Miten miehesi perustelee, jos ei suostu vasektomiaan?
Minun mieheni sanoi, että jos rikastuu, vaihtaa nuorempaan vaimoon ja saattaa tehdä lapsia. Toivottavasti oli vitsi...
Kommentit (89)
ei olla keskusteltu aiheesta, mutta keksin kyllä montakin hyvää syytä olla tekemättä sterilisaatiota/vasektomiaa. Se on kuitenkin aika lopullinen päätös ja tulevasta ei koskaan tiedä.
Epätodennäköistähän se on, mutta mahdollista, että jostain syystä menettää lapsensa/perheensä ja muutaman vuoden päästä olisikin uusi perhe suunnitteilla - siitä huolimatta, että tällä hetkellä on onnellinen ja "lapsiluku täynnä". Miesten kohdalla erityisesti ymmärrän kun ikäkään ei tule niin nopeasti vastaan.
Nytkin nauraa typerille jutuillesi.
Naureskelee hermostuneena että prkl nyt jäätiin kiinni kun just oli menos akka vaihtoon mut ei oo vielä raaskinu kertoa asiasta. "joo heh heh, onpas hassuja juttuja, heh heh".
Mutta onneksi sinun ei tarvitse tehdä ehkäisystä ongelmaa, kun ei ole naistakaan.
vai eikö kukaan enää keksi miten puolustaa omaa näkökantaansa. buahahhaaa :)
mutta mä loukkaantuisin, jos mun mies sanoisi perusteluksi sen, että voi tulla ero ja hän haluaa vielä hankkia lapsia.
Onneksi ei ole miestä.
...perusteli sillä, että ei ole koskaan ollut missään lääketieteellisissä toimenpiteissä, kammoaa sairaaloita, inhoaa sitä että vieras ihminen häneen koskettaa ja ajatus oman kehon leikkelystä tuntuu sietämättömältä. Ei konsanaan ottaisi edes korvalehtien lävistyksiä.
Hän ei myöskään ollut vaatimassa minulta mitään ehkäisyasioissa, oli valmis käyttämään kumia vaikka koko loppuelämämme tai kunnes ollaan niin vanhoja ettei varmasti voi enää vahinkoa tulla. Vaikka sanookin että se vie seksin nautinnosta ainakin kolmanneksen pois (häneltä).
Ymmärsin että asia on hänelle mahdoton, minulle taas ei mikään iso juttu. Niinpä menin itse sterilisaatioon.
Niillä on se piilotajuinen pelko peniksen, miehisyyden ja auktoriteetin menettämisestä. Miehen psyyke kun rakentuu niin pitkälle sen seksuaalisen kyvykkyyden varaan... vaikka eihän vasektomia sitä kyvykkyyttä mitenkään vähennäkään, mutta tekee kuitenkin tuhkamunaksi.
enkä yhteenkään leikkaukseen mene enää vapaaehtoisesti. Miestä ei ole leikattu kertaakaan, joten jos sterilisaatio valitaan meillä ehkäisyksi, niin mies on se, joka saa luvan mennä.
Joo ja voin kertoa että toimenpide on niin pieni, että oma mieheni ei ottanut edes esilääkitystä, vaan operaation jälkeen ajeli autolla töihin, ja teki ihan normaalia päivää siitä eteenpäin. Pari päivää söi särkylääkkeitä.
Olisi mielenkiintoista tietää missä sairaalassa on syyllistytty rikokseen, sillä leikkauksen jälkeen ei hoitohenkilökunta ei todellakaan saa päästää edes lähtemään sairaalasta ilman saattajaa, eikä varsinkaan auton rattiin.
Itselläni on jonkinlainen aavistus mistä puhun, sillä olen mies ja kokenut tämän operaation. Tuo on kyllä mahdollista ettei kipulääkkeitä kovin pitkään tarvita, mutta muuten juttu on pötyä.
Mitä järkeä tuossa on? Tiednän yhden miene, jonka vaimo oli vaatimalla vaatinut tuota ja vaimo kuoli ja mies meni uusiin naimisiin eikä saa nyt lapsia vaikka kuinka haluaisivat. Piuhat on kytketty uudelleen, mutta eivät vaan toimi kunnolla.