uimahallissa nähtyä
lapseni katseli uima-altaan reunalla olevia sukellettavia renkuloita. Ei edes koskenut niihin, katseli vain läheltä. Varmaan mietti voisiko niitä lainata.
Kahden lapsen isä tuli paikalle, nappasi renkaat käteensä ja sanoi laselleni "ne on meidän". Sitten hän meni istumaan altaan reunalle ja piti renkuloita kädessään. Siis ihan oikeasti, ei käyttänyt niitä, hänen lapensa eivät käyttänyt niitä, vaan hän piti niitä kädessä, että kukaan muu ei vaan lainaa tai läheltä katsele heidän lelujaan.
Ajatelkaa, että tuollaisia ihmisiä tuolla liikkuu :) ja tuollaisen mallin ne antavat omille lapsilleen. TÄMÄ ON MINUN! Juuri sellainen itsekäs asenne ei ole kyllä todellakaan hyvä esimerkki!
Jos meillä on ollut jotain leluja uimahallissa tai hiekkalaatikolla, niin tottakai niitä saa muut lainata jos ei omat lapset juuri sillä hetkellä niitä käytä. Sehän on ihan selvä juttu!
Kommentit (29)
Jotkut sen osaa jotkut ei. Huonosti käyttäytyvät mielellään puolustelevat urpoja tapojaan, mikä on todella älytöntä, kuka nyt haluaisi mainostaa hyvien tapojen puuttumista.
Tässä se isä olisi voinut ilmaista itsensä paremmin, niin ap:lle ei olisi jäänyt mieli jostain täysidiootista.
Kai nyt omansa saa ottaa pois?
Ap:n lapsi ei mitenkään ominut niitä kamoja.
Omat lapset (6v. ja 4v.)leikkivät hiekkiksellä,joka on melkolailla meidän parvekkeen alla. Olin kotona laittamassa sapuskaa ja partsin ovi oli auki,jotta pystyin kuuntelemaan mitä pihalla (krstalo) tapahtui.
Kuopus oli kuulemma hävittänyt jonkun vajaan peukalon kokoisen naapurin lapselle "elintärkeän" pikku-ukon.Ihmettelin mielessäni,miksi ylipäätään pitää ottaa noin pieni asia mukaan ulos,mutta pahoittelin tapahtunutta ja kävin samana iltana ostamassa hauskan traktorin korvaukseksi naapurin vesselille (ilman,että minua käskettiin tai vihjailtiin asiasta.Kävin,koska se kuuluu hyviin tapoihin.).Sain tympeän mukakiitoksen. ok- ei se mitään.
Parin päivän päästä samainen vesseli rikkoi kuopuksen isohkon rekka-auton. Eipä tullut äiti pahoittelemaan saati tuomaan mitään korvausta...
Kaiken huipuksi heillä oli aina omat tavarat hiekkiksellä,joita muut eivät saaneet käyttää,mutta heidän "kultamurunsa" ottivat aina meidän lasten leikkivälineet eivätkä antaneet takaisin...
(Lisäksi sain kauhean haukkuryöpyn niskaani kun kerran kehtasin huomauttaa hiekkalaatikon reunalla tupakoinnista: "siis täh?!?! Pitääx mun muka mennä tonne nurkaan taa röökaan ja jättää poika yksin?!" "No vaikka niin tai sitten vaan olet polttamatta sen aikaa kun olet tässä vieressä?" "voi vittu kuule!" Tempaisi lapsensa kainaloon ja lähti letti viuhuen tömistään pois)-M.-
toki olisi voinut sanoa, anteeks, ne on meidän.
Liian monta kertaa on uimahallissa meidän tavaroita otettu, vaikka niissä lukee nimi, sieltä altaan reunalta ja sitten niitä on saanut metsästää kissojen ja koirien kanssa, että kenellä ja missä on. Uimarenkaat ym. on sellaisia, joita saa vieras käyttää siihen asti, että oma lapsi haluaa sen ja sitten lapsi menee sanomaan anteeksi saanko mä sen, se on mun oma, ja jos kysyy tai olen tavaran vieressä ja pieni (alle 2 v) tulee leluja kattelemaan, sanon, että saa lainata, mutta liian usein on esim. meidän lötköpötkö ym rikottu (purtu ja revitty rikki esim.) näiden lainaajien toimesta, joten pyrin välttämään sitä, että tavarat on muiden käytössä.
joko siksi, että ei muistettu, mihin ne jäivät tai siksi kun joku pikku piltti oli ne ottanut ja vienyt. Niinpä isä aiheettomasti kuvitteli, että ap:n lapsi oli ne vienyt ja ilmoitti, että hän vie tässä nyt omansa pois. Ja varmaan oli vähän harmissaan, kun joku on noin lainannut heidän omiaan.
Meille kun kävi näin. Minä tosin näin, miten vieras mies vei meidän kellukkeemme altaan reunalta, joten kahlasin kiireesti perään ja kun mies nosti lapsensa altaan reunalle voidakseen laittaa kellukkeet, nappasin ne kellukkeet ja totesin, että nämä ovat meidän. Minä siis näin, että mies oli ottanut ne kellukkeet, mutta olisihan siinä voinut käydä niinkin, että joku toinen olisi vienyt ne siihen altaan reunalle miehen viereen.
Erehdyksiä sattuu. Mies olisi voinut olla kohteliaampi mutta toisaalta, ei hän nyt mikään outo idioottikaan ollut. Paljon melua tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sen osaa jotkut ei. Huonosti käyttäytyvät mielellään puolustelevat urpoja tapojaan, mikä on todella älytöntä, kuka nyt haluaisi mainostaa hyvien tapojen puuttumista.
Tässä se isä olisi voinut ilmaista itsensä paremmin, niin ap:lle ei olisi jäänyt mieli jostain täysidiootista.
No mistäs se mies sen tiesi? Ap:n lapsi tuijotteli leluja nokka parin sentin päässä. Olisi ollut pikku hetki vain, ja lelut olisivat olleet lapsen kourassa ja sen jälkeen hukassa. Hyvä että mies piti huolen tavaroistaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta kertaa on uimahallissa meidän tavaroita otettu, vaikka niissä lukee nimi, sieltä altaan reunalta ja sitten niitä on saanut metsästää kissojen ja koirien kanssa, että kenellä ja missä on.
Minä käyn toisinaan lapsen kanssa uimahallissa, ja silloin meillä on mukana snorkkeli, uimalasit, räpylät ja merenneitopyrstö. Kaikissa on nimi, ja lisäksi kuljetan niitä isossa muovisangossa, jossa lukee isoin kirjaimin MAIJAN OMIA. Sanko odottaa altaan reunalla, ja välillä välineitä vaihdellaan. Nimeämisestä huolimatta saa koko ajan pitää vahtia, ettei siitä lähde tavaroita. Esimerkiksi viime viikolla teinipojat olisivat halunneet ottaa sieltä sen merenneitopyrstön, mutta onneksi ehdin huutaa, että ne on meidän omia. Se pyrstö maksaa satasen, joten ei paljon naurata siinä kohtaa, kun teinipoika on ahtautunut väkisin eskaritytön pyrstöpukuun ja monofinräpylään ja repinyt ne rikki.
Nyt olen etsinyt lapselle kaupoista niitä sukellettavia leluja. Eipä tahdo mistään löytyä. Verkkokaupoissa olisi, mutta ei uskalla postilakon takia tilata, kun ovat tarkoitettuja joululahjaksi. Lapsi on innokas sukeltelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistäs se mies sen tiesi? Ap:n lapsi tuijotteli leluja nokka parin sentin päässä. Olisi ollut pikku hetki vain, ja lelut olisivat olleet lapsen kourassa ja sen jälkeen hukassa. Hyvä että mies piti huolen tavaroistaan.
Kamalan vanha ketju!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan vanha ketju!!
Meinaatko, että asia on vanhentunut eikä enää räkänokat hamua vieraiden tavaroita itselleen?
Omat lapset (6v. ja 4v.)leikkivät hiekkiksellä,joka on melkolailla meidän parvekkeen alla. Olin kotona laittamassa sapuskaa ja partsin ovi oli auki,jotta pystyin kuuntelemaan mitä pihalla (krstalo) tapahtui.
Kuopus oli kuulemma hävittänyt jonkun vajaan peukalon kokoisen naapurin lapselle "elintärkeän" pikku-ukon.Ihmettelin mielessäni,miksi ylipäätään pitää ottaa noin pieni asia mukaan ulos,mutta pahoittelin tapahtunutta ja kävin samana iltana ostamassa hauskan traktorin korvaukseksi naapurin vesselille (ilman,että minua käskettiin tai vihjailtiin asiasta.Kävin,koska se kuuluu hyviin tapoihin.).Sain tympeän mukakiitoksen. ok- ei se mitään.
Parin päivän päästä samainen vesseli rikkoi kuopuksen isohkon rekka-auton. Eipä tullut äiti pahoittelemaan saati tuomaan mitään korvausta...
Kaiken huipuksi heillä oli aina omat tavarat hiekkiksellä,joita muut eivät saaneet käyttää,mutta heidän "kultamurunsa" ottivat aina meidän lasten leikkivälineet eivätkä antaneet takaisin...
(Lisäksi sain kauhean haukkuryöpyn niskaani kun kerran kehtasin huomauttaa hiekkalaatikon reunalla tupakoinnista: "siis täh?!?! Pitääx mun muka mennä tonne nurkaan taa röökaan ja jättää poika yksin?!" "No vaikka niin tai sitten vaan olet polttamatta sen aikaa kun olet tässä vieressä?" "voi vittu kuule!" Tempaisi lapsensa kainaloon ja lähti letti viuhuen tömistään pois)
-M.-