Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
201/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpasi hyvin äitiyspakkauksen tavarat ja kävin Tallinnassakin täydentämässä. Kirpputori vaatteita ei oo ollut lapsellani. 

Vierailija
202/206 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/206 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 13:59"]

Jotenkin olin ajatellut että pakkaus olisi takoitettu juuri niihin vauvan ensimmäisiin kuukausiin, että sillä pääsisi alkuun ja näin ensimmäisen lapsen kohdalla huomaisi että millaisia vaatteita kannattaa sitten myöhemmin ostaa ja tykkää pitää.

että vaatteet on puolivuotiaasta ylöspäin lähes kaikki. Toppahaalari ollut monena vuonna 80 cm, suurin osa vaatteista 70 cm. Alkuun noilla ei tee mitään.

Ai? Mun vajaa 4kk tyttö kasvanut jo osasta vaatteista. Nyt menee ne 70cm. 3kk neuvolassa kun oli 7500g ja 65cm. Vauvoja kato on erikokoisia jos et tiennyt?

Vierailija
204/206 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, te joille ei verovaroin maksettu, (ei siis ilmainen) ä-pakkaus kelpaa, voitte lahjoittaa sen vaikka Viron lastenkoti-keräykseen tmv. Siellä osaavat arvostaa kun saavat uusia, ehjiä vaatteita..

Vierailija
205/206 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksessa on periaatteessa lähes kaikki mitä vauva tarvitsee ensimmäiset 6 kk, mikä säästää rahaa ja vaivaa (muutenkin kuin vaatteiden osalta).

Koska vaatteet ovat unisex ja ensisijaisesti käytännöllisiä, ne eivät välttämättä ole kaikkien makuun mutta ovat minusta olleet kaikken parhaat vaatteet juuri käytännön kannalta - kovassa käytössä ovat olleet. Olen myös ostanut lisävaatteiksi kaikken mieluiten juuri pakkausvaatteita.

Vauvaahan ei kiinnosta mitä hänellä on päällä, vain että on mukava päällä ja pukeminen ei ole kidutusta. Ulkonäkö kiinnostaa vain sinua.

Vierailija
206/206 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus on ihan mielettömän hieno idea ja on mahtavaa että meillä on sellaiseen mahdollisuus. Varmasti monelle äidille tulee hyötykäyttöön ja hyödyllinen erityisesti niille jotka eivät välttämättä ole aivan kartalla mitä ja millaisia juttuja vauvalle tulis hankkia eikä ole läheisiä ympärillä. Itse otin pakkauksen rahana kun vaatteita ja muuta tulvi tutuilta käytettynä ovista ja ikkunoista. Ystäväni sen sijaan oli aivan innoissaan pakkauksesta eikä huolinut kierrossa olevia vaatteita tms. joita tarjosin. Jokainen tyylillään! Kai se on aika yksi lysti mitä millaista kuosia pienellä vauvalla on yllään. Kunhan vaate ajaa asiansa. Kyllä värien ja kuosien eteen saa nähdä vaivaa ihan tarpeeksi myöhemmin.

Nimimerkillä omani teini-ikää odotellessa 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi