Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me genX vanhemmat olleet liian "hyviä" vai huonoja vanhempia, kun ei nykynuoria kiinnosta kännääminen tai woodstock bileet

Vierailija
15.02.2026 |

Just katoin tuon Woodstockin ja ei tommosia bileitä nykynuoriso enää järjestä saati halua mennä. Mitä on tapahtunut? Miksi nuoret on nykyään niin kunnollisia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmatkin x-sukupolven edustajat olivat Woodstockin aikaan parivuotiaita, että ei heitä siellä varmaan kauheasti ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla on nettielämä, meillä ei ollut. Siinä missä me ryypättiin ja päihteiltiin järkevän tekemisen puutteessa, nykyisten nuoryten kapina on of, somekohut ja manosfääri. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
4/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhimmatkin x-sukupolven edustajat olivat Woodstockin aikaan parivuotiaita, että ei heitä siellä varmaan kauheasti ollut. 

nii niin en sanonutkaan, että genx olisi woodstockia pitänyt vaan gex:n vanhemmat oli sitä ikäluokkaa. Gex myös vielä oli aika heitteilä ja avainkaulalapsia ja ekat kännit 13 v :D mutta ei eidän lapset enää oo tommosia olleet

Vierailija
5/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kännättäisiin paljon mutta alkoholin käyttökin romahti kun suomalasten ostovoima tuhottiin pysyvästi 2020-2023 ja vielä sitten lisää 2024-2026.

Vierailija
6/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten

Vierailija
7/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattamani zeta kävi kaikissa koulun bileissä opiskeluaikana ja nyt työelämässä ollessaan käy edelleen festareilla ja milloin missäkin partyissa. Aika maltilliselta meno kuitenkin vaikuttaa verrattuna omaan nuoruuteen.

Vierailija
8/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattamani zeta kävi kaikissa koulun bileissä opiskeluaikana ja nyt työelämässä ollessaan käy edelleen festareilla ja milloin missäkin partyissa. Aika maltilliselta meno kuitenkin vaikuttaa verrattuna omaan nuoruuteen.

Niinpä, kun vaikuttaa siltä, että vaikka käyvät festareilla, ni suht tasapainoista meno näyttää olevan :D

Vierailija
9/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii niin en sanonutkaan, että genx olisi woodstockia pitänyt vaan gex:n vanhemmat oli sitä ikäluokkaa. Gex myös vielä oli aika heitteilä ja avainkaulalapsia ja ekat kännit 13 v :D mutta ei eidän lapset enää oo tommosia olleet

X-sukupolvi on boomereiden lapsia ja se näkyy siinä että olivat aika heitteillä koko lapsuutensa. 

Vierailija
10/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin! Silloin ysärillä jos halusit kuulua porukkaan oli pakko ryypätä.  Varmaan tuolla jotain todellisuutta ja tylsyyttä paettiin. Ylipäätään ihmiskuva mikä esim. suosikista saatiin oli outo. Itse muistan ihailleeni 13-vuotiasta tyttöä joka tapaili rollareiden rokkaria. Minusta oli ankeaa aikaa ja asiat menneet paljon parempaan. 

Vierailija
11/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-71 syntyneet on viimeinen märkä sukupolvi Suomessa. Se on hyvä.

Vierailija
12/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on muuttanut asiat 20 vuoden aikana. Se on vaikuttanut myös vanhemmuuteen voimakkaasti, meillä suomalaisilla tämä palstakin. Face on suuri tekijä. Toki vaikutukset on olleet vahvemmat milleniaaleille. Minä olen syntynyt 70-luvun puolessa välissä, ja olen suht paljon samanlainen vanhempi kuin 20 vuotta vanhemmat vanhempani. Mutta mun ysärin puolessa välissä syntynyt esikoiseni tulee olemaan erilainen vanhempi kuin minä. Mun lapset ja mun nuoremmat sisarukset on tietokone ja nettiajan lapsia, ja voin vain kuvitella minkälaista tulee olemaan mun lastenlasten elämä kun on tekoäly jne. Varmasti mun lasten vanhemmuus tulee olemaan vielä paljon haastavampaa kuin mun ikäpolven.

Minä en ole nuorena ryypännyt, enkä käynyt festareilla jne. eikä mun lapsetkaan ole sellaisesta innostuneet. Se on erittäin hyvä, koska nykyajan nuorilla päihteet on aivan järkyttävästi lisääntyneet, ja nimenomaan huumeet ja pillerit. Teen työkseni töitä pitkäaikaistyöttömien kanssa, ja siinä tulee ilmi kaksi-kolmekymppisten elämä mitä se nykyään on, kun päihteet vie. Eikä ole kyllä vanhemmuus mennyt ihan putkeen heidän vanhemmillaan, kun nuoret miehet ovat jääneet ensimmäisen kerran tupakanpoltosta kiinni eskari-ikäisenä ja juoneet alkoholia ensimmäisen kerran 8-vuotiaana.

Vierailija
13/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä näin! Silloin ysärillä jos halusit kuulua porukkaan oli pakko ryypätä.  Varmaan tuolla jotain todellisuutta ja tylsyyttä paettiin. Ylipäätään ihmiskuva mikä esim. suosikista saatiin oli outo. Itse muistan ihailleeni 13-vuotiasta tyttöä joka tapaili rollareiden rokkaria. Minusta oli ankeaa aikaa ja asiat menneet paljon parempaan. 

Oon ihaillu myös nykynuorten kykyä käsitellä tunteita ja olla muiden ihmisten kanssa. Olen paljon opiskellut nyt vanhemmalla iällä ja opiskelukavereina on ollut gen X:n lapsia ja ei voi kuin ihailla miten fiksuja nuoria he on :O on ollut myös minulle kasvattavaa ja opettavaista olla heidän seurassaan. Minä siis vanha ihminen opin heiltä koko ajan hyviä juttuja. 

Vierailija
14/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään neurotisoidaan ravinnon ja sairauspelon kanssa. Huippua kasikymppisenä huomata, että elämä meni pelätessä.

Vierailija
15/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään neurotisoidaan ravinnon ja sairauspelon kanssa. Huippua kasikymppisenä huomata, että elämä meni pelätessä.

varmaan joka sukpolvella on omat pelot olleet kuten kylmänsodan aikasella lapsilla ydinsota jne

Vierailija
16/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lsd tä ja pilvee nille muksuille niin rupeaa homma luistamaan.

Vierailija
17/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle tulivat huumeet ja nyt huumeita on kaikkialla Suomessa

Vierailija
18/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilalle tulivat huumeet ja nyt huumeita on kaikkialla Suomessa

1990-luvun alussa Suomessa oli pahin huumeaalto. 

Nykynuoret on enemmän päihteettömiä.

Vierailija
19/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu ett te vanhukset ootte pihalla!!

Vierailija
20/25 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on muuttanut asiat 20 vuoden aikana. Se on vaikuttanut myös vanhemmuuteen voimakkaasti, meillä suomalaisilla tämä palstakin. Face on suuri tekijä. Toki vaikutukset on olleet vahvemmat milleniaaleille. Minä olen syntynyt 70-luvun puolessa välissä, ja olen suht paljon samanlainen vanhempi kuin 20 vuotta vanhemmat vanhempani. Mutta mun ysärin puolessa välissä syntynyt esikoiseni tulee olemaan erilainen vanhempi kuin minä. Mun lapset ja mun nuoremmat sisarukset on tietokone ja nettiajan lapsia, ja voin vain kuvitella minkälaista tulee olemaan mun lastenlasten elämä kun on tekoäly jne. Varmasti mun lasten vanhemmuus tulee olemaan vielä paljon haastavampaa kuin mun ikäpolven.

Minä en ole nuorena ryypännyt, enkä käynyt festareilla jne. eikä mun lapsetkaan ole sellaisesta innostuneet. Se on erittäin hyvä, koska nykyajan nuorilla päihteet on aivan järkyttävästi lisääntyneet, ja nimenomaan huumeet ja pillerit. Teen työkseni töitä pitk

Sinun työ on erityisryhmän kanssa. Todellisuudessa nuoret käyttää vähemmän mitään päihteitä kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan