Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani on noin tuhat LPS-tavaraa, miten myydään ne pois?

Vierailija
20.10.2012 |

Taloja, hahmoja, tarvikkeita löytyisi paketteihinkin paljon.

Ei olla vaan koskaan myyty huutiksessa tms.

Miten kannattaa laittaa, vai tahtoisiko joku ostaa kaiken kerralla?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Voi hyvä luoja teitä av-mammoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi on 12-vuotias ja tahtoisi niistä saatavilla rahoilla ostaa järjestelmäkameran.

Ollaan yhdessä mietitty, että 500 eurolla voidaan myydä koko paketti useine taloineen, hahmoja satoja, tarvikkeita satoja.

ap.

Jos joku on kiinnostunut, niin voidaan ottaa kuvia ja lähettää antamaasi meiliossuun sitten?

PS. Aika hauskoja keskusteluja tässä välissä oli tänne tullut. Laitoin vaan otsikon ja nyt tulin katsomaan....eli en todella ole itselleni rahoja ottamassa, vaan lapsi haluaa luopua niistä kasvettuaan ja haluaa vaihtaa ne järjestelmäkameraan:) ap.

Vierailija
24/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon, että mitä on LPS. Et lukenut ketjua kunnolla. Littlest pet shop -muoviset eläinhahmot.

Vierailija
25/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä vaikka neljäsosa muistoksi lapsellesi ja leluiksi lapsenlapsille.

Olet tietenkin sanonut, että on itse maksettava, jos haluaa järjestelmäkameran ja ehdottanut, että vaikka nuo LPS:t myymällä saisi rahat kasaan. Osta sille se järkkäri ja jätä sen paran lelut rauhaan.

Älä myy lapsesi rakkaita lapsuusmuistoja. (Rakkata ovat, ei niitä muuten olisi niin paljoa kertynyt.)

Vierailija
26/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinataan ostaan ja sitten ei halutakaan ja pannaan lähimpään hyllyyn. Niin teen ainakin minä, ampukaa jos haluatte.

Siinon sitten kiva ettiskellä niitä omia tavaroitaan ympäri kirppistä, kun vuokra-aika päättyy.

Vierailija
27/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tietenkin sanonut, että on itse maksettava, jos haluaa järjestelmäkameran ja ehdottanut, että vaikka nuo LPS:t myymällä saisi rahat kasaan. Osta sille se järkkäri ja jätä sen paran lelut rauhaan.

Älä myy lapsesi rakkaita lapsuusmuistoja. (Rakkata ovat, ei niitä muuten olisi niin paljoa kertynyt.)

On muutenkin käyttänyt niitä lähinnä vain videokuvaushahmoina jo muutaman vuoden.

En ole edes pyytänyt moista eli tosiaan itse ehdotti sitä!

ap.

Vierailija
28/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ovat lapsesi ainoita leluja. Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
29/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi siis myymässä niitä? Kannattaa nimittäin muistaa että ne ovat lapsen tavaroita ja niistä saadut rahat ovat myös lapsen.

omaksi jotka ostan. Ostan ne siis itselleni ja lapseni saavat vain leikkiä niillä :D Olisikin aika homma ruveta joskus vuosien päästä erottelemaan legolaatikosta että mikä legopalikka nyt olikaan kenenkin :D

Meillä jokaisen lapsen legot on alusta asti olleet omissa laatikoissaan, joten mitään ongelmaa ei ole vuosienkaan jälkeen. Kysyy tietty äidiltä järjestelmällisyyttä ja kykyä hoitaa asioita, mutta on todella helppoa.

Vierailija
30/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta voitais säästää kaikkikin, jos rahaa olisi ostaa se kamera muutenkin:)

ap.

Vierailija
31/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa päättää, myydäänkö ne vai ei. (Tosin holhoojana voit päättää, mikä on lapsen edun mukaista.) Lapselle tulee trauma, jos myyt väkisin. Eli myy vain, jos lapsi haluaa. Kaikki tyttöjen äidit tietävät mitä ovat LPS. Poikia ne eivät kiinnosta. Littlest pet shop -tavaraa siis.

vastoin lapsen tahtoa on lapsen edun mukaista. Lapsen omaisuuden vähentäminen ei ole lapsen edun mukaista vaikka se omaisuus olisi leluja.

Vierailija
32/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ovat lapsesi ainoita leluja. Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

ap.

Vierailija
33/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko nyt vastoin lapsen tahtoa myymässä niitä LPS-tavaroita?

Mitä ihmeen kommentteja täällä on?

Kun aloite lähti nimenomaan lapselta? Itse ajattelin hommata sen hänen toivomansa kameran ihan muita teitä, mutta lapsi haluaa myydä nuo muovinpalat eli mä teen nyt jotain väärin, kun lapsi opettelee jostakin luopumista saadakeen jotain muuta, eikä odota kaiken putoavan suoraan taivaalta?

ap.

Vierailija
34/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloite lähti nimenomaan lapselta? Itse ajattelin hommata sen hänen toivomansa kameran ihan muita teitä, mutta lapsi haluaa myydä nuo muovinpalat eli mä teen nyt jotain väärin, kun lapsi opettelee jostakin luopumista saadakeen jotain muuta, eikä odota kaiken putoavan suoraan taivaalta?

ap.

Jos haluat niin säästä niitä muutama muistoksi (se määrä olisi varmaankin riittänyt alunperinkin lapselle leikkeihin)

Vierailija
35/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on ne lahjaksi saanut tai itse ostanut. Vanhemman/holhoojan/huoltaja oikeus ei ulotu lapsen omaisuuteen, joten niitä ei saa myydä pois ilman lapsen lupaa.

Kannattaa muistaa, että ruoka, vaatteet jne. ovat vanhemman velvollisuuksiin kuuluvaa elatusta, mutta vanhemman lapselle hankkima LPS-talo on lapsen, jos se on lapselle annettu. Siten niiden omistussuhde on erilainen.

Pankkien sivuilla kerrotaan, miten lasten omaisuuden kanssa tulee toimia.

Vierailija
36/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Jos haluat niin säästä niitä muutama muistoksi (se määrä olisi varmaankin riittänyt alunperinkin lapselle leikkeihin)

Isommat lapset oikeasti keräilevät noita juuri noiden videoiden takia:)

Vierailija
37/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hahmoja

Vierailija
38/87 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on ne lahjaksi saanut tai itse ostanut. Vanhemman/holhoojan/huoltaja oikeus ei ulotu lapsen omaisuuteen, joten niitä ei saa myydä pois ilman lapsen lupaa.

Kannattaa muistaa, että ruoka, vaatteet jne. ovat vanhemman velvollisuuksiin kuuluvaa elatusta, mutta vanhemman lapselle hankkima LPS-talo on lapsen, jos se on lapselle annettu. Siten niiden omistussuhde on erilainen.

Pankkien sivuilla kerrotaan, miten lasten omaisuuden kanssa tulee toimia.

salli mun nauraa...että pitäisi jokainen lapsen lahjaksi saama lelukin säästää:D:D mitkään varastot ei riittäs säilömään sitä lelumäärää mikä syntyy lapselle jo muutaman ekan vuodenkin kuluessa. iha turha opettaa lapsi hamstraamaan kaikkea sellaista mitä ei enää käytä (vaikkapa vauvalelujaanjne) Toki rakkaimmista leluista voi joitakin säästää muistoksi,mutta kyllä meillä ainakin viedään leluja ihan surutta kirppikselle jne.

Varsinainen omaisuus sitten kuten metsät,asunnot jne niin ne on asia erikseen..

Vierailija
39/87 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko pyydät ja saisikos kuvia? t.kati

Vierailija
40/87 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi on 12-vuotias ja tahtoisi niistä saatavilla rahoilla ostaa järjestelmäkameran.

Ollaan yhdessä mietitty, että 500 eurolla voidaan myydä koko paketti useine taloineen, hahmoja satoja, tarvikkeita satoja.

ap.

Jos joku on kiinnostunut, niin voidaan ottaa kuvia ja lähettää antamaasi meiliossuun sitten?

PS. Aika hauskoja keskusteluja tässä välissä oli tänne tullut. Laitoin vaan otsikon ja nyt tulin katsomaan....eli en todella ole itselleni rahoja ottamassa, vaan lapsi haluaa luopua niistä kasvettuaan ja haluaa vaihtaa ne järjestelmäkameraan:) ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi