Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin äitiyspakkaus nyt kesällä syntyneelle vauvalle. Ihan kivoja vaatteita, vaikka tosissaan ehkä hieman enemmän tytölle passeleita. Ainut vaan että ku meidän vauva on kasvanut todella nopeasti pituutta, niin suurimmalle osalle vaatteista ei oo oikein ollut käyttöä. Sit ku kuitenkin tullut ihan saatua aika paljon vaatetta, niin tästä viisastuneena en varmaan seuraavan lapsen kanssa pakkausta ota. Esimerkiksi toppapukua ehdittiin käyttää kaksi kertaa ennen kun jäi pieneksi. Se tutan vanupuku oli ihana, ainoa mikä mahtuu niistä herralle enää (ei kylläkään saa enää hihoja tumpuiksi, pituutta nyt 76cm) ! <3 

Vierailija
182/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan äitiyspakkausta - toki idea tästä suomalaissuunnittelija-kilvastakin voisi viedä ideaa entistäkin pidemmälle. Minä pidän niistä tämän päivän vaatteista, lisäksi onhan niissä hyvä tuntukin. Varmasti vaavi tykkää olla kivantuntuisissa nutuissa, ja se kyllä tulee ennen ulkonäköä - jos kohta minä en moiti edes ulkonäköä.

Jos ajatellaan vaikkapa minun kohdallani - meillä ei ole isot tulot eikä lapsia ennestään, joten tietämys vauva-arjesta ja vaatetarpeesta on lähellä nollaa - äitiyspakkaus on aivan ehdoton. 
Ja minusta on ihanaa, kun tässä pakkauksessa on turkoosia väriä. :>

"Itse täällä pääkaupungissa asuvana olen saanut käsityksen että tuttavapiirissäni on tapana ottaa rahana ja jos joku mennhyt pakkauksen ottamaan on sen todennut aivan turhaksi eli jäänyt vaatteet käyttämämättä. 

Mutta nämä ihmiset ovatkin itsestään huolehtivia, tyylikkäitä ja ajantasalla olevia naisia jotka varmasti haluavat saman lapselleenkin."

Tähän ajatusmaailmaan en ole koskaan päässyt. Totta kai haluan lapselleni parasta ja varmasti tulee osteltua äitiyspakkauksen lisäksi ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta lastenvaatteilla hifistely on ihan vierasta. "Minun lapseni pitää mätsätä minun vaatteisiini, ja minun lapseni kulkee ainoastaan beigeissä ja valkoisissa vaatteissa, muu on niin so last season...." Vaatteitahan ne vain ovat, herran tähden. :) Totta kai tulee valikoitua omaa makua miellyttäviä vaatteita, mutta oma imago ei kaadu jos vauvan nutussa onkin elefantin eikä pöllön kuvia. Pääasia että muksusta on mukava möyriä ja pyöriä nutussaan. 

... Ja olisihan se kiva, että vaatteita voi pestä useampaan kertaan. Monilla minun tutuillani taas useamman vuoden takaisetkin pakkausvaatteet ovat kestäneet ja kestäneet seuraavillekin lapsille. Että kai se jotakin laadusta kertoo, eikö vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen äitiyspakkaus herättää ihailua maailmalla. Ja monet haluavat sen ostaa vauvalleen. Ja kysyntää riittää, sitä suunnitellaan jopa vientituotteeksi. Eikä pelkästään kuningashuoneissa, vaan myös muissa varakkaissa perheissä.

Vaatteet ovat ihan vaatesuunnittelijan suunnitelmia ja useimmat kotimaisten valmistajien tekemiä, eikä missään vankilassa.

Vierailija
184/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos ette tarvitse äitiyspakkausta, niin esim. moni ulkomailla asuva äiti haluaisi ostaa sellaisen. Aiemmin niitä sai ostaa suoraan kokoajalta (Reima), mutta ei enää. 

Vierailija
185/206 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äitiyspakkaus on hieno etuoikeus joka meillä suomalaisilla on, varmastikaan ei kaikkialla maailmassa ole tätä käytäntöä..? Pakkaus sisältää bodyja, vaippoja, haalareita, hattuja, hanskoja, potkuhousuja ja vaikka mitä. Voisin kuvitella että etenkin nuorille tai huonompituloisille vanhemmille äitiyspakkaus on arvokas. Ottaen huomioon että pakkauksen arvo on yli 100e, siinä on paljon tavaraa. Mielestäni vaatteet ovat ihan normaaleja vauvanvaatteita ja itse ainakin kehtaisin pukea lapseni niihin. Jos hienostella haluaa niin kyläreissuille sitten vaikka jotain hienompaa ylle.

Vierailija
186/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyy vauva helmikuussa. Kerkeeköhän vielä saada tämän vuoden pakkauksen?

Vierailija
187/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettiin pakkauksen kivoja vaatteita paljon ja vähemmän kivoja vähemmän. Ekalla lapsella vanupuku ja toppahaalari olivat toimivia.

Erityisiksi aarteiksi paljastuivat makuupussi (hankalasti nukkuva esikoinen fiksoitui makuupussiin eikä nukkunut enää ilman), pesukoneessa 40asteessa pestävä villahaalari ja pallopäiset kynsisakset. Mielestäni pestävä haalari peittosi meillä olleet ruskovillan ja popin villahaalarit mennen tullen juuri konepesuominaisuuden vuoksi enkä ole mistään muualta löytänyt yhtä turvallisen oloisia kynsisaksia.

Esikoisen aikoihin tuntui, että Etelä-Helsingissä ystäväpiirissäni näkyi paljon äitiyspakkauksen tavaraa. Nyt kun kaikilla on useampia lapsia, on perheillä hurjasti jo tavaraa ja mahdollisesti eri vuosien äitiyspakkauksia, joten pakkauksen tavaroita ei samalla tavalla pysty bongailemaan.

Vierailija
188/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin puen lapseni myös äitiyspakkauksen vaatteisiin. En todellakaan ole työtön vaan hyväpalkkaisessa / kohtuupalkkaisessa työssä, samoin on myös mieheni (ansiotulot yht. 130 000 €) ja voimme vallan mainiosti pukea lapsemme äitiyspakkauksen vaatteisiin. Taitaa nämä sosiaalipummit valittaa äitiyspakkauksen vaatteista, kun heille valtion pitäisi kustantaa vaan mm. Tommy Hilfigeriä ja Burberryn vaatteita. 

Vierailija
189/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 08:49"]

ne kaiken huipuksi ommella vankilassa? Vauvastasi saattaa tulla kriminaali!

Vai koska olet nähnyt ompelevan miehen? Etenkään rikollisen?

Ei siitä ole niin kovinkaan kauaa kun näin. Vankilassa.

Vierailija
190/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä kiitollinen äitiyspakkauksesta, kuoseista en valita mutta jotkut vaatteet ovat oudon mallisia. Kankaat jäykkiä ja päänaukot isommissa bodeissa liian pieniä.

Vierailija
191/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset sitten kiitollisia. Saat ne käytännössä ilmaiseksi ja kehtaat vielä valittaa. Minulla kk tulot 5700 e ja silti olen lapseni pakkauksen vaatteisiin pukenut. Ja jopa niistä tykännyt.

Vierailija
192/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on toinen tulossa ja otettiin äitiyspakkaus toista kertaa, koska vaatteet ovat laadukkaita. Pieni vauva ei tarvitse mitään super kalliita muotivaatteita, jotka ovat epämukavia päällä. Vauvalle riittä puhtaat, lämpimät, pehmeät ja joustavaa kangasta olevat vaatteet, jotka tuntuvat pienen vauvan päällä mukavalta. Vauvaa ei kiinnosta miltä se näyttää eikä minuakaan kiinnosta minkä näköisiä vaatteita pienen vauvani päällä on jos ne ovat muuten mukavat, laadukkaat ja käytännölliset. Jos joku ajattelee vaikka meidän kaupassa käydessää hyi miten noi voi pukea vauvansa äp vaatteisiin niin miettikööt, ei kiinnosta. Meidän vauvalle ne on hyvät.

Vierailija
193/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:03"]Minä ainakin puen lapseni myös äitiyspakkauksen vaatteisiin. En todellakaan ole työtön vaan hyväpalkkaisessa / kohtuupalkkaisessa työssä, samoin on myös mieheni (ansiotulot yht. 130 000 €) ja voimme vallan mainiosti pukea lapsemme äitiyspakkauksen vaatteisiin. Taitaa nämä sosiaalipummit valittaa äitiyspakkauksen vaatteista, kun heille valtion pitäisi kustantaa vaan mm. Tommy Hilfigeriä ja Burberryn vaatteita. 
[/quote]

Täällä "sossupummi", joka pukee lapsensa mielellään äp vaatteisiin ja on niistä kiitollinen.

Vierailija
194/206 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kehtaa. Eihän sitä äitiyspakkausta pakko ole ottaa. Voi ottaa rahana ja ostaa sellaista mistä tykkää. Tai voi jättää kokonaan ottamatta.

sanoisin sulle, että ihan turhasta nyt mariset. Sulla on mahdollisuus valita...ihan niinkuin muillakin vanhemmilla.

ne on "terveellisiä juttuja ka kankaat varmaan sellaisia, missä ei ole myrkkyjä. Mä ainakikin otin aikoinani. Ja hyvin olivat ahkerassa käytössä. 

Vierailija
195/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan se ns. työtön perhe ja siitä huolimtta apn kanssa samoilla linjoilla, että äitiyspakkauksen vaatteet jää käyttämättä.

Mulle tulee niistä mieleen joku lastensairaala ja alkaa masentaa.

Vierailija
196/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äitiyspakkaus on tosi näppärä, etenkin ensimmäisen lapsen kohdalla, kun ei oikein tiedä, mitä lapsi oikeasti tarvitsee ja mitä ei. Meillä mentiin aluksi vain äitiyspakkauksen sisältämillä ja lahjaksi saaduilla vaatteilla. Täydennettiin sitten, kun huomattiin, mitkä vaatteet pienen vauvan kanssa toimivimpia. Äitiyspakkauksen todellinen arvo on sitä paitsi suurempi kuin se rahasumma. Kaikki tuntemani hyvätuloisetkin äidit ovat ottaneet äitiyspakkauksen ja vaikka siellä nyt muutama vähän erikoisempikuvoinen vaate onkin, niin mielestäni suurimmaksi osaksi laadukkaita perusvaatteita. Ollaan ylpeitä suomalaisesta äitiyspakkauksestamme! 

Vierailija
197/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää se pakkaus ottamatta, jos ei kelpaa. Minusta tuollaisilta tyhjän vinkujilta voisi ottaa lapsilisät ja kaikki muutkin tuet pois ja pistää hankkimaan kaikki ne omasta mielestään nätit merkkikuteet jälkikasvulleen ihan itse tienaamillaan rahoilla. 

Vierailija
198/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella äidillä menee vähän yli niiden vauvan tavaroiden hamstraamisen kanssa... Pieni lapsi ei oikeasti tarvitse niin paljon, ei tarvitse olla mitään muodikkaita vaatteita tai niitä kalleimpia vaunuja. Monelle lapsen vaatteet tuntuvat olevan vain joku omaa statusta nostava tekijä. Ei mietitä, missä vaatteissa lapsella olisi mukavinta olla, vaan puetaan päälle tyylikkäät lasten farkut ja pikkunahkatakki ja mennään näyttäytymään kaupungille. Tätä näkee Helsingissä valitettavan paljon. En väitä, etteivätkö mukavat vaatteet olla myös kauniita, mutta tosiaan nää pikkuaikuisiksi puetut pilottilasipäiset taaperot säälittävät. 

Vierailija
199/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vauva alkuvuodesta 2015 eli hyvin todennäköisesti saan vielä tämän vuoden pakkauksen. Katsoin sen kelan sivuilta ja joo en kaikista kuoseista pitänyt, mutta otan pakkauksen silti koska en sillä rahasummalla kuitenkaan samaa määrää vaatteita saisi. Kotonahan sitä suurin osa ajasta sen vauvan kanssa. Ei mullakaan ole parhaimmat vaatteet kotona päällä. Itse olen nähnyt todella monella ainakin vaunuissa sen tämän vuoden makuupussin mikä oli mielestäni ihan hauska ja Finlaysonin valmistama, eli varmasti ihan laadukas. Odotan ensimmäistä lastani eli minulla ei ole aiemmilta lapsilta jääneitä vaatteita käytettävissä, jos olisi saattaisin ottaa rahasumman ja ostaa jotain muuta sillä. 

Ja minusta äitiyspakkauksessa on sitä jotain. :D Se oma fiiliksensä kun sen saa noutaa postista ja pääsee hypistelemään niitä vaatteita. Ne kestovaipat olis kyllä voinut jättää pois kun niitä ei valtaosa varmaan koskaan tule käyttämään. 

Vierailija
200/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne vaatteet ei se ykkösjuttu enivei ees ollut pakkauksessa, kun sen avasi. Itse odotin enemmän sitä kaikkea muuta sisältöä! Ihanaa kevytmakuupussia, peittoa, lakanoita, patjaa, kestovaippoja, yms. härpäkkeitä.. Se paketti on paljon enemmän kuin vaan ne muutamat vaatteet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi