajalla voi harrastaa mitä vaan, se ei koulutukseen tai työhön liity mihinkään. T. Lukio-pohjalla mennään..ei miehen rahoilla
vakkariduunissa ylempänä toimihenkilönä ja Manager-tittelillä. Myös työssä voi oppia
koulutusta? Vaikea uskoa.Työskentelet erikoistietoja ja -taitoja vaativissa asiantuntijatehtävissä tai kuulut yrityksesi keskijohtoon.
Työllesi on ominaista itsenäisyys, vastuu ja korkean koulutuksen sekä ammattitaitosi hyödyntäminen.
olla korkeasti koulutettu. Siinä oli myös muita asioita, jos et sattunut huomaamaan.
..aina voi kouluttautua lisää jos tarvitsee! Mua enenmmänkin ällöttää semmoset jotka snobbailee jollain tutkinnoilla! Itsellä pelkkä lukio takana, koulunkäynti ei motivoi koska se on mielestäni ajanhaaskausta oikeasti älykkäälle ihmisille - siellä turhautuu. Ei kiinnosta mennä pyörittelemään palikoita kun voi sillä ajalla tienata rahaa. Ja vapaa-ajalla voi harrastaa mitä vaan, se ei koulutukseen tai työhön liity mihinkään. T. Lukio-pohjalla mennään..ei miehen rahoilla
Jos harrastuksena on matkustaminen niin mistäs ne rahat siihen harrastukseen saa jos ei työstä?
tai perinyt paljon rahaa. Tuolla koulutuksella tuskin johtajan paikkoja saa.
Riittää minulle. En halua johtajaksi tai muuksikaan päälliköksi. Duunarina on ihan hyvä olla.
Työllesi on ominaista itsenäisyys, vastuu ja korkean koulutuksen sekä ammattitaitosi hyödyntäminen.olla korkeasti koulutettu. Siinä oli myös muita asioita, jos et sattunut huomaamaan.
Riittää minulle. En halua johtajaksi tai muuksikaan päälliköksi. Duunarina on ihan hyvä olla.
Missä kohtaa olen maininnut työssäoppimisen? Yksityisyrittäjäksikin voi ryhtyä :) Mun tuttavapariskuntani on yksityisyrittäjiä, ja heidän tulonsa ovat paremmat kuin niiden joilla lukee ''tradenomi'' papereissa, ja jos ihminen on täysin kyvytön ja sosiaalisesti avuton, mutta osaa kyllä koulussa opetetut rutiinit niin ei siinä enää tutkinto paljoa pelasta...
Missä kohtaa olen maininnut työssäoppimisen? Yksityisyrittäjäksikin voi ryhtyä :) Mun tuttavapariskuntani on yksityisyrittäjiä, ja heidän tulonsa ovat paremmat kuin niiden joilla lukee ''tradenomi'' papereissa, ja jos ihminen on täysin kyvytön ja sosiaalisesti avuton, mutta osaa kyllä koulussa opetetut rutiinit niin ei siinä enää tutkinto paljoa pelasta...
kouluttamattomia?
Koulutuksena pelkkä peruskoulu.
Ihan tavallinen duunariammatti.
Työllesi on ominaista itsenäisyys, vastuu ja korkean koulutuksen sekä ammattitaitosi hyödyntäminen.olla korkeasti koulutettu. Siinä oli myös muita asioita, jos et sattunut huomaamaan.
Tässä puhutaan nimenomaan kouluttamattomasta henkilöstä.
Siinä ei silti lukenut, että se on ainoa edellytys.
Mitä kys. henkilö tekee työkseen, millainen luonne, mitä haluaa elämältään nyt? Nämä mulle tärkeämpiä kuin vuosia sitten käyty koulu tai miten käyttää vapaa-aikansa.
(Ap tuskin vastaa ...)
Ilman koulutusta tuollainen palkka?
...mun ikäluokassa aika monetkin meni suoraan lukion jälkeen töihin, ja siinä sitten on edetty, työssä oppien, työnantaja on kurssittanut jne. Tämä aikaan ennenkuin korkeakoulututkintopaperista tuli Raamattu.
jossa on vanhaa rahaa ja kulttuurista pääomaa, mutta hän ei ole itse erityisen kunnianhimoinen.
kalliita. Taidenäyttelyt ovat usein lähes ilmaisia, samoin kuin kirkkomusiikkikin. Teatteriin pääsee muutamalla kympillä ja oopperakin on ihan kohtuuhintaista, jos ei halua ehdoin tahdoin ensi parvelle tai permannolle. Hyvän ruuankaan laittamiseen ei omaisuuksia kulu. Golf nyt ei ole ilmaista eikä etenkään matkailu, mutta elämällä kohtuullisesti keskituloinenkin voi harrastaa edellä mainittuja. Lukeminen on ilmaista.
Nautin itsekin kirjallisuudesta, teatterista ja oopperasta, vaikka olen pienituloinen. Kyse on valinnoista.
Pitäisikö haukkua joku sun työkaveri, koska sillä on eri harrastukset kuin sulla?
t.ap